Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Muistetaan ne alustapukit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Aika monessa autossa olen nostanut apurungon takapään kiinnityspultin kohdilta. Se pultin kanta uppoaa hyvin hallitunkin nostokuppiin ja ei helpolla sieltä luiskahda pois.
    Takapään akselista tai taka-akselin etukiinnikkeestä.

    Pukki sitten tilanteen mukaan.

    Typ44 edustaa tässäkin asiassa teknisen edistyksen lakipistettä.

    Muutama viikko sitten hankin matalanostimen. Jos se vähän helpottaisi näitä nykyromujen nosto-ongelmia. Välttelen helmojen vääntelyä näissä nostoasioissa viimeiseen asti. Helmat ei ole oikein missään autossa oikea nostokohta, vaikka niissä olisi nostopaikatkin.

    Comment


    • #32
      Jos autossa on vetokoukku, niin sitä olen hyödyntänyt usein taka-akselin nostamiseen. Edessä on kieltämättä ollut monen auton kanssa ongelmia saada koko akselia tunkin kanssa ylös.

      Comment


        #33
        Typ44 olikin tosiaan koritekniikan kehityksen kärjessä ihan just. Ei ole edes neljääkymmentä vuotta vielä kulunut. Eihän siitä luukkuja saanut auki (eikä ainakaan enää kiinni) nurkka ylös tunkattuna :)

        D11 V8 toki poikkeus, siitä sai yhdellä tunkilla kerralla molemmat saman puolen pyörät ilmaan.

        Comment


          #34
          Kun vaan muistais mikä pätkä se oli youtubessa missä kaveri oli tehnyt puusta matalat ajorampit missä oli renkaan kohdilla kolo halli tunkille ja pystyi siis nostamaan autoa sen rampin alta niin että ramppi nousi tunkin mukana ylös. Sitten laitto taas puu kalikoita rampin alle tarttivan määrän ja laski tunkin alas. Jos haluaisi laittaa pukit niin nosto paikat olisivat nyt vapaana. Todella yksinkertainen ja simppeli ratkaisu.

          Comment


            #35
            Tässä jouduin tunkkaamaan A8 4H:ta pihalla, kun lumipenkat oli napanneet pohjamuoveja osittain mukaansa. Ei ole helppoa pukkien paikkojen löytäminen tuossa.

            Kaikenlaisen helmaan tukemisen voi unohtaa heti käyttelyssä. Se on täysin muovilla peitetty, joka on vain muutamasta kohdasta lukitusnastoilla koria vasten. Pääasiallisesti helmamuovin ja korin välissä on sentin rako, joten mitä tahansa sitä vasten laittaa, niin seurauksena on helman murjoontuminen.

            Takaa löysin taka-apurungon kiinnityspuslan näkyviltä, johon saa hyvin pukit alle. Onnekkaasti kohta on myös pohjaan nähden varsin korkealla, joten kerrankin isompikin pukki mahtuu. Pitää tosin nostaa pukin pää vasta auton alla ylös, jotta onnistuu.

            Etupäässä kaikki onkin sitten suojalevyjen alla. Renkaan takana on pieni kulmale, jonka alta paljastuu hyvä kiinteä koripaikka, johon ilmeisesti voisi laittaa jopa nostotyynyn. Osui silmään, koska kyseinen levy oli jo karannut jonnekin lumipenkkaan. Mutta normaalisti siinä on tälläinen muna-kana ongelma. Ensin pitää saada se pohjamuovi pois, joka vaatii auton alle menemistä, jotta saa tuettua auton turvallisesti ylös...

            Comment


              #36
              https://www.audizine.com/forum/showt...-4-jack-stands

              Ameriikan foorumilta joskus bongasin tuollaisen ohjeen 4G tunkkaamiseen pukeille. Kovin korkeallehan tuolla tavalla ei autoa saa mutta ainakin saa pukit nostopaikoille.

              Comment

              Working...
              X