Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko Audi premium vai ei?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Duunikaverilla on uusi V70 D5 AWD, ongelmana vaaan että ei mene alle 10l/100km millään.

Autoliikkeen myyjä ajoi sillä ja vastaavalla esittelyautolla saman lenkin ja kulutus eroa oli yli 2 litraa. Volvon mukaan autossa ei ole mitään vikaa ja nyt on asianosaisilla pieni kina että mitä tehdään.

Täytyy kertoa kaverille että volvo on premiumia niin sen pitää kuluttaakin kuin sen luokan autot :d

Comment

Jos auto pitää ostaa näyttääkseen naapurille niin siinähän ostaa. Hyvä jos siitä tulee onnelliseksi.
      Minä olen ostanut auton ihan itseäni varten ja eipä juuri vähempää voisi kiinnostaa naapurille näyttäminen. Samaten tämä premium-keskustelu on mielestäni ollut vaan pohdintaa premiumin syvimmästä olemuksesta. 14v ikäistä hyvinvarustettua autoa, kun ylläpitää niin siinä karisee äkisti turhat luulot pois.

Hassua vaan sikäli, että mun työkaverien keskuudessa tuntuu olevan jotenkin kieroutunut konsensus siitä, että toi mun Audi on hankittu juurikin naapurien kiusaksi. Eivät kyllä ymmärrä autoista mitään ja vissiin luulevat minun kulkinetta huomattavasti uudemmaksi autoksi.

Comment

Joillakin tosiaan näyttää tässä keskustelussa nousevan palkokasvin sisälmykset syvälle sieraimiin. Monet kyllä luulee vanhempiakin audeja uudemmiksi. Mun entistä C4 koppasta A6 luuli eräskin 2001 tjsp malliseksi. Oli kuulemma niin hyväkuntoisen näköinen. :)

Predmiumia on vaikea määritellä, koska se mikä toiselle on premiumia saattaa toiselle olla tavallista.

Comment

Olinhan minäkin osakekaupoilla kuulemma rikastunut, kun A8:n ostin.
          Eivät tienneet, että moinen tuli maksamaan noin 15te aikoinaan kun tuotin sen Saksasta.

Tuohan on nimenomaan sitä Premiumia vai kuinka kun luullaan aivan muuta :)

Comment

Totta on, että Volvolla (Saab myös...) puuttuu ns. mahtidieselit, eli sakujen tasolle ei sillä puolella päästä. Se onkin sitten kokonaan toinen juttu, tarvitaanko yli 185-heppaista dieseliä yhtään mihinkään, omasta mielestäni ei. Ja ne ostaa, joilla on rahaa. Ainakin täällä Suomessa suurin osa näistä premium-autoista lienee kuitenkin nelosdieseleillä varustettuja "nuhapumppuja", joissa ei varsinaista edustustason varustelua löydy, vaikka varsinkin business-varusteluissa kaikki TARPEELLINEN löytyykin.

Kylähän näissä "premiumeissa" aika paljon maksetaan ihan statuksesta, ei ominaisuuksista.....

Comment

Mun mielestä on aika nousukasmaista ajatella että auton pitää kuluttaa niin paljon kuin mahdollista. Rikkaaksi ei tulla rahaa tuhlaamalla, siten siitä pääsee eroon jos sitä on liikaa.

Kyllä ne rahamiehet ajaa millä huvittaa ja 2.0 Tdi käy siihen vallanmainiosti :)

Comment

Mun mielestä ei missään nimessä ole ainakaan oma tai työkawerin A6 vuodelta 00 ja 2.5TDi padalla, ei pysty edes vertaamaan edelliseen 530d bmw.

Comment

En pidä koko sanasta 'premium', mutta heitänpä kuitenkin yhden itselleni tärkeän vaatimuksen: Jos auto on olevinaan jotakin eksklusiivista, koneessa on oltava enemmän kuin neljä sylinteriä. Tämä on välttämätön mutta ei vielä itsessään riittävä ehto. Nelipyttyisen arkipäiväinen hurina nyt vain latistaa kaiken paremmuudentunteen.

Comment

Mun mielestä on vähän hölmöä kinastella, miten premium määritellään. Mä määrittelen luxus/premium/hyvän auton omasta perstuntumasta, en muiden puheista. Tärkeetä on ulkonäkö, sisätilat ja niiden viimeistely. Ajettavuus ja ylipäätänsä auton fiilis määrittelee aika vahvasti sen, että kestääkö auton kanssa elää; se, jos joku on premiumia. Auto pitää hankkia tarpeiden, ei naapurin mielipiteen mukaisesti. Ihmiset arvostaa eri asioita autoista, mutta eikö se ole tärkeintä ettei joka aamu joudu kiroilemaan auton käynnistyksen yhteydessä? Mä odotan autolta enemmän kuin se, että pääsee paikasta A paikkaan B.

Premium on median ja autovalmistajien keksimä käsite, mutta onhan niissä perää. Pidetään vaan se maalaisjärki mukana ja ei osteta autoa jota ei pysty ylläpitämään, niin jokainen voi nauttia henkilökohtaisesta premiumista.

Ei ole kieltäminen, että BMW, Audi ja Mersu on kärkipäässä premiumissa, eikä toisiaan tarvitse haukkua, mutta mulle Mersu on liian tylsä ja vanhoillinen. BMW on taas hyvä auto ja sisältää muutamia maukkaita pelejä jota mielellään ajais, mutta yleisesti ottaen siinä on joku joka ei ihan meillytä; mm. sisätilat ja hallintalaitteet. Audi on taas istuu ku pipo päähän, kaikilla pitää olla omia mielipiteitä ja kriteereitä, mut Audi on mulle just sitä mitä autolta kaipaan. Ulkonäkö, ajettavuus, moottorit, mallistovalikoima, sisätilat, imago; kaikki on kohdallaan, joten siinä on mulle premiumia.

En yhtään ihmettele miks Audia menee niin paljon työsuhdeautoksi. Sen jälkeen ku joutuu ajamaan 3 vuoden aikana autolla satatonnia, ei se pelkästään riitä että auto kulkee eteen, taakse, vasemmalle ja oikeelle.

Comment

Olen täysin samaa mieltä!

Comment

Mulla tulee 3 vuoden aikana mittariin 180tkm ja hyvin se matka Golffillakin vierähtää :)

Ns ykkösauto taas sitten on vapaa-aikaa ajatellen se millä pääsee nautiskelemaan. Onko se sitten ulkonäkö, koneen ääni, tehot, ajettavuus tms niin jokaisella omat mielipiteet.

Toki kompromissejakin joutuu tekemään kun rahavarannot on rajalliset.

Jos ihminen olis järkevä, niin kaikki ajais niillä 5 euron Etelä-korealaisilla ikiliikkujilla.

Tartteeko auton sitten olla premiumia? Ei tartte. Mutta pitää olla sporttipenkkejä, navigaattoria, nelivetoa, laadun tuntua. Niitä ei vain saa kaikista merkeistä.

Comment

Yleisesti auton pitää olla suunniteltu saksalaisille nopeaan ajoon, silloin on jo perusasiat kohdallaan. Vanhemmat autot on persoonallisempia. Premium tai ei, Audi on autoni. Ei vaan muut natsaa, bemari on lähinnä mutta kaukana.

Kun tunnetaso on käsitelty, niin plussaa on mielestäni Audista löytyvä suunnittelun tietynlainen tinkimättömyys ja materiaalien käyttö. Kompromisseja on keskimääräistä paremmin vältetty.

Koska jokaisella pitää olla sylkykuppi:
                          Skoda on aivan mainio savutustestiin: hakeutuu perään ja työvalot edessä antaa hyvän näkemyksen, miten Audi pölläyttää. Sitten annan kohteliaasti tietä (ja mietin voisiko IQ:ta vielä pienentää ;) Ehkä molempia...

Comment

Kyllä vitutti aamulla odotella Aviksen vuokra-autoa 20 min Audi-Centerissä, kun olin varannut huollon ja sijaisauton kaksi viikkoa sitten. Auto oli tietysti väärä, kuten tavallista, mutta ehkä eniten premiumia tilanteeseen toi eilisiltana lukemani teksti Lexuksen sivuilta:

"Lexus-asiakkaana saat aina yksilöllistä palvelua. Kun ilmoitat tulostasi etukäteen, varaamme Sinulle nimikoidun parkkiruudun liikkeemme edestä. Ja kun esimerkiksi tuot autosi huoltoon, asiointi tapahtuu jonottamatta viihtyisässä myymälässämme ja huollon ajaksi saat Lexus-sijaisauton käyttöösi."

On aika vaihtaa merkkiä.

Comment

Ihan pakko korjata:
                              Volvo S40 renault?
                              Renaultia on vain 1.6 ja 1.8 koneiden vaihdelaatikot, sekä dieselkoneet on rellun. Esim. omassani ei siis ole mitään Renaultia. Pohjalevy tosin Mitsubishiltä, ja Turbo ;)

Oma näkemykseni itse aiheeseen on, että lähinnä perusmallin A4 ja A3 on "kalliita volkkareita"; taitaa esim. A4 B5 olla vastaavan ikäisen passatin lähisukua, mitä nyt on hieman ahtaampi ja kalliimpi. Tunteehan siinä joku ehkä itsensä vähän paremmaksi ku on kalliimman merkkinen auto alla kansanvaunun sijaan, vaikka ois 1.6 etuveto ja varusteina lähinnä ohjaustehostin.
                              Turbomoottoriset nelivedot, S- ja RS-mallit, sekä A6 ja siitä ylöspäin, ovat hieman eri asia kun niihin ei aina suoria verrokkeja löydy konsernin sisältä.

Comment

Working...
                              X