Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Käsivaralta salaman kanssa (osa kuvista). Diffuusori salaman päällä ja ammuin ylöspäin.
Koitin myös heijastella katon kautta mutta ilman mitään hajotinta, vasta koneen ruudulla huomasin että toi hallin ruudullinen katto piirtyi ärsyttävästi jokaisen auton pinnalle. Käytännössä kaikki kuvat "pilalla" ton takia. Noh ei onneks iso menetys :)
PS miten kuvat voi liittää pienenä kuten Sami yllä?
Koodia voi laittaa [code] tageilla. Ideahan tuossa on siis, että laitat juuri noin linkin tekstilinkin, jonka tekstin tilalle laitatkin sitten sen haluamasi pienennetyn kuvan.
Onko nyt jotain mitä en ymmärrä: jos laitan tämän tekstin viestikenttään
ja klikkaan esikatselua, kentässä lukee koodi: alla tagin osoittama kuva, ei tekstiä. Olen tätä aiemminkin ihmetellyt, esim. FFP:llä sama code toimii kyllä.
Piti eilen juoksulenkin jälkeen käydä kuvaamassa, kun löytyi jo kokonaan sula ranta. Piti testata, onnistuuko hdr panorama kuvan tekeminen.
Otin 30 kuvaa, ja yhdistin ne 10:ksi hdr kuvaksi.
Sitten vielä huginilla tein nopean panorama prosessin, ja tulos on tässä: Klik
Tämä ensimmäinen tummempi versio, piti lähteä nukkumaan. niin en kerennyt tehdä hienosäätöjä, mutta olen kyllä tyytyväinen!
Niemisen "jättipassatti" no yksi haastavimpia autoja jonka olen kuvannut.
Oli toodella vaikea saada tumma ruskea väri esille talvipimeässä keskellä ei mitään.
Apuna käytin vain pitkää valotusaikaa, agrigaattia ja 500w työmaavaloa.
Kuvista näkee hyvin valon linjat ja liikkeet.
Sopiva luonnonvalo oli käytettävissä noin 15min ajan =)
Tuo syvän ruskean helmiäinen joka taittaa ihan mustaan on melkoisen hankala kuvattava ja siihen kun vielä lisää tuon peilikiillon. On muuten Audin Exclusive värikartaston väristä lähdetty sekoittamaan tuota väriä. Autoa tuossa yksi päivä auringon paisteessa hämmästelin ja vasta silloin tuo väri pääsee todella oikeuksiinsa, täytyy yrittää joku kerta itse kuvata tuota lossia jos jaksaa...
Uuuh, ihan kiva rivistö. Croppaisin vähän tyhjää etualaa pois ja taivas ehkä vähän karkki. Kokeile tehdä mustavalko HDR tosta, ite kokeilin nopeasti omalla koneella ja ihan siisti tulee siitäkin.
Ei sitten tarvii turhan totisesti miettiä näitä mun sanomisia. ;)
Comment