Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valokuvaus topic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No youtubessa väitti joku kuvaaja että hinta/laatusuhteeltaan paras tuo. En osaa itse sanoa mitään kun muusta ole kokemusta. Tekee vaan tarkan suuntauksen pohjantähteen oikeilla asetuksilla niin seuraa kyllä justiisa tähtiä. 200mm oon ottanu 3min valotuksia eikä näy viirua. Ja tuo andromeda on muistaakseni 11-12min valotuksella siten että 30-60s valotuksia pinottuna. Kuvausaikaa meni ehkä 30min kun oli välillä pilvistä. Kuvia tutkiessa tähdet pysy koko tuon ajan paikallaan, puut jotka rajattu kuvasta pois liikkuu taas yllättävän paljon.

    Joku joskus sano että rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos touhutoneja haluaa laittaa niin varmasti saa parempaa. Mulle toistaiseksi riittää tuo 5kg painolle. Saa vaikka kaksi runkoa kiinni tai kameran ja kaukoputken jos haluaa.
    Pari minuuttia ottaa aikaa kun lyö vehkeet tulille.
    Attached Files

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
      Pihalla vaan on aina Vihdin kk valosaasteet niin sinällään huono kuvauspaikka.
      Sama homma. Itse jaksoin sentään poistua kotipihasta (autolla) lähirantaan, mutta samaa valosaastetta oli sielläkin. Toisaalta taas ihan hyvä paikka harjoitella, kun ei näitä ennen ole tullut kokeiltua, vaikka pitkään on jo aihe kiinnostanutkin.
      Attached Files

      Comment


        Askel eteenpäin, sen verran oli pitkästä aikaa selkeää että sai yhden kuvan tehtyä. 6D ja Tamron 70-200/2.8 G2.
        Attached Files

        Comment


          Duuni johtotähti HDR
          MB Sprinter by Sami Autio, on Flickr

          Comment


            Hyvä otos naapurigalaksista! Oliko Skigellä seurantalaite jalustassa kiinni?

            -Edit: Ei mitään. Tuossa edellähän siitä jo puhuttiinkin...

            Comment


              Nykyään kuvailen näemmä vaan itseäni, kun muuhun ei oo kiinnostusta.



              Comment


                Ei nyt valokuvaa, mutta omin pikku kätösin väsätty video Tsernobylistä:
                https://youtu.be/_z3ItIxSvFQ

                Viimeksi muokannut Jusaberg; 8.4.2019, 22:43. Perustelu: Linkin vaihto ja videon upotus

                Comment


                  Oliskos jollain heittää hyvää vinkkiä pokkarista. Semmosesta, josta saa kunnon kuvia ja kuvat siirtyisi koneelle/puhelimen muistikortille vaikka wifin kautta. Mulla on panan LX (olisko 3?), mutta sen käyttö vaatii lehmän hermoja. Ihan liikaa nappeja ja huonot automaattiohjelmat. Aikanaan toi teki lähes järkkäritasoista jälkeä, mutta sillä kuvaaminen oli yhtä tuskaa. Esim. laskureissulla kaikki kytkimet kääntyivät takin taskussa vääriin asentoihin ja kamera ei ollut koskaan tikissä nopeissa tilanteissa. Nopealla vilkaisulla nämä ominaisuudet eivät ole kadonneet 10 vuoden aikana pansusta. RX-sarjan sony vaikutti kiinnostavalta.

                  Comment


                  • Mulla on ollut töissä käytössä nyt Canonin EOS M100, ja se on kyllä ollut soiva peli. Peilijärkkäreiden uskollisena ystävänä on kyllä yllättänyt tuollainen pokkarimallin järkkäri positiivisesti. Tuostakin löytyy wifi- ja bluetooth-yhdistettävyydet ja automaatti pelaa perin mallikkaasti.

                    Comment


                    • Pikku mavicilla auringonlaskua kuvailemassa, kameran kanssa ei tuohon kohtaan päässyt ilman venettä, joten leijuttelua veden päällä piti kokeilla.

                      Sellaista siitä tuli.
                      Attached Files

                      Comment


                        Anssin minusta ottama kuva Kjeragboltenilta.
                        Click image for larger version  Name:	IMG_8852.jpg?img=smaller.jpg Views:	0 Size:	65,9 Kt ID:	1854566
                        Attached Files

                        Comment


                          Jumalauta ku makee.

                          Comment


                            Niin oli paikkakin. Kiveltä pääsee yhdellä askeleella 960m alaspäin.

                            Comment


                            • Tulipahan taas yksi virstanpylväs saavutettua, pääsin isojen poikien areenalle lelujeni kanssa pyörimään. Tuli jopa muutama hyväkin ruutu, vaikka ei samanlaisia raketinheitinputkia ollut kuin muilla kollegoilla. Kaikki varmaan tunnistaa orkesterin..

                              Comment


                              • Olin pari viikkoa sitten muutaman päivän ruskareissulla Kuusamossa.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut Kraftwerk; 1.10.2019, 22:18. Perustelu: Jostakin syystä kuvat näkyvät todella suttuisina.

                                Comment


                                • Nättiä. Erityisesti tykkään tuon viimeisen kuvan tunnelmasta ja sommitelmasta, iso peukku!

                                  Comment


                                  • Järvellä oli varsin hieno keli viikonloppuna.
                                    Attached Files

                                    Comment

                                    Working...
                                    X