Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko Audi premium vai ei?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Tollo Näytä viesti
    Ei voisi mainososasto sitten selkeämmin enään asiaa ilmaista

    http://www.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM
    Tuo nyt on jo vanha juttu....ja omasta mielestäni vähän mauton kuitenkin.

    Comment


      #32
      Vioista päästäänkin kysymykseen, että missä ei ole vikoja? Ei kilpailijoista MB tai BMW sen kummemmin loista viattomina.
      Eihän kukaan niiden väitäkään olevan viattomia, mutta kyse onkin siitä, miten ne "ominaisuudet" hoidetaan. Jos tyyppivikojen korjaaminen takuuseen pitää hoitaa tehtaan kautta, niin silloin on jotain vikaa vikaa...

      Comment


      • #33
        Jotenkin huvittaa tämä muiden merkkien haukkuminen etenkin Volvon mikä on aika kova Audin kilpailija. Jos joku sanoo, että Volvo ei ole ollut Volvo sitten Fordin oston niin mäkin voisin sanoa, että oma Audini on Seat ja tosi kallis sellainen siinä kokoluokassa. Tämä premium hehkutus on aika naurettavaa touhua ja tuntuu, että se on eniten tätä premiumia mikä maksaa eniten ja kenellä on pisin lisävarusteluettelo. Skoda on omasta mielestäni enemmän premiumia verrattuna esim Audiin koska siinä on huomattavasti vähemmän vikoja, takaisinkutsuja ja toimivampi jälkimarkkinointi.

        Profiilista näkee omat autoni ja olen molempiin todella tyytyväinen mutta ne ei ole silti niitä maailman parhaita kuten yleensä se oma auto on. Fordista jankuttajille voin kuitenkin sanoa, että Audissani on paljon enemmän samoja osia esim Seatin kanssa kuin Volvossani Fordin. Jopa moottori on Volvon.

        Comment


        • #34
          Hyvin perusteltu. Audissakin pitäisi sitten olla pätäkkää ostaa auto mm. sellaisella koneella, ettei skodasta löydy samanlaista, koska aika vaikea sitä on puolustella miksi isompi Superb, esimerkiksi, maksaa about 15 tonnia vähemmän kuin A6 samoilla varusteilla....

          Comment


          • #35
            Saakos Superbia V8:lla, 3.0:tdi:llä tms isommalla ns "premium" koneella? Itse en tiedä, mutta oletan ettei saa.
            Turha sanoa, että Audissa on samoja osia kuin Skodassa. Volkkarin osia ne käytännössä on mistä Seat, Skoda, Audi ja VW on kuitenkin kasataan.

            Eroja löytyy lähinnä korista ja sisustuksesta.

            Toyota pitäis täten olla Premium luokkaa siis? Mutta miksi se ei oikein sitä ole? Se markkinoidaan, hinnoitellaan ja myydään ns tavisautona.
            Avensis herkuilla on Tylsä ja idioottivarma käyttöpeli.

            Volvo on ns pre-premiumia. Penkit jne on kyllä hienosti muotoiltuja, mutta miksi sitten sovittaa autoon aneeminen kojelauta ja keskikonsoli? Voin sanoa, että Golf ja Passat on tylsiä käyttöautoja omasta mielestä.

            Voishan premiumia verrata naiseen. Kyllä siitä nätistä saa tunaamalla ihan ok:n ja ominaisuudet voi olla paremmat kuin sillä Miss Universumilla. Missi kainalos on kuitenkin kiva kävellä baanalla vaikka se olisikin muuten ihan latvasta laho. Siinon teille sitä premiumia( eli siis luxusta toisin sanoen) :)

            Minä olen kyllä käynyt istumassa monen monessa autossa, koska auton vaihto on pakosti edessä. Minä tykkään, kun autossa viihtyy koska vietän 2h päivästä siellä.

            Comment


            • #36
              Toyota pitäis täten olla Premium luokkaa siis?
              Eikös Lexus ole Toyotan Premium brandi?

              Itse olen tästä premium-asiasta sitä mieltä, että se on loppupeleissä aika pitkälti mielikuvia ja sellaista imagomarkkinointia. Premium siis voi olla premium ilman mitään järjellisiä perusteita sille.

              Tarkoitan siis sitä, että premium ei välttämättä tarkoita esim. laadullisesti parempaa autoa vaikka laatu ja premium -käsite kait yleensä mielletään yhteenkuuluviksi.

              VAG-konsernista Audi on kylläkin selkeästi kaikkein eniten premium, juurikin moottorivaihtoehtojen ja muutenkin melko räyhäkkäiden malliensa vuoksi. Ei taida löytyä Seatilat, Skodalta tai edes Volkkarilta haastajaa esim. Audin RS-malleille saati R8:lle, puhumattakaan edustusluokan autoista, kasille ei löydy haastajaa konserniun sisältä. BMW:ltä ja Mercedekseltä löytyy ja siksipä nekin on samassa premium-kastissa tai ehkä vähän enemmän tai sitten hieman vähemmän. Jääköön lopullinen tuomio auton ostajille.

              Comment


              • #37
                Kyllä minä ainakin lasken Volvon selkeästi premium kastiin. Perus Volvossa jo paljon enempi premium fiilistä mitä Mersussa. Mersut ovat mielestäni aina olleeet täysin yliarvostettuja autoja.

                Volvossako aneeminen kojelauta ja keskikonsoli!? Ehkäpä kaikista tyylikkäin kojelauta/keskikonsoli näistä mainituista.

                Comment


                • #38
                  Olen aina nähnyt Volvot perheautoina joihin on mahdollisuus saada vähän parempaa sisustaa ja suurempaa konetta. Ajotuntumaltaan ja laadultaan ne ovat myös juuri tuollaisia. Petrin mainitsema pre-premium on itseasiassa hyvin osuva tuohon. Onhan ne jykeviä (kassakaappiovet) ja raskaita, mutta en nyt tiedä ovatko nuo seikat sitä niin premiumiin vievää..

                  En puolustele Audia mustavalkoisesti että onko se nyt niin über premium verrattuna moniin muihin merkkeihin. En myöskään kyllä vertaa audia ja volkkaria. Volkkarilla monet toteutukset ovat niin kaukana Audin laadusta kuitenkin. Kyllä huomaa heti kun siirtyy Audista vaikka golffiin tai passattiin kun puhutaan about saman luokan autosta. En tarkoita tässä kohtaa ~samaa hintaluokkaa, vaan samaa koko- ja varusteluluokkaa. Olkoon monet alustarakenteet yms samoja. Eroa löytyy niin ajettavuudessakin kuin laaduntunnussa.

                  Nykyään volkkari on ottanut hyvin tätä laatua kiinni, uusi Passat on hyvin pitkälti "premiumia" huokuva. 90-luvulla ei todellakaan ollut vielä näin..

                  Tämä on hyvin vaikea alue käsiteltäväksi ja itselle niitä autoja tosiaan ostetaan. Olen ollut ja tulen aina olemaankin sitä mieltä, että kun vertaa vaikka volkkaria ja audia niin eroa on roimasti tuossa laaduntunnussa. Ei ne samoja autoja ole eri merkillä varustettuna.

                  Comment


                  • #39
                    Ei taida löytyä Seatilat, Skodalta tai edes Volkkarilta haastajaa esim. Audin RS-malleille saati R8:lle, puhumattakaan edustusluokan autoista, kasille ei löydy haastajaa konserniun sisältä.
                    A8:lle Bentley, R8:lle Bugatti ja Lamborghini.

                    Comment


                    • #40
                      Toi Petrin naisvertaus on ihan osuvasti sanottu. :)

                      Onhan noissa konsernin autoissakin yhteisiä osia, mutta on niissä paljon erojakin. Tuota korin osuutta en väheksyisi, kun Audissa on kuitenkin paras ruostesuojaus sinkityksen muodossa. Sinkkikerros on paksumpi kuin muissa konsernin merkeissä. Sehän on mitattua ja tutkittu tietoa siinä ruotsalaisten tekemässä korroosio tutkimuksessa (joku varmaan löytää sen linkin). Samoin sitä Torsenia ei ole Seat/Skoda malleihin saatavilla. Uusista audeista myydään iso osa Torsenilla varustettuna. V8 tai 2.7BiT on ei ole ainakaan ollu Superb:n ekassa korimallissa. Eikä Octaviasta ole ollut 2.7BiT mallia. :)

                      Sisustan laadukkuus paljastuu vuosien käytön jälkeen. Oman kokemuksen perusteella ei Audeissa ole nitinöitä ja natinoita samaa määrää kuin VW/Skoda/Seat malleissa.

                      Comment


                      • #41
                        Bentleyt, bugatit jne ei ole Skodia, Volkkareita tai Seatteja nähneetkään paitsi samaan konsernia ovat. Niitä on turha rehata tähän keskusteluun.

                        Ylllämainitut taas on sitten ihan eri sarjaa kuin meidän taviksien premiumit.

                        Volkkarilla taitaa olla tukkireki ja phaeton jotka jotenkin havittelee premium leimaa.

                        Comment


                          #42
                          Audi on onnistunut uusien mallien muotoilussa hyvin. Mun silmää miellyttää kovasti. Toinen on BMW.

                          Volvot on taas sellaisille, jotka eivät halua erottua massasta millään tavalla.

                          Comment


                          • #43
                            Heitetään nyt vielä tämmöinen, puhutaanko premium merkistä vai tietystä auto mallista? Onko esim. A3 tai A-mersu premiumia?

                            Comment


                            • #44
                              Minä en nyt oikein ymmärrä koko premium-luokittelua. En minä Audiani ostaessa miettinyt koko asiaa, enkä ymmärrä miksi sitä edes pitää miettiä. Jos auto on sellainen joka miellyttää itseä, niin mitä väliä sillä on onko se premium vai ei? Tietysti jos ajatellaan asiaa niin, että naapurit pitää saada kateudesta vihreäksi, silloin tuo premium-juttu voi olla merkityksellinen. Tiedän kyllä että aina on sellaisia ihmisiä joille merkitsee paljon se, että millaisen kuvan itsestään muille antaa ja siinä osassa auto on varsin tehokas väline.

                              Käsi ylös: kuka on niin rehellinen että myöntää hankkineensa Audin sen premium-statuksen vuoksi? Epäilempä että kukaan ei halua tai uskalla sitä myöntää vaikka asia näin olisikin.

                              Comment


                              • #45
                                Oma mielipide on, että esim Golf,A3,MB A,Auris, S40 jne ei ole premiumia ellei niitä ole ladatta täyteen kaikkai turhia lisävarusteita.

                                Eli siis premium tulee käytännössä niistä varusteista ja laaduntunteesta mitä jokin Alcantara/nahkasisustus jne tarjoaa.
                                Isommissa malleissa on lähdetty monasti perustasollakin jo korkeammalta.

                                Vaikea muuten selittää tunne/fiilis-asioita.

                                Yksi premium-merkki on muuten Jaguar, siinä yhdistyy suht tyylikäs muotoilu niin sisällä kuin ulkona yhdistettynä Englantilaiseen tekniseen "osaamiseen" :)

                                Eipä premiumin takia ole autoa koskaan tullu hankittua. Fiilis ratkaisee. Passat oli tarkoitukseen ja tarpeeseen sopiva auto pari vuotta sitten, ja toisaalta kun A8 lähti alta niin piti ostaa heti joku tilalle.
                                Olen yrittäny kaupata ittelleni uutta Skodan tdi farmaria, mutta perhana kun vanha passatti tarjoaa aivan samaa kuin uusi Skoda eli miksi ostaisin moisen?

                                Comment


                                • #46
                                  Englantilaiseen tekniseen osaamiseen :D :D :D

                                  No onneksi sentään Ranskalainen diesel...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                                    Eli siis premium tulee käytännössä niistä varusteista ja laaduntunteesta mitä jokin Alcantara/nahkasisustus jne tarjoaa.
                                    Tässä olen kyllä samaa mieltä. Omistin 5-sarjan BMW:n jossa oli kangassisus eikä mitään varusteita, premiumin tuntu oli kyllä kaukana. Täysin toisenlaisen vaikutelman antoi samanikäinen ja samanlainen auto jonka seuraavaksi ostin, se oli vain ladattu täyteen lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla.

                                    Karvalakki-Passat on kyllä aika koirankopin tuntuinen, mutta jo pelkällä puolinahkasisutalla siihen saa selvästi arvokkuuden tuntua. Sen verran mukavan vaikutelman esim. nahkasisustus antaa, että kyllä sen mielellään omaan autoon ottaa, tietysti jälleenmyyntiarvoakin ajatellen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Eikös nahkaverhoiltu Kiakin ole sitten "premiumia" ;)

                                      Comment


                                      • #49
                                        A8:lle Bentley, R8:lle Bugatti ja Lamborghini.
                                        Noh, A8 ei paini samassa sarjassa Bentleyn kanssa, kuten ei R8 Bugatin tai Lambon kanssa.

                                        A8:sin läheisimpiä kilpailijoita ovat BMW:n 7-sarja ja Mesen E.

                                        Bugattia ja Lamborghini ovat samassa kategoriassa Ferrarin ja parempien Porsche-mallien kanssa.

                                        Bentelyn kilpailija taitaa olla Rolls Royce tai ehkei sittenkään, Rolls Royce on minun mielestä aika yksin ihan terävimmässä edustusautojen luokassa.

                                        Audin R8 taasen on auto, jota on aika vaikea sovittaa yhtään mihinkään kategoriaan. Enempikin konseptivehje jota tehdään siksi, että voidaan näyttää todellisten urheiluautojen valmistajille, että kyllä meilläkin osataan, kun niin halutaan. Audi kuitenkaan ei ole urheiluautojen valmistaja.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Heksi Näytä viesti
                                          Eikös nahkaverhoiltu Kiakin ole sitten "premiumia" ;)
                                          En minä siitä tiedä, kirjoitin vain mikä tuntuu premiumilta :) Mutta ei tietenkään pelkkä nahkasisusta riitä. Mitä nyt olen esim. 90-luvun lopun corolassa ja volkkareissa viihtynyt, niin olo on kuin nyrkin voisi lyödä ovesta läpi, kun taas esim. -96 500-sarjan bmw:ssä kori, sisusta, varusteet ja ovet tuovat selvää laatuvaikutelmaa. Auto itsessäänhän on kuitenkin melkoinen ongelmakasa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ei meikäläisellä juuri yöunet häiriinny jonkun BMW-pampun mielipiteistä, sitä perinteistä kakanheittoahan se on puolin ja toisin.
                                            Meikäläisen kalusto on kyllä jo siinä iässä, ettei tarvi tällaisista mielikuva-asioista paljon ressailla muutenkaan. :)

                                            Comment


                                            • #52
                                              [LEFT]Niinpä. se vain tuppaa huvittamaan kun palkokasvi menee sieraimeen heti jos joku kehtaakin epäillä että onko Audi premium vai ei. Ei minunkaan yöunet tästä epätietoisuudesta häiriinny :) [/LEFT]

                                              Comment


                                              • #53
                                                2000-luvulla tuo premium-auton merkitys on hieman häilyvä, mutta jos katsotaan takaisinpäin, niin 90-luvulla erot oli paljon selkeämmät. Ei kukaan varmasti edes ajatellut tuliterää vm. '95 Carinaa premium-autona. Nykypäivänä tekniikka ja varusteet ovat kehittyneet vaan niin pirusti, että '08 Tojota vaikuttaa paperilla premiumilta. Imago vain on kehittynyt vuosikymmenien aikana siksi mikä se nyt ikinä kenenkin mielestä on.

                                                Miltä kuulostaa idioottivarma, tyylikäs ja iso perheauto hyvillä varusteilla (navigointi!) kera hyvän huoltopalvelun? Aika hyvältä, ellei jopa premiumilta mutta se nyt vaan sattuu olemaan paska Avensis..

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Heksi Näytä viesti
                                                  Eikös nahkaverhoiltu Kiakin ole sitten "premiumia" ;)
                                                  Ei se nahkaverhoilu premiumia tee, kyllä se muukin sisustus merkitsee aika paljon. Ja sitten sekin seikka, josta olen tainnut aiemminkin mainita, että on nahkaa, ja sitten on NAHKAA....

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Golf,A3,MB A,Auris, S40
                                                    Olen aika samoilla linjoilla. Myös näkee paljon C5 korisia skottiruutu tuoleilla varustettuja, ilman puskuri maalauksia... Aika kaukana tuosta uudesta kutosesta.

                                                    Kuten sanoin aikaisemmin mielestäni uusi Passat on kanssa aika lähellä premiumia ellei ole sitä jo. Täytyy käydä koeajamassa tiistaina kun vien yhden porterin takuuhuoltoon.

                                                    Avensis on myös todella lähellä.

                                                    kuten ei R8 Bugatin tai Lambon kanssa.
                                                    Mielestäni R8 taistelee todella paljon Lambon kanssa, onhan autoissa muutenkin paljon samaa. Bugatti on nyt tääs ihan omaa luokkaa Paganin ja Koeningsekkskeeis... (se ruotsalainen) kanssa :)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Meseltä taitaa kuitenki olla S malli mikä painii samassa sarjassa A8 ja 700srj. bemareissa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Minusta premiumin pitää sisältää muutakin kun pelkän premiumtason ulkonäön ja sisutan. Eli premium merkkien pitää pystyä tarjoamaan edistyksellistä tekniikkaa esim. moottoreissa. Hyviä esimerkkejä vag konsernin moottorit ja BMW:n moottorit.

                                                        Esimerkki tosielämästä: Olin paikallisessa Volvo liikkeessä katselemassa autoja ja rupattelin siinä automyyjän kanssa. Heille oli tullut juuri BMW:n edustus. Myyjä kertoi ongelmista Volvon myynnissä eli kun asiakas aiemmin tuli myymälään ja halusi Volvon tehokkaalla dieselillä niin niin kun kaikki tiedämme tämä yhtälö ei ole ratkaistavissa. Mutta nyt kun heillä on BMW niin tämä ei ole mikään ongelma eli entiset Volvo-miehet on siis tämän jälkeen BMW-miehiä tai tietysti naisia. Kertoi myös että luokittelee BMW:n seuraavaan pykälään Volvoon nähden. Tämä pitkälti Volvon huonon moottorivalikoiman ja sen perinteisen sieluttomuuden takia.

                                                        Ja jos itse ajattelette niin onko naurettavaa jos tämä ilmiö on mahdollinen ns. premium merkin kohdalla? Ei se ainakaan "premiumista" kuvaa asiakkaalle anna. Premium asiakas haluaa, että autossa on myös premium tason moottori sen hyvän istuimen lisäksi.

                                                        Ja nyt en puhu pelkistä tehoista vaan miettikää esim. BMW:n uusia dieseleitä. Loistava ajettavuus ja loistava teho-/kulutussuhde. Myös näitä tekijöitä vaatii premium autoasiakas.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Joopa joo. Tässäkin porukassa ainakin puolet 2000-luvun Audin omistajista omistaa auton jossa on se perus 1,8t, 2,0t tai 2,0tdi tms niin se siitä moottorivalikoimasta. Jos on perseaukinen ja luulee pääsevän parempaan arvostukseen golf kentällä "premium autolla" ja ostaa sen perus A4:sen, BMW 300:sen tai MB C:n 40000:lla eurolla (rahoituksella) niin en voi muuta kuin nauraa. Jos sulla on sitä rahaa oikeasti taskussa ja ostat sen MB S:n, A8:n tai vaastaavan niin se on asia erikseen. Naapurissa asuu kaveri joka ajaa "premium autolla" eli uudella A6:lla missä on huipputehokas/hiljainen 2,0tdi pumppusuutin diesel, todella miellyttävät ja säätörunsaat perusistuimet kangasverhoilulla, manuaali laatikko ja halogeenit. Kaveri on varmaan piireissä tolla vehkeellä. Miksi aletaan vertailemaan ekana sitä Audin, Bemarin tai Mesen huippu konetta/mallia "kansan" autoja vastaan kun kuitenkin puolet "premium" ihmisistä ajaa niillä hinnat alkaen autoilla.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Idea ei todellakaan ollut luokitella omaa kulkinetta premium luokkaan vaan tarkoituksena oli antaa käsitystä mitä sana premium pitää sisällään, siis mielestäni.

                                                            Idea oli siis se, että jos on rahaa ja halua niin pitää olla myös MAHDOLLISUUKSIA!!! Eli jotain mistä valita...

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ei tartte olla rikas, että saa allensa premium auton. Vanhempi A8:kin on minusta premiumia. Pitää hieman peilata aikakauteen mistä auto tulee.
                                                              Mersullakin on nykyaikaan verrattuna hyvin alkeellisia ns premium autoja menneisyydessä, mutta silti niissä on aikakauteensa nähden jotain spesiaalia.

                                                              Jos auto pitää ostaa näyttääkseen naapurille niin siinähän ostaa. Hyvä jos siitä tulee onnelliseksi.
                                                              Täälläkin on varmasti paljon porukkaa, jotka ajelee vanhemmalla autolla vaikka rahat riittäis vaikka RS6:een.
                                                              Ei munkaan pakko olis ajella Golffilla tai Passatilla.

                                                              Eli siis premiumin omistajan ei ole pakko olla rikas. Toisaalta se 2.0tdi sopii ihan ok premiumiinkin jos muuten ei ole karvalakki. Saa premium-auton omistaja sentään hieman järkeäkin käyttää vaikka tunteella näitä imagojuttuja pitäskin tarkastella :)

                                                              Mutta saako ns premium statuksella jotain enemmän? Ei välttämättä. Mahtavasti sitä Kiat sun muut kehoa siirtää myös ja rahaa jää muuhun enemmän. Takuut esim 5v ilman kilometrirajaa tms? Semmosta kun sais premiumiinkin :)

                                                              Kävin eilen istumassa uudessa A4:ssa puolittain ostomielessä. On siinäkin aivan eri fiilis kuin uudessa Avensiksessa, vaikka olikisn vain 2.0tdi s-line paketilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X