Todistetusti -97 Golf III variant keikkaa ainakin ympäri 300tkm kohdalla eli lienee enemmänkin mittariston valmistajan kuin vuosimallin mukaan muuttuva homma.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Matkamittarin 299999km -> 0km -dilemman peruslogiikka hakusessa
Collapse
X
-
Saa. Laskuri vain nollaksi. Mittaristosta riippuen joko tökkaat johdon persiisiin tai kolvaat piirin irti ja poltat uuden koodin sisään. Ensimmäinen vaihtoehto oli tyyliin pari komponenttia ja neljä johtoa, sekä yksi DOS-ohjelma ja LPT tai sarjaportti. Mittariston takana näkyy neljäpinninen testauspaikka, johon johto tökätään.
Joskus noita tuli selvitettyä, mutta en suoralta kädeltä enään muista. Joku vdotacho.exe tms oli softan nimi.
edit: Jotenkin näin. En muista oliko tuo se paras linkki, mutta jotain kuitenkin. Riippuu siis mittaristosta, onnistuuko vai ei.Viimeksi muokannut jasso; 6.10.2012, 16:34.
Comment
-
Kaipa tuo kysymykseni oli liian vaikea. No ainakin mainostaminen onnistuu :) Itse olen kyennyt tuota mittarilukemaa muuttamaan omaan autooni ihan kiinan kkl-kaapelilla ja parilla netistä haetulla ohjelmalla. Tilasin kiinasta lisää kokeiltavia kaapeleita ja softia erilaisiin kokeiluihin ja ei tuohon montaa kymppiä mennyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viestiJep, esim jo B6/B7:ssa on crypto mittaristoja, jotka saa tilttiin väärillä työkaluilla.
Mut pääsääntöisesti ~2002 asti on vielä "helppoa".
Comment
-
b6/b7 kyseisissä mittareissahan on cryptatta muisti ja näitä olen muutaman joutunut korjaamaan juuri tuon vuoksi kun joku on yrittänyt muuttaa mittarilukemaa ja tämän jälkeen näytössä on ollut sitten def/safe ja ajonestot päällä.
Itse en ainakaan koskisi mittaristoon jossa on ajonesto jos en olisi varma kuinka asia hoituu:)
Comment
-
Omalla vastuulla. Jos menee tilttiin, niin kyllä sen saa sit takas kuntoon kunnon työkaluilla. Ei siitä roskiskamaa kuitenkaan tule, mutta ylimäärästä työtä ja kustannuksia.
Mutta jos jos kiinatyökalun softassa mainostetaan, että toimii crypto mittaristoihin, niin luulisin, että riski on pieni.
Comment
Comment