Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka pelastua avioliitolta?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Helpoin on kuitenkin kun elää Emil Reteen ohjeiden mukaan niin ei jää mitään jaettavaa:
    Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
    On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
    Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan
    Juodaan kaikki nyt ja juokoon toiset omiaan

Comment

Onnistuuhan se yhteisen tilin tyhjennys, kun on riittävän nopea. Tuskin tieto kuolemasta pankille aivan reaaliajassa menee.
      Ja riiittävän röyhkeä. Kuolinpäivän saldo merkitään perukirjaan. Isä kuoli (sairaalassa) pari päivää ennen joulua -08 kl. 13.15 joten aikaa oli 3 tuntia kipittää pankkiin ja tyhjentää tili, tämän ko. hyeena myös teki. Joulun pyhinä tällä olikin sitten hyvin aikaa putsata asunnosta vielä kaikki arvotavara. Uuden vuoden aikoihin mulle alkoi paljastumaan koko karmea totuus.

Isä oli ollut sairaalassa yhtäjaksoisesti 6 kk ennen poismenoa. Vaimoke oli ottanut hoitaakseen raha-asiat (laskujen maksut jne.). No, jokaikinen lasku oli maksamatta, osa jo ulosotossa, vakuutukset irtisanottu talosta, sähköistä katkaisu-uhka päällä, sairaalamaksuja yli 3000 edestä piikissä jne. Ja tämä v**un hyeena oli vannotellut mulle kokoajan että kaikki on hoidettu.

Comment

huh huh...
        Viimeksi muokannut okkim; 21.6.2012, 10:45. Perustelu: Poistettu turha lainaus

Comment

M.O.T. Eli sitä suuremmalla syyllä olisi ainakin palkkatilien hyvä olla aviopuolisoillakin erikseen.

Comment

Vaikka tässä ihan virallisen waimon kanssa yhteistä yritystä pyöritetään, rahat on meillä erillään.

Toki waimo on välillä kiukutellut, kun mun käteen jäävät hupenee ennen palkkapäivää jne, mutta kun joka kuukausi on näyttää tiliote, että mihinkäs ne rahat on valuneet, ei ole paljoakaan itkua kuulunut. Kun sattuu olemaan omalla tiliotteella vastike (vaikka en kämpästä omista kuin osan pintamaalista, siitäkin on kuitit itsellä), autopaikka, autojen vakuutukset (joista yksi waimon omilla rahoillaan ostama), niin jos siittä sitten 100€/kk menee omiin menoihin, loput PERHEEN ruokkimiseen ym, niin ei ole paljoa uskaltanut waimo nokkaa koputella. Hänellä kun voi olla ihan pelkät omat vaatekulut 200€/kk...

Comment

Meillä exän kanssa tuntui olevan hänen rahat ja meidän. Mun rahoja ei ollut. Hankaloitti harrastamista.

Ja varsin ilkeä tuo hoff4n tarina. Eikö sille oikeasti voinut mitään? Tosin on joskus hankalaa riidattomassakin tilanteessa. Isän kuoltua meni äidin kaikki kortit ja tilit kiinni, S-etukorttia myöden, kunnes saatiin perunkirjoitus hoitoon. Senkin tekemisessä oli välillä hankaluuksia. Kun kysyttiin mikäs se S-tilin saldo onkaan, niin vastasivat sieltä etteivät kerro.

Comment

Ja varsin ilkeä tuo hoff4n tarina. Eikö sille oikeasti voinut mitään?
                Eipä oikein mitään voinut tehdä mistä ei olisi syytettä saanut.
                Hyeena oli voudin asiakas (mitä en aiemmin tiennyt), varaton, valehteli ja sepitti mitä uskomattomimpia tarinoita minkä kerkesi. Kävin poliisilaitoksella keskustelemassa asiasta ja sheriffi totesi saman tien että ollee valitettavasti turha huudella nyysityn omaisuuden perään, kun toisella on ollut useita kuukausia aikaa huseerata mielin määrin asunnossa.

Millä todistaisin, kun valokuvat olivat "kadonneet", kaikki mapit tyhjennetty, korut ja kaikki jalometallipitoiset esineet "kadonneet", valaisimet "kadonneet" ja jopa osa huonekaluista vaihdettu (ilmeiseti kierrätyskeskuksesta haettuun) paskaan, enkä ollut ollut isän kanssa muutenkaan järin läheisissä väleissä viime aikoina juurikin tuon hyeenan takia.
                Et todenäköisesti saa siltä kumminkaan mitään takaisin, oli sheriffin karu toteamus ja neuvo. Oikeassa oli.

Comment

Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
                  On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
                  Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan
                  Juodaan kaikki nyt ja juokoon toiset omiaan
                  Eräs vanhempi herra kertoikin, että esimerkiksi isä säästää ja sitten hänen poika ne ryyppää/tuhlaa ja tämän poika taas säästää ja niin edelleen. Pitää paikkansa kyllä, mutta ei kaikisssa tapauksissa.

Comment

Jyrkkä ei avioliitolle ja lapsille!

Comment

Jos kaimalla ei ole ikää kertynyt +40, niin parempi olla hyshys. Osuu vielä omaan nilkkaan tuo lause :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Moukka'Bloukka Näytä viesti
                        Jyrkkä ei avioliitolle ja lapsille!
                        Jotenki kuulostaa samalta mitä mä sanoin joskus 20-kesäsenä...ja varsinki toi eka nii vielä tuli alkuvuodesta sanottua samaa...

Comment

Monica... Mähän näytänkin ihan 2-kymppiseltä ja elänkin kuin 2-kymppinen, että kai tuo on ihan oikeutettu lauseke multa vaikka ikää tulee 31 elokuun lopulla. XD

Comment

Itse olin vielä 32v sitä mieltä, että eipä taida avioon olla asiaa... nyt täytän 35v elokuussa, olen aviossa ja onpa noita huollettaviakin...

Comment

...niinhän siinä käy kun vastakappale saa/ottaa päätösvallan. ;)

Comment

Kaikenlaisessa viranomaisten kanssa asioimisessa avioliitto on toistaiseksi ainoa järkevä vaihtoehto. Omaisuuden jakoahan tuossa on jo käsitelty kattavasti, mutta elinaikanakin tulee tilanteita, joissa voi joutua ihmeelliseen paikkaan avopuolisona. Toki nämä voi klaarata tekemällä etukäteen kaikenlaiset valtakirjat, mutta helpommalla pääsee vihkitodistuksen kera.

Eli olipa kyse sitten lapsista tai puolison puolesta tehtävistä päätöksistä esim. vakavan sairastumisen yhteydessä, niin aviopuolison status on hyvä olla, ei ole ihan lainsuojaton. Em. operaatio on varsin kivuton suorittaa esim maistraatissa, jos ei häähumu ja teemavärien miettiminen nappaa.

Comment

Huvittava ristiriita, kun opiskelu aikana Kela laitto meidät väkisin puolisoiksi, ettei tarvinnut maksaa asumislisää, mutta nyt opiskelun jälkeen me ei sit kuitenkaan virallisesti olla puolisoita, juurikin noissa Peltopuron mainitsemissa tilanteissa.

Comment

Mä olin melkeen 10v naimisissa eikä mulla oo siit hommasta vieläkään pahaa sanottavaa.

Comment

Mulla on vielä reilu kuukausi aikaa pelastua moiselta...

Comment

Niinhän siinä kävi, että avioliiton kahleet napsahtivat tiukasti kiinni juhannuksen alla.
                                        Toimitus kävi sujuvasti maistraatissa ja samalla sinne jäi myös avioehto rekisteröitäväksi.
                                        Huomenna on sitten pienimuotoinen siunaustilaisuus ruokailuineen ja illanviettoineen lähimpien sukulaisten iloksi.

Comment

Nuha lähtee **ssimalla...nälkä syömällä ja akka juomalla. Sitähän tässä kysyttiin?:)
                                          Jokaisella vähän erilaiset näkemykset tästä asiasta, mutta varmasti ne aiemmat kokemukset ja yksin jäämiset paistaa läpi kommenteista. I rest my tractor!

Comment

Teit järkevän ratkaisun!
                                            Onnittelut kvandelle.

Comment

Working...
                                            X