Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Talvi ja kaikki sen lieveilmiöt.

    Comment


    • Talven ensimmäiset yli 15c pakkaset, ja meikäläiselle ekat Audin kanssa.

      1) yritä startata webasto kakesta
      2) huomaa että ei lähde käyntiin
      3) avaa keskuslukko ja nykäise kuskin ovenkahvasta
      4) huomaa että kahva lyö tyhjää
      5) mene apukuskin puolelta sisään
      6) huomaa että sisäkahvakin lyö tyhjää
      7) sano eukolle että tuli kävelyreissu kauppaan
      8) huomaa tyytyväinen eukko

      Comment


      • Mullaki on ongelmia tuon keskuslukon kans! Kuskin puolelta ei aukase ku kuskin oven ja hanttarin puolelta kaikki. Etu ovet menee avaimella lukkoon mutta takaovet pitää laittaa sisältä lukkoon :/ Niin ja sitten tosin tuo akku tyhjeni kenties sen takia, kun vahvistimeen jää virta päälle :/

        Comment


          Audin oviongelmia täälläkin. Eilen ei meinannut saada apparin ovea auki (vähän harvinaisempi ilmiö), ja äsken kävin parkkiksella kuumailmapuhaltimen kanssa lämmittelemässä lukkoja, että saa ovet kiinni. Viime talvena putsasin ja käsittelin kaikki aseöljyllä, mitähän tällä kertaa kokeilis? Silikonirasvaa kukaan testannut lukkoihin?

          Comment


            Itse taas onnistuin suoriutumaan ja jättämään sivuikkunan sopivasti raolleen ja aukihan se myös näillä pakkasilla pysyy kunnes jaksan sulatella sen auki..

            Comment


            • Itelläkin aamupäivällä vähän kenkkuili, kuskin ovea joutu hetken pitää kädellä kiinni ja takaoven keskuslukitus ei toiminut. Vähän kun alkoi lämpöä puskea lämpöä hyttiin, niin etuovi alkoi toimia. Takaoven keskuslukituskin alkoi toimia kun kävin auton pesaseen. Katotaan sit aamulla uudestaan...

              Comment


                Aika riskillä napsautin kans tänään sivuikkunan alas. Vasta nappia painettuani pälkähti päähän että jos on tiivisteet jäässä niin johan se jotain taas särkee kun sähkömoottori vääntää hullun raivolla hissi äalas ja tiivisteet puree yhtä lujaa vastaan. Naksahti sentään ihan nätisti jäät irti.

                Comment


                • Aseöljyä en kyllä laittais lukkoihin! Silloin jäätyy aivan varmasti. Jotain silikoni peräistä se pitäs varmaan laittaa että alkais toimimaan.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
                    Aseöljyä en kyllä laittais lukkoihin! Silloin jäätyy aivan varmasti. Jotain silikoni peräistä se pitäs varmaan laittaa että alkais toimimaan.
                    Esitän eriävän mielipiteen.

                    Itse olen käyttänyt aseöljyä nykyisessä ja edellisessä autossani, yhteensä 5 vuoden ajan.
                    Ei ole lukot jäätyneet ja hyvin on samalla kamalla kavereiden autoistakin saatu jäätyneet lukot toimimaan.

                    Comment


                      Kyllä se on tosiaan aseöljy, jolla ne lukot saadaan toimimaan/pysymään toimivina. Kerran voitelin yhden toimivan pyöränlukon silikoni rasvalla ja kun vein pyörän pakkaseen, niin se jämähti jäähän. Siinäkin rasvapurkissa luki että toimii +70- -40 asteen lämpötiloissa, mutta jäätyi tosiaan n.-20 lämpötilassa.

                      Comment


                      • Joo tarviipa tosiaan avata kaikki ovipahvit ja öljytä lukot jossain lämpimässä, kunhan ensin selviän tästä mahataudista...

                        Comment


                        • No ainaki mitä olen omissa pyssyissä sitä käyttäny niin eipä ole lauennu koska on lukot jäätyneet varsinkin kiväärin lukko! Eiköhän tuo samalla lailla jäädy autossaki. Mutta kukin laittaa mitä laittaa :) Tai no ei ainakaan lapissa toimi tuo aseöljy ollenkaan, en tiiä sitte miten tuo ilmasto muuttuu täälä etelässä :D

                          Comment


                          • Aika paljon eroja noissa ase/lukkoöljyissä. Erehdyin jostakin marketista ostamaan jotakin AT sport -merkkistä aseöljyä joka oli ihan lirua, ei oikein pysynyt lukkolaitteissa.

                            Comment


                            • Hyvin rokkaa aseöljy lukoissa. Eipä nuo viime talvenakaan jäätyneet, vaikka päälle kolmenkympin pakkasia pitelikin. Mutta tosiaan eroja noissa öljyissä kyllä on, se on totta.

                              Comment


                              • Pitäisi vain saada vanhat rasvat lukkolaitteesta pois ennen voitelua. Typ44:ssä on helposti irrotettavat lukkolaitteet, joista rasva irtoaa hyvin painepesurilla.

                                Comment


                                  Mulla on TTn kuskin ovessa kans tuota jäätymis ongelmaa, varsin hanurista kun ovi aukee helposti mut kun laitat kiinni nii se vaan pomppaa takaisin. Onneks nuo TTn lukot on niin helppo irrottaa et saa pusattua ja rasvattua kunnolla. Pitääkin kokeilla tuota aseöljyä seuraavaks kun muut aineet ei tunnu auttavan, nyt kokeiltuna wd40,wurthin paria öljyä ja perinteistä lukkosulaa.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
                                    Itelläkin aamupäivällä vähän kenkkuili, kuskin ovea joutu hetken pitää kädellä kiinni ja takaoven keskuslukitus ei toiminut. Vähän kun alkoi lämpöä puskea lämpöä hyttiin, niin etuovi alkoi toimia. Takaoven keskuslukituskin alkoi toimia kun kävin auton pesaseen. Katotaan sit aamulla uudestaan...
                                    Just, ehkä ens pesun jälkeen muistan vähän kuivata niitä tiivisteitäkin... Muut ovet toimi ihan ok, mutta kuskin ovi aivan helvetin tiukassa kiinni. Noh, repsikan puolelta sisään ja katsotaan milloin tuo taas suostuu aukeemaan... :/

                                    Comment


                                    • Ennen ovilukon voitelua ja pesun jälkeen olen puhaltanut lukkopesän puhtaaksi vedestä paineilmalla. Onnistuu kun pikkuruuvarilla pitää suojaa auki. Sitten laadukasta (biltema :-P) aseöljyä lukkoon.

                                      Comment


                                        Just, ehkä ens pesun jälkeen muistan vähän kuivata niitä tiivisteitäkin... Muut ovet toimi ihan ok, mutta kuskin ovi aivan helvetin tiukassa kiinni ---
                                        Omassa b5 nelkussa jäätyy pesun jäljiltä nimenomaan mekanismi: sisäkahvasta aukeaa, ulkokahva ei pelitä. En tiedä millä tuota kuivaisi heti pesun jälkeen, kenties kunnon tohotukset hiustenkuivaajalla...?

                                        Comment


                                        • Tuo on niin tavallista VAG-laitteissa, että kahva ja itse lukkolaite toimii, mutta lukkolaitetta liikuttava mekanismi oven sisällä on jäässä. Ei yleensä tarvitse paljoa lämpöä, mutta milläs lämmität, kun sisällä on verhoilu ja ulkona pelti.
                                          Paineilma on aika kova sana noissa lukkojen kuivauksissa kuumailmapuhaltimella saa kyllä sulamaan, mutta jos kosteutta ei saa ajettua pois, jäätyy uudelleen.

                                          Comment


                                            Itsellä kans on ja on ollut perus lukko-ongelma kuskin ovessa. Pahiten jääty viime talvena 0 ja -8 asteen välillä. Sitten ku pakkaset oli kovempia ja sitä kautta ilma kuivempi niin ei jäätynyt. Kaukosäätimestä yrittää aukaista ja käyttää ovessa tappia ylhäällä, mutta se ei pysy. Vaatii yleensä semmoset 20 minuuttia ajoa niin aukenee kun lämpenee.
                                            Olisi pitänyt irrotella viimekesänä ovipahvit, mutta ei ehtiny:( Nyt ei viitsi alkaa parkkiksella nyhjäämään.

                                            Comment


                                              A6 C5:n ovipahvit on onneksi naurettavan helppo irrotella, edessäkin kiinni vain kahdella ruuvilla muistaakseni.

                                              Comment


                                                Niin on. Mutta 10 astetta pakkasta ja kerrostalon parkkiksella, jossa hyvänä päivänä välit seuraaviin autoihin noin 30 senttiä, tekee kuitenki hommasta aika haastavan. Ja tarkoituksena olis samalla vaihtaa ikkunoiden liu'ut.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi
                                                  mitenköhän tällä foorumisoftalla loitsitaan quote? käsin ei jaksa naputella, namiskat hukassa. halp
                                                  No maalaat halutun tekstin, hiirellä copy, viestilokeroon paste, maalaat sen ja painat tuota puhekuplaa. Halutessa sitten vielä sen ekan quoten perään =lainattukirjoittaja.

                                                  Comment


                                                  • Taitaa olla meikäläisen ensimmäinen avautuminen tänne, mutta jurppii niin pahasti, että pakko. Tässä sellasen 4kk ootellu, että mun Husqvarnan AWD ajoleikkuriin sopiva linko saapuisi. Tulihan se lopulta juuri sopivasti, kun lumetkin tuli. 5min testaamisen jälkeen löysi lingon ruuvi nyrkin kokoisen kiven hangesta ja ruuvi vääntyi kieroksi. Nyt ravistaa iha helkkaristi. Vein sitten aamulla konepajalle ruuvin oikaistavaksi ja pitäis kuntoon tulla. Rahallahan tuosta selviää, mutta harmittaa hitosti =/ Koko kesän nakellut leikkurin tieltä pois noita kiviä pihapiiristä ja nyt oli varmasti kivettömäksi tunnettuun paikkaan ajautunut iso kivi ja sen seuraksi pienempiä. Oma veikkaus, että on 4v tytär tehnyt jotain kivikokoelmaa siinä syksyn mittaan... Ennen uutta testiä konttaan koko läänin läpi, ettei löydy enää lisää kiviä :D Kiitos, helpotti...

                                                    Ainiin, eipä mennyt mfsw-modi iha putkeen sekään, ei sopinut bägin liitin uudesta ratista ohjauspylvään päähän, vaikka senkin modulin vaihdon mukamas sopivaksi. Töiden jälkeen marmorille kyselemään liitintä / bägin johtosarjaa...

                                                    Comment


                                                      Aikoinaan katselin tuota Hussen leikkuri/linko yhdistelmää ja tuntuivat melko paljon heppoisimmilta verrattuna Stigan vastaaviin, joten pihalle tuli Stiga (Park Pro 16 4wd) vaikka hintaakin oli melko paljon enemmän. En ole katunut ja lingon läpi on mennyt melko isojakin murikoita (kun tulee ligottua 300m kotitietäkin) ilman kummempia vaurioita...

                                                      Ettei ihan OT. Niin päähän ottaa tämä Afrikkalaisten tehottomuus, mikään ei toimi sovitusti ja kaikki hommat seisoo tuon takia...
                                                      Viimeksi muokannut Jari74; 9.1.2012, 13:46. Perustelu: Malli lisätty

                                                      Comment


                                                      • Itse en ole Stigan linkoihin perehtynytkään. Ajoleikkureissa taas omat kokemukset laitteiden järeystasosta juuri päinvastoin, kun puhutaan näistä runko-ohjattavista, omani ei siis ole traktori-mallia. Tämäkin meni jo OT:ksi, joten se siitä. Molemmat varmasti ajavat asiansa =)

                                                        Comment


                                                        • Värttinäluu napsahti lenkillä kompuroijjessa poikki ja ainoana kortillisena taloudessa hieman nakertaa. Ettei liian helpolla pääsisi jatkossakaan niin tohtori ennusteli 50/60 mahollisuutta reilummin vajaasti toimivaan peukaloon kun oli jänne jäänyt niin lahjakkaasti jumeliin.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viesti
                                                            Tuo on niin tavallista VAG-laitteissa, että kahva ja itse lukkolaite toimii, mutta lukkolaitetta liikuttava mekanismi oven sisällä on jäässä. Ei yleensä tarvitse paljoa lämpöä, mutta milläs lämmität, kun sisällä on verhoilu ja ulkona pelti.
                                                            Paineilma on aika kova sana noissa lukkojen kuivauksissa kuumailmapuhaltimella saa kyllä sulamaan, mutta jos kosteutta ei saa ajettua pois, jäätyy uudelleen.
                                                            Itsellä oli aikanaan yhden polon kanssa jo rutiiini tuohon hommaan. Eli joka kerta kun käy lämppärin iskemässä tulille, niin otetaan samalla ovi auki, mikäli ei mene enää kiinni niin jatkojohto ja sisälämppäri tohottamaan ovea kohti. Tarvittaessa siirrellään ovesta toiseen mikäli tarvetta käyttää useampia ovia. Helpommaksi olisi varmaan tullut aukoa ovipahvit ja värkkäillä vähän pakkasensietoa sinne :)

                                                            Comment


                                                              Termarikerhosta kun pääsin pois, sainkin jäsenyyden oviklubiin. 'ttu. Ei varmastikaan ole kaunis näky kun meikäläinen ryömii pelkääjän paikalta sisään.

                                                              Läppärissä on onneksi akkua kolmeksi tunniksi, eli täällä citymarketin parkkihallissa voikin jonkin aikaa sulatella ovea nyt... Parempaa tekemistä tuskin olisikaan :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X