Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TIG hitsaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    MIllaisissa hommisa tuli tarve 300A virroille?
    Mihin asti tuollainen pienempi Welbach 200A laite riittää?

    Ostitko tuon welbachin juurikion tuon expondon kautta?

    Comment


      200A koneella vetelee hyvin raudat aika paksuihinkin materiaaleihin asti ja alussa saa kolvattua varmaan autoharrastajan näkökulmasta ihan hyvin. Ahtoputkia, imusarjaa jne. Paksussa alumiinissa alkaa sitten kahva lämmetä aika reilusti isommasta virrasta johtuen.

      Comment


        Mites Wallius i2000 AC/DC? Jokaisessa meissä asuu pieni Suomalaisuuden tukija, mutta tulisiko sitä tuettua näin reilusti?
        3v takuu ja varaosien saatavuus yms on toki etu. Mitä muut mieltä?

        EDIT:

        Taitaa olla Walliusta tuossa pelkästään nimessä. Saman näköinen löytyy ebaysta
        Viimeksi muokannut nufan; 31.8.2021, 14:47.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja nufan Näytä viesti
          MIllaisissa hommisa tuli tarve 300A virroille?
          Mihin asti tuollainen pienempi Welbach 200A laite riittää?

          Ostitko tuon welbachin juurikion tuon expondon kautta?
          Paksua alumiinia joutuu monesti vetää aika isolla virralla. Kunnon vesijäähy pitää vielä jossain välis rakentaa, köyhä ei viitsinyt valmista settii ostaa. :D Suurin osa kyllä menee aluhommistaki 100-200 välillä, varsinki jos putkea vaan hitsaa eikä mitään useita sentteja paksua valukamaa. Ajatus oli, että on ainaki koneessa sitten reservia jos ja kun tarvii. Juu tuolta expandosta mä ton bongasin ja ostin. Toimitus oli ihan kohtuu ripea, mun mielestä tuli alle viikossa vaikka sivulla tarjosivat pidempää aikaa. Ehkä sattui vaan sopivasti rahdit.

          Comment


            Päädyin kuitenkin tuohon isompaan Welbachiin, niin ei jää harmittamaan jos joskus tarve isommille virroille tulee.
            Virtaussäädintä pullolle katsellut, niin onko kokemuksia seuraavista.

            Aga Prosaver
            Elga Optimator

            Nämä molemmat suunniteltu säästämän kaasua minimoimalla alkupössäystä.

            Vesijäähy tulee tehtyä itse, kun löytyy jemmasta hyvänkokoinen kuparikenno, jostain pitäisi vaan löytää sopiva pumppu.


            Comment


            • Vesijäähdytykseen riittää kovasti jo 12v karavaanari vesipumppu kiinasta ja 6L säiliö. Kertaa en oo saanu kunnolla kuumaksi sitä säiliötä vaikka päästelin fordin alumiini kytkinkopan bmw koppaan yhtä huutoa.

              Tuo elga lähtisi omaan ostokoriin jos olisi tarve. Airliquide pullo oli 2v niin siinä tuntui olevan vakiona tuo kaasua säästävä mittari kun oli pullossa itsessään.
              Viimeksi muokannut To87; 7.9.2021, 20:37.

              Comment


                diffas Oliko sulla jalkapedaalia ton Welbach 315 Entrix koneen kanssa?
                Itse ostin ton mukana polkimen Mutta eipä se sopinutkaan. Liitin erilainen.
                Tossa lukee, että Entrix 200:lle ja vastaaville sopiva. No, ei ollu vastaava toi 315A

                Comment


                  Ei oo poljinta mulla ku menny hyvin käsinapillakin toistaiseksi. Oon kyl miettinyt et vois olla joskus ehkä tarpeen. Mun mielestä tohon kävi sama poljin kuin everlastin koneseen, eli seitsemälle pinnille. Jforcelta ainaki saa siihen pedaalia. Tai sit vaihtoehtoisesti hommaa semmoisen liittimen ja tinaa siihen johdot oikeisiin nastoihin, nii saa sen polkimen toimimaan.
                  Viimeksi muokannut diffas; 14.9.2021, 20:27.

                  Comment


                    Nyt Tuli pieni ongelma. Onko normaalia, että kolvin virtaliitin antautuu kuvan mukaisella tavalla kiristämällä.
                    Mulla on 2 kolvia joista toinen kiristyy noin puolen kierroksen kohdalla ja tämä toinen ei tuntunut kiristyvän, kunnes antautui yllättäen.
                    aivan kun liitin olisi valettua messinkiä ja kynnestä murtui palanen.

                    Ohessa kuva myös tekeillä olevasta vesijäähystä
                    Attached Files

                    Comment


                      Ekat vedot takana.
                      tighitsaus kokemus ennen tätä nolla.

                      Click image for larger version

Name:	0678AB34-003E-4F41-AE99-849C46B08C0C.jpeg
Views:	1814
Size:	130,6 Kt
ID:	1927557

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja nufan Näytä viesti
                        Päädyin kuitenkin tuohon isompaan Welbachiin, niin ei jää harmittamaan jos joskus tarve isommille virroille tulee.
                        Virtaussäädintä pullolle katsellut, niin onko kokemuksia seuraavista.

                        Aga Prosaver
                        Elga Optimator

                        Nämä molemmat suunniteltu säästämän kaasua minimoimalla alkupössäystä.

                        Vesijäähy tulee tehtyä itse, kun löytyy jemmasta hyvänkokoinen kuparikenno, jostain pitäisi vaan löytää sopiva pumppu.

                        Elga Optimatorille ääni. Vaihdoin yrityksen kaikkiin suojakaasupulloihin kyseiset mittarit ja perusmittarit jäi vain hätävaralle.

                        Comment


                          Onko kenelläkään tullut Everlastin kanssa ongelmia? Minun TIG hajosi eilen kun lanka osui samaan aikaan hitsauspöytään ja hitsattavaan kappaleeseen. :( Googlen perusteella huoltoaika voi olla älyttömän pitkä niin mieluusti korjaisin itse jos vaan mahdollista.

                          Vikakoodina on 804 OVER CURRENT/ Check to make sure cable is correct length and size. Internal unit fault or low voltage

                          Click image for larger version

Name:	pkbVoRWZb23PI5u_j01Ts_t2XiFFO6LLt7LkmF9LbrvKrmsnZAvYUZNR_fGzEj-2dN1-oChaJWDG2D5kmyKIWVyNecdQu_T73tZFQf_07Vt4fX7GVTx7jKd4t9IlZw9Qwdn_opCWhhahHz0I_sKieE7g-saLrY6yujVd6Q1goEENm2S-_O2HDGoEUjQ6ppR3m2oWNdkB9Q34rhcsesjzuwVtxcIfoqP7a0nPc3Z2ipYbPdNpIg4PKM4mjk6aqWa
Views:	1473
Size:	29,1 Kt
ID:	1931329

                          Comment


                          • Piirikortti vikaa näissä on riittänyt mitä youtubesta kattellu. Ihan löytyy henk kohtaistakin kokemusta 3v jälkee omasta pimeni kortti. Tälläkin hetkellä tuntuis taas olevan jotain häikkää tosin sen jälkeen kun puikolla hitsailin. Toimii enää ne tallennetut ohjelmat mitä on kerinnyt tallentaa.

                            Comment


                              Sain kuntoon. Yksi diodi oli hajonnut.
                              Click image for larger version

Name:	zkxu6Srqz1jOd2mZyBQ3IudrxLcoMwVnF63irzAfktnyRD6H_u0v35mfvN_o3gFUEAvyACtYFSVa4mZLYZIEM9QUNjHPNDTzU_t1RnzT5ACQEfzziEXyX0ky-880SIdOtU4ZJh5ejxkX9v1ieaiTOzLCMOay1L4eDLhi96JWIwYWBwgJ8njiZcQH1CDGIDWmr0SWXrV_tuPT_YyOKYxjWqiW65NDwoJYt2wwxovv46VjDdQ1UuMolAiG5K28tdG
Views:	1386
Size:	306,6 Kt
ID:	1933461

                              Comment


                              • Hieno homma. Pitää vissiin nostaa pelti pois ja kattoa ettei jotain vastaava oo. On kyllä niin rumasti juotettu tuon piirilevy mun koneessa ettei olisi ihme.

                                Comment

                                Working...
                                X