Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kurkkua meinasi eilen kipuilla, no ensiavuksi 3 kpl c vitamiinia ja pari disperiiniä kun oli mentävä. Mielenkiinnolla tässä tarkkailen että pääseekö tauti niskanpäälle. Jotain pitäs käydä hommailemassakin tässä vielä ennenkuin pääsee lepäilemään.

    IMO torsen ei varmaankaan enää 25 vuotiaana edusta kehityksen kärkeä, mutta henkilökohtaisesti 100% mekaaninen toimivuus on aika kova juttu. Eikai sitä ihan suotta ole hyväksytty Toyotan Landcruiseriin ja aikanaan myös humveehen jos niin überloistavia sähkömekaanisiakin ratkaisuja olisi käytettävissä ? Huvittuneena lähinnä seurailen keskusteluja liikennevalolähdöistä, aikaiset ihmiset pliiz..

    Comment


    • Kurkkukivusta kärsiville vinkiksi Bafucin. Puuduttaaa pahimman kivun pois. Nimimerkillä useita vuosia käyttäny kurkkukipuun.

      Comment


        ei voita konjakkia, keskellä työpäivää vaan vähä vaikeeta kiskoa sitä, ettei kukaan huomaa :D

        Comment


          Jos on todella kipeä kurkku saa apteekista myös Carmolis-nimisiä pastilleja sekä tippoja. Suosittelen vahvasti, niillä saa kyllä kurkun sellaisen kuntoon että voi elää.

          Comment


          • Voin itsekin suositella Carmolis-yrttipastilleja..

            Mutta että asia ei menisi liikaa pois raiteilta, niin nyt ottaa päähän. Sattupa tänää eka kerta liikennevahinko. Eipähä käyny kummemmin, mutta sen verta alko sapettaa.

            Comment


              Samoissa joukoissa jurnuttaisin ja nauraisin että eihän se haldex ole edes neliveto. Todellisuudessa siinä sentään vetää aina vähintään kaksi pyörää kun torsenissa vetää vain yksi.
              Ihan heti en keksi tilannetta, jossa torsen olisi yksivetoinen. Jos torsenin voimanjako on 25/75 - 75/25 ja sekä edessä, että takana avoimet tasauspyörästöt, niin eikö se silloin ole aina vähintään kaksi vetoinen, paitsi silloin, kun se yksi tassu on ilmassa?

              Itse pidän torsenista siksi, kun se mekaanisena keksintönä reagoi välittömästi momentinmuutoksiin ja tietysti tuo pomminvarma rakenne. Tuo välitön reagointi ilmenee hyvin jääradalla, kun otetaan ESP-pois päältä ja suoralla +100km/h vauhtia ja tehdään ratilla nopeita n. 60-asteen käännöksiä puolelta toiselle. Torsen -auto ei vain lähde hanskasta ja pyörähdä ympäri, mitä monet muut erilaisilla vetojärjestelmillä varustetut autot vastaavassa tilanteessa tekevät.

              Useamman eri version (2000-2010) haldex-Audeja ajaneena olen todennut, ettei tämä keksintö ole minua varten, ainakaan nykyisessä setupissaan. Torsenissa on omaan käyttöön juuri tarvittavat ominaisuudet, joskaan ei nuo tuoreet haldex -laitteet huonoja ole, ei sinne päinkään. En vain erityisemmin pidä niiden käytöksestä.

              Comment


                Kokeilitko liikkuko mihinkään jos tarjoilee vähän jarrua samalla?
                Käsijarrulla yritin turhaan, en älynnyt poljinta polkea. Kokeillaan ensi kerran:) Liekkö tuon golffin alusta ja akseliväli jotenkin otollinen jäämään ristiriipuntaan, kun en 8 vuoden aikana coupella, enkä tolla farkulla ole onnistunut jäämään kiinni.

                Ja eikös kun haldex on oletuksena etuveto, niin siinä vetää vaan yksi pyörä ja torsen sitten kiineänä kahdella pyörällä:) Menee jo vähän offtopickiks..

                Comment


                • rinkelnokka jätti tielle, hymy herkässä atm

                  Comment


                    Turha sita jarrua on painella tai käpikää koittaa nykiä, sillä ei saa ku tilantee pahemmaks kun haldex katkaisee vedon pois molemmissa tapauksissa ;)
                    Performance ohjain tekee ainakin esipaineen toisin kuin normi ohjaus jolloin vähintään 2 pyörää vetää.

                    Comment


                      Ville, haldex-auto liikkuu vaikka edessä ei olis edes vetoakselit paikallaan. Kesäkelissä ei normi tallaaja edes huomaa, että jotain on vialla, vaikka akselit olis tallin hyllyllä. Käytännössä kokeiltu.

                      Comment


                      • Ai että ku lääkäriltä tullu kirje ilahdutti. Magnetti kuvaustentulokset saate kirjeessä. Diagnoosi on Vasemmanpuoleisen olkapään glenoideumin nivelpinnan osteokondraalinen vaurio, kommootion jälkeiset myöhäisvaikutukset, vasemman lonkan vamman myöhäisvaikutukset. Ton lonkka jutun vielä ymmärsin mutta lopusta en ku ei tullu koskaan latinaa opiskeltua. Jokatapauksessa tähystysleikkaus odottaa olkapäähän ja 12vk toipumis aika. Eka kuitenki kokeillaan fyssarilla kuntoutusta. Tänää varailin aikaa nii ekat vapaat ajat onki tuolla heinä-elo vaiheessa. No johan tässä on "kituutettu" jo koht 2v. Ainoo ero on nyt ky ei oo enää vahvoi lääkkeitä nii ei oo olo enää kuolematon. Pahemmin ois voinu käydä, onneks audit tehää kestää.....

                        Comment


                          Haldex = mäkilähtöavustin

                          Pakkaset hävisi, niin työntää tuota lunta. Ei jaksas koko aikaa olla auton päältä niitä karistelemassa ja putsaamassa pyyhkijän sulkia.

                          Comment


                            Kyllä tuo haldexi peli on erittäin pätevä laite viripurkilla, sellasta paikkaa vielä löytänyt mihin jäisi kiinni ja ajettavuus on kohtuu looginen ja helppo.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja Jonde Näytä viesti
                              Kyllä tuo haldexi peli on erittäin pätevä laite viripurkilla, sellasta paikkaa vielä löytänyt mihin jäisi kiinni ja ajettavuus on kohtuu looginen ja helppo.
                              Kerran oon saanu viripurkillisen haldexin jumiin, tässä tilanteessa kaikkia pyöriä pystyi pyörittelemään sormilla eli pito täysin nolla. Vastaavaan paikkaan jäätiin hieman korkeammalla torsenilla kiinni aikaisemmin päivällä.. Molemmissa on etunsa ja haittansa. Torsen vs. haldex väittely on kuitenkin turhaa, molemmilla pärjää erittäin hyvin :)

                              Itse topikkiin:
                              Päähän ottaa kun ei saa nukuttua kunnolla öitä, niskaa sekä yläselkää pakottaa ja lisäks viel oikee puoli naamasta on kuin joku ois vetässy 10kg lekalla ihan huolella, joka ikinen kasvon liike sattuu :( Pitikin mennä vetään lipat tahkolla..

                              Comment


                                Uusi, hieno ja hemmetin kallis ohjausvaihde paikoillaan. Ajattelin, että voisin kirjoitella iloisiin asioihin, mutta nyt tarviiki sitte woimaa vasemmalle käännyttäessä. >:| Hyviä ideoita ja vertaistukea otetaan vastaan tässä topikissa. :)

                                Comment


                                • paitsi silloin, kun se yksi tassu on ilmassa?
                                  Juu tämä oli juuri se yksivetoisuus tilanne, muissa tilanteissa voimaa menee enempi ja vähempi sinne ja tänne. Ristiriipunnasta kun oli puhe niin siitä se tuli mieleen. Harvassa toki on ne arkipäivän tilanteet jossa saat yhden tassun tyhjän päälle.

                                  Turha sita jarrua on painella tai käpikää koittaa nykiä, sillä ei saa ku tilantee pahemmaks kun haldex katkaisee vedon pois molemmissa tapauksissa ;)
                                  Performance ohjain tekee ainakin esipaineen toisin kuin normi ohjaus jolloin vähintään 2 pyörää vetää.
                                  Tuo ei tullut mieleen, eikä tullut myöskään se että nykyaikainen moottorinohjain katkaisee myös moottorilta vedon, jonka voi kyllä tuossa tilanteesa ohittaa sillä että nostaa jalan kaasulta ja painaa uudelleen. eipä se silti välttämättä tilannetta korjaa.

                                  Haldex = mäkilähtöavustin
                                  Nyt saatiin onneksi tähänkin keskusteluun oikean ammittilaisen hyvin perustelema vastaus, arvostan korkealle kommenttiasi. Miten yllättävää onkaan että profiilin kulkineetkin on juuri siltä aikakaudelta kuin minkä vastauksen perusteella olisi osannut sanoa profiiliin vilkaisematta.

                                  Comment


                                    Allroadista paukahti laturi, nyt just kun olis kaivannutkin näitä lisäkuluja... kyllä toi auto nyt vastustaa. Toki on vanha jne, mutta silti tuntuu, että kaikki osat on tehnyt jonkun salaliiton mua kohtaan.

                                    Comment


                                      Ja ässästä taas parkkitutkan anturi jostain pimeänä. Ilman koko kapinetta pärjäis mutta ei jaksaisi sitä yhtäjaksoista vikapiippausta joka alkaa aina kun käyttää vaihteen pakilla. Hiljenee vasta kun vauhti nousee yli 20 km/h tai painaa tutkan napista pois päältä. Alkaa luonnollisesti alusta taas seuraavalla pakituksella.

                                      Parasta toivoa että sieltä on vaan puskurin takaa johto irti tai liitin märkä lumipöperön seurauksena.

                                      Comment


                                        Kyllä sen pitäis jäädä jotenkin "poisasentoon", meillä kans yks anturi pimeenä, ja ei se kyllä aina huuda. Tai sitten oon vain tottunu :D

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                          Tossa volvossa 80Nm, esipaineistettu Instant Traction. Eli ei kannata lähteä hippasille ellei ole rengastus kunnossa.
                                          Kuten tossa ylempänä todettiin, rengastuskysymyksiä - ja riippuu niin lähettäjästäkin. Automaatti momentinmuuntimineen jeesaa kyllä liikkeellelähtöä (ja noissa Vulvissahan sellainen on). Itsekin monesti jäänyt sutimaan näennäisesti hitaamman auton irrotessa nätisti kun annostelee yksinkertaisesti liikaa kaasua, vaikka onkin kohtis hyvät nastat alla. Se onko vetotapana nykyaikainen haldex, torsen vai crown gear, ei paljon paina - paitsi jos voi avustaa liikkeellelähtöä lukoilla.

                                          Jos nyt "kisaamaan" alkaa niin ei pitäisi olla kovin vaikeaa olla tuollaista lullaa nopeampi kunhan ei tyri liikkeellelähtöä: Ainoastaan D5 ja T6 kiihtyvät edes paperilla alle 10,8s 0-100km/h. Yli 300 koninen T6 jää auttamatta jalkoihin vaikkapa sellaisen ratatykin kuin A4 allroad 2.0Tq kanssa. Vulvan kanssa saman tehoinen A6 allroad on vajaat 2s nopeampi.

                                          Comment


                                            Kurkkukipu, älytön nuha ja kuume !
                                            Viimeksi muokannut -Eemeli-; 16.2.2012, 08:29. Perustelu: Kirjotushärö

                                            Comment


                                            • Ja ässästä taas parkkitutkan anturi jostain pimeänä.
                                              Tarvikemalleissa jäätyminen aiheuttaa samanlaista vinkumista. Sulattelu auttaa.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja TH Näytä viesti
                                                Ville, haldex-auto liikkuu vaikka edessä ei olis edes vetoakselit paikallaan. Kesäkelissä ei normi tallaaja edes huomaa, että jotain on vialla, vaikka akselit olis tallin hyllyllä. Käytännössä kokeiltu.
                                                Liikkuu joo. Samoin se on etuvetoinen, kun pumpusta on palanut sulake. Ilman ajonvakautusta. Huomaa melko helposti, että jotain on vialla. Käytännössä koettu.

                                                Ei tuu ihan helposti haldexia enää minulle. Vaikka tuo nyt olikin tyyppivika Vollessa: volvofoorumia kun lukee, niin lähes kaikilla edellisen V70 AWD:n omistajilla paineanturi ja -pumppu sanoneet moro. Sen verran hyvä mitoitus kuitenkin ollut, että kestää juuri takuuajan. Itsellä 3v 2 kk ja 60tkm. Mutta tonnillahan siitä selvittiin.

                                                Comment


                                                  Lolvojen haldex-awd on vain huono vitsi, ehkä hajoaminen johtuu siitä, että se punppu yms on 99% ajasta käyttämättömänä volvoissa.

                                                  Yhden oikeasti huonohkon jutun oon haldexissa huomannu, en tiedä koskeeko vain gen1:stä. Eli kun lumisella tiellä ylität keskipolanteen, niin torsen tuntuu huomattavasti suuntavakaammalta. Toki en ole kunnolla päässy ajamaan sportti-alustaista torsen-laitosta, että onko se yhtä levoton "keskikaistalla" kuin toi oma haldex-kippo.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                                                    Yhden oikeasti huonohkon jutun oon haldexissa huomannu, en tiedä koskeeko vain gen1:stä. Eli kun lumisella tiellä ylität keskipolanteen, niin torsen tuntuu huomattavasti suuntavakaammalta. Toki en ole kunnolla päässy ajamaan sportti-alustaista torsen-laitosta, että onko se yhtä levoton "keskikaistalla" kuin toi oma haldex-kippo.
                                                    Toki ero voi johtua myös huomattavasti eripituisesta akselivälistä, jos tässä on vertailtu 8N vs. C5 Allroad.

                                                    Comment


                                                    • b7 ässäkuume ja nettiauton tarjonta :(

                                                      Comment


                                                        Kun vietiin kissat kastroitavaksi kävi ilmi, että toisella on sydämen sivuääniä :(. Ovat vasta ilmaantuneet, koska kasvattajan käyttäessä eläinlääkärillä ei näitä luovutusikäisenä ollut. Mitä vielä :(.

                                                        Comment


                                                        • Käytettiin tuo beetle tänään huollossa termostaatin ja moottorinlämpötila-anturin vaihdossa, aluksi koeajolla kaikki oli hyvin auto puhalti lämmintä(kuumaa) jota se ei tehny sinne viedessä. Mutta, mutta kaikki menikin sit päin per....ä, sylki kaikki jäähdytinnesteet ulos koneesta. Mikä lie syy tuohon jäi vielä itselle epäselväksi.

                                                          Comment


                                                            Parkkitutkien jäätyminen kasissa. Lumi pöllyää sopivasti takapuskurille ja pakokaasujen lämpö jäätää sen siihen kiinni. Huutaa koko ajan pakin ollessa päällä.

                                                            Ot: On kiva huomata, että joku vetää herneet nekkuun kieliposkella kirjoitetusta jutusta :>

                                                            Comment


                                                            • Highpowertuunaajat käyvät hieman kovemmilla kierroksilla kuin myö maa(lais)moottoriset yksilöt.

                                                              Golfissa temppuili taas reilun 10 asteen pakkasella ovenlukko, ei meinannut pitää ovea kiinni. No onhan se 2010 auto ja kohta 25 tkm ajettukin :-P

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X