Sepä löysi katsuri Kolopallosta katkenneen etujousen. Ja oikea takaiskari oli huono, kai se siellä on välillä kolissut. Iskarista ei merkintää lappuun. Olisi nyt olleet viat edes samassa päässä autoa. Hyvä syyhän siihen olisi nyt laittaa koko alusta uusiksi mutta kun ei budjetti anna tällä hetkellä myöten...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Katsastusmonologit
Collapse
X
-
-
Käsijarru tehoton ja ajovalojen led projektorit ei ole halogeenit. Edellämainituista hylky. Moottorin öljyvuodosta paheksuntaa. Ihmettelyä pienesti epätasaisesta takaiskunvaimennustehosta. Väittelyä onko pakoputkessa iso reikä vai pitääkö laihaseosmoottorin käydä yli 2 lambda-arvolla.
Pyöräpainot
417 398
409 394
arviolta 100kg katsuri kyydissä.
Comment
-
Varmaankin N43- tai N53-moottori kyseessä? Tuohonhan löytyy Traficomin listalta valmistajan ohje, joita katsastajien täytyy noudattaa.
https://www.traficom.fi/sites/defaul...mbda_arvot.pdf
Comment
-
Lähestytään tätä ketjua välillä hieman toisesta näkökulmasta, kun aiheen ammattia harrastelen. Viimeaikoina on tullut B8-koppaisten ja muiden vastaavilla alustoilla olleiden taka-apurunkojen ruostetapauksia vastaan, joten suosittelisin kurkkaamaan apurunkojen muovien alle, ettei omalle kohdalle sattuisi mätää sellaista.
Comment
-
Itse en periaatteesta käy samassa paikassa jälkitarkastuksessa. Se raha menee toisen konttorin kassaan. Joskus olen poikennut periaatteestani: kun mainitsin korkeasta jälkitarkastusmaksusta, niin katsastusmies kirjasi alemman tarjoushinnan hylkypaperiin.
Noissa jälkitarkastusmaksujen hinnoissa on suurta vaihtelua. Vakipaikassani katsastus maksaa 29 € + Trafin maksu ja jälkitarkastus 27 €. Se mitä käytän jälkitarkastuksissa veloittaa katsastuksesta 44 € ja jälkitarkastuksesta 20 €.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viesti---Hylkylapusta voisi ymmärtää, että jos kuukauden sisään ei jälkitarkasta, niin tämän jälkeen on kuukausi vuosikatsastaa uudestaan?
Comment
-
Ruostevauriota lukuunottamatta ihan normaalit viat vanhalle Audille joista selviää muutaman tunnin pajotuksella. Vähän vastaavanlainen lista oli kun joku vanha B5 koppanen vietiin Veikon katsastukseen. Tuli niin pitkä lista et just silloin ei jaksanu alkaa pajottaan. Auto seiso 1,5v ajamattomana ja uusi yritys toisella konttorilla. Totesi et 1 raidetangonpää vähän väljä mut ei merkannut otteeseen ja leima tuli. Jotkut konttorit vaan vihaa vanhoja autoja ja nillittää joka asiasta...
Comment
-
On tuossa ollu jo omistajallakin vähän zerofucksgiveniä. Jos nyt vie auton näytille jossa tuollaisia helposti kotona todettavia ja korjattavia vikoja kuten toimimattomia valoja ja sekaisin kesä-/nastarenkaita niin näkeehän sen katsastajakin jo kilometrin päästä että ei tälle oo mitään muutakaan huoltoa tehty. Näkyis olevan jonkun firman auto nimestä päätellen. Todnäk joku huoltoauto jolla on vaan ajettu ja tankattu ilman että ketään on varsinaisesti kiinnostanut missä kunnossa vehkeet on kunhan vaan liikkuu. Eri asia on pedantti autoharrastaja joka huolehtii omastaan, tuollaiset rikkinäiset jarrut sun muut kyllä huomaa ajossakin mutta ei noista firmojen yhteiskäyttöautoista kukaan välitä, melkein päinvastoin.
Comment
Comment