Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kakkosautoksi A2 vai A3

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Meilläkin hakusessa kakkosauto, ja se vaaka oli kyllä kallistumassa siihen A2-een mutta niissäkin on jonkinlainen hintakupla. Taitaa menää ilmastoidun cordoba farmarin hankkimiseksi.

    Halpaa Lupoa ja A2:ta saa tietenkin koittaa tyrkytellä tähän suuntaan melko nopeastikin.

    Comment


    • #32
      Pakko olla hieman samaa mieltä että A2:ssa on korkeahko hintataso. Syynä varmaankin pitkälti vähäinen tarjonta. Joutuu varmaan itsekin tyytymään muihin vaihtoehtoihin.

      Comment


      • #33
        Sanokaapas viisaammat, että löytyykö verkkokauppaa audin korin osille? Kiinnostaisi tietää muutamien A2:sen muoviosien hintoja.

        Comment


        • #34
          Verkkokauppoja on esim. nuo ylhäällä mainostavat Slamit.net ja Speed-Autoteile.

          Hintataso on korkea mutta oman kokemuksen perusteella tuotekin on laadukas ja ominaisuuksia sekä monipuolisuutta arvostaa viimeistään slloin jos niistä joutuu luopumaan. Itse esim. pidin auton korkeudesta sillä siihen on helppo mennä vaikken olekaan vielä ikäloppu (huomenna 37 v). Viattomaksi en mene väittämään, puhutaan kuitenkin yli 10 vuotta vanhoista autoyksilöistä.

          Comment


            #35
            Puolivuotta on A2 ollut pihassa ja ei ole pahaa sanottavaa paitsi konehuoneen koko jos jotain toivoo ropaavansa. Jos et ole A2ssa päässyt istumaan niin kannattaa koeistua, korkealla istutaan mikä on hyvä mutta keskikonsoli on vähän liian lähellä kaasupoljinta omaan makuun.

            Webasto asennettiin jälkikäteen, asennusohje käskee vasempaan reunaan konehuoneessa ilmeisesti, mutta sinne ei mitään mahdu, meillä tuli vaihdelaatikon päälle.

            Jos varma menijä on haussa niin 75PS 1.4TDi ja siihen ohjelmointi perään ja EGR tulppaukseen.

            Vararenkaaksi voi hankkia Audin spacesaverin Ebaysta jos jotain pelkää.

            Comment


            • #36
              1.4 TDI tehdaswebasto (lisävaruste) on oikeanpuoleisen ajovaloumpion takana.
              Viimeksi muokannut TDIq; 24.1.2013, 07:24.

              Comment


              • #37
                Itselläni oli juuri samat vaihtoehdot parisen vuotta sitten kun kakkosautoa etsiskelin. Ykkösvaihtoehtona oli juuri A2, mutta ainakin silloin oli kohtuullisen vähän myynnissä. Yhdestä olin todella kiinnostunut, mutta ei myyjän kanssa osuneet aikataulut yhteen niin jäi sitten tarkemmin katsomatta. Lopulta pihaan tuli sitten tuo profiilin A3 8L facelift ja autoon on oltu kyllä todella tyytyväisiä (A/C, ESP yms. löytyy) eikä ainoatakaan vikaa ole ilmennyt, mutta jotenkin edelleen kaivelee se että ei tullut sitä A2:sta hankittua.

                Vielä kun on tuon vankkurimallin Volsun kanssa liikuskellut saman pari vuotta, niin jotenkin kun A3:een istahtaa tuntuu että istuu maassa. Lisäksi muutamaa A2:sta aiemmin koeajaneena yhdyn täysin siihen mielipiteeseen että yleinen laatuvaikutelma on reilusti A2:en eduksi. Ja jotenkin se ulkonäkö ainakin omaa silmää miellyttää ja kyllähän ne liikenteessä edukseen erottuvat kaukaa vielä tänäkin päivänä.
                Jos nyt päätös pitäisi tehdä, niin kyllä varmasti A2 olisi se mihin valinta kohdistuisi. Hinnatkin näyttää taas hieman alaspäin tulleen verrattuna A3:een, joten sekään ei enää kynnyskysymyksenä olisi.

                Comment


                • #38
                  Täältä kanssa ääni A2:lle. Löysin viime keväänä sopivan yksilön vanhemmilleni kakkosautoksi ja he ovat pitäneet siitä paljon. Kilometrejä tulee vähän niin 1.4 bensa oli sopivin, sekin kulkee pätkäajokäytössä suhteellisen pienellä kulutuksella. Kyseessä oli ostohetkellä n. 115tkm ajettu vm. 2000 hyväkuntoinen Suomiauto täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla. Mitään ongelmia ei ole ollut, tosin kilometrejä on vajaassa vuodessa tullut vain n. 5-6000. Tuo kone ei tietenkään ihmeitä tee, mutta kevyttä koria se kuljettaa ihan tyydyttävästi. Kuten joku jo totesikin, A2 oli aikaansa edellä edistyksellisen korirakenteen ja konseptin osalta. Siitä johtuen se oli myös erittäin kallis valmistaa joka heijastui hinnoitteluun mikä loppupelissä johti siihen että myyntimäärät jäivät liian pieniksi kannattavuuden suhteen. Laadun ja kestävyyden osalta A2 kuuluu 2000-luvun Audien kärkipäähän ja luultavasti jos autoa malttaa pitää vajaan vuosikymmenen niin pihassa on klassikko kun suurin osa saman aikakauden A3:ista alkaa jo olla paalattuna. Ainoana mallin haittapuolena käytettynä voidaan ehkä todeta hankalampi/kalliimpi kolarikorjaus alumiinirakenteen takia.

                  Comment


                    #39
                    Eipä nuo tosiaan täysin viattomia autoja ole, kuten eivät mitkään 7-13v vanhat - mutta tunnetusti kyllä olleet kärjen tuntumassa katsastus- ja luotettavuustilastoissa. Mitä olen yhden yksilön (vm. 04, nyt n. 100tkm kellossa) elämää seurannut 2008 lähtien, niin harmiton auto pois lukien muutama FSi-koneen tuoma taistelu. Seuraavia havaintoja tehnyt:
                    - 1.6FSi on miellyttävä tekniikka, mutta valitettavasti ei viaton. Isoimpana haasteena eksoottisuus haittaa korjauksia - tuottaa isoja haasteita jopa merkkihuollolle. Seuraavat on viime vuosina korjattu:
                    -- Imusarjan säätösysteemi (vaati 3 käyntiä merkkihuollossa ja ~kaikkien osien vaihdon pitkälti korjaamon piikkiin ennen kuin saivat vikakoodin häipymään lopullisesti)
                    -- Imusarja karstoittuu, tosin kuulemma ei ollut kovin paha
                    -- NOx-anturi, hemmetin vaikeasti löydettävä pieni jäähynestevuoto, paisarin pinta-anturin vika, sytkäpuolaviat ovat tyypillisiä mutta halpoja korjata
                    - Ovien (varsinkin kuskin) saranamekanismi on kulutustavaraa ellei rasvaa ahkerasti
                    - Automaatti-ilmastointi jättää läppämoottoreiden/potikoiden vikakoodeja, tiedä sitten miksi (ohjausyksikkövika?)

                    Comment


                    • #40
                      Puolet noista dumon viosta vaikuuttaa ihan perusvioilta ikään katsomalla. A4 B5:ssa ihan samoja vikoja, saranat kuluu, ilmastointi antaa läppävikoja, jne..

                      Comment


                      • #41
                        audi A2

                        Terve

                        A2 korin osaa löytyy hyvin Saksasta,ja hinnat kohtuullisia. Jos haluaa normaalin auton tuntuisen A2 värkin, niin laittaa 1600fsi koneella ja normi manuskalla. 110 heppaa kuljettaa tuota höyhentä mukavasti. Ei vaan tunnu tuo voima, jos vertaa vanhaa GTI golffia saman tehoisella koneella.
                        Viimeksi muokannut arto s; 24.1.2013, 15:39. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia ja foorumisofta osaa hoitaa rivityksen.

                        Comment


                          #42
                          Jouni: Kyllä, pois lukien nuo FSI-koneen probleemit. Ja muuta vikaa tuossa ei ole ollutkaan. B6:ssa taas vaihdettu saman ajan sisällä varmaan puolet autosta, joskin kilometrejäkin mittarissa pirusti enemmän :)
                          Jamppa: Jos et ole aiemmista viesteistäsi huomannut, ylläpito on muokannut niitä. Täällä ei ole tapana erikseen tervehtiä ja allekirjoittaa viestejä. Nimesi näkyy kuitenkin joka viestissä.

                          Comment


                          • #43
                            Jälleen hyviä pointteja, kiitokset. :) Nyt olisi yksi A2 kiikarissa, vm. 2000, noin 150 tkm ajettu, mutta tuotu vasta 2007 Suomeen. Näitähän ei tietenkään ole takseina pidetty, mutta onkohan noissa muita riskejä kuin kilometrien ruuvaus. Auto on kuvien perustella siisti kuin sika pienenä eikä hintakaan ole paha, kuuden tonnin pinnassa.

                            Comment

                            Working...
                            X