Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saksantuonti ei kestä talvea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    "EI ole imuilmanesilämmitys systeemejä lainkaan, vaikka ne useimmissa on. Sitten on noita huohotinputkenlämmittimiä joita joihinkin jälkiasennellaan jne."

    Oletko varma? Minä en ole tarkastanut omaani,koska ei ole ollut tarvetta = lähte/pelittää pakkasellakin ( -26) ilman lohkaria.

    Voisihan ajatella niin, että "uudemmassa"! on huonompi järjestelmä. Epäilen kuitenkin.

    Comment


    • #32
      Btw. Mihin asti audeissa tuo lämpötilanäyttö toimii? Tuli vain mieleen kun notkopaikoissa laski lämpötila äkkiä about -37 => -40, mutta pysähtyi tuohon -40:een että onko tuo nyt maksimiarvo mitä mittari näyttää?
      Tuommoinen lukema on silloin näkynyt, kun startatessa on jännitteet vähissä. Eli taitaapi olla mittarin alaraja.

      Joten tuolle ikuistetulle tilanteelle saadaan näppärästi toinenkin merkitys. ;)

      Comment


      • #33
        Hieman pitää muistuttaa, että saksassakin on välillä todella kylmä. Vuoristossa voi olla enemmän pakkasta kun meillä. Joten...

        Comment


        • #34
          Ääni Saksantuonnin puolesta --> eka talvi mennyt ok (kopkop).

          -28 on ollut kovin kylmyys tähän saakka, ei ongelmia. Välillä on auto ollut lämpimässä tallissa sulamassa (ruostumassa...?) yön yli. Ja ulkona ollessa letkulämppäri auttaa ainakin enemmän kuin ei mitään lämppäriä.

          Jäähdytysnesteet ja koneen ja Haldexin öljyt vaihdettu (akselien ja lootan öljyt vaihdan vielä pikapuoliin). Tuo Frankfurtista tullut pikku-quattro siis on pelannut kylmässä pohjolassa moitteetta, ei tippase mitään nesteitä, luukut ja lukot toimii kuten kone ja muutenkin kaikki.

          Ei ylimääräisiä kitinöitä/nitinöitä. Ja ne 6-asentoiset penkinlämmittimet ON hyvät. Laatupeli!

          Comment


          • #35
            Täällä on myös ihan hyviä kokemuksia saksantuonnista. Ainoa mitä on nyt joutunut tuolle Golffille tekemään on akun vaihto. Pieni miinus nyt kuitenkin peffagrillin puuttumiselle. Samaten noissa kitkarenkaissa ei ole maailman paras pito.

            Comment


            • #36
              Kovimmilla pakkasilla ei ässästä juuri huomannut pakkasen voimaa muuten kuin katsomalla lämpömittaria. Käyntiin lähti kuin kesällä, lämpeni nopeaan, ikkunat eivät huurtuneet, vaihteisto ei tahmannut eikä jousituksesta tullut mallia kivireki.
              Lastutetun ässän keskikulutus ajotietokoneen mukaan keskinopeudella 94 km/h pohjoiskarjalaisessa röpökelissä 300 km reitillä Jns-Valtimo-Jns tänään 8.4 l/100 km.

              Comment


              • #37
                No miten se saksan-tuonti nyt kestäis Suomen talvea? Eihän sitä ole alkuunkaan tehty näihin vaativiin oloihin.

                Suomeen tuoduissa malleissa on sentään tehoton laturi, riisutut varusteet, lämmittämättömät lypsyjakkarat edessä, olematon kattoluukku, sähköistämättömät ikkunat, mutta tosin nahkaa löytyy sisustassa silloin kun sinne viitsii paljaalla perseellä istua, ja kaupanpäälle starttisuihke lukottomassa hansikaslokerossa.

                Pahinta on ehkä kuitenkin se, ettei saksanpoika ymmärrä edes suolata alustaa kunnolla. Ja yllättävän usein vielä näkee saksalaisissa jopa huoltokirjan. Moinen polttonesteen kulutusta lisäävä painolasti on kadonnut Suomi-autosta suunnilleen samaan aikaan kun kojelautaan on ilmestynyt taksamittarin reiät.

                No, onneksi Audin tehtaallakin on edelleen 2 liukuhihnaa, "Suomiautot" ja "Muut".

                Comment


                • #38
                  Olen aina huoltanut autoni talvea varten, oli se sitten Saksasta uutena tai käytettynä tuotu. Kerran on keskellä talvea tarvinnut akku vaihtaa. En oo kyllä huomannut eroja "Tuonti-" tai "Suomiautojen" välillä. Hyvin on Audi toiminut. Työpaikalla oli lämpötolppa pimeenä, lähti käyntiin kyllä, pakkasta oli -29C. En tiedä kumpaan sattui enemmän, autoon vai kuskiin! Olipahan melkoisia ääniä... Akun vaihdoin heti kun sain autoni saksasta. Tuskin olisi vanha 44 Ah akku auttanut tuossa kelissä.

                  Comment


                  • #39
                    Tykki loihe lausumaan, sanalla sivaltamaan,
                    rupeaa ihan oikeasti riepomaan tämä ikuinen tuontiautojen rienaaminen.

                    Talbotit on haudattu, avosaabit onneksi harvenemassa ja Boxterit hinnoiteltu tavoittamattomiin, MUUT OVAT TUONTIAUTOJA.
                    Baijerissa, siellä saksan alakerrassa on joka talvi -20 kelejä, harvemmin kuin täällä kylläkin. Luntakin riittää ihan aurattavaksi asti, eikä se kylmä ole muuallakaan keski-euroopassa vieras asia. Suolaa teillä riittää talvikaudella ihan kerrosvahvuuteen saakka. Arabian vientimalli lienee erilainen kuin suomeen tuotava, voi olla että saksan mallista puuttuu huoharin lämmitys ja mahdollisesta takapuolen paistovastuksetkin. Jokunen TDI ilman lisälämmitintäkin lienee maahamme eksynyt. Olen kuullut myös pienitehoisemmista latureistakin.

                    Jos otetaan rinkulamerkki pois silmästä ja ruvetaan katsomaan omia rattaitamme ihan oikean objektiivisesti, kuinka moni on maksanut autostaan kotimaisen kristallipalatsin hinnaston mukaan? Entä kuinka moni ajaa suomalaistyylisellä "bangladesh-varustetulla" jälkituontiautolla?
                    Itse olen ainakin vilpittömän tyytyväinen hakemiini autoihin ollut, ja säästänyt vähän bensarahaakin kun en ole täkäläisestä merkkiparatiisista niitä hakenut. Piti asentaa huoharin lämmitin omaani, maksoi rahaa, ei harmita, Webastoa ei ole eikä lohkolämppäriäkään, jos harmittaa niin asennutan, edelleen jää rahaa säästöön verrattuna kotimaan malleihin.

                    Comment


                    • #40
                      Alussahan tämä ketju pysyi aika hyvin hallinnassa miten aloittaja oli tarkoittanutkin eli sarkastisessa huumorissa.

                      Eka tosikko sitten ajoi sivuraiteelle. Näin.

                      Comment


                      • #41
                        Niin Olli, onhan omanikin tuontiauto, ja sanoakseni olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.

                        Legendaariset "puutteet" tuontiautoissa, tai valtavat eroavaisuudet Suomiautoon verrattuna ovat todellakin sitä itseään: legendoja.

                        Raakaa faktaahan se on, että esimerkiksi Saksalainen auto on keskimäärin paremmin varusteltu, ikäänsä nähden selvästi paremmassa kunnossa ja paremmin huollettu, ja lisäksi vielä hieman edullisempi kuin vastaava Suomessa jo lapsuutensakin viettänyt yksilö.

                        Onhan se ymmärrettävää että jonkinasteinen loan-heitto on autokauppiailta lähes pakollista, kun ei ole olemassa enään mitään järkeviä argumenttia millä selittää hintaerot. Silloin aletaan puhumaan juurikin latureista ja penkinlämmittimistä, puhumattakaan "vuotavista kattoluukuista" ja "rikkoontuvista ilmastoinneista".

                        Yleensähän kun vaikkapa kuulee haukuttavan nahkasisustusta talvella kylmäksi, loppuu keskustelu lyhyeen kysymällä moittijalta montako nahkasisusteista autoa hänellä on ollut omistuksessa.... vastaus on tyypillisesti: ei yhtään. =)

                        Ymmärtänette pointin.

                        Comment


                        • #42
                          Omat kokemukset nahkasisustasta talvella on enemmän kuin positiiviset. Ei ole persgrilliä, mutta silti tuntuu paljon lämpimämmältä kuin edellisen auton hienot keinokuitu penkit (ja niissä oli lämppärit mutta käytinköhän niitä n10 kertaa parin vuoden aikana)

                          Kyllä se on luonto vaan kehittänyt hyvän materiaalin penkkeihin.

                          edit: ja eipähän tarvitse miettiä penkille istumista peläten että vastus menee poikki...

                          Comment


                          • #43
                            Istuinlämmittimet olisi hyvä kylminä pakkasaamuina, kun auto ei ole vielä lämmin. Sitten muistaakin, että ei olekaan ihan terveellistä korventaa selkäpuoltaan lämmittimellä, saattaa saada selkävaivoja. Tästä on muistaakseni ihan tutkimustietoa.

                            Ohut huopa (siis oikeasti huovutettu) istuinosassa ja selkänojassa on aivan huippujuttu.

                            Comment


                            • #44
                              Oli muuten autossani lumiketjujen lisäksi erinomainen lisävaruste, ikkunansulatusspray. Eli sumutuspullossa jotain jäätä sulatttavaa ainetta. Sitä kun suihkaisee aamulla lasille, niin voi kevyesti skrapalla pyyhkäistä jäät pois. Onko kukaan nähnyt Suomessa vastaavaa ainetta ?

                              Comment


                              • #45
                                Sumutinpulloon lasol tms seos ja sitä lasille?

                                Comment


                                • #46
                                  Onko kukaan nähnyt Suomessa vastaavaa ainetta ?
                                  Autoglym De-Icer ~6 ?, Bilteman De-Icer 3,90 ?. Molemmat 500ml, en ole kokeillut, mutta eiköhän nuo aja halutun asian.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pientä päivitystä siihen TDI:n pakkaskestävyyteen. Kyllä tätäkin sarkastiseksi tarkoitettua viestiketjua ajattelin erityisellä lämmöllä kun rassasin otsavalon valossa -27:n asteen pakkasessa huohotinputkea / ilmansuodattimen ja turbon välistä ilmaputkea auki jäästä. Tämän toimenpiteen kun suorittaa pari kertaa matkan aikana linja-autopysäkillä niin kyllä taitaa ensiviikolla mennä ostoon ilmanputsarilaatikko jossa on esilämmitys. (Ainakin sen erään tietyn softan mukaan on erillinen malli "air box for cold climates tjsp.) :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Paremminhan nää peltikasat täällä pohjolassa taitaa säilyä kun autokanta on keskimäärin valovuoden vanhempaa kuin keskisessä euroopassa. Ei kai nyt porukka muuten ajais 99 saabeilla tms. 25 vuotta jos ei ne pysyis huippukunnossa näiden olosuhteiden ansiosta. Näin minä sen näkisin..?

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tai sitten täälläkin ajettaisiin uudemmilla, jos autoverotus olisi maailman mittapuun mukaiset.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jäi näköjään puuttumaan hymiö tosta lopusta. :) Eli se oli sarkasmia.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Vastaus otsikkoon
                                            kaksi talvea takana eikä ongelmia

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mulla kävi ohjauskulmien säädössä niin, että ei lähteny raidetangon päät pyörimään. Oli pikkaisen omaa tyhmyyttä kun en kokeillut, että oliko tosiaan niin tiukassa ettei ilman lämmitystä ja raidetangon päiden vaihtoa homma onnistunut.
                                              Sitten kun piti itse kiiruhtaa töihin, niin joutui maksamaan 50e/kpl raidentangon päistä vaikka samaa ****** oli saanu itse haettuna samaan hintaan kaksi kappaletta...
                                              Pointti on se, että kulmien säätö tehtiin profiilin 300tkm ajettuun Passattiin ongelmitta samassa paikassa saman asentajan toimesta. 95tkm Audiin se ei onnistunut ilman yllä mainittuja toimenpiteitä. Kävi sellainen ajatus mielessä, että Audin omistajaa on helppo kusettaa...
                                              Kun autoa menin hakemaan ja laskua maksamaan, oli se kivat 294e. Kommentoin, että kai se tämäkin on taas kärsittävä *******. Siinä vaiheessa multa pääsi väkisin naurun remakka kun jostain syystä juttu meni siihen, että Audi on uitettu Saksasta. Tiskin takaa kommentoitiin siihen, että ne Saksasta tuotujen vehkeiden pultit ja mutterit vasta tiukassa on! Eh heh, ei helvetti! Vois sen jotenkin muutenkin ilmaista, vaikka näinhän se voi oikeastikin olla kun puhutaan alustan osista.

                                              Comment


                                                #53
                                                Kummallista,kaverilla on -02 A4 2.5 tdi mittarissa 170tkm ja ollut suomessa 2 vuotta eikä mitään vikaa,ei ole edes lohko ym lämmittimiä. Toisella kaverilla -97 A4 1.8T 160tkm ajettu ja suomessa vuoden,ei mitään ongelmia.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Minunkin lötkö on muuttoauto, tullut Ranskasta joskus 80-90 luvun vaihteessa ja hyvin on toiminut ja starttaa hyvin reilun 20c:n pakkasella ilman lämmitystä ;-) Vuosimalli on 87´ja mittarissa n.235tkm.
                                                  Joku väitti että siinä ei olisi niin hyvä lämmityslaite kun Suomeen tuoduissa malleissa, mutta mulla ainakin tulee tosi nopeasti lämmintä ja kuumakin meinaa välillä tulla, millaisia "uuneja" nämä pohjolan mallit oikein ovatkaan jos tuo Ranskan versio on muka niin "huono"?

                                                  Ainoa puute mitä nyt äkkiä mieleen tulee on istuinlämmittimien puute, vaikka olen kyllä tullut toimeen ilmankin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oudohko homma aikaisemman "tuonti UrS4:n" jälkeen tässä tuonti -A4:ssä (Italiasta):
                                                    Ilmastointi on ihan h*lvetin paljon tehottomampi.
                                                    Kävin ihan huollossakin sen kanssa, mutta vikaa ei ole.
                                                    Ilmeisesti tuo uudempi R134 (tai jotain, lukijalle vastuu) on todella paljon heikompaa kuin Ruotsista haetussa C4 -koppaisessa.
                                                    Ei nuo Etelän tuonnit kestä suomen kesää... ;-)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      tähän voisi lisätä että tuontiautot ovat AKL:n mukaan vanhoja romuja

                                                      http://www.iltalehti.fi/autot/200611095346463_au.shtml

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Vaikea sitä täältä on uutta AUTOA ostaa kun maksavat niin hunajaa.Kaikkia ruppanoita kyllä saa mutta jos autoa hakee niin rupee itselläkin taipumaan ulkomaille.
                                                        Hintoja alas reilusti niin alkaa autokanta uusiutumaan!
                                                        Kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen eli ei se niin helppoa olisi kuitenkaan.
                                                        Vaikuttaa sitten muualle negatiivisesti.....

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Niin, mitähän Pörhön Matti meinais jos kaikki ostaskin uuden auton Suomesta, sanotaan vaikka Fiat Punton, tai jopa Grande Punton? Olisikohan tyytyväinen=)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            9 vuotta vanha romu nostaa jo Suomen autokannan keski-ikää 10 vuodella. Suurin osahan näistä Suomen teillä liikkuvista on kohta 20 vuotta vanhoja tojota corollia ym. ajokatoksia.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Millonkahan hintakupla puhkeaa oikein kunnolla. Alkaa olla jo kuitenkin merkkejä ettei tuontiautoja enää vieroksuta niin paljon. Isot autokaupat alkaa jo olla täynnä vaihtoautoja, joten ei varmaan mene kauan enää että käytettyjen hintataso romahtaa. Keplottelu ja vastaan hankaaminen vain pahentaa tilannetta. Pitäis myös verotuksen kohdella toisella lailla uudempia, turvallisempia ja vähäpäästöisempiä autoja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X