Kirjotellaan vähän tännekkin jotain asiaa kun kerta tunnuksetkin on joskus tullu luotua.
Elikkä tarina on seuraava:
vaihdoin a3:sen (-07) joulukuun alussa konalassa delta-autosta löytyneeseen S3:seen (-07), kaikki meni tähän asti hyvin mitään vikaa ei ilmennyt ja auto kulki nätisti lapinreissunkin. Kilometrejä kertyi about 10tkm. autolla siis ajettu nyt jotakuinkin 150tkm, koneeseen ei muistaakseen ole tehty jakopäänremppaa vielä, ja auto on liikkeen saksasta maahan tuoma joskus muutama vuosi sitten.
No ei menny taas niinku elokuvissa, kehällä normaalissa ajossa alkoi yhtäkkiä kuulua kunnon metakkaa jostain auton keskikohilta. No ei muutakuin pelit seis ja parit käynnistykset, ei apua.
Ensimmäinen ajatus oli että putki poikki ja hankaa kardaaniin tms. no pakkohan se oli ajaa siihen kilometrin päähän kämpän lähelle. siinä sitten räntä sateessa tehtiin analyysiä, auton alta ei roikkunut mitään, konehuoneessa ei VIELÄ näkynyt mitään kummallista. Mutta meteli senkun jatkui heti kun laittoi vaihteen silmään ja alkoi nostaa kytkintä. Paikallaan ääni oli vähän normaalia kovempi ja hyvin resonoiva.
No sitten soitto kaverille joka onneksi sai metropoliasta varattua nosturille vähän aikaa, varovasti sitten köröttelin sinne ja saatiin auto nosturille ja pohjamuoveja irti. Upsista keikkaa kone repsottikin jo puoliksi konetilan alapuolella. Sitten pikainen tutkimus kiinnikkeisiin ja kas kummaa jakopäänpuoleisesta kannattimesta toinen pultti poikki ja toinen reikä lohjennut ja kone about 15cm alempana siltä puolelta.
Sitten yhteyttä delta-autoon joka luonnollisesti oli kovin kummissaan, auto hinaukseen ja kyseisen liikkeen huoltoon(kasko onneksi maksaa hinauksen). Ja selvittelemään mitä pitää sisällään niin hehkutettu käyttöturva, no sehän on 50-50, eli asiakas maksaa puolet ja liike puolet, vioista jotka ilmenee muistaakseen ennen 20tkm.
Tein hyvin selväksi että en ole maksamassa mitään siitä että muutama kuukaus sitten "tarkistetusta" autosta irtoaa kone kesken ajon. No asiaa ei luonnollisesti siltä istumalta saatu sovittua, ja päädyttiin siihen että he tutkivat vikaa ja sitten mietitään, kuka, mitä, miksi, miten, milloin ja mihin hintaan.
Kaikki siis tapahtui eilen eli 25 päivä joten asia ei ole vielä edennyt, kirjoittelen kun etenee.
kommentit olisi tervettulleita, mihin vikoihin moisen episodin jälkeen on syytä varautua, kone nojaili flektiin ja vesiletkuihin mutta ala kiinnike piti sitä jokseenkin ylhäällä. Eli varmaan etuakselien murrokset tarkistettava? ...mitä muuta
mitä mieltä olette moisesti, lueskelin kuluttajan suojalakia ja kyselin muutamilta asiantuntijoilta, niiden tietojen valossa ei pitäisi olla mitään epäselvää kuka maksaa lystin. Toivotaan että liikekkin ymmärtää asian, ja kaikki sujuu hyvin, koska mitään negatiivisia kokemuksia ei vielä kyseisen liikkeen toiminnasta ole.
(ps. ei jaksa nyt kirjottaa mitään kirjakieltä)
Elikkä tarina on seuraava:
vaihdoin a3:sen (-07) joulukuun alussa konalassa delta-autosta löytyneeseen S3:seen (-07), kaikki meni tähän asti hyvin mitään vikaa ei ilmennyt ja auto kulki nätisti lapinreissunkin. Kilometrejä kertyi about 10tkm. autolla siis ajettu nyt jotakuinkin 150tkm, koneeseen ei muistaakseen ole tehty jakopäänremppaa vielä, ja auto on liikkeen saksasta maahan tuoma joskus muutama vuosi sitten.
No ei menny taas niinku elokuvissa, kehällä normaalissa ajossa alkoi yhtäkkiä kuulua kunnon metakkaa jostain auton keskikohilta. No ei muutakuin pelit seis ja parit käynnistykset, ei apua.
Ensimmäinen ajatus oli että putki poikki ja hankaa kardaaniin tms. no pakkohan se oli ajaa siihen kilometrin päähän kämpän lähelle. siinä sitten räntä sateessa tehtiin analyysiä, auton alta ei roikkunut mitään, konehuoneessa ei VIELÄ näkynyt mitään kummallista. Mutta meteli senkun jatkui heti kun laittoi vaihteen silmään ja alkoi nostaa kytkintä. Paikallaan ääni oli vähän normaalia kovempi ja hyvin resonoiva.
No sitten soitto kaverille joka onneksi sai metropoliasta varattua nosturille vähän aikaa, varovasti sitten köröttelin sinne ja saatiin auto nosturille ja pohjamuoveja irti. Upsista keikkaa kone repsottikin jo puoliksi konetilan alapuolella. Sitten pikainen tutkimus kiinnikkeisiin ja kas kummaa jakopäänpuoleisesta kannattimesta toinen pultti poikki ja toinen reikä lohjennut ja kone about 15cm alempana siltä puolelta.
Sitten yhteyttä delta-autoon joka luonnollisesti oli kovin kummissaan, auto hinaukseen ja kyseisen liikkeen huoltoon(kasko onneksi maksaa hinauksen). Ja selvittelemään mitä pitää sisällään niin hehkutettu käyttöturva, no sehän on 50-50, eli asiakas maksaa puolet ja liike puolet, vioista jotka ilmenee muistaakseen ennen 20tkm.
Tein hyvin selväksi että en ole maksamassa mitään siitä että muutama kuukaus sitten "tarkistetusta" autosta irtoaa kone kesken ajon. No asiaa ei luonnollisesti siltä istumalta saatu sovittua, ja päädyttiin siihen että he tutkivat vikaa ja sitten mietitään, kuka, mitä, miksi, miten, milloin ja mihin hintaan.
Kaikki siis tapahtui eilen eli 25 päivä joten asia ei ole vielä edennyt, kirjoittelen kun etenee.
kommentit olisi tervettulleita, mihin vikoihin moisen episodin jälkeen on syytä varautua, kone nojaili flektiin ja vesiletkuihin mutta ala kiinnike piti sitä jokseenkin ylhäällä. Eli varmaan etuakselien murrokset tarkistettava? ...mitä muuta
mitä mieltä olette moisesti, lueskelin kuluttajan suojalakia ja kyselin muutamilta asiantuntijoilta, niiden tietojen valossa ei pitäisi olla mitään epäselvää kuka maksaa lystin. Toivotaan että liikekkin ymmärtää asian, ja kaikki sujuu hyvin, koska mitään negatiivisia kokemuksia ei vielä kyseisen liikkeen toiminnasta ole.
(ps. ei jaksa nyt kirjottaa mitään kirjakieltä)
Comment