Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kakkos vaggine noin viidellä tonnilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Pitäisi löytää edullinen dieselfarkku emännälle, kun työmatkaa 80 km/suunta. Itse olisin 1.9 3B-Passatin kannalla, mutta emännälle satelee joka puolelta neuvoja - joko omakohtaisista kokemuksista tai kuulopuheiden perusteella - että älä missään tapauksessa osta Passattia! Väittävät kaikkia 3B ja 3BG malleja kauheiksi vikapesiksi (jollain ollut molemmat) konetta myöten. Suosittelevat ennemmin Skodaa tai Golfia.

    Omasta mielestä Passat ei pitäisi olla sen kummempi kuin muutkaan Vaggineet/Audit. Tyyppi"ominaisuudet" kuitenkin on varsin hyvin tiedossa. Tukivarsista on jo kokemusta ja ei se niin kauheaa jumppaa ole kuin huhujen varassa olevat väittää. Muukin tekniikka hyvin pitkälti samaa kamaa kuin muissa konsernituotteissa.
    Erityisesti itseä Passatissa kiehtoo muiden ominaisuuksien ohella helppo valopäivitys (=Depon xenon), kun emäntä valittaa huonoa pimeänäköään.

    Kommenttia Passat-haukkuihin?

    Comment


      #32
      Tuli sitten hankittua juurikin tuossa edellisessä viestissä mainittu 3B Passat AHU koneella. Laiska kun mikä mutta ajettavuudeltaan kyllä muihin koeajettuihin verrattuna paras. Tosin kaikkia mahdollisia malleja ei tullut tietenkään testattua. Pientä kolinaa etupäästä, eli todennäköisesti tukivarsijumppaa tiedossa, mutta sehän nyt ei ole noiden kanssa kuin ajan kysymys, joten voidaan sitten hoitaa jo tässä vaiheessa pois.

      Mulla ei kyllä oo pahaa sanottavaa tuosta omasta 3BG:stä. Tosin ei oo vielä ollut kuin just yli vuoden ja 40 tkm. Pienen vapinan (jonka syytä ei ole vieläkään löydetty) lisäksi ei ole tullut mitään normaalista kulumisesta poikkeavaa ongelmaa. Saapa nähdä miten ton vanhemman (-99) kanssa käy, kun on kuitenkin rullattu jo yli 300 tkm

      Comment


      • #33
        AFN (110hp malli siis) on niin idioottivarma kone ettei toista ole. Ja tarvittaessa ripeäkin. Vähän karhea käyntiääni ehkä mutta se on ominaisuus...

        Eikä pumppusuutinversiotkaan sen huonompia ole, sama perusrakenne.

        Se joka 3B(G):tä huonoksi haukkuu, ei tiedä mistä puhuu...

        Tukivarret vaihtaa 5 tunnissa kun tietää mitä tekee. Febit 350€ Saksasta tai jokusen kympin enemmän Tepolta muistaakseni.

        Yhtään syytä en keksi miksi 3B:tä ei kannattaisi ostaa. No okei, valot on huonot.

        Comment


          #34
          No, saahan siihenki parannusta xenoneilla. Ainaki prefaceliftiin. Ajettavuus on mielestäni kans todella hyvä!

          http://www.pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=2

          Comment


          • #35
            hyvä linkki!

            just isäpapan passatin taisin kaverille myydä, pitää kai 3C noutaa tilalle germaaniasta...=)

            edit_ niin juu, se tukivarsiremppa on varsin mukavaa loppujen lopuksi kunhan ensin saa ne ylätukien pultit liikkeelle. foorumilta löytyy tosihyvät ohjeet.
            lähes kaikki osat ovat B5 A4 yhteensopivia (DIY moottorin pohjamuovin tein omaani isän passatin mitoilla), tukivarret, jarrut, koneen osat, kytkimet jne. kaikki käy ristiin. tämä on iso etu,ei vähiten hintojen takia mutta etenkin foorumiavun.
            Viimeksi muokannut kontio; 28.4.2009, 14:43. Perustelu: lisäilyä

            Comment


            • #36
              Kahden 300tkm+ ajetun Passatin (AHU ja AFN) sekä yhden 300tkm+ ajetun A4:n (AHU) kokemuksella en löydä juurikaan eroja ainakaan Passatin ja Audin välillä.
              Sit on ollu vielä IV Golf (AHF).
              Audi ehkä ajossa parempi kuin Passat, johtuuko sitten vaan mutusta. Ja hippasen laadukkaamman oloinen. Mutta senkin sanelee paljolti kai varustetaso. Audissa enemmän sisämelua.

              Jotkut sanoo, että Espanjassa (vai missä se oli) valmistetut Passatit olis huonompia kuin Saksassa.
              No, edellinen Passat oli Espanjassa (tai jossain) tehty ja nykyinen Saksassa. Ei tule sillai mitään eroa mieleen laadun suhteen, vaikka edellinen tuntuikin enemmän maanantailta.

              Ottaisin ennemmin 3B:n kuin 3BG:n. 3BG on tuuliherkempi ja pumppari.

              Valot on 3B:ssä huonot, siis käytetyssä. Ja eihän niitä uusina enää saakkaan.
              Ostin edelliseen uudet valot ja on tähän saakka ollut parasta vastinetta rahalle auton osia ostettaessa. Kyllä uusilla näkee.

              Jos sit taas ajattelee IV Golfia, niin se olisi ehkä mun ykkösvaihtoehto AHF-koneella, jos pääasiassa ajetaan yksin.
              Meluisa se on kylläkin.
              Mutta AHF kone (jota kuinkin = AFN) ja aivan ykkösluokan ajettavuus verrattuna Passattiin.
              Lisäksi kevyempi = suorituskyky parempi, pienempi kulutus.
              Eikä niitä tukivarsijuttuja.

              Audi noista ollut mulla ainoa farkku mutta ei kait ne sedanit ja HB:t parempia/huonompia ole. Hiljaisempia.

              Comment


                #37
                Tuuliherkkyys riippuu korimallista. Sedan on herkempi.

                Kun kylkipinta-alan keskipiste on riittävästi painopisteen takana, keula kääntyy hieman tuulta vasten ja tuulen sivulle painava voima kompensoituu. Vanhojen jenkkiautojen takaevät kehitettiin juuri tätä varten.

                Comment


                  #38
                  No eipä olisi ensimmäisenä mieleen tullu. Aina sitä oppii jotaki uutta :)

                  Comment


                  • #39
                    Niin tuntuu oppivan.

                    Joka tapauksessa viittasin tuossa tuulihommassa vain 3B ja 3BG mallien eroihin, 3BG on testeissäkin todettu herkemmäksi tuulelle.

                    Comment


                      #40
                      Aki tarkoittaa varmaan Emdenin kaupunkia Saksan luoteisnurkassa. Espanjassa ei kait tehdä muita kuin Poloja, jotka läheistä sukua pikku-Seateille. Emdenissä valmistettujen on huhuttu olevan muita huonompia ja varustettu huonommilla valoilla kuin muut. Ajovalo.net on kovasti levittänyt mielestäni virheellistä käsitettä "Emden-valoista". Mahtaako alihankkijoita olla jaoteltu alueittain vai hankitaanko samassa köntässä eri tehtaille... 3B:n valoissa on eri referenssilukujakin - muistaakseni 12,5 ja 17,5 - mutta johtuisko ennemmin valojen tyypistä (sumuvaloilla/ilman) tai tuotantoajankohdasta kuin -paikasta. Albumi ainakin löytää eri varosanumeroita samalle umpiolle ja osan malli vaihtuu hieman eri aikaan eri tehtailla.

                      Olihan tuolla aiemmin mainittu myös sivutuuliherkkydestä A4 B5 vs Passat. Eikös Akin B5 ollut Avant ja Passat sedan? B5 sedania tuuli kyllä riepottelee. Unohtui tuosta aiemmasta vielä, että myös alhainen ilmanvastus yleensä lisää sivutuuliherkkyyttä. Johtuneeko juuri siitä, että optimaalisin muoto on pisara, joka kapenee perää kohti ja täten em. kompensointia ei pääse syntymään.

                      Passatin haukkujien kiukkua varmaan lisää se, ettei ole riittävästi perillä mallin tyyppivioista ja ne tulee osittain ns. puun takaa. Kirotaan vaan että mikä v**tu siitä taas levis esim. kaksoismassavauhtipyörän kohdalla. Ja täysin tekniikasta tietämätön leimaa vielä koko koneen sököksi "pikkuvian" takia. ;)

                      Comment


                      • #41
                        Mä ainakin yleensä nautin kun pääsen takomaan tietoa tyhmien tuttavien päähän =)

                        Comment


                        • #42
                          Aki tarkoittaa varmaan Emdenin kaupunkia Saksan luoteisnurkassa.
                          Niinpä se tais ollakin.

                          Eikös Akin B5 ollut Avant ja Passat sedan?
                          Juu, A4 oli Avant, Passatit sedaneja ja Golf HB.

                          Comment

                          Working...
                          X