Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audista vaihto vieraaseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Passatti on mukava perustylsä kulkine. Jotain ongelmia oli biTDI koneissa, mutta oliko se vain alkupään versioissa.
    Se vain, että mihin km kustannuksiin Rouva kuvittelee pääsevänsä, ja mikä se todellinen säästö on?

    Comment


      Meillä on ollut nyt reilut kolme vuotta ja 62tkm Passat Variant bitdi. Ennen sitä oli A3 8V 1.8TFSq. Kivasti tuo Passat kulkee mutta en minä sitä ole kovin pienellä kulutuksella saanut kulkemaan. Sellaista reilua kuutta litraa maantie- ja moottoritieajossa, tosin oma ajotyyli on varsin dynaaminen. Tilaa riittää ja varusteita saa jo vakiona kivasti. Vastaavasti sitten taas jotkut jutut on toteutettu huonommin kuin Audissa oli. Pikkujuttuja lähinnä, mutta merkin vaihdon yhteydessä niihin kiinnitti huomiota.

      Bitdi ei saa valtavasti lisää hönkää softalla ja meilläkin on vakiosofta edelleen. Vastaavasti sitten 2.0TSI 280hv virittyy kivasti, sehän on käytännössä sama voimalinja kuin S3 8V. Se taas ei varmaan mene kovin pienellä bensalla koska Passat on aika iso ja painava auto. 2.0TSI 220hv on sitten aina etuveto.

      Bitdin huonoin puoli on karkeakäyntinen moottori. Just viikonloppuna ajelin 500km kymmenen vuotta vanhalla C320CDI:llä. Se oli voimalinjaltaan paljon sivistyneempi.

      Tuolla on paljon luettavaa: http://www.vagarena.fi/index.php?board=345.0

      Comment


        280 hevosta luotettavan pään softaajat lupaa tuohon bitdi-Passattiin, onhan se varsin kova litrateho 2-litraisesta dieselistä. Itsekin noita vähän aikaa sillä silmällä katselin mutta omaan budjettiin mahtuvat yksilöt oli sen verran paljon ajettuja ettei sitten innostanut. Mukava voimalinja se on, kieltämättä.

        Comment


          Kova on litra teho kahden litran dieselistä mutta sitä se on jo vakiona. Vääntöä esim. mtm lupaa vain 10% lisää ja tehoa reilut 16%. Me todettiin että lisäys on niin pieni että ei kannata softata.

          280hv bensaan pelkällä softalla samainen mtm lupaa 21% lisää vääntöä ja tehoa 25%. Ei paljon paremmat lukemat mutta toisaalta dieselissä softa on melkolailla kaikki mitä tehdä mutta bensassa löytyy sitten vaikka mitä mahdollisuuksia. Mahdollisuudet eivät vaan löydy yleensä Passatin alta vaan vaikka Golf R:n tai Audi S3:n tiedoista. Ja silti pitää vähän soveltaa. Tuota 280hv bensanelikkoa on myös Superbin kotelossa. Sellainen jossain +400hv viritysasteella alkaa olla aika maistuva sleeper.

          Comment


            Ei ole biTDI:tä, mutta kahden 140hp CR koneen mahtavalla kokemuksella luvattuihin kulutuksiin saa laittaa helposti litran lisää volkkareissa varsinkin, kun luvatut on huijausaikakaudelta.
            Sharani huitelee 6.5-7+ ajotietokoneen mukaan ja siihen saa vielä vähän laittaa vielä todellisuus lisää.

            Mutta tosiaan Passat on kokoluokaltaan A4 ja A6 väliin, lähempänä A6:sta. Eli ei pieni.
            Edelleen meidän mukavin matka-auto on ollut vm 2000 Tiptronic Passat, vaikka 2012vm Passatti kyllä kolkuttelee melko lähellä. Aivan mahtavat ne sporttipenkit, ei mitään ongelmaa ajaa vaikka 500km putkeen.
            Melko volkkaripainotteinen meidän autohistoria muutenkin ja siitä syystä, että Audilla on perhanan huonosti oikeasti tilavia autoja tietyssä hintaluokassa. Oikeastaan semmosta ei ole.

            Comment


              Passat B8 on käytännön tiloiltaan suurempi kuin A6 4G. Vertailtiin tiloja kun oltiin perhelossia hankkimassa.

              Se on myös totta että Nintendon näyttämä kulutus on alakanttiin. Tankillisella pääsee matka-ajossa hiukan vajaan 1000km joten ihan jatkuvasti ei tarvitse olla juottopaikalla.

              Mukautuva ja säädettävä iskunvaimennus on yllättävän hyödyllinen ominaisuus. Passatissa tuli vakiona ja Audiin vastaava varuste uuden auton tilausvaiheessa maksaa varmaan jotain 1500e.

              Comment


                Aivan mahtavat ne sporttipenkit, ei mitään ongelmaa ajaa vaikka 500km putkeen.
                Aiheen ohi, mutta tuon tähän vastakkaisen näkökulman. Muuta hyvää ei ollut kuin sivuittaistuki. Ei kallistuksensäätöä ja istuinosa aivan liian lyhyt. Perse puutui jo 200km jälkeen kun koko kropan paino kannikoilla. Tämä siis manuaalisäätöisillä ja 180cm pitkällä jannulla.

                Comment


                  Sepä se on se hankala puoli, kun kropat on erillaisia. Mulla on taipumusta saada niska ja hartiat jumiin autossa, mutta B7 Passatin sporttijakkarat oli mulle hyvät. Vertailuna esim C6 S6 Audin Recarot taas oli kamalat, kun ahteri ei mahtunu kunnolla.

                  Comment


                  • Recarot on kyllä sellaisia kapeita penkkejä, en tiedä kenelle ne oikein on tarkoitettu. D2 S8:n Recaroihin ei mahdu perse myöskään, vaikken mielestäni mitenkään erityisen läski tai reenattu ole :D

                    Comment


                      Muuten kyllä tuoreempiekin passattien sportti jakkarat ihan hyvät, mutta istuin osa auttamatta liian lyhyt. Taisi tulla vasta viime vuosina ergo penkkeihin pituuden säätö.

                      Comment


                        Ergopenkeissä on tosiaan pituuden säätö istuinosassa. Ergopenkki on sit vaan kuskilla. Matkustajan penkki on perusjakkara.

                        Comment


                          Niin joo B8 on uusi malli, joten penkitkin on erit b7 malliin verrattuna.

                          Comment


                          • No ässällä ei pääse kuin sen 600km maks tankilla. Tuntuu matkassa menevän meidän ajotyyleillä johkin 9 litran pintoihin ja vähänkin sekulia, niin kyllä se toista kymppiä hörppää. Toki dielelvero haukkaa osan hyödystä, mutta äkkiä arvaisin, että sen 2-4 litraa pienemmällä pääsis. Se paras asia olisi tosiaan tuo 1000km range. Esim. anopille on sen 420km/sivu, niin ässän saa tankata joka kerta vähintään kerran, pahimmillaan lähtiessä ja paluu matkalla.
                            Tuolla tsi koneella kulutuksen tiputus ehkä ei kovin suuri olisi, että sinällään voisi olla turha veto tähän väliin. v6 kuulostaa kyllä kivalta. Just eilen käytiin kaverin kärri hakemassa jontkasta(oli siis ajossa irronnut koukku ja kärri oli syvällä puskassa) ja nätisti vitonen ihan kohtuullisesta kulmasta nosti kärrin pois ja näytti ja kuulosti samalla kivalta :)
                            Näkyy alltrack versiona saavan tuota 220hv bensaa nelikkona. Sekin kävisi, mutta tuskin sekään ihan pelkällä hajulla kulkee. Siitä saanee sen 280hv softalla jos haluaa.
                            Pitkässä juoksussa kiinnostaisi täyssähkö, mutta tällä hetkellä ei omaan hintaluokkaan osu kyllä oikein mitään järkevää perheen kulutukseen, joten toistaiseksi lienee pakko tyytyä joko bensaan, tai sitten todennäköisemmin dieseliin..
                            Viimeksi muokannut Ugemi; 17.5.2019, 15:38.

                            Comment


                              Sanoo rouvalle vaan että jos sekaantuu autoihin niin isäntä valitsee sitten koko kämpän seuraavat verhot..... loppuu se ulina. :)

                              Comment


                              • Ei näistä autoasioista kannata tehdä elämää suurempia, olkoon nyt mikä merkki tahansa.

                                Itellä ollut ajan saatossa Pösöä, Volkkaria, Audia, Penaria ja jälleen Audin jälkeen Penari. Ranskalaiset, nykyiset, ei kyllä kolahda. Kun hieman tarkemmin katsoo toteutuksia niin helppo ennustaa että ei ole ajan saatossa Saksmannin veroinen. Esim. ovien sarat on edelleen pellistä rässättyjä jonka seurauksena ovet sitten roikkuu kuten B5ssa ajan saatossa.

                                Kun nyt vertaa äkkiseltään Penaria ja Audia niin Penari on panostanut enemmän esim. konetilan järjestykseen sekä ilmanohjaukseen. Penarissa on fiksu sälekaihdin jäähdyttimen edessä joka varsinkin tiiselin kanssa on loistojuttu. Samoin koko konehuoneen ilmanohjaus on onnistuttu järjestämään siten että sonta ei kulkeudu joka paikkaan. Mutta Audilla on edelleen hygieenisempi ohjaamo, Penarissa on edelleen hieman karkeatekoisempaa jokainen härpäke.

                                Ajoltaanhan nuo eroaa täysin toisistaan, Audi menee sivystyneesti eikä ohjaus vetele missään tilanteessa kuin taas Penarissa on hyvä pitää molemmat käpälät ruorissa.

                                Ei kannata olla ennakkoluuloinen.

                                Comment


                                • Laatuvaikutelmaltaan parhaat BMW:n mallit ehdottomasti e39 ja e38, jonka jälkeen uudet mallit tulleet pelkkää alamäkeä. E39:ssä on kyllä kuuluisaa ohjaustuntoa, mutta se ohjaus on vaan niin jumalattoman jäykkä ilman servotronikkia, että syö kaiken herkkyyden. Joskus lainasin kaverin 39:iä, jossa oli 18" vanteet ja varmaan 500 tkm ajettu alusta, niin kokemattomattomalle kuskille oli suorastaan pelottava kokemus uraisella tiellä. Rauhallisessa rekan ohituksessa meinasi valehtelematta lähteä kuivalla alustalla lapasesta kun takapää meni omia latujaan. Audin alusta ei ole lähellekkään noin uraherkkä, vaikka alusta olisi täysin lopussa.

                                  Uuden kolmossarjan ohjausta on kehuttu, että täytyy aikanaan harkita kunhan käytettyjä muutaman vuoden ikäisiä yksilöitä alkaa olemaan. Tai sitten B9 tai Golf jollain bensa-nelikko-B7:aa taloudellisemmalla voimalinjalla. Passateista 3BG on ehkä onnistunein korimalli. Uusimmalla korilla en ole ajanut, mutta alkupään 3C:n kojetalaulun laatuvaikutelma on hintaluokka huomioiden aivan käsittämättömän huono. Ihan kivikovaa nitisevää ja natisevaa muovia kaikki. Vastaavan ikäinen Golf on jotenkin paljon soliditekoisemman oloinen ohjaamoltaan. Tosin ymmärtää kyllä Golffiin satsaamisen, koska auto on yksiselitteisesti myynniltään niin suurivolyyminen, että tuotekehityksen kanssa ei vain voi mennä pahasti pieleen erittäin kilpaillussa autoluokassa.

                                  Comment


                                  • Vaihdoin viime viikolla 4F 3.0TDI tipq (2009) -> Superb 2.0 4x4 DSG (2016).
                                    Pikalaskelmalla laskeskelin, että säästän 150e/kk verot+vakuutukset+polttoainekulutus.
                                    4F otti tässä nurkka-ajossa sen 10litraa sataselle ja laskelmassa ajattelin, että tuo Skoda ottaisi sen n. 7.
                                    Nyt on 250km ajettu, ja onhan tuo vähän perustylsä. Liikkuu kuitenkin omiin tarpeisiin nähden ihan riittävästi.

                                    Comment


                                    • GLK mersu on alkanut houkuttamaan kun joutuu enempi ajelemaan, muistelen kyllä ettei sen sisusta säväyttänyt, mutta nelosdiesel+automaatti voimalinja oli ainakin C korissa ihan toimiva. Ja eikai se tekniikka muutenkaan ole heikoimmasta päästä ?
                                      Toki vaihtointoa laskee pari varsin erinomaista nykyistä ajokkia, mitään järkisyytä ei ole nyt vaihtaa.

                                      Comment


                                      • Glk oli täälläkin suosikkivaihtoehto pitkänaikaa. Sitten kuitenkaan ei löytynyt paalua mieleiseen, niin ostin maasturikuumeeseen xc60 lolvon. Nyt vuotta myöhemmin ajelen tyytyväisenä a3:lla ;)

                                        Comment


                                        • Pakko vielä heittää muistelmia ajan takaa. Ehkä autona paras mitä ittelle on sattunut koskaan alle on ollut Audin A4/B6 TDIq, 1.9. Tällä tuli rullattua 120 > 280 tkm eikä sinä aikana mennyt mitään muuta varsinaisesti hajalle kuin johtosarja moottorin sisältä. Tämänkin jälkeen 3 pytyllä pääsi ajamalla marmorille joka varmasti ei onnistuisi nykyautoilla.

                                          Lähti käymään -32 C pakkasesta ilman lämmitystä kun Webasto ei ennään suostunut yhteistyöhän. Jaksoi kiskoa naamattomia sakkokuormia kärryllä. Ja pois lähtiessään oli vielä alkuperäinen kytkin ja kaikki oheislaitteet. Mutta ruoste teki tuloaan etusuojiin. Ei kolinoita, nitinöitä tai väljiä niveleitä. Kaiholla muistelen .

                                          Comment


                                          • Stuttgartilaisella takamoottoriautolla nyt takana pari kesää ja kustannukset luokkaa 1,3€ / km, joka ei sisällä polttoaineita. Näin jälkikäteen olisi ehkä kannattanut ostaa vaikka se silloin toisena vaihtoehtona mielessä pyörinyt B7 RS4, mutta onneksi tuo sentään tuottaa rajusti lisää elämäniloa!

                                            Comment


                                            • En ole vaihtamassa, mutta osittain ajankuluksi kävin ajamassa uutta Mersun C200 4maticia jossa joku AMG-paketti ja 9-vaihteinen automaatti.

                                              Muutama huomio:
                                              -Hyvä ohjaus. Todella tarkka, kohtuu tunnokas sähkötehosteiseksi ja palauttaa nätisti.
                                              -Hieno monitoimi-3-puola AMG ratti
                                              -Hiljainen
                                              -Sporttialusta mukava epätasaisuuksissa, mutta "sporttisuus" aika lailla bränikän Eibach Pro Kitin tasoa.
                                              -Hienot sisätilat. Mielestäni peittoaa B9:n aivan mennen tullen tyylissä ja laatuvaikutelmassa, vaikka Audi A4-fani olenkin.
                                              -Vaihteisto miellyttävä, mutta 1.5-litraisen turbobensan alavääntö huono ja käyntiääni ruma ja yllättävän kuuluva sisälle.
                                              -Aika lättänä sporttijakkara verrattuna Audin tai BMW:n vastaaviin. Reisituki loppuu kesken pitkällä.

                                              Kaiken kaikkiaan varmaan paras auto luokassaan, kunnes uusi 3-sarja tulee myyntiin. Edellinen F30-kolmonen pilattiin paskalla japsityylisellä ohjauksella. Tosin aika kodikas ja mukava olo tuli kyllä palata B7:n rattiin, että kehitys kehittyy ja autot paranee vai paraneeko sittenkään?

                                              Comment


                                              • Vuodesta 2009 palvellut A4 3.0 q:n palvelussuhde tullaan sanomaan irti ensi keväänä 2020. Tarkoitus olisi hankkia tilalle bensakulkine, coupe tai sedan ja suorituskyky pitäisi olla ainakin lähellä 3.0 TDI ja mielellään manuaaliaski (automaatit tuppaa olemaan vanhemmissa autoissa huollon osalta arpapeliä onko vai ei vaarinhousut). Tärkein kriteeri tulee olemaan auton tekniikan helpohko huollettavuus ja korjaaminen, sekä ruosteen vastustaminen. Neliveto ei välttämättömyys, mutta plussaa. Muuten ajettavuus ja penkit pitää olla viimeisen päälle myös. Vuosimalli 2000 -2012 riippuen paljon miten pääsee auton huoltosoftaan käsiksi ilman marmoria. Perhepiirissä autoalan ammattilainen myös eli perushommat tehdään itse.

                                                Tällä hetkellä harkintalistalle on päässyt kuutoskoneinen 300 tai 500 sarjainen BMW. Perheessä kokemusta useammasta vanhasta bimmeristä jälkikasvun toimesta ja näiden tarjonta hyvä kotimaassa ja erityisesti Ruotsissa. TT kiinnostaa myös,yhtenä vaihtoehtona. A4:n B7:n aiemmin omistaneena sekin voisi olla vaihtoehto 1.8 q lastutettuna tai V8 vapari. B7 palveli selkeästi paremmin, kuin B8. Subarun BRZ, Peugeotin RCZ-R kanssa roikkuu mukana ehkä sarjassa.

                                                Mikä mättää nykyisessä kulkineessa. Useasti toistuvat pakokaasun kierrätysviat läpät,anturit ja kohta täyttyvä partikkelisuodatin. Suolistetaan kyllä tänä kesänä ja maltillinen ohjelma, jotta kytkin kestäisi (ajettu 250 tkm yli ). Takuuna korjatut ruostevauriot kurakaarissa ovat uusiutuneet. Ilmeisesti audilla epäonnistunut galvanointi tai maaliin laadun sopimattomuus. Tulee melkoinen vääntö merkkiliikkeen kanssa maalinongelmista uudestaan. No tämä taistelu on jo kerran käyty - periksi ei anneta, väsymättömästi kimppuun.

                                                Mikä hyvää audissa. Kulkee ja liikkuu upeasti, kun on kunnossa eikä kuluta mökäöljyä hirmuisesti (5.5 - 8 l/100km) riippuen onko matkaa, kaupunkia, talvi,kesä tai seka-ajoa ajettu. Talviajo ominaisuudet nostavat hymyn huulille. Lämmin talvella - Lapissakin, jos muistaa laittaa maskinsuojan, ettei välijäähdytin jäätyessään pysäytä matkantekoa.

                                                Avoin monenlaisille ehdotuksille. Tilantarve pääasiassa kahdelle hengelle eli isot vankkurit ja bussit ovat poissa kilpailusta. Kakkosautona on Peugeot 208 ja merkistä kokemusta vuodesta 1989 9 kpl joillakin ajettu 300 tkm. Eli kaupunkikulkine on kunnossa ja pidemmille matkoille hankitaan joku B8:n tilalle. Näillä mennään ja audi menee pajalle tällä viikolla pakokaasukierrätysongelmista jälleen kerran. Toivottavasti pysyy kunnossa kevääseen.

                                                Comment


                                                  A4:n B7:n aiemmin omistaneena sekin voisi olla vaihtoehto 1.8 q lastutettuna tai V8 vapari. B7 palveli selkeästi paremmin, kuin B8.
                                                  Mieti nyt vielä toisen kerran B8 downgradeamista B7-malliin. B7 on kyllä mainio auto mutta ikä alkaa jo painaa vaikka vähän ajettu yksilö löytyisikin. Kilometrit itsessään eivät ole ainoa autoa kuluttava asia. Nuorimmatkin yksilöt ovat vuoden päästä jo reilusti 10v ikäisiä eli alkavat uhkaavasti lähestymään harrasteautoikää ja V8 koneella noita on tarjolla vain konsonantteina.Toki jos on tarkoitus hankkia harrastetyyppinen auto, jonka kanssa on halua viettää laatuaikaa niin mikäs siinä. Käyttöautoksi katselisin jotain vähän tuoreempaa.

                                                  Comment


                                                  • Minusta B7:n suurin ongelma on kulutus, toki jos kilometrejä tulee vähän ja kasikonetta mielii, niin kulutus ei liene ensimmäisenä mielessä. Mutta yhtä suorituskykyiset tai suorituskykyisemmät uudet nelikot menevät varmaan käytännössä 2/3 kulutuksella tai pienemmällä mitä B7 1.8T/2.0TFSI Q. Makuasioita, mutta sisätilat ovat kestäneet B7 sporttipenkillisissä yksilöissä jopa IMO paremmin aikaa mitä B8 ja laatuvaikutelma on parempi. B8:n etuja on modernimpi ulkonäkö, nykyaikaisemmat koneet, parempi painonjakauma ja takapainotteisempi neliveto.

                                                    Comment


                                                    • Allekirjoitan itsekin Matin kulutustoteamukset. Tuli itkettyä hieman kun katseli Mobile.destä B8 3 litrasella bensalla ja automaattina quattrona, niin kulutuslukemat on samoja kuin B7 1.8t multitronic vajaavetoisena.

                                                      Comment


                                                      • Totta, 1.8T quattron omistaneena muistan, että eihän se mikään säästöpossu ollut. Kilometreja tulee alle 20tkm/vuosi eli kulutuksella ei ihmeemmin ole merkitystä. Tällä hetkellä perheessä kokemusta neljästä vanhasta BMW:stä ja ainakin nuo paljon yli 250tkm ajetut 2000-luvun alkupuolen kikottimet vaikuttavat laadukkailta keksinnöiltä. Tai onkohan vain ollut tuuria / asiantuntemusta autoja ostettaessa mene ja tiedä.

                                                        B8 pääsi pajalle ja toinen imusarja hilppeineen menee uusiksi (toinen vaihdettu noin 100tkn sitten) kunhan varaosat saadaan Ruotsista tänne. Onneksi partikkelisuodatin ei vielä täynnä. Ehdottivat puhdistusta marmorilla suodattimelle, jonka tekee joku muu taho. No hinta ratkaisee, jos tarvetta puhdistus / suolistus. Auto nyt ollut ajosta pois 3.5 viikkoa. Seisoo korjaamolla varmaan viikon vielä. Onneksi on Peugeot .



                                                        Comment


                                                        • Kirjoittelenpa hieman omia lähimenneen kokemuksia, VAG vs BMW

                                                          Ostin -15 uuden Golffin, 1.4 tsii (150 hv) Highline muutamilla lisukkeilla. Auton parasta antia olivat Webasto, sporttialusta ja Dynaudion-popit. Kovasti kehut Ergo-jakkarat eivät kyllä tämmöisellä 177/75 kukkakepille passanneet, liian leveät. Olisi ilmeisesti pitänyt lipittää enemmän olutta & makkaraa. Lisäksi ainakin kuskin jakkaran keula painoi aina reisiä, mallia oli otettu jollain tapaa hyppyrimäen nokasta. Kulutus oli aina 6 jotain satasella tai alle. Mutta mainio ajaa. Auton heikoin puoli oli nitinät vähän siellä ja täällä jotka kyllä tuli löysästä korista. Jostakin se 100 kg oli pois otettu mitä kovasti hehkutettiin. Ainoa vika oli takerteleva ohjaus joka korjautui ohjelmistopäivityksellä.

                                                          Golffin jälkeen Audi A3 -17, 2 ltr tsii q Stronic. Tähän tuli kans lisukkeita joista mainittavimmat Webasto, Matrix, Magentic-ride, B&Q. Webasto naamattoman kallis ja lapsellinen Golffin verrattuna. Kabiini lämpee mutta kone ei. Ohjelmoinnin jälkeen parani mutta palautui taas MMI-softan päivityksessä alkuperäiseksi. Matriisi-valot kyllä naurettavan hyvät, edes hetki auton ratissa tuntui tulevaisuudelta. Todella hyvät lähivalot ja pitkien matriisi-featuri rokkasi vaikkei ne todella kauas yltäneet. Magnetic ei ollut mieleinen, turha varuste. Taisi olla aina Medium-asennossa jolla pärjäsi hyvin kaikkialla. Dynamic ainoastaan jos pääsi ajamaan vapailla rajoituksilla. Mutta Proge-ohjaus todella mainio, kierr 2 laidasta toiseen, samoilla käsillä ajoi kaikki paikat. Miksi autoissa pitäs ylipäätään olla yli 3 kierr ruorissa ? Ajettavuudeltaan parempi kuin Golffi ja kori myös jäykempi. Mutta ei aivan täydellinen, pientä elämistä pystyi havaitsemaa.

                                                          Nyt viimeinen Penari X2 xdrive M. AjettAvuudeltaan todella mieleinen, puskeminen pois mutta eihän se mene suoraan niin kuin Audi, hieman enemmän joutuu ajamaan. Mutta ajaminen on mukavaa, hyvien jakkaroiden sekä täysin hälyttömän korin ansiosta. Jakkarat passaa hoikemmalle sekä säätö selän leveydelle. Vaikka alusta on jäykkä, siinä on oikenlaista progressiivisuutta joka tuosta Magneticista uupui. Lisäksi japanin poikien tomaatti toimii kuin ihmisen mieli, tätä ei tartte läpytellä kuten Audissa jo tottu. Aika kertoo kuin pelaa, menneisyydestä ikäviä muistoja.

                                                          Comment


                                                            Ei nyt ehkä varsinaisesti vaihto vieraaseen, kun pihassa on edelleen kaksi Audia, mutta kuitenkin...

                                                            Myin käyttiksen virkaa toimittaneen 2008 Saab 9-3 TTiD:n pari viikkoa takaperin, kun alkoi olla tarve isommalle autolle. Kolmannen lapsen pitäisi syntyä ihan päivänä minä hyvänsä ja haussa oli auto johon saa mahtumaan kolme lastenistuinta ja yhdistelmävaunut.

                                                            Lähtökohtaisesti etsin 7-paikkaista Q7:aa, mutta useamman kuukauden etsimisen jälkeen en löytänyt mieleisillä varusteilla/tekniikalla olevaa yhdistelmää, joka olisi sopinut noin 20k€ budjettiin. Toisena vaihtoehtona oli pitkään Mersun R, pitemmällä akselivälillä mutta joku tuossa sen verran tökki että aika nopeasti sen vaihtoehdon hylkäsin. Eilen (9.7.) tuli käytyä hieman hetken mielijohteesta kokeilemassa Jenkeistä muuttoautona Suomeen uitettua 2007 BMW X5 4.8 V8 bensakoneella ja muutaman tunnin pohdinnan jälkeen löin kaupat lukkoon.

                                                            Ajossa tuntuu kokoistaan pienemmältä autolta, ajotuntuma on mukavan jämäkkä tuolla "sport" alustalla,q tekniikassa tuntuu olevan ihan mukavasti potkua ja varusteita oli vähintäänkin riittävästi. Isoimmat remontit ja tyyppiviat oli hoidettu pois alta, eli toivotaan että pelittää teknisesti hyvin ja sähköviat pysyttelisivät poissa..

                                                            Comment


                                                            • No nyt on ajettu viis viikkoa passatilla. Tuli se 240hv tdi sitten pihaan. Ihan ok, ei voi oikeastaan mistään haukkua. Peura tms. kävi keulassa ja maalauksen jälkeen on kaksi kertaa adaptiivisen vakkarin tutkasta herjannut taajamassa, mutta muuten oikein soiva. Ainoa miinus ehkä kuskin ovi, joka vähän taitaa vinkua ajossa välillä.

                                                              Koukku pitäisi jaksaa tuohon vielä tilailla ja asentaa, kehtuuttaa vaan koko homma :(

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X