Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RVS:ää halvemmalla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
    Taitaa tämäkin topikki mennä lukkoon kohta.

    Mutta alkuperäiselle kysyjälle neuvoksi niin testauta geelituubien sisältö jos kohtuu rahaan se onnistuu tai ystävä voi sen tehdä.
    Postaile tänne tuloksia jos ei tää lukossa jo ole.
    Toki se joka taloudellisesti hyötyy tavaran myynnistä voi myös tehdä tämän, ellei ole
    Jos et jälleenmyyjien sanomisia noteeraa kun ne tulee sylttytehtaalta niin mitäpä oikein noteeraat tai olet vailla?
    väitteidensä tueksi esittämään faktaa, tämän topikin aiheesta, riemastumatta.
    Viimeksi muokannut hoff4; 22.10.2012, 05:03. Perustelu: lihavointi

    Comment


    • #32
      Nyt en oikein ymmärrä jos tuo faktaa/sanaa esim tehtaalta / maahantuojalta ja se ei riitä niin silloin sitä pitää varmaan oma kustanne hintaan etsiä lisää.

      Aika harvoin maahantuoja / valmistaja alkaa lisää faktaa pöytään lyömään tai saatikka testauttamaan muutamien mielihalujen takia.

      TUV testihän RVS:lle tehtiin pitkällisten harkintojen / halujen jälkeen.

      Comment


        #33
        Eikö tämän nyt ole ihan selvää. RVS on antanut omat myyntipuheensa, kuten mikä tahansa tuote.
        Nyt se on kuluttajan päätös uskoa vai ei, kuten missä tahansa muussa tuotteessa.

        Kentältä on jotain positiivisia palautteita, ei toki laboratorioista, ja ainakin itselle niillä on jotain merkitystä.
        Skeptikot tietty teettää omalla rahalla lisää testejä, jos ei olemassa olevat tiedot riitä.

        Comment


        • #34
          Niin, minusta on kohtuutonta lähteä käytännössä syyttämään aineen valmistajaa/jälleenmyyjää valehtelusta omien arvailujen pohjalta. Aloitusviestissä on esitetty väittämä ja siihen on jälleenmyyjän toimesta mielestäni asiallisesti vastattu. Kukin uskoo mitä uskoo, mutta todistustaakka on Suomessa kaiketi syyttäjällä.

          Aineen toimivuus ei liittynyt tämän ketjun aiheeseen millään tavalla, siitä on oma ketjunsa.

          Comment


          • #35
            Vayne siihen sun autoonhan oli täys käsittely tehty 120 tkm kohdalla. Tai ainakin sielläpäin.
            Missä km lukemissa meni nokat vaihtoon?
            Oli jotain +200 tkm muistaakseni ja olin itse laittanut sun jälkeen kamaa moottoriin noin 3-vuoden jälkeen. Epäilen että nokat oli jo syömässä mestoja, kun aineet laitoin eli ei mitään tehtävissä.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
              Nyt en oikein ymmärrä jos tuo faktaa/sanaa esim tehtaalta / maahantuojalta ja se ei riitä niin silloin sitä pitää varmaan oma kustanne hintaan etsiä lisää.

              Aika harvoin maahantuoja / valmistaja alkaa lisää faktaa pöytään lyömään tai saatikka testauttamaan muutamien mielihalujen takia.

              TUV testihän RVS:lle tehtiin pitkällisten harkintojen / halujen jälkeen.
              Kenenkään ei tarvitse tuoda mitään faktaa pöytään, jos ei halua. Ei myöskään tarvitse todistaa yhtään mitään. Jos jälleenmyyjä/valmistaja haluaa kertoa jotain konkreettista sen tueksi että purkit on erilaisia, niin se on tervetullutta ja varmaan kiinnostaa monia foorumin käyttäjiä. Itse kuulisin kuitenkin mieluummin jonkin muun tahon tai muiden käyttäjien arvioita/kokemuksia P2 vs T6A eroista.

              Jotenkin on alkanut keskustelun luonteesta jäädä sellainen vaikutelma, että minä syyttäisin jotakin jostakin, mutta se ei ole minun tarkoitus.

              Jos alussa esittämäni oletus osuu oikeaan, on kyse vain samasta markkinatalouden ilmiöstä, jonka jokainen näkee ruokakaupassa kun esim. Valion, Ingmanin ja Arlan tuotteita myydään myös halvemmalla erinäköisissä ja halvemmissa paketeissa Xtra, Euroshopper, Pirkka, Rainbow, yms. tuotemerkeillä.

              Comment


              • #37
                Olen toisaalle kirjoitellut saman, mutta kertauksena, kun oli tuota huuhaa-juttua ilmassa..
                Niin oli ilmassa juu (innokas luuta vaan poisti tuon) ja syystä että ~99% öljynlisä aineista on silkkaa huuhaata, kuten motor up ja lukuisat muut ihmeaineet, joita on markkinoitu isollakin rahalla.
                Niin, minusta on kohtuutonta lähteä käytännössä syyttämään aineen valmistajaa/jälleenmyyjää valehtelusta omien arvailujen pohjalta.
                Onko tässä kukaan syyttänyt RVS:n valmistajaa/jälleenmyyjää valehtelusta vai vetääkö syyttäjä mutkat suoriksi omilla syytöksillään?

                Comment


                • #38
                  Niin no kyllähän mun mielestä tuolla annetaan ymmärtää omien arvausten pohjalta että P2 aineessa on samaa geeliä sama määrä kuin esim G6 aineessa vaikka aineet on tarkoitettu ihan eri öljytilavuuksille.

                  Sitten kun sitä oikastaan jällenmyyjän / tehtaan viestien puolelta ja kerrotaan miten se on niin se ei riitä. Epäillään kuitenkin. Saahan sitä epäillä.

                  Luuta kävi poistamassa viestejä kun ne alkoi menemään henkilökohtaisuuksiin /parjaamisiin. Internetissä se onkin yllättävän helppoa.
                  Viimeksi muokannut jsahlman; 23.10.2012, 07:52.

                  Comment


                  • #39
                    Sitten kun sitä oikastaan jällenmyyjän / tehtaan viestien puolelta ja kerrotaan miten se on niin se ei riitä. Epäillään kuitenkin. Saahan sitä epäillä.
                    Tässä maailmassa on ihan liikaa kusettajia, joten ihan luonnollista, että pelkkä kertominen ei riitä.

                    Omassa työssä joudun tekemään huomattavan paljon paperityötä ja mittailua itsestäänselvyyksien todistamiseksi. Ei se paljon auta, jos vaan totean "joo joo hyvin toimii".

                    Mitä RVS:ään tulee, niin olen käyttänyt, eikä huonoa sanottavaa.

                    Comment


                    • #40
                      Mistähän tuota ainetta saisi halvimmalla kun olisi tarkoitus käsitellä tuommoinen 3.0 tdi aj 130tkm. Öljytilavuus on sen 8l, joten purnukoita pitäisi ostaa 4xD4 hintaa tulee se ~240€, riippuen vähän paikasta. Meinaa iskeä nuukuus litkujen hankinnassa, riittäisiköhän pienempi määrä ainetta.
                      Moottori käy ja kukkuu ihan hyvin, mutta mielisin positiivistä vaikutusta polttoaineen kulutukseen. Onko jollain todellisia kokemuksia RVS:n vaikutuksesta kulutukseen diesel moottoreilla. Vaatiiko kenties perä ja laatikko öljyjen lisäaineistusta että saa jotain näkyvää aikaiseksi? no siihen ei 300€ taas riitäkkään. No eihän se toisaalta ole kun vajaa kolme tankillista löpöä.

                      Comment


                      • #41
                        Siihen ensimmäiseen käsittelyyn jos siis senkin RVS:llä tekee voi käyttää pienemmän setin. Eli eka käsittelyyn voit laittaa sen D6 purkin.
                        Toiseen pitäisi sitten laittaa se 2xD4 jos sen haluaa tehdä kuten ohjeissa on.

                        Comment


                        • #42
                          Onko ekaan käsittelyyn sitten muita parempia ja halvempia ratkaisuja? Jotenkin nuo kaksi sanaa samassa lausessa pistää aina vähän skeptisesti suhtautumaan ehdotuksiin :)

                          Comment


                          • #43
                            Itse olen muutaman kerran tehnyt eka käsittelyn Fortella. Eli eka käsitelyhän on puhdistava ja tuo Fortehan puhdistaa.

                            Comment


                            • #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja kostiant Näytä viesti
                              Onko ekaan käsittelyyn sitten muita parempia ja halvempia ratkaisuja? Jotenkin nuo kaksi sanaa samassa lausessa pistää aina vähän skeptisesti suhtautumaan ehdotuksiin :)
                              Ketjun ekaan viestiin pohjautuva ehdotus olisi, että laitat 2xP2 ekassa käsittelyssä vanhoihin öljyihin ja muutaman sadan kilometrin ajo. Sitten uudet öljyt ja suodatin ja toisen kerran sama 2xP2. Jos eka viestin oletus osuus kohdalleen, niin tekisit sitten lopulta yhtäkuin 4x D4. Jos toisen käsittelyn jälkeen käyntiääni paranee vielä merkittävästi, niin sitten on syytä ehkä olettaa, että P2 on tosiaan laimeampaa kuin esim D4 ja tehdä kolmannen käsittelyn.

                              Mitään et tolla tavalla menettäisi, mutta mukana olisi arpa jolla puolittaa kustannukset.
                              Viimeksi muokannut Topau; 26.10.2012, 16:54. Perustelu: Virhe: Korjattu 2x D4 muotoon 4x D4

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja kostiant Näytä viesti
                                --Moottori käy ja kukkuu ihan hyvin, mutta mielisin positiivistä vaikutusta polttoaineen kulutukseen.
                                Aika paljon saisi laskea kulutus, että alkaisi jotain noilla törppöjen hinnoilla tulemaan kotiinpäin.

                                Joku aika sitten luin vastaavasta aineesta, jota myydään RVS:ää halvemmalla. Ryssien litkua ymmärtääkseni oli sekin. En edes nimeä tiedä aineesta, mutta tuli vain mieleen, kun juuri siitä oli jossain netin RVS-ketjuissa kirjoitettu.

                                Comment


                                • #46
                                  Aika paljon saisi laskea kulutus, että alkaisi jotain noilla törppöjen hinnoilla tulemaan kotiinpäin.
                                  Paljon ja paljon, omalla kohdalla ~3% laskulla 2G maksaisi vuodessa itsensä. -Pahoittelen OT:a, tämä kuuluisi oikeastaan sinne RVS-ketjuun.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Monessa koneessa olen RVS:ää käyttänyt, mutta missään ei ole polttoaineen kulutus oikeastaan muuttunut mihinkään. Sen perusteella en antais odottaa mitään apua siihen.

                                    Mihin lopputulokseen sen 10ml tuubin sisällöistä oikein päädyttiin. Sisällöt on erit vai ei ole?
                                    Hieman tuotantoasioita tuntien on aika ihmeellistä, jos merkkaamattomiin tuubeihin laitettaisiin eri aineita.
                                    Tämä ehkä on mahdollista, jos tuotanto on niin pientä, että pakkaamisen yhteydessä myös pakettiin tuleva tuubi täytetään oikealla aineella.
                                    No mitä sitä arvailemaan, kun ei se nyt itteä niin paljon kiinnosta.

                                    RVS:n hyödyistä en osaa sanoa mitään, koska mitään isoa muutosta koneissa ei ole tapahtunut. Tiedä sitten, jos tuo Caddyn 0.04 savutus parin vuoden aika on sen ansiota, kun ennen käsittelyä se huiteli 1 pinnassa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Tosta aineesta vielä. Sehän toimii nimenomaan silloin kun kaksi rauta/teräspintaa on kosketuksissa toisiinsa. Jos toinen pinta on alumiinia, ei RVS tee mitään. Nykymoottoreissa on tosi paljon kevytmetalleja ja niihin tuo maaginen tavara ei tepsi. Sylinteritkin on alumiinia, eli ei apua sinnekään. No öljypumppuun ja nokka-akseleihin saattaisi auttaa, mutta mitenköhän ne hiukkaset mahtaa kulkea öljynsuodattimen läpi? Jotenkin semmonen kutina, että tuon moottorin käsittelyaineen mukana tuleva voimakkaasti pesevä aine tekee suuremman vaikutuksen, kuin itse RVS. Onhan Fortestakin hyviä ja samansuuntaisia kokemuksia. Ainakin itsellä.

                                      Vaihteistoihin olen tuota kokeillut myös ja yhden lopputaipaleella olevan pösön laatikon sainkin hiljenemään sillä. Piti hirveetä rohinaa kykin ylhäällä ja laakerit ujelsi ajossa. Ne vaivat hävisi vaihteistonkäsittelyaineella.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eiköhän ne sylinterien pinnat ole jotain muuta kuin alumiiniä.
                                        RVS ei ole niin pesevä kuin Forte. Ei sinnepäinkään.

                                        Comment


                                          #50
                                          Voi olla pinnotettu vaikka nikasil tai locasil pinnoitteella, joskus voi olla rauta linerit jne. Harvoin taitaa enää olla kyllä rautaputkia noissa uudemmissa koneissa ja tästä johtuen kaksi metallia ei ole kosketuksissa ja RVS ei vaikuta. Ei se ole yhtä tehokas, kuin fote, mutta mä luulen, että suurin vaikutus on tuolla pesevyydellä. Ei sen tartte olla yhtä tehokas pesemään, jos se aine saa pyöriä siellä öljyn seassa ajon aikana tuhansia kilometrejä. Lopputulos on sama. Eniten mua silti ihmetyttää se, miten tuo kama voi mennä öljynsuodattimesta läpi. Kun sitä töhkää katsoi paljaalla silmällä, se näytti rakeiselta, ja minkään silmin nähtävän rakeen ei kyllä pitäisi koskaan päästä läpi suodattimesta.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ei nyt sotketa tätä threadia enempää RVS:n teknisillä ominaisuuksilla, sille on oma threadinsa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Suurin osa konsernin bensiinimoottoreista ja dieselmoottoreista kaikki paria poikkeusta lukuunottamatta ovat kylläkin varustettu rautalohkolla.

                                              http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...petrol_engines

                                              http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...diesel_engines

                                              Noin muutoin samaa mieltä Mikon kanssa. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                                Minulla ei ole veljiä :D
                                                Ovh T3, 42,90€ ja T5, 63,90€

                                                Laiten muutaman kommentin tuolta pääkallopaikalta:

                                                -Eli G2 ei riitä 4 litraan eikä G4 riitä 6 litraan jne. Tuotteiden geelin
                                                konsentraatti on erilainen
                                                -Esim. P2 tuotetta ei missään nimessä pidä laittaa esim. vaihteistoon, sillä
                                                sen geeli ei ole tarpeeksi vahvaa
                                                Laitoin sitten kuitenkin Micran laatikkoon P2 tuubin sisällön ihan kokeillakseni, vaikka oli ihan erikseen kielletty. Hiljeni samoin missä aiemmin oli hiljentynyt G4:lla. Laatikolla on rullattu jo 330tkm ja ensimmäisen käsittelyn jälkeen sillä ajeli puoli vuotta ennenkuin alkoi kuulumaan taas rahina kabiiniin. Nyt olen ajellut marraskuusta asti ja hiljainen on edelleen.

                                                Voihan tietysti olla, että ne G6-, G4- ja P2-putkilot meni sekaisin, kun en niitä muistanut merkitä ennen punnitusta. ;-)

                                                Comment

                                                Working...
                                                X