Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Surkeat puhelimet

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• kyllä noissa Nokialaisissa useimmiten se lasin särkyminen lähtee liikkeelle itse näytön alapuolelta alareunan nappien kohdalta. Siinä kohtaa lasin alla ei ole juuri mitään rakennetta tukemassa lasia. lasi pääsee vääntymään, ja edes gorillalasi ei tätä kestä.

Itse näytön alueella lasin takan on heti kiinni näyttöpaneeli, ja muutenkin teknisesti paketti on niin tiivis että käytännössä takakuoren ja lasin väliin ei juurikaan jää tyhjää tilaa. Itse en ole vielä tähän mennessä nänhyt yhtään hajonnutta lumian lasia, jossa särö ei olii lähtenyt liikkeelle alareunasta (näyttöalueen ulkopuolelta) Näitäkin varmaan löytyy, mutta Lumian heikko kohta on oman kokemuksen mukaan tuossa.

Nuo terävät kulmat ei ainakaan polykarbonaattirunkoisesa ole varsinaisesti ongelma. Ainakin omien kokemusten mukaan Lumia 800 voi ottaaa lasin hajoamatta niin kovan iskun kulmaansa, että simkorti luukun joutuu veistelemään 1mm lyhyemmäksi, jotta mahtuu takaisin paikoilleen. Muovikuori myös nosui lasin kulman kohdalta koholleen, joka osoitaa, että terävä kulma (joka iskun jälkeen tosin ei enää ollut terävä) itseasiassa vaimensi lasiin kohdistuvaa iskua.

Comment

• 920 runko on itsessään kyllä onnistunut ratkaisu. Todella kovaa tekoa, yhdestä "billet" palasta jyrsitty ilman saumoja jolloin puhelin ei natise eikä rutise muurarin kädessä. Ongelma ei ole puhelimen muotoilussa tai osien valmistusmenetelmissä, ongelma on käyttäjässä joka pudottaa puhelimen puolestatoista metristä lattialle ;)

Muoviset osat kestäis lasia paremmin iskuja mutta ei naarmuuntumista ja kaikkien muoviruutuisten puhelinten lasit menee alle vuodessa niin surkeaksi ettei auringonpaisteessa saa mitään selvää.

Comment

• Mullakin tuo säröily lähti juuri oikeasta alakulmasta.
        Joku aika sitten tuo tippu näyttö edellä pihalla sorakkoon sillä tuloksella, että semmonen nuppineulan kokoinen lohkeama vasemmalla pitkällä sivulla, mutta mitään säröilyä ei tullut.
        Se murtunut kohta taitaa olla ainoa ns ehjä kohta lasissa tällä hetkellä, kun ei säröt sinne halunnut mennä.

Comment

• Tekisi mieli vielä kovasti ottaa osaa tuohon ipuhelinkeskusteluun.
          Oma näkökulmahan oli alkujaan, että en ikinä ko. omppulaitteeseen tule koskemaan ja suhtauduin Applen tekeleisiin muutenkin nuivasti ja vastahakoisesti.

Vajaa nelisen vuotta sitten tuli kuitenkin työluuriksi 3GS. Silloin vannoin itse kovasti sympparin nimeen ja oli E71 alla. E71 vaihtui sitten Samsungin silloiseen "lippulaivaan" eli Galaxy S ykköseen.

Galaxyn kanssa oli loppupeleissä niin paljon ongelmia, että se on jättänyt syvät Androiditraumat meikäläiseen. Puhelin oli uskomattoman laginen, akkukesto oli jotain luokattoman surkeaa. Tuli kuulokevikaa ja laturinliitinvikaa. Työluurina olin tottunut iPhonen sulavuuteen niin tuumin sitten, että miksi en vaihtaisi itsellekin moista laitetta niin ei tarvitsisi tuskailla Androidin kanssa. Näissä omppulaitteissa muutenkin viehättää se, että käyttis on dedikoitu sille raudalle mitä se laite pitää sisällään.

Ostin sitten pari vuotta sitten 4S:n ja olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Luen itseni kuitenkin suht. HC-käyttäjäksi eli luuri on kourassa erittäin paljon ja käytän sitä kattavasti kaikkeen. Ei ole vielä tullut mieleen toimintoa tai ominaisuutta mitä erityisesti kaipaisin androidileiristä Appleen. Varsinkin viimesyksynä tulleen iOS7 päivityksen myötä laitteeseen on tullut paljon uutta mukavaa. Vaikka laite on pari vuotta vanha niin silti se pelaa smoothisti ja lagittelematta. Seuraava ostos on sitten tämä todennäköinen "iPhone air", kunhan se markkinoille tulee.

Minulla ei ole mitään tarvetta millään tavalla haukkua Androidilaitteita. Oma laitteeni oli silloin raudan puolesta ihan eri peli mitä nuo nykyään on ja ei toki voi sinänsä verrata. Mutta mitä olen noita droideja käytellyt niin ei ne millään tavalla itseä houkuta tai säväytä. Sitä en ymmärrä, miten suuri provosoitumisen aihe nuo Applen tekeleet tuntuu joillekin olevan. Porukka alkaa aukomaan päätä noista, vaikka itsellä ei ole minkäänlaista käyttökokemusta.

Minulla puhelinta on tukemassa myös iPad ja olen myös siihen erittäin tyytyväinen.

Comment

• Se on historian rippakiviä nuo leiriytymiset. Jossain vaiheessa ilmeisen pieni mutta äänekäs joukko teki Applesta uskonnon ja sota oli valmis.

Sitä samaa mollaamista on edelleen, mutta hieman vähemmän.

iPhone oli aikoinaan status symbooli, jollainen piti olla jokaisella joka halusi antaa kuvan olevansa menestyvä ihminen. Sillä pystyi tietysti tekemään kaiken ja vähän enemmänkin, ja merkittävä argumentti oli kuinka paljon sovelluksia sille on saatavilla. Se ei merkinnyt mitään, jos jollain toisella puhelimella pystyi tekemään sama asian.

Edelleen nämä uskovaiset löytyy joka leiristä.

Comment

• Ongelma ei ole puhelimen muotoilussa tai osien valmistusmenetelmissä, ongelma on käyttäjässä joka pudottaa puhelimen puolestatoista metristä lattialle ;)
              Jos puhelin putoaa rintataskusta lattialle, niin aika korkea kaveri pitää olla jonka taskusta se putoaa. Yleensä rintataskusta putoaa tavaraa lattialle, kun kumartuu esim. poimimaan jonkun tavaran lattialta/vetolaatikosta tms. Eiköhän pudotuskorkeus silloin liene lähempänä metrin luokkaa.

Niin ja tässä mainitsemassani 920-puhelimessa säröily alkoi juurikin näytön alareunasta. Timon mainitsema selitys kuullostaa siis aika loogiselta.

Minulta on itseltäni pudonnut Noksun E71/E72 varmasti kymmeniä kertoja rintataskusta lattialle ja iPhone myös muutamia kertoja. Kaikissa näyttö edelleen ehjä. Liekö vika sitten käyttäjässä vai puhelimen rakenteessa, kun ei ole luuri hajonnut?
              Viimeksi muokannut Ilkka L; 15.4.2014, 17:27.

Comment

• On nämä melkoisia, mulla on 920 pudonnut jo yli 20 kertaa, katolta pahimmillaan ja näyttö ehjä.

Mutta eipä tuolla väliä, Nokian vika se aina on :)

Comment

• Putosi se 50 sentin tai 50 metrin korkeudelta, sitä laitetta nyt vaan ei ole tarkoitettu kestämään sellaista käyttöä. Aivan tuuripeliä missä kulmassa sattuu osumaan ja mille alustalle. Toisilla käy tuuri eikä hajoa useankaan pudotuksen jälkeen, toisilla hajoaa kerrasta.

No joo, ehkä minulla painaa hiukan se kun on joutunut edellisen virkkeen viran puolesta toistamaan vuodesta toiseen satoja kertoja. Aina se puhelin on pudonnut yöpöydältä 20cm korkeudelta paksulle karvamatolle ja tottakai lasinvaihto menee valmistajan takuuseen. Oikeastaan olisi hyvä saada hyllystä uusi tilalle.

Comment

• No mutta tuotahan juuri minä yritin sanoa :)

Comment

• Se on historian rippakiviä nuo leiriytymiset. Jossain vaiheessa ilmeisen pieni mutta äänekäs joukko teki Applesta uskonnon ja sota oli valmis.
                      Tuotahan on joka leirissä, niin kuin mainitsit myös. Tosi Nokia mies ei vahingossakaan ajattele ostavansa Applea jne..

Itselleni on jääny tosi-iLuuri-miehistä hauska kuva, minkä polven malli olikaan josta ei voinut pitää kiinni tai verkot katos, epämääräisestä sormiakropatiasta huolimatta se ei haitannut menoa, koska Omena on paras. Tai kun kännykkää ei onnistunut viemään ulos talvella koska näyttö halkeaa, niin koska Omena on paras, ei sitä kuulukkaan viedä ulos.

En yhtään epäile etteikö Applen tuotteet olisi hyviä käytöiltään jne, sekä noita idioottimaisia mokia käy joka leirissä.
                      Mutta sitä en oikein ole ymmärtänyt että miksi joku maksaa 700€ kännykästään...

Comment

• Ai et on "nokialaisten näytöt herkkiä hajoamaan". Itse ku oon tässä pähkäillyt ekan käyttäjäänsä älykkäämmän puhelimen ostamista välillä noksu-samsung, lopulta päätysin noksuun(puhelin kyllä vieläkin kaupassa).

No, lähes jokainen oma puhelimenvaihto on johtunut edeltäjänsä päätymisestä jonkin vesistön pohjaan (tietty ihan selvin päin) :D Et tuskin sillä iskunkestolla omalla kohdalla sen suurempaa merkitystä edes on...
                        Viimeksi muokannut Kenda; 15.4.2014, 20:33.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                          Tuotahan on joka leirissä, niin kuin mainitsit myös. Tosi Nokia mies ei vahingossakaan ajattele ostavansa Applea jne..

Itselleni on jääny tosi-iLuuri-miehistä hauska kuva, minkä polven malli olikaan josta ei voinut pitää kiinni tai verkot katos, epämääräisestä sormiakropatiasta huolimatta se ei haitannut menoa, koska Omena on paras. Tai kun kännykkää ei onnistunut viemään ulos talvella koska näyttö halkeaa, niin koska Omena on paras, ei sitä kuulukkaan viedä ulos.

En yhtään epäile etteikö Applen tuotteet olisi hyviä käytöiltään jne, sekä noita idioottimaisia mokia käy joka leirissä.
                          Mutta sitä en oikein ole ymmärtänyt että miksi joku maksaa 700€ kännykästään...
                          Ai niikuin noin: https://www.youtube.com/watch?v=FL7y...NiAkQ6VAWOPdxw

Kukin saa käyttää mitä haluaa mun puolesta. Nuo on vain jotenkin hauskoja noi videot.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
                            Ai et on "nokialaisten näytöt herkkiä hajoamaan". Itse ku oon tässä pähkäillyt ekan käyttäjäänsä älykkäämmän puhelimen ostamista välillä noksu-samsung, lopulta päätysin noksuun(puhelin kyllä vieläkin kaupassa).

No, lähes jokainen oma puhelimenvaihto on johtunut edeltäjänsä päätymisestä jonkin vesistön pohjaan (tietty ihan selvin päin) :D Et tuskin sillä iskunkestolla omalla kohdalla sen suurempaa merkitystä edes on...
                            Samsungin Galaxy S5 on IP67 luokiteltu. Vähän epäilen että se kovin kauaa selviäisi veden alla, mutta jos liikkuu vesistöiden läheisyydessä kävellen eikä veneellä niin eikai se puhelin minnekkään kovin syvälle pääse uimaan. :D
                            IP67 Pöly- ja vesitiivis. Sama mekaanisen tunkeutuvuuden kesto kuin IP66-luokalla, mutta laitteen on oltava vesitiivis myös 30 minuutin ajan 1 metrin syvyydessä.

Comment

• Putosi se 50 sentin tai 50 metrin korkeudelta, sitä laitetta nyt vaan ei ole tarkoitettu kestämään sellaista käyttöä.
                              Kyllä vain, mutta esim. vanhaan hyvään aikaan Nokialaiset tuntuivat kestävän ihan mitä vain. Näissä puhelimissa ei kuitenkaan ollut isoja näyttöjä kommaria lukuunottamatta, mutta sitä pystyi kokonsa puolesta käyttämään vasarana :)

Comment

• Ei kai kukaan kiellä käyttämästä niitä vanhoja ydinsodan kestäviä Nokialaisia edelleen :)

Comment

• Eipä kielläkään. Minulla on 3210, 5110, 6210 ja joku vanhempi symbian malli (jonka tyyppiä en muista) varapuhelimena kotona :) Ongelmana noissa vaan se, että kaikkien akut on loppu ja uusia ei saa mistään. Yhden akun onnistuin kyllä elvyttämään 12v DC sähköshokilla. Nettisurffaaminen vaan hieman ongelmallista noilla hardcore luureilla.

Comment

• Montako akkua tarvit? Hyllyssä on 3210 akku, 3310 akkuja ~10kpl, 6210 akut on valitettavasti tällä hetkellä väliaikaisesti loppu mutta niitäkin on tänä vuonna jo kaksi myyty :)

Facebookin tai sähköpostin käyttöön nuo ei tosiaan ole ihan optimilaitteita.

Comment

• Iphonet on varmasti hyviä, mutta onko ne hintansa väärtejä ? Itsellä ainakin olisi odotukset aika pilvissä jos jostain puhelimesta maksaisin yli 500 euron hintoja. No nyt on Applen aika, ennen oli Nokian kulta-ajat. Loppujen lopuksi varmaan kiinalaiset tulevat jyräämään puhelinmarkkinat kun puhelimien tekniikka kehittyy samalla tavalla kuin vaikkapa kotitietokoneissa. PC tietokoneissa merkkivalmistajat pärjäsivät siihen asti hyvin kunnes koneissa alkoi olla tehoa senverran että niitä ei tarvinnut enää päivittää 2 vuoden välein. Uskon ja toivon että puhelinpuolellakin nähdään sellainen aika että saataisiin vähän valmiimpia tuotteita halvemmalla eikä markkinahömpötys määräilisi tuotekehitystä.

Windows tuotteissa ja myös näissä puhelimissa ärsyttää ajoittain suunnattomasti sellainen seikka että eikö mikrosoftin suurella työntekijäköörillä onnistu tehdä yhtään valmiimpia ohjelmia ? Jotkut säädöt ja sovellukset ovat suorastaan typerän kankeita muokata ja parannus tulee päivityksen muodossa ehkä puolessa vuodessa. Kyse ei ole mistään isoista jutuista, mutta nostavat verenpainetta kun niitä säätäessä joutuu tuskailemaan tyyliin "voiko se olla näin hankalasti toteutettu ? "

Comment

• Ahaa, akkuja siis tehdään edelleenkin. Olin siinä luulossa, että niiden valmistus jo lopetettu kokonaan. Nyt en kyllä taida investoida sellaiseen, mutta pidetään tarjous mielessä. Kohtapuoliin voisi viritellä pojalle luurin, jostain noista vanhoista Noksuista.

Comment

• Hankin avokille tuon Lumia 620:n ja vaikka se hieman muovisemmalta vaikuttaa verrattuna esim 920:een, niin kaiken saman sillä tuntuu hoitavan, kun kalliimmalla isoveljellä.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                            Ahaa, akkuja siis tehdään edelleenkin. Olin siinä luulossa, että niiden valmistus jo lopetettu kokonaan. Nyt en kyllä taida investoida sellaiseen, mutta pidetään tarjous mielessä. Kohtapuoliin voisi viritellä pojalle luurin, jostain noista vanhoista Noksuista.
                                            Tarvikeakkuja tehdään edelleen, Nokia ei ole noihin vanhoihin valmistanut enää vuosiin ja jos jostain Nokian logoilla olevan akun löytää niin se on joko 10 vuotta vanha tai piraatti.

Comment

• Kohtapuoliin voisi viritellä pojalle luurin, jostain noista vanhoista Noksuista.
                                              Hyvää onnea vaan tämän kanssa, sen aikaa menee kunnes kaverien pottuilut menee liian syvälle kupoliin. :)

Mitäh, eikö sulla ole edes kosketusnäyttöä. ;)

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Tanehau Näytä viesti
                                                Ostin tasan vuosi sitten puhelimen sillä periaatteella, että sen pitää kestä ihan mitä vaan eikä saa maksaa hurjasti. Ihan vaan sen takia, kun oon vierestä seuranneena havainnu, että jokaisella se kännykkä jossaki vaiheessa lipee kädestä, nojaa vahingos pöytään känny povitaskus tai pitää taskus ja menee kyykkyyn niin näyttö pillanpäreinä. Muutenkin säilytysmahollisuudet todella surkeat verraten pieniihin näppäriihin vanhoihin puhelimiihin. No valikoima oli aika suppea, mutta löyty onneksi catebillarin kopio INSMAT.

Vuosi meni ja olin todella vakuuttunut mitenkä puhelinta voi kohdella verraten vanhoihin. Tykästyin heti esimmäisen viikon aikana sen jykevyyteen ja huolettumuuteen, sitä pysty käsitellä niinkuin normaalia vanhanajan puhelinta. Autoa ruuvatessa känny voi olla huoletta siinä mukana ja kaiken tohinan rinnalla töissä ei tartte paljoa kattella missä sitä puhelinta pitää. Aina on siinä lähellä, ei tartte siirrellä sivummalle suojellakseen sitä. kk:den sisällä ku oli oppinut käyttämään ensimmäistä kosketusnäytöllistä puhelinta rupesi toiminnot tuntumaan hieman hitailta, mutta siihenkin ehti tottua, koska periaatteessa itse käytän nettitoimintoja vaan töissä puhelimella ja sielä on kyllä aikaa odottaa.

Tasan vuosi ja 1 päivä oli kulunut niin ensimmäinen vika ilmeni. Laitin yöksi lataukseen niinkuin joka yö teen niin aamulla herätessäni puhelin ei ollut ladannut itseään. Vein puhelimen takuuhuoltoon ja ilmoittivat sieltä, että ei osaa yhtää arvioida kauanko se on huollossa, koska sä oot ensimmäinen joka tuoo meille tälläisen huoltoon.

Sain tilalle samsung S2:sen. Tämä on hieman nopeampi, mutta kyllä on jo ikävä insamttia. Tää on ihan kauhiaa, ku joutuu ressata pysyykö tää puhelin ehjänä takuuhuollon ajan edes :D
                                                Itsekkin rohkaistuin tämän luettuani, että tilasin vastaavan valmistajan kosketusnäyttö-luurin (eka sellainen itselläkin) ja saa nyt sitten nähdä, että mitähän tästäkin tulee. :D

Tekniikkaan perehtynyt siskonpoika moitti, että tuo olisi aavistuksen: hidas, "kömpelö" ja ehkä vähän vanhanaikainen, johon minun piti varmistaa, että puhumme edelleenkin puhelimesta, eikä minusta. :D

Eli luuri on todennäköisesti, kuin tehty minulle. :)

Comment

• Windows päivittyy ja mukana tulee käyttöä helpottavia ominaisuuksia. http://www.puhelinvertailu.com/uutis...tukset_purevat

Comment

Pakko sanoa, että MS osaa ajoittaa uudet päivitykset. Ainakin omalle kohdalle osuu aina silloin, kun huomaa ajattelevansa vaihtoehtoa, ihan vain vaihtelun takia. No nyt tulee taas lisäaikaa vanhalle luurille, jos sitä nyt oikeasti osaisin vaihtaa kun laite toimii.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                                      Windows päivittyy ja mukana tulee käyttöä helpottavia ominaisuuksia. http://www.puhelinvertailu.com/uutis...tukset_purevat
                                                      Jos ei jaksa odottaa Nokian Cyan firmistä (jossa tulee WP8.1 ja Nokian muutokset) niin omalla vastuulla saa WP8.1:n omaan luuriin vaikka heti http://www.wpuhelin.com/nain-asennat...sten-joukossa/

Comment

• Lumia 1020 tuli tänään hommattua(lähinnä kameran takia) vanhan valurautamötikän tilalle.

Varmaan ihan näppärä luuri ja ainaki toi kamera oli kamerapuhelimeks ihan hyvää tasoa, mitä nyt tuli hätäseen testattua. Illan aikana opin myös soittamaan ja vastaanottamaan puheluita, sekä lähettämään tekstiviestin. Kosketusnäyttö vaatii hieman totuttelua ettei paina useempaa kohdetta samaan aikaan, ja muutenkin oon melkosen kujalla koko käyttöjärjestelmästä, mut kai se siitä ajan kanssa kunhan touhuilee sen kanssa. Huomenna ku saa vielä nettiyhteydet auki operaattorin puolelta ni löytyy varmaan lisää päivityksiä/sorvattavaa...

Ja sit se kyssäri: Löytyyks noista wp8 -puhelimista herätyskelloa? Ja jos niin mistä? Siis se perinteinen malli jossa säädetään herätys tiettyyn aikaan ja sit torkku määritellyn ajan välein sen jälkeen. En oo ainakaan vielä löytänyt, mikä ei tosin kyllä kerro yhtään mitään mistään....

Comment

• Sama luuri ollu täällä käytössä nyt muutaman viikon. Sovelluslistasta löytyy kohta hälytykset, jossa saa värkättyä herätykset. Torkku tosin on kiinteä, oliko 9min.

Comment

• Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                            Kyllä vain, mutta esim. vanhaan hyvään aikaan Nokialaiset tuntuivat kestävän ihan mitä vain. Näissä puhelimissa ei kuitenkaan ollut isoja näyttöjä kommaria lukuunottamatta, mutta sitä pystyi kokonsa puolesta käyttämään vasarana :)
                                                            Ilkan kanssa samaa mieltä. Nykyluurit on päivittäisen käytön kannalta surkeita. Ei ne vasaroita ole, mutta ainakin liikkuvalla ihmisellä (miksei apinallakin) ne saattaa joskus pudota kädestä:/ . Nykyiset ei sitä kestä, jos putoaa lattialle tai maahan (nimimerkillä 2-näyttöä jo mennyt rikki), mutta tosiaan aiemmin pystyi naulaamaan talon ulkoverhoilun helposti vaikka Nokian 3310:llä :).

Comment

• Jos ei jaksa odottaa Nokian Cyan firmistä (jossa tulee WP8.1 ja Nokian muutokset) niin omalla vastuulla saa WP8.1:n omaan luuriin vaikka heti http://www.wpuhelin.com/nain-asennat...sten-joukossa/
                                                              Kaveri tuon juuri asensi ja käsittääkseni koko asennusproseduuri meni kuin elokuvissa. Pyhien jälkeen tulee varmaan lisää käyttökokemuksia.

Comment

Working...
                                                              X