Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katsastusmonologit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sepä löysi katsuri Kolopallosta katkenneen etujousen. Ja oikea takaiskari oli huono, kai se siellä on välillä kolissut. Iskarista ei merkintää lappuun. Olisi nyt olleet viat edes samassa päässä autoa. Hyvä syyhän siihen olisi nyt laittaa koko alusta uusiksi mutta kun ei budjetti anna tällä hetkellä myöten...

    Comment


      Käsijarru tehoton ja ajovalojen led projektorit ei ole halogeenit. Edellämainituista hylky. Moottorin öljyvuodosta paheksuntaa. Ihmettelyä pienesti epätasaisesta takaiskunvaimennustehosta. Väittelyä onko pakoputkessa iso reikä vai pitääkö laihaseosmoottorin käydä yli 2 lambda-arvolla.
      Pyöräpainot
      417 398
      409 394
      arviolta 100kg katsuri kyydissä.

      Comment


        Varmaankin N43- tai N53-moottori kyseessä? Tuohonhan löytyy Traficomin listalta valmistajan ohje, joita katsastajien täytyy noudattaa.

        https://www.traficom.fi/sites/defaul...mbda_arvot.pdf

        Comment


          Kyllä N53. Katsuri varmaan löysi tuon kun lopetti vänkäämisen ja alkoi sanomaan että näissä suorasuihkukoneissa on imukanavat karstoittuneet aina aivan tukkoon. Lähdönpäihin toivotteli vielä että hän kyllä vaihtaisi tuollaiset coilover jouset normaali alustaan.

          Comment


          • Lähestytään tätä ketjua välillä hieman toisesta näkökulmasta, kun aiheen ammattia harrastelen. Viimeaikoina on tullut B8-koppaisten ja muiden vastaavilla alustoilla olleiden taka-apurunkojen ruostetapauksia vastaan, joten suosittelisin kurkkaamaan apurunkojen muovien alle, ettei omalle kohdalle sattuisi mätää sellaista.

            Comment


              Jos ei halua samalla asemalla/katsurilla käydä jälkitarkastuksessa niin onko käytävä koko katsastus uusiksi? Hylkylapusta voisi ymmärtää, että jos kuukauden sisään ei jälkitarkasta, niin tämän jälkeen on kuukausi vuosikatsastaa uudestaan?

              Comment


                Jälkitarkastuksessa voi käydä ihan missä vaan, ei mene katsastus uusiksi. Toisessa paikassa jälkitarkastus voi olla jopa halvempi.

                Comment


                  Itse en periaatteesta käy samassa paikassa jälkitarkastuksessa. Se raha menee toisen konttorin kassaan. Joskus olen poikennut periaatteestani: kun mainitsin korkeasta jälkitarkastusmaksusta, niin katsastusmies kirjasi alemman tarjoushinnan hylkypaperiin.

                  Noissa jälkitarkastusmaksujen hinnoissa on suurta vaihtelua. Vakipaikassani katsastus maksaa 29 € + Trafin maksu ja jälkitarkastus 27 €. Se mitä käytän jälkitarkastuksissa veloittaa katsastuksesta 44 € ja jälkitarkastuksesta 20 €.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viesti
                    ---Hylkylapusta voisi ymmärtää, että jos kuukauden sisään ei jälkitarkasta, niin tämän jälkeen on kuukausi vuosikatsastaa uudestaan?
                    Jälkitarkastuksessa 1 kk sisällä katsotaan vain ne korjattavaksi merkityt; jos menee toiselle kuukaudelle niin täysi katsastus uudestaan. Ajaa saa sen aikaa, jos viat on korjattu.

                    Comment


                      Ei kerennyt jälkitarkastaa. Kun menen kuukauden päästä katsastamaan kokonaan uudestaan eri asemalle, niin sekö näkyy katsurille mistä hylky ensimmäisellä kerralla?

                      Comment


                        Kyllä.

                        Comment


                          Tässä on jo yritystä. En muista, että itsellä olisi koskaan ollut kahta kohdetta enempää merkattu. Kuitenkin yli 40 vuotta olen konttorilla käynyt ja useampaa (nykyisin kuutta) autoa vuosittain näyttänyt. Näistä nuorinkin on jo 20-vuotias.

                          Comment


                            Ruostevauriota lukuunottamatta ihan normaalit viat vanhalle Audille joista selviää muutaman tunnin pajotuksella. Vähän vastaavanlainen lista oli kun joku vanha B5 koppanen vietiin Veikon katsastukseen. Tuli niin pitkä lista et just silloin ei jaksanu alkaa pajottaan. Auto seiso 1,5v ajamattomana ja uusi yritys toisella konttorilla. Totesi et 1 raidetangonpää vähän väljä mut ei merkannut otteeseen ja leima tuli. Jotkut konttorit vaan vihaa vanhoja autoja ja nillittää joka asiasta...

                            Comment


                              On tuossa ollu jo omistajallakin vähän zerofucksgiveniä. Jos nyt vie auton näytille jossa tuollaisia helposti kotona todettavia ja korjattavia vikoja kuten toimimattomia valoja ja sekaisin kesä-/nastarenkaita niin näkeehän sen katsastajakin jo kilometrin päästä että ei tälle oo mitään muutakaan huoltoa tehty. Näkyis olevan jonkun firman auto nimestä päätellen. Todnäk joku huoltoauto jolla on vaan ajettu ja tankattu ilman että ketään on varsinaisesti kiinnostanut missä kunnossa vehkeet on kunhan vaan liikkuu. Eri asia on pedantti autoharrastaja joka huolehtii omastaan, tuollaiset rikkinäiset jarrut sun muut kyllä huomaa ajossakin mutta ei noista firmojen yhteiskäyttöautoista kukaan välitä, melkein päinvastoin.

                              Comment


                                Leima tuli. Saa olla nuo mataksi hakkaantuneet purku-umpiot varmaan syksyyn asti kunnes tarvii taas valoilla jotain nähdäkin.

                                Comment

                                Working...
                                X