Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: Audi Allroad A6 C6/4F

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Tuo se vähän hirvittää tässä, epäjohdonmukaisuus tuossa kuljetussa matkassa.

    Mutta testerin perään tuo koeajon lomassa pitäisi saada joka tapauksessa.
    Ainakin tuon http://www.nettiauto.com/audi/a6-allroad/12100155 ilmon mukaan pitäisi paperia löytyä tehdyistä huolloista ja toimenpiteistä ?

    Mietin mitä on tapahtunut, kun auto käy nelipyöräsuuntauksessa ja siihen vaihdetaan tuulilasi ennen kaupantekoa ?
    Viimeksi muokannut Killeri; 6.8.2021, 19:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      #32
      Luulis tuon Nurmijärven autoliikkeen osaavan vastata että miksi näin. Olisko tuossa autoliikkeen ilmoituksessa vanhemmat kuvat eikä päivitetty oikeaa ajomäärää ja autoa yritetty kaupitella välissä myös huutokaupat.comissa, jossa oikea ajomäärä. Kysymällä lie selviää.

      Mietin mitä on tapahtunut, kun auto käy nelipyöräsuuntauksessa ja siihen vaihdetaan tuulilasi ennen kaupantekoa ?
      Olisko asiakkaiden houkuttelua ja tyytyväisenä pitämistä näinä kummina aikoina, kun käytettyjen polttomoottoriautojen kauppa ei käy kuin ennen hyvinä aikoina.

      Ja tuossa vcds-asiassa löytyy varmasti apua eteläsuomen alueella vaikuttavilta kerhoveljiltä, ettei sitä heti tarvitse itse ostaa.
      https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...mistajat/page9
      Viimeksi muokannut vV8m5; 6.8.2021, 15:51.

      Comment


        #33
        Niinpä, on tää ollut jo pelkän lisävarustelistan saamiseksi vähän "projekti".
        Osittain tuntuu, ettei ne halua myydä tuota autoa. Saa oikein kalastella tietoja.
        Lopulta sain kuvan tuosta lisävarusteplakaatista, kun kerroin mitä ja mistä pitää etsiä ?

        Mutta ilmeisesti tuossa ei ole puhelimelle HF:ää, pelkkä BT striimaus.
        Eiköhän sen tuohon laitteeseen saa jälkeenpäinkin asennettua ?

        Vai toimiiko se näin tuossa ?

        https://youtu.be/VCMncXYpGUs

        Kyllä mä sen VCDS:n hankin jos Audi taloon tulee.

        Jotenkin tuon Mersun kanssa oppinut, että se STAR pitäis olla vakiovaruste joka tulee auton mukana..
        Nyt jos sen myyn pois, kun semmoinen sattuu löytymään... jää VCDS:lle hyvin budjettia siitä.
        Vaikka ostaisi sen "parhaan version" BT mokkulalla.
        Viimeksi muokannut Killeri; 6.8.2021, 16:13. Perustelu: Viestit yhdistetty

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Tipe72 Näytä viesti
          Mietin mitä on tapahtunut, kun auto käy nelipyöräsuuntauksessa ja siihen vaihdetaan tuulilasi ennen kaupantekoa ?
          Nettiauton ilmoituksen kuvissa auton takapenkillä Lemförderin pahvilaatikoita, niistä varmaan löytyy syy miksi on tehty pyöränsuuntaus jos on uutta osaa vaihdettu. Näkisin ton enemmänkin positiivisenä asiana kuin negatiivisenä. Tuulilasi nyt on noilla kilsoilla muutenkin huono ja voihan se olla katsastuksessa tullut kehoitus vaihtaa tuo.

          Vähän arvailua mutta kerta takakontissa ei ole navigoinnin DVD-asemaa, niin autossa lienee MMI 3G jolloin siinä on myös bluetooth puhelimelle. Toi tune2air on varmaan laitettu että musiikki kulkee paremmalla laadulla.

          Varmaankin selviää moni kysymys kun menee vaan katsomaan autoa livenä?

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
            Näköjään Google löytää (siis ihan vaan "Audi rekisteritunnus") myös huutokaupat.com vanhan ilmoituksen jossa tosin vaa snadisti suurempi mittarilukema.

            https://huutokaupat.com/2879313/audi...esel-199700-km
            No tuota ihmettelin, siksi se VCDS ois aika pop.
            Huuto.netin ja nettiauton kilometreillä on päiväyksissä sen verta eroa, että teoriassa mahdollista.
            Tosin olisi myyjän ehkä aiheellista päivittää tuo lukema voimassa olevaan ilmoitukseen.
            Sanoi tosin, että alle 200tkm kun tuosta vähän kyselin. Puhelimessa, eli suoraa jälkeä ei emailiin jäänyt.
            Lie sitten minkälainen homma Audissa on noiden rukkaus, mersussa ainakin starilla löytää asiasta merkit heposti.

            Juu, moni asia selviää, mutta kun suuntaansa matkaa selvitykseen on 500km, niin ei sinne ihan lähdetä kun rusakko makuulta.
            Pitää nyt ainakin yrittää selvitellä etänä sen, minkä pystyy ?

            Comment


            • #36
              Kävitkö Tipe72 ostamassa kyseisen audin vai menikö jollekkin muulle?

              Comment


                #37
                Se on liikkeessä tällä hetkellä tuo auto. Kauppoja etänä hierottu, katsotaan kun saavat tuulilasin vaihdettu niin menen koeajolle.
                Viimeksi muokannut Killeri; 7.8.2021, 12:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                  #38
                  Hyvällä todennäköisyydellä olen menossa tässä tällä viikolla ko. autoa koeajamaan, varmaankin 14. lauantaina.
                  Pari kysymystä ja mahdollinen kontakti iltapäivälle lauantaille ois haussa.

                  VCDS:n päähän ois kiva saada auto, eli onko Nurmijärven lähellä ketään ko. softan omaavaa, joka mahdollisesti vois tässä avitella ?
                  YV:llä lisää miten toimitaan.

                  Sitten itse autosta. Tuo ilmajousitus tietenkin on eräs komponentti, mikä tuossa iässä ja noissa kilometereissä on potentiaalinen "rahanhukka".
                  Toiminnollisesti varmasti sen nopeus kertoo jotain, esim. kuinka kulunut esim. kompura on.
                  Kauanko pitäisi mennä tämän ikäisen allroadin nostossa, ala-asennosta ylös uuden veroisella jousituksella ?
                  Tiedän, tasosäätöisen mersun omistajana, että pakkaset tuo ne vuodot esiin tai pidempi seisotus. Sehän on selvä, ettei siihen liikkeessä pääse käsiksi haluamallaan tavalla.
                  Ja lopulta he ovat sanoneet jo, etteivät tiedä kun auto heillä ei ole kylmillä keleillä ollut.

                  Lopulta nuo alustan komponenttien hinnat tulee jatkuvasti alas ja nykyään niitä saa edes lähelle säällisellä hinnalla.
                  Eli täysi pommi jos ei ole, niin tuon kanssa ehkä elää.

                  Nokkaketjua pitää kuunnella, se on selvä. Kylmästarttia, sekä lämmintä starttia. Palstalta lukenut, että molemmat ilmiantaa mahdollista kiristäjän ongelmaa.
                  Ruosteen paikat katsoa jo aiemmin mainituista kohteista, eli onko sitä.
                  Vaihteiston "humppaaminen" moottorijarrutuksessa jne.

                  Autossa aiemman ilmon mukaan on paljon paperia tehdyistä matkassa, joten niihin huolella tutustuminen luonnollisesti.
                  Sieltähän voi löytyä vastauksia moneen ajatuksissa olevaan mahdolliseen ongelmaan.

                  Suuttimet ilmeisesti sitten niin, että lämpöisenä pakokaasu ei saa olla harmaata tai jos on, niin pitää niille saada huoltoa/korjausta samaan pakettiin kaupan kanssa.
                  Ja eikös ne pysty VCDS:llä tutkimaan kohtuullisen luotettavasti ?


                  Uusi merkki, uudet kujeet. MB E on varsin tuttu, testeritoimintaa myöten, joten en usko että tämä pienen ajan kuluttua sen oudompi on.
                  Kaikessa toiminnassa kun pitää soveltaa "mielummin överit, kun vajarit"-mentaliteettia, niin tätä varmasti näperrellään jatkossa paljon ?
                  VCDS tulee hankittua, se on varma.. kuuluu noi "tehdastesterit" takuuttoman nykyauton omistuksen välttämättömiin oheistuotteisiin.
                  Sen elämään sitten palaan, kun ja jos ollaan "olympiarenkain" jatkossa liikenteessä ✌

                  Paljonkos muuten voimansiirron öljyjen (kaikki) kustanne tässä autossa on... noin suurin piirtein mittaluokka ois kiva tietää ?
                  Nämä varmasti tulee vaihdettua, kun ja jos auto omistukseen siirtyy.

                  Sitten tietenkin oma topiikkinsa, mutta kuinka projekti se yleensä on lisätä lisävarusteita. Saako niitä edes, eli koodaukset sun muut tietenkin, mutta markkinat ja autossa olevat johdotukset yms. mietityttää.
                  Jos siis haluaa sieltä tehdaslistalta lisiä, mitä ei tässä ole ?

                  Noh.. johan oli kasa kysymyksiä ja tajunnan virtaa näin aamutuimaan, vastaa yksittäisiin tai kaikkiin... kiitän jo etukäteen.
                  Viimeksi muokannut Tipe72; 10.8.2021, 06:03.

                  Comment


                  • #39
                    Lisävarusteita saa kyllä jälkiasennettua, riippuu varusteesta tietysti kuinka iso työmaa se on. Lähtökohtaisesti on turha toivoa autossa olevan mitään valmiita johdotuksia tms millekään sellaiselle varusteelle mitä siihen ei ole jo tehtaalla asennettu. Volkkarikonserni ei turhaa johdotusta autoihinsa juurikaan laita.

                    Varusteiden suhteen pitää myös muistaa se, että se autossa/huoltokirjassa oleva tarra ei ole läheskään täydellinen listaus auton PR-koodeista. Kuten jo taisit huomatakin, kun kerran autossa on Bosen äänentoisto vaikka sitä ei saamassasi listauksessa näkynyt. Täydellisen listan voi pientä korvausta vastaan käydä tulostamassa erWinistä josta voi sitten samalla kertaa ja samalla veloituksella (tunnin käyttöoikeus) ladata myös ne kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot (pdf-tiedostoja).

                    Comment


                    • #40
                      Vanhat allut tuodaan yleensä autoliikkeeseen vaihdossa alusta "ehjänä", mutta kas kummaa, kun ne muutaman viikon makaa autoliikkeen pihassa ajamattomina, niin sitten on joko etupää tai takapää tontissa. Ja autoliikkeet sitten vaihtelevat noihin uusia ilmajousia, kun on hiukan huonosti liikkuva kampe tuollainen notkahtanut.

                      Comment


                        #41
                        Traficomilta ja Autorekisteri.fi ja ties mistä muualta saa auton omistajahistorian parilla eurolla. Edellisen omistajan puhelinnumeron saa kanssa parilla eurolla. Mä olisin heti ensimmäisenä toimenpiteinä haastatellut auton edellistä omistajaa jos tiedot löytyy ja hän haluaa autosta kertoa.

                        Traficomin ilmaisista tiedoista näkee edellisen katsastuksen huomautukset ja oli niinkin huimia juttuja kuin toimimaton rekisterikilven valo.

                        Comment


                          #42
                          Edelliseltä omistajalta sai kohtuullisesti tietoa kyllä.
                          Lie sitten mitkä on kytkökset liikkeeseen, koska ko. henkilön firman aputoiminimi viittaa autokauppaan ja nettiautossa onkin pienimuotoista kaupantekoa sen varjolla.

                          No laakerit on vaihdettu joka kulmaan, sehän tuolla takapenkillä paketeista näkyikin ja miksi se on 4-pyöräsuuntauksessa ollut.

                          Menen mitä todennäköisemmin ensi vkl katsomaan ko. autoa.
                          Ei se mahdottomia ota, jollei sitten lopulta annakkaan ?
                          Olen erittäin kiinnostunut, mutta harvoin kiinnostuksen nostattama innostus ajaa enää tässä iässä järjen ohi.
                          Tutkitaan huolella ja katsoaan. Pakottavaa tarvetta juuri tuota autoa ei ole ostaa, vaikkei se välttämättä huono vaihtoehto ole.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 10.8.2021, 21:42. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                          • #43
                            Mulla on tässä Tuusulassa VCDS, mutta olen ke-su messureissulla härmässä, niin ei pääse tähän hätään läppärin kanssa kattelemaan.

                            Comment


                              #44
                              mippo84, harmi. Mulla ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja, kun tulla ens sunnuntaina tuota katsomaan.
                              Näillä näkymin siis se on sunnuntai.

                              Liikkeen hlö-kunta ei pääse lauantaina ja mä olen kuitenkin aika kaukana viikot töissä.. n. 450km suuntaansa, joten iltakäyntikään viikolla ei ihan onnistu.
                              Ja tällä hetkellä tilanne töissä on, etten oikeastaan pysty vapaita pahemmin pitämään tällä hetkellä.

                              Mutta jos tää ei nyt onnistu, niin eihän tuo varmasti viimeinen mielenkiintoinen Allroad ole, mitä markkinoille tulee
                              Sopivilla kunnostuksilla ja oikeanlaisella huolto-historialla inan isommat kilometritkään ei vielä maailmaa kaada ?

                              EDIT: mulla on ELM327 ja Autodoctor Android sovellus.
                              Tuolla varmasti saa perus vikatiedot, muttei kuitenkaan pääse suutinarvoihin yms., mikä oikeasti kiinnostaa.
                              Löytyskö tuolla pulikalle parempaa softaa tämmöiseen käyttöön ?
                              Viimeksi muokannut Tipe72; 10.8.2021, 21:45.

                              Comment


                              • #45
                                Aika tyhjän kanssa nuo peruspulikat on vikakoodien hakuun. Tommosessa Audissa on varovasti arvioiden 20-30 ohjainyksikköä, varusteista riippuen, joista vikakoodeja voi löytää. Tollanen ELM327 pääsee niistä käsiksi yhteen, eli moottorin ohjaimeen, eikä pysty näyttämään sieltäkään läheskään kaikkea tietoa.

                                Comment


                                  #46
                                  OK, eli yhtä tyjän kanssa noihin kohteisiin käytännössä, mitä sillä haluaisin tarkastettavan.
                                  Vähän sama kun mersun puolella, että on vain 1 millä siihen pääsee oikeasti käsiksi syvemmin.


                                  Eihän löytyis ketään lauantai iltapäivälle noille main VCDS:n kanssa kurkkaamaan ?
                                  Se paras palkkio, 0.7 Smirnoff vaikkapa käteen tuosta hyvästä ja pääset iltaa viettämään laatu Vodkan kanssa.
                                  Tietenkin muitakin maksutapoja avusta palkkioksi voidaan sopia, mutta tuo nyt tuli mieleen kun sellanen tuossa hyllyssä on ?

                                  Comment


                                    #47
                                    Onko auto nyt missä fyysisesti?

                                    Comment


                                      #48
                                      Auto on Nurmijärvellä.
                                      Ja on siellä lauantainakin, kun menen katsomaan sitä.
                                      Mutta eiköhän se koeajolla voi vähän siitä siirtyä kohteeseen B, johdon päähän.
                                      Jollei jolla kulla ole vuokrata/lainata tarvittavaa laitteistoa.
                                      Oma reitti on lauantaina Jämsä-Tampere-Nurmijärvi.
                                      Ja sitten sieltä takaisin.

                                      Comment


                                        #49
                                        Viime hetken tarkastustärpit VCDS:llä.

                                        - Suuttimet
                                        - Yleiset vikakoodit tietenkin.
                                        - DPF täyttö, se kun on käytössä varmaankin.. ja ehkä jää, ehkä ei.
                                        - Kilometrit, että on paikkansa pitävät.

                                        Näihin youtubesta löytyi kohtuulliset ohjeet ja eihän tuo nyt aivan tolkuttoman hankala ole STAR-käyttäjälle, tuo VCDS:n käyttölogiikka.


                                        Muutoin tarkastus:
                                        - Ruostepaikat takaa, siellä on joitakin kohteita mitä kannatta käydä läpi.
                                        TÄSSÄ VIDEOSSA on, ehkä jopa meidän rallikuskeja huonommalla rallienglannilla, selostettu näitä tarkastuskohteita.

                                        Jos jotain tärkeää tulee mieleen, niin tähän vaan äkkiä alle.
                                        Tiedon tarve katoaa tänään klo 13 jälkeen, sitten se joko jää omistukseen tai ei.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Katso sieltä generic obd moden puolelta, että milloin moottorin vikakoodit on viimeksi nollattu. Sieltä näkee moottorinohjaimen statuksen, eli montako käynnistystä ja paljonko kilometrejä on tullut edellisen nollauksen jälkeen. Jos koodit on nollattu esim viimeisen sadan kilometrin matkalla, niin sitähän on hyvä kysyä että mikähän siihen on ollut syynä.

                                          Mode 1 - Read data ja sieltä listasta pitäisi löytyä distance since dtc reset tai jotain vastaavaa
                                          Niin ja se piti mainita, että niitä todellisia kilometrejä tuskin pääset helposti todentamaan. Youtube on täynnä videoita siitä miten se tehdään ja onhan siellä sellainen työkalu.

                                          Mutta se toimii vain tietyn mallin ECUissa, suurimmassa osassa se ei toimi. En oo ite tainnu törmätä kertaakaan sellaiseen jossa se olisi toiminut, niistä kerroista kun olen sitä kokeillut.

                                          98% todennäköisyydellä se ei toimi tuossakaan autossa. Mutta se on normaalia, siitä ei siis kannata alkaa epäilemään mitään vilunkipeliä.
                                          Viimeksi muokannut okkim; 14.8.2021, 09:08. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                          Comment


                                            #51
                                            Lopulta kuitenkin katsastuksen kilometrit on aika johdonmukaiset, että uskon niiden kohtuudella pitävän paikkaansa.
                                            Katson onnistuuko, jollei niin ei.

                                            Kiito Mika_M, pitääpä tuo vikakoodien nollauksen systeemi tarkistaa !

                                            Tietenkin jos olen liian vainoharhainen autoa ostaessa, on parempi pysytellä polkupyörissä.
                                            Käytetty on käytetty, aina noissa potentiaaliset mahdollisuudet olemassa siihen, että investointeja on tulossa.

                                            Eniten kuitenkin kiinnostaa suuttimet, ruoste ja toi nokkaketjun ääntelyt.
                                            Vaikka niistä toki saa täällä todella pahan kuvan, mutta harvapa tänne laittaa "jippii olen ajanut 350tkm eikä suutinvikoja"-ketjuja.
                                            Ongelmat nousee esiin helposti, kun foorumeista on kyse. Mutta hyvä niin, tietää sitten varautua

                                            Comment


                                              #52

                                              Ei änkyttänyt, kun sanoin että taidan kaivaa koeajon jälkeen testerin esiin ja vähän tutkia mitä tämä on syönyt. Sanoi, että hyvä.. käytä aikaa niin paljon kuin haluat.
                                              Autossa oli samalla kilometrillä historiassa kasa koodeja tallella, mutta päällä 0kpl vikoja. Ilmeisesti akku käynyt vähissä tms... näinhän se helposti noissa menee.
                                              Tuosta "klusterista vikakoodeja" ja sen syystä ei tietoa herunut aiemmalta omistajaltakaan, vaikka kysyimme.

                                              Myyjä oli vaihtanut moottoriöljyt ja suotimen, koska huolto oli niin lähellä ettei "kehtaa antaa heti huollettavaksi."
                                              Ihan bueno teko minun mielestä. Renkaat ei häävit ole, ne tulee molemmat käytännössä vuoden sisään hankittavaksi.
                                              Kesät 18" 245:et ja talvet perus 17"... mikä on hyvä.

                                              Suuttimet oli arvojen sisällä, katsoin läpi molemmilla tavoin, mitä noista voi katsoa.
                                              Nokkaketju ei äännä ja pakokaasukin oli lämpöisenä väritöntä, eli ei harmaata näkyvissä.

                                              Noh, tämän kanssa pitäis sitten tovi elää.. puggerointeja edessä, että saa optioita esiin.
                                              Kiitoksia kaikille neuvoneille, tuli hyviä ja kullanarvoisia vinkkejä.



                                              Tässäpä se peruste, miksi itselle tuo Allroad on varsin bueno auto.
                                              Koiran kanssa lenkille, kun autonhakumatkalta palasin. Aiemmalla autolla ei ois noista paikoista menty, missä stoppi oli.

                                              Click image for larger version

Name:	IMG_20210814_181427.jpg
Views:	364
Size:	638,8 Kt
ID:	1923754


                                              Comment

                                              Working...
                                              X