Tuulilasiin ei taitaisi jäädä niin helposti pysyviä jälkiä kuin maali-/lakkapintaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Itsellä toimi parhaiten ihan tavallinen lukkoöljy. Vänkärin ovi jäätyi ekana talvena heti pakkasilla ja marinoin sen lukon muutamaan otteeseen irroittamatta. Lopulta liemet valui jo oven alahelman vesireistä pois. Kertaakaan ei ole sen jälkeen jäätynyt. Siitä innostuneena marinoin toisetkin ovet seuraavana syksynä ja ei ole ongelmia ollut jäätymisestä.Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viestiJoo eipä se auta kuin yrittää nyt tuota paineilma + aseöljy yhdistelmää, purkaminen ei huvita yhtään. Quickleeni ei liene tarpeen koska ei siellä enää niitä tehdasrasvoja ole grammaakaan jäljellä. Perusteellisesti putsattu rasvanpesualtaassa. Todennäköisesti ongelma alkoi taas kondenssivedestä koska auto oli kytkinrempassa lämpimässä tallissa vielä toissapäivänä.
Comment
-
Eilen illalla kävin pesemässä auton, ajoin talliin ja marinoin paineilman, WD-40:n ja juurikin lukkoöljyn avulla niin että valui kunnon lammikot oven alahelman vesirei'istä.
Kohta totuuden hetki että ovatko jäässä nyt kun pakkanen on taas hieman kiristynyt..
Viime talvenahan irroitin nuo lukkolaitteet, pesin kaikki vanhat rasvat pois ja lopuksi öljysin teflonöljyllä. Ilmeisesti liian ohutta/liian vähän tms. koska ei estänyt tänä talvena lukkolaitteeseen kerääntyvän kosteuden jäätymistä.
Tuo ongelma on koskenut ainoastaan etuovia, takaovien kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.
Comment
-
Nyt toimii, ainakin mekaanisesti :)Alkuperäinen kirjoittaja jcarlson Näytä viesti... marinoin paineilman, WD-40:n ja juurikin lukkoöljyn avulla niin että valui kunnon lammikot oven alahelman vesirei'istä.
Kohta totuuden hetki että ovatko jäässä nyt kun pakkanen on taas hieman kiristynyt..
Comment
-
Itsellä joskus simahtaa V8:sta nopeusmittari, jolloin nyrkki heilahtaa automaattisesti kojelaudan päälle ja viisari pomppaa taas toimimaan. Hyvin on toiminut ainakin tähän asti tuo korjaus. :) Tämä siis tuohon terroristiriston viestiin. Ja päähän ottaa, kun ei saa mitään aikaiseksi.
Comment
-
Ei toiminut lukko ei. Taas oli jäässä kaikesta huolimatta. Ajoin ovea kiinni pidellen talliin ja ruiskutin taas antaumuksella CRC:tä lukkomekanismiin niin että oven alareunasta vaan valui. Kyllä se jossain vaiheessa on pakko olla niin marinoitu ettei pääse enää jäätä muodostumaan (toiveajattelua)..
Voi olla että ongelman syynä oli nyt se, että pesin ennen ensimmäistä käsittelyä auton juuri ennen joten vettä varmaan oli hyvin joka paikassa. Paska systeemi, oli miten oli.
Comment
-
Tili miinuksella ja ässä alkoi tiputella bensaa konehuoneessa pakosarjan päälle.
Vuosi sitten oli vähän samaa oiretta mutta ne hävisivät eivätkä tulleet takaisin ennenkuin nyt. Ilmeisesti pakkasella on asian kanssa tekemistä?
Pitänee huomenna soitella VW-autolle, pankkiin ja pajalle.
Hinta koko putkistolle about 450€ plus työt. Tää on just mitä mä nyt kaipasin, tosin onko auton leviäminen koskaan hyvä tai toivottu juttu?
Comment
-
Manailin joskus marraskuussa Onkyon vahvarin hajoamista. Maahantuoja oli lopulta saanut Onkyolta puhelimitse luvan, että laite voidaan huoltaa "good will" -periaatteella, ja lähetin koneen marraskuun lopussa valtuutettuun huoltoliikkeeseen.
Ensimmäisen kerran kyselin huollon tilaa ennen joulua, silloin tuli tieto ettei valmistajalle laitettuun viralliseen good will -pyyntöön ole tullut vastausta. Tänään kyselin asiaa uudelleen, tilanne sama... Hieno homma, kun jo marraskuussa luvattiin että "homma järjestyy, lähetä vaan huoltoon". Prkl.
Comment
-
Oma niksi tuohon ei kiinni pysymiseen oli, että painoi ovea ja pisti kakella lukkoon. Ovi kyllä pysyi sitten kiinni, muttei auennut ennen kuin lämpesi :) Itse kävin eilen marinoimassa lukot uudelleen, kun tätä ketjua olin lukenut :) Kyllähän koko syksy ja talvi on ollut pelkkää vesisadetta, joten varmasti kosteutta löytyy kaikkialta. Pitäisi vaan saada auto pitemmäksi aikaa kuivaan ja lämpimään.Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti... naureskelin että mulla ei onneksi ole tollasia ongelmia niin tänä aamuna päiväkodin pihassa avasin kuskin oven sisältä niin eihän se enää kiinni pysynyt, sai ajaa käsi ovessa töihin
Comment
-
Naureskelin kanssa perjantaina että onneksi ei tuossa omassa allroadissa ole lukkojen jäätymisen kanssa ole ongelmia ollut ainakaan viimeiseen 9-vuoteen vaikkei mitään ole asian eteen tehty, mutta eikös samana iltana sitten jäänyt kuskinovi menemättä kiinni. Noh ovipahvi irti ja öljyä vähäsen suihkutellen liikkuviin osiin ja tämä päivä meni ainakin taas ongelmitta.
Comment
-
Juuri kehuskelin täällä kuinka omassa C4:ssa ei ole lukoissa ongelmaa. No tänään ovi aukesi hyvin ulkokahvasta sekä meni kiinni, mutta sisäkahva... Aukeaa kyllä mutta kiinni ei sitten enää menekään. Tuolla joku vaijeri joka jää jumittamaan vai mikä sen tekee, että ulkokahva toimii kyllä normaalisti?
Comment
-
Normi maanantai.
Töihin ku piti lähteä ni oli sit tolppa pimeenä ja foortti umpijäässä, mukaanlukien molempien ovien lukot. Hetken aikaa sytkärillä avaimen lämmittämisen jälkeen totesin et ei auta -> takasin sisään hakemaan muovikassissa kuumaa vettä ja kassi kuskin oveen lukon kohdalle -> avain kääntyi lukkopesässä tappiin asti, mutta sisänuppi ei liikkunut, eikä ovi auennut. Kartturin puoli sentään aukes, joten sieltä sitten sisään ja mönkimään(193 pitkä kuski & Fiesta mk1, näppärää ja helppoa) kuskin penkille ja matkaan. Kuskin ovi ei auennut sisäpuoleltakaan.
Tietysti matkalla piti käydä kaupassa hakemassa eväät sekä tankkaamassa, ja tottakai vielä pakoputkikin irtos matkalla kiinnikkeistään(tietysti juuri silloin ku se vitun ovi ei toimi), joten akrobaattisia liikkeitä sai harrastaa jonnin verran.
Duunissa auto neljä tuntia johdon päässä ja sit aattelin et tarvii ajaa auto halliin et saa sen irronneen putken kunnolla kiinni(tuli tien päällä tehtyä vaan pikakorjaus). Autolle päästyäni toteamus et ei se kuskin ovi pelaa edelleenkään, great! Ja taas vääntäytyminen kartturin puolelta sisään, ajo tehtaan portille, mönkiminen ulos autosta antamaan koodi jota ilman portti ei aukea, takasin sisään ja ajo hallille, taas ulos avaamaan hallin ovi jne... Auto ylös, putki kiinni, aseöljyt lukkoihin, ja sama helvetin rumba ulos mennessä(tulipalovaaran vuoksi autoja ei saa pitää sisällä).
Duunista kotiin lähtiessä toteamus että ei se vitun lukko pelaa edelleenkään, johto irti tolpasta ja lievästi kettuuntuneena taas kartturin puolelta sisään. Vasta kuskin penkille päästyäni hokasin et ei oo mitenkään lämmin olo autossa, ja lasitkin on jäässä. No, joku "helvetin mohno" oli jossain kohtaa putkiston korjaustoimenpide-episodia onnistunut potkasemaan sisälämmittimen tehon ykköselle. Ja taas kömpimään autosta ulos raapimaan laseja auki, siinä vaiheessa kun jääskrapa osui tuulilasiin ja tajusin et se vitun jää on lasin sisä- eikä ulkopuolella meinas päästä jokunen paha sana...
Nii, ja se et miks ajelen fiaskolla enkä kuatrolla johtuu siitä et q lopetti käymisen. Ilmeisesti Halli rikki eikä mitään käryä et mistä sais uuden sellasen KV-koneiseen.
Kuten sanottua, normi maanantai.
Comment
-
DPD- olivat jättäneet lapun laatikkoon. Pitää täyttää se ja jättää näkyvälle paikalle (=valtakirja) sitten jättävät paketinkin. MInun matikalla soitto tulisi halvemmaksi kuin ajella 2-3 kertaa hornan tuuttiin (= meille Inkooseen) pikku paketin vuoksi.
No eipä nyt ole pakoputken vaihtokelitkään.
Comment
-
Palauttaako se sisäkahva ollenkaan, vai onko ihan löysä? Jos ei palauta, ni voi olla että katkennu kahvasta jousi, tai sitten nipsahtanu vaijeri poikki / pois paikoiltaan.Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viestiJuuri kehuskelin täällä kuinka omassa C4:ssa ei ole lukoissa ongelmaa. No tänään ovi aukesi hyvin ulkokahvasta sekä meni kiinni, mutta sisäkahva... Aukeaa kyllä mutta kiinni ei sitten enää menekään. Tuolla joku vaijeri joka jää jumittamaan vai mikä sen tekee, että ulkokahva toimii kyllä normaalisti?
Comment
-
Kyllä se palaa takaisin perusasentoonsa, mutta todella nihkeästi, muutenkin kun koittaa auki jymähtämisen jälkeen sisäkahvaa vähän vedellä edes takaisin niin tuntuu, että vastusta tulisi vasta siinä noin puolen välin tienoilla, vähän kuin jäätynyt käsijarru tekisi. Onko tuossa mitenkään mahdollista, että se sisäkahvan vaijeri jäätyisi siten, että se jää jännitykseen eikä palaudu kunnolla -> periaatteessa sisäkahva avaa ovea koko aika?Alkuperäinen kirjoittaja jabis Näytä viestiPalauttaako se sisäkahva ollenkaan, vai onko ihan löysä? Jos ei palauta, ni voi olla että katkennu kahvasta jousi, tai sitten nipsahtanu vaijeri poikki / pois paikoiltaan.
Kiinni tuon oven olen sitten aina saanut kun oven on antanut vähän aikaa olla/lämmitä.
Comment
-
Sami, No tuossa tapauksessa veikkaan että lukkolaite itsessään jähmettyy auki-asentoon, niin että se vaijeri ei jaksa työntää sitä lukon liparetta takas normaaliasentoon, notta sinne on varmaan kondensoitunut vodaa - eli putskliiniä vaan ja uudet aseöljyt tms.
Marko, W7:n mukana tulee mahdollisuus ajaa XP:tä virtuaalikoneena.
Comment

Comment