Näemmä pieniä nyanssieroja pk-seudun AC:ssakin:
Muttericase 1, Audicenter Vantaa 06/2016 (LL-huollossa -12 A6 3.0TDIQ, ajettu 90tkm, VV-Auton maahantuoma, huoltokirja ok). Huoltoa varatessa pyysin, jos voivat tarkistaa ohjauksen päivitykset kun huoltokirjassa ei mainintaa ja osuu suoraan scopeen vaikka olin auton juuri hankkinut eikä kokemuksia vielä siitä otollisimmasta mutterikelistä. Autoa haettaessa infottiin, että LL-huollon yhteydessä tsekkasivat päivitykset ja samalla ohjaukseen vedetty uusin päivitys. Kulut 0EUR ja seuraavana talvena ei minkäänlaista mutterointia.
Muttericase 2, Audicenter Espoo 05/2018 (LL-huollossa -13 A6 Allroad 3.0TDIQ, ajettu 91tkm, tuotu Saksasta vuoden vanhana, huoltokirja ok). Suunnilleen samalla pohjalla kuin case 1 ja kyselty täysin samalla kulmalla huoltoa varatessa. Kuulemma voivat lähteä tuota selvittämään onko mutteria, olikohan "vaativamman osaamistason työnä" ja maksimissaan selvitystyön hinta 280EUR (jolla ei ymmärtääkseni edes vielä luvattu, että päivityksiä tehdään yms).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Risuja ja ruusuja autokorjaamoille
Collapse
X
-
Tähän liittyen vielä iloisempi yllätys paljastui tänään hyvin sujuneen huoltoprosessin lisäksi. Autossa on huolenpitosoppari joka on voimassa vielä ensi kevääseen, joten kulut huolloista ja korjauksista 0€. Tähän menee sopivasti seuraava isompi huolto 16tkm päästä, jossa mm. dsg-öljyjen vaihto + jarrunesteet.Alkuperäinen kirjoittaja Merza Näytä viestiJo etukäteen ruusuja Keravan Laakkoselle jos eivät koko autoa tuhoa tulevassa huollossa.
Ruusut siis hinnoittelusta joka oli miellyttävä yllätys -näin muutaman vuoden Vehon huoltohintoja maksaneelle. Passatissa siis kilometrejä noin 42000 ja parin viikon päästä olevan huollon hinta 183,70€.
Outoa ettei tämä soppari näkynyt omalaakkonen-palvelussa eikä Laakkosen myyjäkään tästä mitään maininnut...
Plussaa siis Keravan Laakkoselle!
Leave a comment:
-
Guest repliedJuuri näin. Yksinkertaiesti mahdotonta muistaa kaikista VAGeista miten irtoaa ahdin tai joku anturi tai mikä vaan.Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiTai sitten se kertoo siitä, että yrittäjä kaikesta huolimatta onkin ihminen ja tekee ehkä kenties kohtalaisen pitkän työpäivän/viikon/vuoden uuvuttamana epähuomiossa hinnoitteluvirheen. Näin ainakin itselleni kävi tuossa Haraldin tapauksessa, ajattelin yhtä mutta kirjoitin tarjoukseen toista.
Kyllä niitä arviovirheitä vaan käy kun vuodessa satoja auto pyörii pihalla. Tuo 15% heitto on tosiaan AUNEn mukainen sallittava heitto. Meillä pitää aina allekirjoittaa työmääräys ja siinä lukee tuo että noudatamme AUNEn ehtoja. Mitä siinä ei lue on että käytämme myös maalaisjärkeä.
Leave a comment:
-
Juu arvio on nimensä veroinen eli arvio. Tämä unohtuu usein. Tuo 15% on ihan ok taso.
Leave a comment:
-
Ylitys voi olla 15% ilman että tarvitsee ilmoittaa asiakkaalle asiasta, toki on asia erikseen tuleeko asiakas uudestaan.
EDIT: Lähde.Hinta-arvio
Yrityksen pitää pysyä hinta-arviossa, mutta perustelluista syistä sen voi ylittää enintään 15 prosentilla. Mahdollisista lisätöistä pitää sopia työn tilaajan kanssa. Yritys ei saa periä hinta-arvion mukaista hintaa, jos lopullinen hinta jää alle hinta-arvion.
Leave a comment:
-
Tai sitten se kertoo siitä, että yrittäjä kaikesta huolimatta onkin ihminen ja tekee ehkä kenties kohtalaisen pitkän työpäivän/viikon/vuoden uuvuttamana epähuomiossa hinnoitteluvirheen. Näin ainakin itselleni kävi tuossa Haraldin tapauksessa, ajattelin yhtä mutta kirjoitin tarjoukseen toista.Asiakas on monesti valinnut sen palveluntarjoajan (ainakin osaksi) ennakkoon annetun kustannusarvion mukaan. Jos siitä noustaan huomattavasti niin joko hinta on alunperin laskettu liian alhaiseksi jotta saadaan kauppa kiinni ja lisätöillä tehdään tili, esim. rakennusurakoinnissa enemmän kuin tapa nykyään.
Toinen vaihtoehto että laskettu väärin kun ei ole tiedetty työn laajuutta tai vaativuutta joka kertoo enemmän tekijän ammattitaidottomuuden tai kokemuksen puutteesta.
Kolmas vaihtoehto on että oikeasti joku vastustaa, joka ei vanhojen autojen tapauksessa ole ollenkaan tavatonta. Tästä olisi kyllä kohteliasta erikseen etukäteen mainita. Vaikka antaa joku haitari että hinta on joko 300€ tai 400€ tai jotain siltä väliltä, riippuen miten paljon ylimääräistä säätöä tulee. Näin ainakin itse toimin silloin kun olin itse työhintoja asiakkaille laskemassa. Muuten hinta-arvio käytännössä oli se hinta jonka työstä sai jos meinasi että sama asiakas tulee vielä toisenkin kerran.
Leave a comment:
-
Taannoin kysyin alustan vaihdosta tarjousta erään ketjun liikkeeltä. Tarjouksessa oli maininta "jokainen juuttunut pultti laskutetaan erikseen". Olisi pitänyt kysyä vielä juuttuneen pultin kappalehinta...
Leave a comment:
-
Asiakas on monesti valinnut sen palveluntarjoajan (ainakin osaksi) ennakkoon annetun kustannusarvion mukaan. Jos siitä noustaan huomattavasti niin joko hinta on alunperin laskettu liian alhaiseksi jotta saadaan kauppa kiinni ja lisätöillä tehdään tili, esim. rakennusurakoinnissa enemmän kuin tapa nykyään.
Toinen vaihtoehto että laskettu väärin kun ei ole tiedetty työn laajuutta tai vaativuutta joka kertoo enemmän tekijän ammattitaidottomuuden tai kokemuksen puutteesta.
Kolmas vaihtoehto on että oikeasti joku vastustaa, joka ei vanhojen autojen tapauksessa ole ollenkaan tavatonta. Tästä olisi kyllä kohteliasta erikseen etukäteen mainita. Vaikka antaa joku haitari että hinta on joko 300€ tai 400€ tai jotain siltä väliltä, riippuen miten paljon ylimääräistä säätöä tulee. Näin ainakin itse toimin silloin kun olin itse työhintoja asiakkaille laskemassa. Muuten hinta-arvio käytännössä oli se hinta jonka työstä sai jos meinasi että sama asiakas tulee vielä toisenkin kerran.
Leave a comment:
-
Saman tempun teki muuten Terhon Paja. Arvio uretaani-puslien vaihdossa oli hiukan optimistinen ja kun mainitsin tästä niin lasku oli eurolleen arvion mukainen. Olisihan se OK jos sanotaan että "vastusti" ja että lasku on 10% isompi ja jos menee yli sen otetaan yhteyttä. Näin sen pitäisi mennä eikö?
Leave a comment:
-
Vianor Lauttasaari.
Rouvan A3 huollossa/korjauksessa. Suullinen kustannusarvio 500,- etukäteen.
Kun menin hakemaan autoa, niin lasku 647,-. Suoraselkäisesti asikaspalvelija tiskillä(sama jamppa joka antoi kustannusarvion), laittoi 147,- alennusta, eli hinta oli kustannusarvion mukainen.
Leave a comment:
-
Jo etukäteen ruusuja Keravan Laakkoselle jos eivät koko autoa tuhoa tulevassa huollossa.
Ruusut siis hinnoittelusta joka oli miellyttävä yllätys -näin muutaman vuoden Vehon huoltohintoja maksaneelle. Passatissa siis kilometrejä noin 42000 ja parin viikon päästä olevan huollon hinta 183,70€.
Leave a comment:
-
Ollille mäkin palkkarahani kannan nykyään. Nekin, mitä en ole edes ansainnut vielä...
Leave a comment:
-
AD-Avantin Auto Oy Liedossa
Ostin tänään -03 Passatin, pääsihän sillä melkein 10 kilometriä ennenkuin ryyty tielle. Viallisen hintaisena ja tieten viallisena ostin, piti olla ajokuntoinen vaan eipä sitten kovin pitkään ollut. No vieraalla paikkakunnalla pyhäpäivänä tien penkalla ei oo kiva olla. Soittelin ensin hinausauton, sitten eräälle paikkakuntalaiselle kerhotoverille joka antoi numeron paikalliseen korjaamoon jossa oltaisiin mahdollisesti näin pitkäperjantainakin paikalla. Ja oltiinhan siellä. Auton sai nosturille ja työkaluja sen verran käteen että sain pikaremontin tehtyä ja päästiin jatkamaan matkaa.
Paikalliset kerholaiset ainakin tietää mestan, viekää joku sinne pullapitko tai kahvipaketti kun käytte. Oli sen verran suuri apu minun päivääni.
Leave a comment:
-
Siellä on kuitenkin muistaakseni 10 nostinpaikkaa täynnä autoja, joten kyllä siellä töitä on tiskilläkin sähköpostiliikenteessä sun muissa töissä. Autohan on luultavasti ollut koeajolla ja pesussa huollon jälkeen vielä, joten kun se lähtee hallista, ei se vielä tarkoita että se on valmis. Vasta kun asentaja tuo avaimet tiskin luo ja työnjohto ehtii hoitamaan paperit kuntoon, on se luovutusvalmis. Ei kannata hätiköidä ja tosiaan kysyä kannattaa kun huomaa että auto on lähtenyt, oulun centerissäkin on paljon autoja työn alla koko ajan, ei tiskilläkään kaikkea voi huomata ja muistaa.
Leave a comment:
-
En käynyt kysymässä muutamasta syystä.
Ensinnäkin käytiin kysymässä voidaanko tehdä muutama lisätyö, mikä oli ok. Tämä antoi odottaa olevan palvelun ajan tasalla.
Toiseksi, olin koko ajan palvelutiskin lähellä. Joten tieto oli huollossa asiakkaan paikallaolosta.
Sekä periaatteesta (ok, tässä kohti olisin voinut joustaa).
Aikaisempi kokemus muualta saadusta huoltopalvelusta antoi myös odottaa hyvää palvelua.
Olen asiakaspalvelu / myyntityössä itsekkin, joten tämänkin takia suhtaudun ehkä kriittisemmin palvelutoimintaan.
Varmasti taustalla on jotain mitä en tiedä tms.. Jokin varaosahaku tai muuta. Se on jossittelua.
Sitä mietin, onko tällainen odottaminen tai odotuttaminen yleistä muuten?
Leave a comment:
-
Itsekin ihmettelen miksi ei tuota käyty kysymässä, että onko auto valmis? Uskoisin, että tuossa ovat vain unohtaneet, että asiakas odottaa.
Leave a comment:
-
Minä olisin saattanut jo tuossa kahden tunnin aikana kysyä, että mikä tilanne. :)
Leave a comment:
-
Oulun Pörhö. Tilasin Black Friday kampanjan innoittamana huollon A6:lle.
Huolto otettiin vastaan 09 ja homma ok. Jäin odottamaan paikanpäälle huollon valmistumista.
Asentaja sai työn päätökseen 12:30, seurasin tilannetta kahviosta, mistä näkee korjaamon puolelle.
Auton sain vasta 14:30, odotin 2 tuntia paikan päällä seuraamalla milloin saisisin huollon raportin ja laskun.
En ole ennen tuollaista aikaa odottanut autoa missään muussa huoltoliikkeessä, kun olen jäänyt paikalle odottamaan huollon valmistumista. Eikä auton palautuksesta vastaavalla asiakaspalvelijalla minun silmiini niin paljon ollut kiirettä, etteikö olisi ehtinyt aikaisemmin auton luovutusta hoitamaan.
Leave a comment:
-
Ruusuja Autohuolto Karppinen OY - Haukipudas
Q5:sta porsi moniurahihnan ohjainrulla lomareissulla 27. pvä klo 02:30 Oulun motarilla. Auton sain ajettua hotellin eteen josta Hinaus-Hartikainen suositteli ja kuljetti auton Karppiselle heti aamulla seitsemältä.
Noin klo 11 jatkui matka jo kotiinpäin. Hintakaan ei päätä huimannut.
Leave a comment:
-
Nimenomaan pahalta se kuulosti, öljynpaineet katosivat yllättäen ja samantein alkoi kilinä ja kolina kuulumaan. Onneksi ei ehtinyt käymään kauaa kuivana, sllä meni liikennevaloissa tyhjäkäynnillä eikä esim. moottoritiellä täydessä laukassa.
Leave a comment:
-
Guest repliedKuulostaa pahalle ( no pun intended).
Mikä sai miettimään jo uutta moottoria?
Leave a comment:
-
Espoon Audi Centerille kasa ruusuja täältä suunnasta: moottoriremontin sijasta pelkkä öljypumpun vaihto riitti tällä kertaa, ja ilman asiantuntevaa apua olisin varmaan jo tilannut vaihtomoottorin - turhaan. Tähän päälle ystävällinen henkilökunta sekä asiakkaalle jäävä hyvä mieli.
Leave a comment:
-
Audicenter Airportille täytyy kyllä itsekin antaa taas ruusuja, ja miksei maahantuojalle/audin organisaatiolle. Hoitivat hienosti pari ässään liittynyttä ongelmaa ilman allekirjoittaneen kukkaron keventymistä huolestuttavissa määrin.
Leave a comment:
-
Samaa mieltä. Pahoittelen jos aiheutin kohtuutonta haittaa ja tuli käsitys että ko. firma hoitaisi asiat huonosti. Näin ei ole. Osaaminen ja palvelu on ollut hyvää, nyt vaan kävi näin ja varsinaisesti eniten tietysti harmittaa että autoon murtaudutaan ja tällaisenkin asian kanssa joutuu painimaan.
Leave a comment:
-
Guest repliedAsia on tältä osin käsitelty. Minä ja Late ei aiheesta enää tarvita keskustelua. Jatketaan seuraaviin risuihin ja ruusuihin.
Leave a comment:
-
En osaa millään tasolla yhdistää tota lausetta JT-carfixiin.Tai sitten voi toimia hätäisesti ja ylimielisesti ja saa pahimmassa tapauksessa k*sipään maineen
Leave a comment:
-
Olen itsekin täysipäiväinen yrittäjä ja joudun tekemään välillä ns. ilmaista työtä kun erilaisia lausuntoja ja raportteja toimittelen varsinaisen maksetun työn ohella. Se vaan on osa duunia ja sille pitää myös varata aikaa. Se täytyy myös hinnoitella jotenkin, niin jokainen järkevä yrittäjä tekee. Tai sitten voi toimia hätäisesti ja ylimielisesti ja saa pahimmassa tapauksessa huonon maineen. Se tuleekin sitten kalliiksi pidemmässä juoksussa. JT-Carfix ottaa tästä varmasti opikseen ja arvostan sitä että ko. yrittäjä kommentoi itse asiaa vaikka en firmaa nimeltä maininnut.
Leave a comment:
-
Guest repliedKaikesta huolimatta parhaamme yritetään. Mikon kanssa on onneksi aina saatu joku kippo alle.
Leave a comment:

Leave a comment: