Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8/S8 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Jos ne on forged eli taotut niin sillon mun mielestä enemmän arvoa. Taottuja on ollut A8 alkuperäisvanteena.
    Onko noi A8 alkuperäisvanteet, jotkut 18" ehkä renkaasta päätellen. Jos noin on. niin koska semmoset on tullu listalle?

    Comment


      En tiedä milloin ne on tullut mutta S8 "avukset" ovat: https://www.original-felgen.com/4d0601025nz17.html

      Comment


        Ja ei ole mitään erikoisia, vaikkakin tuo malli vahvaksi orkkiksena todettu.

        Comment


        • Tarkoitus olisi vuoden sisään vaihdella autoa ja hommailla se tuolta Saksan suunnalta. Harkinnassa olisi A8 2005-2008 ikäluokassa eli saksan pyyntihinta alle 10k. Moottoriksi ajattelin taas vaihteeksi dieseliä polttavaa moottoria. Muuten kallistuisin isoon bensiini moottoriin, mutta tulee kuitenkin vedettyä kesäisin venettä ja talvella kelkkakärryä ym. niin alkaa jo kyrsiä se 14l/100km kulutus kärry perässä tämän hetkisellä S4:lla.


          3.0tdi lienee olisi se ''fiksuin'' vaihtoehto, mutta himottelisi myös tuo 4.2tdi mylly, kun näyttäisi niitä saavan saksan markkinoilta edullisemmin kuin 3.0tdi moottorilla varustettuina ja jopa vähän ajettuina.

          Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä tuosta 4.2tdi motista, tyyppivikoja ynnämuuta. Ohjelmoitukkin näitä taitaa olla, mutta en oikein löytänyt tietoa minkalaisia lukemia näistä on saatu. Dsl veroissa 100-200euroa eroa eli ei loppujenlopuksi kovin jäätävä ero. Mahtaisi ''isolohkollakin'' päästä matka-ajossa ihan kohtuullisiin lukemiin? Kulutuksestakin kaipailisin tietoa.

          3.0tdi onkin tuttu ja sen oikuttelut jo tiedänkin, mutta tuosta isommasta löytyy aika nihkeästi tietoa.


          Entäs millä vaihdelaatikoilla nämä on? Onko 3.0l sama kuin pienimmissä korimalleissa eli zf:n 6hp19 ja löytyykö zf:n tekele myös V8:sta?


          Toisaalta himoittelisi joku huippuvarusteilla oleva B7 Ässä, mutta se bensiinin kulutus hieman hirvittää :D


          Jos joku on uittanut tuommoisen 4.2l moottorilla olevan Audin voisi ilmiantaa itsensä ja kertoa mikä oli veroituspäätös ;)




          Comment




          • mun päätös 2010 oli joku 8k.4.2tdi lukemat tällä hetkellä 530hp/1020nm lisää tulos kun saan pumpun modattua isommaks tuotoltaa

            Comment


            • Joutuuko mitä muutoksia tekemään noihin lukemiin? Mihin asti vakio ahtimet riittänee?

              Comment


                D3:sen 4.2 tdi:ssä menee jatkoketjut hilppeineen jossain vaiheessa aina vaihtoon, mikä tarkoittaa koneen irrottamista. Muuten niissä ei taida älyttömästi olla mitään isoja tyyppivikoja.

                D3 on 6HP-sarjan ZF:n laatikoilla, olisiko aina 6HP26:nen? D4:set on 8HP sarjan laatikolla, malli riippuen moottorista. Jos laatikkoa miettii 4.2tdi:n perässä, niin 6HP28 on vakiona speksattu kestoa 600 nm, kun taas 8HP90 on 1000 nm. Kestikö muuten 6hp28 tuon 1020nm vääntöä ilman muutoksia?

                Vakio D4 4.2tdi (CDSB) vie itsellä kaupungissa talviajossa 9,4l/100km. Maantiellä mennään jotain kasin pintaan.
                Viimeksi muokannut jasso; 4.9.2019, 13:48.

                Comment


                • Mahtaisi budjetin takia väkisellä mennä tuohon vanhempaan malliin. Onko tietoa minkalaisissa kilometreissä yleensä täytyy uusia se jakoketju+hilppeet? Seuraako tuo ongelma koko D3 sarjaa, jossa on jo tämä kyseinen 4.2tdi eli 2005-2009?

                  Comment


                    Onkohan muuten D2 korin W12 malleja saanut ilman kattoikkunaa? Valmistusmäärät taitaa olla muutenkin jotain 1000kpl joten liikaa niitä ei pyöri tarjolla

                    Jos W12 konetta haluaa, niin D3:sia on paljon paremmin saatavilla. Kaikki D3 W12 mallit tosin taitavat olla single frame, eli niitä ei V8 moottorin maskilla ole saanut. Säkällä D3 perusmaskin voisi saada toki vaihdettua single framen tilalle...

                    Ruvennut vaan himottamaan pehmeämpi kyyti ja W12. En tiedä mikä mulla on päässä vikana.

                    Comment


                      Ainakin toisinpäin on D3 keuloja vaihdettu varmaan paljon joten ei ehkä ole Ameriikan temppu vaihtaa vanhaa keulaa singleframen tilalle. Tilan riittävyydestä en sitten sano mitään.

                      Comment


                        Vissiin W12 käyttää samoja keulapaloja, jäähdyttimen kennoa ym. eli ei siinä taida sen enempää tavaraa keulalla olla. Konepelti on sama eli maskit ja puskuri riittäisi kun vaihtaa.

                        Toki voisi pelkän kilventaustan maalauttaa korin väriseksi. Tai sitten yrittää totutella siihen singleframeen :D Eihän se loppujen lopuksi sisälle näy (kunhan ratin vaihtaa...)

                        W12 vaikuttaa suht "huolettomalta". Ellei pidä ottaa konetta irti. Monet jutut suht helppoja vaihtaa, eikä kaikki maksa älyttömästi.

                        Rinta-joupin 180tkm ajettu 2005 w12 oli epäilyttävä. Ranskaksi manuskat, virosta tuotu. Tehty 2500+500€ rempat tänä vuonna ja myyntiin. Huoltohistoria ennen maahantuontia ei ollut ainakaan autossa mukana. Semisti nahistuneen näköinen. Landsailit ja kamalat tuning kiinatinat... Puskuri ottanut osumaa ja halki alareunasta sumarin ritilään. Kaikenlaista muutakin naarmua.

                        Sisälle en mahtunut istumaan, kattoluukku grr. Tuoli jees, koska yläosaa pystyi myös kallista maan taaksepäin. Täytyy jatkaa etsintöjä. Koeajolle olisi päässyt, mutten halunnut tuhlata heidän bensojaan ja auto oli vasta pestykin ja menossa kuvaukseen.

                        Comment


                          Ilmeisesti D3 W12 on saanut ilman kattoluukkua mutta on harvinainen. Mobile.de löysi 76 A8 W12 mallia, joista kattoluukku ilmoituksen mukaan on 62 autossa. Noissa luvuissa on siis kaikki A8 W12, ei pelkästään D3.

                          Tuossa esimerkkiauto

                          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=280646317

                          Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

                          Audi A8 6.0 quattro W12, 2.Hand, wenig km
                          Erstzulassung: 06/2005
                          Kilometerstand: 105.000 km
                          Kraftstoffart: Benzin
                          Leistung: 331 kW (450 PS)

                          Preis: 14.500 €

                          Tuossa olisi se ainoa oikea takapenkkikin.

                          https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=283601577

                          Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

                          Audi A8 6.0 quattro Langversion
                          Erstzulassung: 08/2005
                          Kilometerstand: 293.000 km
                          Kraftstoffart: Benzin
                          Leistung: 331 kW (450 PS)

                          Preis: 8.900 €

                          Comment


                            Katselinkin tuota ylempää ilmoitusta aiemmin tänään. Hyvä maku ollut ostajalla - ei imuovia, kattoluukkua, keyless go:ta. Toisaalta ei b&o:takaan sitten.

                            Ei tämä nyt päivän asia ole, mutta ehkä jollain aikamääreellä vaihto houkuttaisi. S8 alkaa tosin olemaan kunnossa, joten auton vaihto heti sen jälkeen ei kuulosta erityisen fiksulta.

                            Comment


                              Jos en väärin muista, niin singlen konepelti on eri eli se pitää vaihtaa, jos modea tekee. Taisi valoissakin olla jotain tai ainakin konepelti mukailee valoja "pehmeämmillä" linjoilla.

                              Kun ne vanhan D3 single frame modit vanhalla pellillä näyttää aina nenäkkäiltä.

                              Comment


                                Paperien mukaan näissä on autokohtainen johtosarja sähköille. Eli täysin custom johtosarja riippuen valituista varusteista. Eli jos kaipaa jotain varusteita, niin kannattaa hommata auto, jossa sellaiset jo ovat. Pohdin tätä asiaa, ja short wheelbase W12 B&O hifeillä ja ilman kattoluukkua lienee se mitä lähden etsimään. Sen verran paljon kehuttu tuota b&o settiä boseen verrattuna. Voi olla, että "hetki" menee etsiessä, ja myöhemmin harmittaa sitten kun en hakenut tuota halpaa 105tkm rullattua bose-hifeillä saksasta. Jotenkin sen väri yms. eivät ole mieleen. Eipä tässä kiire ole.

                                Noita on vaan aika vähän tarjolla, kun S8:n julkaisun myötä Moottoria haluavat ovat todnäk ostaneet S8:n lyhyen W12 A8:n sijasta. Konehuone vaikuttaa aika ahtaalta. Moottorin irroitus tarvitaan jos startti vaihdetaan, jakopäähommiin, kattien jälkeisiin lambdoihin ja öljyvuotoihin. Muut pitäisi mennä vähemmällä vaivalla, vaikka tilaa ei juuri olekaan. Paljoa huonoa sanottavaa W12 koneista ei löydä. Johtuneeko sitten siitä, että rikkaat ei valita foorumilla, harvinaisuudesta, vai siitä ettei se täysin susi kone ole.

                                Comment


                                  Tuossahan ei näytä olevan kattoluukkua.

                                  https://www.nettiauto.com/audi/a8/9714067

                                  Comment


                                    On siinä vaikka vähän huonosti kuvissa näkyykin.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viesti
                                      Paperien mukaan näissä on autokohtainen johtosarja sähköille. Eli täysin custom johtosarja riippuen valituista varusteista.
                                      Pätee kaikkiin VAG-tuotteisiin, johtosarjoissa ei ole mitään valmiuksia lisävarusteille.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
                                        Pätee kaikkiin VAG-tuotteisiin, johtosarjoissa ei ole mitään valmiuksia lisävarusteille.
                                        Ajattelin että tässä olisi jotain uutta, kun brosyyrissä oltiin aihe jaksettu erikseen mainita. Ehkä sitten jo vanhemmissakin autoissa on ollut sama käytäntö.

                                        Edit: tossa olisi ilmeisesti swb w12, vähän ajettu, facelift, b&o, keraamiset jarrut, ei kattoluukkua.. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=284318702

                                        Edit2: taitaa tossa sittenkin olla luukku, kun pikseleitä katsoo, vaikka missään ei siitä puhuta..

                                        Ja samalle kiesille hinta on eri ilmoituksessa 15k :D https://www.autoscout24.com/offers/a...=android-share

                                        Ja eri kilsat...
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut Ihmemies; 13.9.2019, 07:20.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X