Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Saksantuonti ei kestä talvea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Saksantuonti ei kestä talvea

    Kyllä autokauppiaat on oikeassa, ei kestä saksantuonti Suomen olosuhteita.
    Ensimmäisillä pakkasilla juuttui takaoven lukko. Sitten irtosi taustapeilin liimaus. Ja nyt kovilla pakkasilla tuli kivi tuulilasiin ja halkeama.

  • #2
    Juu ja bensaa syö pakkasessa paljon enemmän kuin kesällä. Samoin pissapoika meinaa jäätyä, jos on pelkkää vettä.

    Comment


    • #3
      Nastarenkaitakin joutuu käyttämään vaik on neliveto. Ihme vehkeitä nää tuontiautot.

      Comment


      • #4
        Ja mikäs prkl se lohkolämmitin on? ;)

        Comment


        • #5
          Ja on muuten lisäksi pihalta käynnistettäessä melko kylmiä sisältä.

          Comment


          • #6
            Eikä meinaa käynnistyä, onneksi oli sentään kaikki 6 hehkua juuri uusittu niin nipin napin sai käyntiin. Startti jaksoi pyörittää juuri 100rpm ja jännite laski kuin lehmän häntä. Mutta kaasulla kierrokset alkoivat siitä pikku hiljaa noustakin kun aina välillä joku sylinteri poksahteli. :)

            Taitaa olla heikommat akut, laturit, startit ja lämppäritkin kun kovin on kylmää. :) (Varustekoodeissa kyllä sanotaan että 120A laturi.)

            Comment


            • #7
              Juu, ja ikkunat jäätyy myös näissä saksantuonneissa. Onneksi suomessa saa asennuttaa sisätilanlämppäreitä, niin ei kaipaa noita perslämmittimiä :=)

              Comment


              • #8
                Minun Audi 1.8 TQ B5 on tullut Ranskasta Viroon.Oli Virossa 6kk ennen minun ostoa.Ei mitään ongelia näillä- 28-32 asteen keleillä,auto toimii tosi hyvin.

                Comment


                • #9
                  Näinhän se menee:-) Toisaalta ihan nyt vakavasti... jotenkin on tuon oman kanssa sellainen tuntu kuin oikeasti olisi ollut autolle melkoinen "kulttuurishokki" nämä suomen olosuhteet. Ostin omani loppukesästä , koko sulan ajan toimi 100%. Ekan talven aikan napakka alusta antautui täysin, tiivis sekä vuotamaton ohajusvaihde alkoi valua, öljyä tihkua sieltä ja täältä jne... kone käy kuin traktori...ilmapillit suhisee
                  Ei siinä mitään yliluonnollista ole, nuo jutut olis "suomiautossa" ilmenneet ja korjattu kertaalleen vuosia takaperi. Mikäli audini olisi jatkanut eloaan leppeissä keski/etelä saksan keleissä, samat jutut olisvat tod. näk tulleet vasta paljon, paljon myöhemmin...

                  Comment


                    #10
                    Akku alkaa hyytyä tuontiautossa,toista talvea Suomessa.
                    No, olihan tuo ostettu 06/97 eikö lie aika jo hyytyäkin.

                    Comment


                      #11
                      Lähetetty: Tor Tam 19, 2006 1:26 pm Viestin aihe:

                      --------------------------------------------------------------------------------

                      Näinhän se menee:-) Toisaalta ihan nyt vakavasti... jotenkin on tuon oman kanssa sellainen tuntu kuin oikeasti olisi ollut autolle melkoinen "kulttuurishokki" nämä suomen olosuhteet. Ostin omani loppukesästä , koko sulan ajan toimi 100%. Ekan talven aikan napakka alusta antautui täysin, tiivis sekä vuotamaton ohajusvaihde alkoi valua, öljyä tihkua sieltä ja täältä jne... kone käy kuin traktori...ilmapillit suhisee
                      Ei siinä mitään yliluonnollista ole, nuo jutut olis "suomiautossa" ilmenneet ja korjattu kertaalleen vuosia takaperi. Mikäli audini olisi jatkanut eloaan leppeissä keski/etelä saksan keleissä, samat jutut olisvat tod. näk tulleet vasta paljon, paljon myöhemmin...
                      Allekirjoitan tämän, tiivisteet ja stefat eivät tuntuneet kestävän pakkasmaahan siirtymistä. Akku ja muut härvelit ovat sentään toimineet.

                      Comment


                      • #12
                        Ite sain omani toissa keväänä. Hyvin on talvet menty. Viime talvena tosin joutui puolivälissä talvea uusia akku, oli orkkis akku 91 vuoden leimalla, että ihan hyvä aika vaihtaa. Lämpöäkin riittää sisälle hyvin, vaikkei kone lämpenekkään pakkasilla kunnolla.

                        Comment


                        • #13
                          Rengastakin pitää vaihtaa -20 pakkasessa kun tyhjeni. Ainiin mutta nehän olikin Suomesta ostetut.

                          Miikka, kai niillä oli viiden vuoden täystakuu ?

                          Comment


                          • #14
                            Kolmisen vuotta olen ajellut.
                            Akku ( alkuperäinen) meni viime talvena vaihtoon.
                            2 kertaa jätti pihalle viime vuonna. Syy lohkarilämmityksen= 1 tunti/ ulkoilman ( - 21 ) välinen epäsuhde, jolloin kone ei tietänyt onko kylmä/lämmin.
                            Toistaiseksi pelittää, mutta miten aamulla (ennustetaan n -30)

                            Harva yli 10 vuotias "kotimainen" selviää yhtä hyvin.

                            Ps persettä hieman paleltaa vaikka sisätilanlämmitin on asennettu:)

                            Comment


                            • #15
                              jäähdytysnesteet oli aamulla jankissa.... piti juuri tuoreet vaihtaa
                              kuiva ja tihkumaton perämurikka nyt oikein tiputtaa öljyä

                              muuten ok :)

                              lohkolämppäri toimii hienosti, n 30astetta on lämpötila ero kannen ja ulkoilman välillä

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä ei mitään ongelmia, paitsi joskus ne VAGin tunnetut lohkolämmittimen kanssa.
                                Tuosta jäähdytysnesteestä... sitähän laitetaan vain uutena pohjoismaihin tuotuihin 50/50 seoksella. Muihin maihin vietäviin laitetaan -25 astetta kestävää seosta. Että jos jotain tuontiautoon pitää laittaa, niin uudet jäähdytinnesteet.

                                Comment


                                  #17
                                  Piti itsekkin väkevöittää vähän jäähdytysnestettä. Syksyllä pistin uudet g12 nesteet 50/50 suhteella ja tuli vain n. -25 astetta kestävä liuos?? Eivät ottaneet tiskillä valitustani todesta laimeasta nesteestä ja piti ostaa lisää. Nyt tosin mittasin raakana ja tulos oli yli -50astetta.

                                  Ei -30:n asteen pakkanen ole enää autoilukeli. Pitäisi julistaa yleinen vapaapäivä...:)

                                  Comment


                                    #18
                                    Minulla ei ole onneksi ollut mitään ongelmia noiden tuontiautojen kanssa vaikka niitä tälläkin hetkellä on kaksi kappaletta tuolla pihalla kylmettymässä. Kaikki on toiminut hienosti ja ainoa mitä olen jäänyt molemmissa kaipaamaan on penkinlämmittimet.

                                    Comment


                                      #19
                                      minkä tyylinen mittari käy tolle G12 nesteelle? vois itsekin käydä sellasen hakemassa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Olethan Sami mitannut G12 nesteelle sopivalla mittarilla? Ostin itse syksyllä glykoolimittarin juuri Audin takia ja mittausten jälkeen luin mittarin kyljestä, että käy vain normaalille vihreälle nesteelle... Noh, nesteet vaihtui jakohihnarempan yhteydessä ja vielä ei ainakaan ole jäätyny.

                                        EDIT: Käsittääkseni tuohon -50 ja sitä alempiin lukemiin ei pitäisi edes päästä. Eikö maksimi liene jotain -40 ja rapiat (-42?, -48?)?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ihan sama onko tuontiauto vai "suomiauto".. Samoja vehkeitä nämä ovat kuitenkin, yhtälailla se akku voi hyytyä uutena Suomeen tuodusta autosta kuin käytettynäkin tuodusta autosta :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ensin kun nuo nesteet mitattiin huollon yhteydessä laakkosella (lukema -22) arvelin niiden mitanneet tyypilliseen tapaan väärin glykolimittarilla. Ostimpa sitten paikallisesta putkasta itselleni glykoli/1-eteeni (g12) tms. mittarin jolla voi mitata molempia ja tulos oli suunnilleen sama. 50% seos pitäisi tuottaa -37ast.

                                            Käsittääkseni tällä g12 nesteellä päästään hieman parempiin pakkaskestävyyksiin kuin perinteisellä glukolipohjaisilla. Pitää luntata purkin kyljestä kotona.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kun ostin Audini (3. talvi menossa) vaihdatin siihen heti jäähdytysnesteet ja laatikko- sekä peräöljyt normaalihuoltojen lisäksi. Vain akku ja termostaatti ovat sittemmin vaatineet erityistä huomiota. Rakkine on pelannut talven kannalta vallan mainiosti.

                                              Tänä talvena tosin on ollut huiman huono tuuri tuulilasin kanssa. Minulla on ollut kortti vuodesta -87 ja kiveniskemäsaldo oli ennen tätä talvea tasan 1kpl. Nyt niitä on tullut Audin lasiin 4kpl joista 3 kuskin puolelle. Yhden olisi vielä korjauttanut ja irvistäen kaksi mutta 4 on jo aika paljon ihan kustannusteknisesti.

                                              Akuista: olen omistanut noin 10 autoa, yhtä lukuunottamatta (VW 1302) jokaisesta on mennyt akku kertaalleen rikki (myös uusista autoista). Osasin sitä siis odottaa tuonti-Audinkin kohdalla. Mutta, kulutuskamaa ne ovatkin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Moro,

                                                Saksantuonti pelaa kuin "aito" suomiauto :D Tänäänkin -26c pakkasta, auto oli 45min piuhan perässä ja kyllähän tuo käynnistyi, tosin vasta toisella yrittämällä...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vaikka leikkimielellä aloitti ketjun, niin audijumalat päättivät vähän näpäyttää. Viikonloppuna tankatessa, ei luukku auennut. Onneksi sentään lyhyen ajon jälkeen sai sen aukeamaan, pitkälle ei olis enää päässytkään.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    k:mmo: jos laitat jotain leikkimielellä ni laita sitte se hymiö perään. tekstissä kun ei kuulu äänensävyt yms.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pitää sitä keskustelua välillä vähän provosoida. Ei ole muuten enää näkynyt autokauppiaitten lausuntoja siitä, että tuontiautoissa on pienemmät sisätilan lämmittimen kennot ja heikommat laturit.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pitää sitä keskustelua välillä vähän provosoida. Ei ole muuten enää näkynyt autokauppiaitten lausuntoja siitä, että tuontiautoissa on pienemmät sisätilan lämmittimen kennot ja heikommat laturit.
                                                        niinpä, mutta on niissä joitain ihan oikeita erojakin. Omassa VeeKuudessa EI ole imuilmanesilämmitys systeemejä lainkaan, vaikka ne useimmissa on. Sitten on noita huohotinputkenlämmittimiä joita joihinkin jälkiasennellaan jne.
                                                        Tuo imuilman esilämmitys puute voinee olla joku vuosimallisidonnainen juttu kans? Tietääkö kukaan?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eipä ollut tuontiautolla ongelmia vaikka viikonloppuna tuli ajettua enimmillään -40 C -keleissä (piti ihan ottaa digikuva mittarista :) ). Lämmöt pysy mukavasti viisarin paksuuden verran yli 90:n kun syylärin edessä oli pahvi viimasuojana. Automaatti jaksoi pitää helposti sisätilat normilämmöissä eli 22,5:ssä :).
                                                          Välillä tosin kyllä pelotti että milloin hyytyy, kun tiedän että autossa ei ole imuilman lämmitystä eikä huohotinputken lämmitintä.
                                                          En kyllä enää usko nuita tuontiautoista kiertäviä akku- ja termarijuttuja koska ainakaan itse en ole kumpaakaan vaihtanut.
                                                          Btw. Mihin asti audeissa tuo lämpötilanäyttö toimii? Tuli vain mieleen kun notkopaikoissa laski lämpötila äkkiä about -37 => -40, mutta pysähtyi tuohon -40:een että onko tuo nyt maksimiarvo mitä mittari näyttää? Vai eikö ilma vain ollutkaan missään tuon kylmempi?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Itselläni ei ollut tarvetta omalle käytettynä Suomeen maahantuodulle autolleni kuluneen viikon aikana joten annoin sen rauhassa lepuutella. Nyt viikon jälkeen käänsin avaimesta ja lähti ensimmäisellä käyntiin ja akussakin oli vielä yli 12volttia yleellisen tuontiautoni mittaristosta katsottuna :)

                                                            Ps. En ole joutunut vaihtamaan autooni akkua Suomeen tuonnin jälkeen.

                                                            Ainoastaan yhdestä autostani olen joutunut akun vaihtamaan ja se oli aito Suomiauto.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X