Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BMW 320d xDrive A

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    En niin tuojottelis noita valmistajan ilmoittamia lukemia uskollisesti.
    työkaverilla on tuomonen 320d -06 mallia, kulutus pyörii siinä 6,3-6,9 litran hujakoilla. -08 vai tuliko tuo jo -07 malliin ovat saaneet pudotettua kulutusta, mutta en usko että tuota 2 litraa ovat oikeasti tippuneet.

    Comment


    • #62
      Itse ainakin ymmärsin tuon Markon muiden mielenrauhaa järkyttäneen vertailun 2.0TFSI vs 320d kulutuksesta siten, ettei tarkoituksena ollut niinkään sanoa että Bemari kuluttaa vähemmän kuin Audi käyttäen idioottimaista esimerkkiä, vaan vertailla hänen omaa autoaan johonkin muuhun.

      Ts. hän ei halunnut vertailla 2.0TDI vs 320d vaan joko 2.0TFSI vs 320d tai sitten vaikka 2.0TFSI vs 2.0TDI.

      Täytyy muistaa, että se 2.0TFSI myllyllä varustettu kiesi hänellä jo on, ja nimenomaan sitä täytyy siis vaihtoehtoihin vertailla.

      Tarkoituksena tuskin oli siis mollata Audia valitsemalla jo valmiiksi epäkurantti parivaljakko vertailtavaksi.

      Comment


      • #63
        Samalla tavalla kuin Tombu minäkin olen ymmärtänyt tuon Markon kuvion. 2.0 TFSI täytyy laittaa kiertoon autokuumeen takia ja BMW vaikuttaa houkuttelevammalta vaihtoehdolta. Tuo kulutusvertailu 2.0 TFSI vs. 2.0d on sitten vain autokuumeessa itselleen valehtelemista, sillä kun saa autonvaihdon vaikuttamaan suorastaan kannattavalta. :D

        Comment


          #64
          Kiitos että löytyi tolkun miehiäkin tämän tarkoituksellisen väärinymmärtämisen jatkoksi. En todellakaan vertaa audin bensaa bmw:n dieseliin, kulutuslukemat olivat vain yksi poimittu "järkiperuste" ostaa juuri tuo auto, mutten arvannut että suurin osa porukasta on insinöörejä jotka jäävät kiinni epäloogisuuksiin pitkiksi ajoiksi.

          Tunteella tuokin auto on valittu ja juuri niitä syitä ei viitsi mainita, kun ovat sitä audin parjaamista joidenkin mielestä.

          Voitaisiinko nyt lakata vastaamasta tähän ketjuun jotta se pääsisi hautautumaan tärkeämpien aiheiden alle. Kiusallista saada näin paljon huomiota.

          Comment


          • #65
            Älä nyt luulekkaan, kaiken tuon hehkutuksen jälkeen saat kyllä raportoida viikoittain miten bemu pelaa sekä kertoa mitä kautta meet töihin että voidaan porukalla nöyryyttää sut liikennevalolähdöissä kun tulee ensi lumi.

            Comment


              #66
              Hyvä hyvä, näihin kuviin ja tunnelmiin:



              ;-)

              Comment


              • #67
                Alkuperäinen kirjoittaja kiloWatti Näytä viesti
                Audi (2.0T) 9,4 l/100km ja C02 244 g/km
                Aika kova heitto kulutus-/päästöarvoissa, kun omassa kulkineessa näyttäisi olevan ilmoitettu keskikulutus 9,0l/100km ja CO2 214 g/km.
                Todellinen kulutus jää tuostakin melkein litran/100km. Ajan kai sitten "epäkeskimääräisesti".
                Auto siis myös 2,0tfsi ja quattro..
                Viimeksi muokannut touko; 10.9.2008, 19:43. Perustelu: selvennystä

                Comment


                • #68
                  Kuinkahan hiton paljon tuo Audin ajotietokone valehtelee, kun maantiepainotteisella ajolla pääsen kevyesti alle 9 litran? Nätisti vakkarilla ajaen jopa yleensä alle 8l/100km keskikulutukseen. 162kw, q ja manuaaliloota.

                  Comment


                    #69
                    Mulla on muuten automaatti. Ja tiedot poimin tuulilasi.fi:stä. Sen mukaan manu on 8.8l/100km ja 209g/km (147kW moottori).
                    Viimeksi muokannut Vieras; 10.9.2008, 20:51.

                    Comment


                    • #70
                      Joo, automaatti selittääkin eron. Itse katsoin tiedot siitä tarrasta huoltokirjan alkusivuilta. Ja juurikin tuo 162kw versio kyseessä.

                      Comment


                      • #71
                        Kyllähän tällä forumilla pitäisi pystyä puhumaan saksalaisista merkeistä ilman suurempia hampaiden kiristelyitä. On vain hyvä, jos saa "puolueetonta" tietoa eri merkkien käyttäjiltä autojen ominaisuuksista ja vioista.
                        Tuskin kukaan on enää niin merkkifanaatikko, ettei automerkkiä voisi vaihtaa rinkelinokasta esimerkiksi bemariin? Eihän...?

                        Comment


                          #72
                          No niin, tuon näköinen kaveri köllöttelee autoliikkeen pihassa vielä maanantaihin saakka, sitten päättyy itselläni toistaiseksi Audiaika. Neliveto jää ajotaidottomille ;-), otin takavetoisena että saa vaihtelua siltäkin osin. Tuonhan voi päivittää uuteen viitossarjalaiseen sitten 2010 jos tuntuu ettei pysy tiellä. Kun joku utelias ennen pitkää kuitenkin kysyy, niin seuraavanlaisella setillä otin:

                          BMW 320dA Touring

                          Space Gray metalliväri
                          - musta sensatec
                          - Dynamic-paketti (sporttiratti, -penkit, ja M-alusta+xenonit ym)
                          - Comfort-paketti (sadetunnistin, vakkari, ilmastointiautomatiikka, parkkitutka taakse ym.)
                          - Climate comfort tuulilasi
                          - velourimatot
                          - HiFi-kaiutinjärjestelmä
                          - säilytystilapaketti
                          - kaukovaloassistentti
                          - USB-audioliitäntä

                          Tilauksen tein 16.9. kun Elvis tai joku käski toimia puheiden sijaan ;-) ja toimitus siis jo 27.10., nopeaa sanoisi demarikuski. Ja vaikka on mennyt perin tyynesti tämä odotusaika ("auto kuin auto, onhan noita vaihdeltu"), niin kun rottelon perjantaina näin, niin syke nousi ja into on H E L E V E T I N kova. Teki mieli jättää Audi siihen paikkaan ja jatkaa tuolla.

                          Ei muuta kuin kvattromiehet kyykyttämään meikäläistä sitten jos lunta saadaan!

                          (Sorry, piti laittaa kuva aidosta yksilöstä, mutta mulla ei ole kuvaa netisssä, enkä osaa tällä ohjelmalla tuoda kuvaa koneeltani. Joten, virallisista kuvista (väri on sama, vanteet eri):
                          Viimeksi muokannut Vieras; 25.10.2008, 13:25.

                          Comment


                          • #73
                            Onnittelut Marko uudesta kärrystä ! Varmasti polttelee tuossa vaiheessa kun auto on jo liikkeen pihassa ja luovutusta vailla. Sama se oli mullakin, ei ollut korttia vielä ja TTQ lepäs jo kotipihassa. Ei muutaku kovaa ajoo ja laita ihmeessä kokemuksia tähän topikkiin miltä auto vaikuttaa.

                            Comment


                              #74
                              Hieno valinta. Ja onhan tuo pakasta vedetty vielä. Ajamisen iloa.

                              Comment


                              • #75
                                "Vanteet tekevät auton, mutta mitkä vanteet?"

                                Jotenkin Breyttonit sopii bemariin kuin nenä päähän ;)

                                Onnea hyvästä valinnasta, harmi ettei tuota saanut samalla motilla mikä on 123.ssa, muuten olis ollut hyvä vaihtoehto tähänkin talouteen vaikka vajaavetoinen onkin.
                                Malli hyppisi varmaan liikaa 325 dieselin silmille joka suhteessa.

                                Comment


                                  #76
                                  Jep, sensatec on keinonahkaa, minkä myyjä kauppasi mulle 180? hintaan argumentilla "et erota oikeasta" ja näytti vierekkäin sensatecin ja 3k? maksavaa nahkaa - en erottanut. On noitten pentujen kanssa ihan kätevä päällyste kun saa pyyhittyä. Käyttökokemusraportit myöhemmin.

                                  Jep, samaa mieltä kaiteista, Audillahan menevät nykyisin kattoa myöten, pidän enemmän myös kirkkaasta. Itse asiassa yritin aloittaa trendiä, että kaiteet helevettiin farkusta, mutta olin vähän myöhässä kun meni pikatilaukseen ja lisäksi hintaa poistolle olisi tullut mukavasti, kun kuuluivat varustepakettiin. Kaiteet veks ja kaikki paketin tavarat ruks ruks erikseen ja kil kil kassakoneelle.

                                  Vanteet otin laiskana kuten aina, valmistajan listoilta - dynamic-paketin V-spoke 285-17" ja talvelle Nokian R kitkat 156 -vanteilla, jälkimmäisiä näkee eniten uusissa kolmosissa. Ovat muuten molemmissa seteissä runflatteja, saas nähdä miten kuuluu sisälle - siksi hifit ;-).

                                  Comment


                                  • #77
                                    Fiilis on aidolla nahalla aivan eri luokkaa ja se myös hengittää paremmin puhumattakaan uuden auton nahan tuoksusta. Jos vain ulkonäkö on tärkeää niin onhan se iso raha mitä joutuu maksamaan nahkapenkeistä. Oikein käsitelty nahka on muuten erittäin helppo pitää puhtaana mikäli ei pinnalla makaa nesteitä jotka pääsevät imeytymään huokosiin. Nahan ongelma on myös liukkaus tiukemmassa ajossa ellei löydy jotain ainetta millä voi käsitellä "nihkeämmäksi", keinomateriaaliin tuollainen löytyy helpommin ja niitä uskaltaa rohkeammin kokeilla.

                                    Comment


                                      #78
                                      Varmaan löytyy seikkoja 2,5k? hintaeron selittämiseksi. Mulla kun tuota pukuporukkaa matkustaa vähemmän enkä viitsinyt kokomuovipenkkejä ottaa kahden, yhteensä 3 v poikien suojamatskuksi, niin ajattelin kokeilla sensaa. Jaguarissahan nahat saa kaupanpäälle, mutta niissä onkin tingitty ajettavuudessa. Ja urheiluistuimet pitänevät perseen penkissä.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ei kai sitä autoa tai nahkaa vierasta pukuporukkaa varten ostetakaan, samoin se nahka tuntuu vaikka farkuilla ajaisi. Urheiluistuimiakin on monenlaisia, ainakin omissa Recaron puolinahkapenkeissä pysyminen vaatii polvella tukemista tavallisilla vöillä. Onneksi istuinosa on Alcantaraa joka pitää huomattavasti nahkaa paremmin, no kaikilla autoilla ei kurvailla muutenkaan.

                                        Tuttavalla on vastaava valintaprosessi menossa, odotan mielenkiinnolla kommenttejasi mm. Sensatec istuimista. On tuo lisähinta nahasta aika järkyttävä.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Onnea uudelle! Tässä vaiheessa joudun minäkin tunnustamaan että ei tullut paluuta Audi-kantaan (kts. "Järki vai tunteet..." ketjua jonka aloitin aiemmin). Osin syynä oli Audi-kauppiaan käsittämätön passiivisuus (mm. syyskuussa luvatusta TTS-koeajosta ei vieläkään ole kuulunut mitään) ja osin -täytyy tunnustaa- tämä viestiketju jonka innoittamana innostuin 320 Cxd -mallista, jollainen on nyt tilauksessa ja luvassa viikolla 45.

                                          Comment


                                            #81
                                            Aitonahkapenkkiin jos pitoa haluaa, niin Merkkiliikkeen harmaapullo, jossa on nahanhoitoainetta soveltuu joksikin aikaa. Muuhun sitä ei ole.

                                            Pysyvään hoitoon on sitten AG. Mutta sillä taas ei ihan niin liimattuna istuta. Tuli kokeiltua kesäällä tuokin juttu.

                                            Comment


                                              #82
                                              He he, way to go Mika!

                                              No ni, nyt on autokatoksessa nätti hamsteri. Autosta ei kuin pelkkää hyvää, hieno on kuin mikä ja aivan mainio ajettava. Enkä edes yhtään ole vielä polkaissut :-).

                                              Luovutuksesta piste Audille. Ne ovat Tampereen Laakkosella menneet mallikkaasti. Autokeskuksessa mukava kaveri, mutta..autoliikkeen tarra persuksissa vaikka kielsin. Siis pellissä. No, myyjä irrottamaan, eihän se nätisti lähtenyt, tarraliimaa jäi. Pääsen siis heti puunaamaan ahteria, grr. Kommunikaatio-ongelmien vuoksi en saanut talvirenkaita alle/ollenkaan kun eivät olleet saaneet tilattua. Toivottavasti talvi ei tule ennen viikonloppua. USB-liitäntä ei suostunut yhteistyöhön iPod Touchini/iPhone 3G:n kanssa. Rkele. Nyt vain bimmertuningpalstalle kyselemään onko generaatio-ongelma vai huonompi homma. Musiikkipuolessa BMW:ssä on paremmat valmiudet, AUX-liitäntä vakiona, CD soittaa myös mp3:set, ja mulla siis tuo USB, josta musat vaikkapa USB-tikulta radion kautta.
                                              Viimeksi muokannut Vieras; 28.10.2008, 23:36.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Onnittelut nätistä puimurista!

                                                Täytyy muuten sanoa mielipiteeni tuosta 3-sarjan keulan faceliftistä. On nimittäin todella onnistunut.

                                                Pidin alunperinkin tuosta kolmesarjalaisesta, mutta tuon faceliftin rinnalla näyttää kyllä pre-facelift paljon tylsemmältä. Konepellin muodot, leveämmät munuaiset ja keulan muodot ovat kyllä selkeä parannus.

                                                Ensimmäisiä kertoja facelift-touringin nähdessäni katsoin jo että mitä outoa tossa 5-sarjalaisessa oikein on. Tuo meinaan visuaalista leveyttä tuohon keulaan ja näyttää pykälää ylväämmältä ja isommalta.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Heh, joku audimies kiihdytteli kovasti tänä aamuna kun ajelin sen perässä ihan rauhallisesti. ;-) Tulis lunta niin saisitte nöyryyttää kunnolla.

                                                  Autosta ei hirveästi ole kerrottavaa, se on mutkattoman yksinkertaisesti: tavattoman hyvä.
                                                  Ymmärrän kylläkin nyt täällä jossain jonkun aiemmin käyttäneen vertailun pantterin ja junan välillä, matka-ajossa Audin ratissa oli helpompi torkkua.
                                                  Talvella tarinaa enempi, kun saa hieman lisää kokemuksia. Vaimokin alkaa lämmetä merkille alun vastustelujen jälkeen, ajettuaan autolla enemmän.

                                                  Luovutuksessa nauratti myyjän kommentti ettei tämän auton mukana tule öljypulloa. No, niitä onkin vagineista kertynytkin hyllylle muutama ;-). Sanoi myös konehuoneen pysyvän melko puhtaana, mitä ajattelin seurata. On kyllä koteloitu niin yltympäriinsä ettei ainakaan vielä, 500km ajettuani myös rapakeleillä ja -teillä muistuta muuta kuin autoliikkeen koskematonta konehuonetta. Katsotaan nyt. Siellä alla on umpinainen muovipanssari, ja eturitiläthän hengittävät tarpeen mukaan. Runflateista en ole huomannut meteliä Audia enempää.

                                                  Audiopuolen kanssa sai hetken pelata alkuun, minä kun tilasin tuon USB-liitännän iPodille, mutta myyjä unohti kertoa että Touch ja iPhone tarvitsevat 63 eur maksavan y-kaapelin soidakseen autoradion kautta. BMW Suomi tiesi tämän, mistä sain hyvää palvelua, mutta ihmettelen toki ettei asiasta infottu/toimitettu kaapelia auton mukana.

                                                  Tuon näköinenhän se.

                                                  Viimeksi muokannut Vieras; 5.11.2008, 15:39.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Tuli sitten testattua runflat ja rengaspaineen valvonta kenttäolosuhteissa. Toimii. Perhe + joulukamat kyydissä eilen, xxx km/h motarilla, rampilla ilmoitus rengasrikosta. Ihan mukavasti sen sai liirailtua kotipihalle. Rengas oli ihan tyhjä. Sitten meni vaikeaksi. BMW Road assist ihan pihalla. Neiti-ihminen jossain Mikkelin vuokratyövoimapuhelinpalvelussa ehdotti että lukisimme yhdessä ohjekirjaa. Ilmeisesti opastin sille runflatin idean vaikka hän kertoikin tietävänsä mikä se on. Halusin vain tiedon, voinko 1) ajaa auton 10 km päähän korjaamolle, 2) tuoko joku mulle renkaan vai 3) hinaako joku auton pihasta - runflattien ansiostahan ei vararengasta ole. Noo, helvetin pitkän ja epäselvän puhelun lopuksi tämä lupasi että hinausliike soittelee kohta. 45 min odottelun jälkeen tiepalvelun ukko soitti ja osasi asiansa. Keskusteltiin homma seleväksi ja hän lupasi lähettää hinausauton.

                                                    Euromasteri lupasi yrittää korjata, Vianor tarjosi kokonaan uutta rengasta, otin sen kun on jouluajot yms.

                                                    Renkaassani oli sisällä vanteentasauspaino. Menee runflattikin tyhjäksi kun tungetaan pikkusormen paksuinen esine sisään väkisin. Oli maannut jossain tiellä ja siitä sitten renkaan läpi.

                                                    Ei ois paljoa naurattanut jos ois tapahtunut 24h myöhemmin, 23.12. klo 18.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X