Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostoa harkitsemassa: A6 (C6/4F) TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Itse olen sitä mieltä, että 4F:ssä melutaso ei ole suinkaan kova, mutta sen sävy on usein ärsyttävä. Huomaat tämän kun keskustelet vieruskaverin kanssa niin etu kuin takapenkilläkin. Ei todellakaan tarvitse ääntä korottaa, joka vihjaisi auton kovasta melusta. Päin vastoin hyvinkin hiljainen puheääni riittää.

    Renkaiden vaihto hiljaisempiin on ikävä kyllä ainoa lääke.

    Comment


    • Nyt olisi kiva tietää että minkä kokoiset ja minkä merkkiset renkaat on kyseessä?

      Comment


      • Samaa rengasmelua pääsin minäkin hämmästelemään taas kitkarengaskauden jälkeen kesärenkaisiin siirtyessä. Mulla 4F:n alla pyörii Nokian 19" mustat ja pyöreät (oliskohan Z), joilla on kyllä ikää jo muutama vuosi. Loppu ne ei kuitenkaan vielä ole. Metelin määrässä on ehkä pieni ero edelliseen Audiin joka oli saman ikäinen A4 B7, mutta ero on todella pieni.

        Comment


        • Tämä on mutua, mutta minun mielestäni facelift malleissa, 10/2008 jälkeen valmistetuissa, ääneneristys on selvästi parempi. Jokunen 4F on ollut "testissä".

          Comment


            Käsitykseni mukaan myös 4.2 V8 -moottorilla varustetuissa on parempi äänieristys.

            Comment


              Nyt olisi kiva tietää että minkä kokoiset ja minkä merkkiset renkaat on kyseessä?
              Bridgestone Turanza 225/55/16. Varmaan tulossa vanhaksi, kun ei viitsi panostaa enään isompiin vanteisiin. Onhan ne matalat renkaat niin kovatkin. Mutta tätähän ei kysytty. Ite tulee kanssa ajeltua talvisin kitkoilla, joten kesärenkaiden meluun tulee suhtauduttua entistä kriittisemmin. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että tuo kesärengasmelu on omiin korviin häiritsevää. Toisin kuin toisessa Saksalaisvalmisteisessa autossa. Varsinkin takapenkillä ollessani kiinnitin meluun erityistä huomiota. Sanoisin että kohina oli jo kovaa.
              Tuosta facelift mallin paremmasta äänieristyksestä en osaa sanoa. Muutama otanta (koeajo) faceliftistä, mutta hankala sanoa olivatko hiljaisempia kun nämä "vanhemmat".
              Viimeksi muokannut Audi; 6.5.2014, 20:35. Perustelu: Korjaus

              Comment


                Tuolla jossain toisessa ketjussa taisi muukin kuin minä todeta, että noissa Bridgestoneissa (siellä oli puhetta ER30/300) rengasmelu kovimmasta päästä mitä löytyy. Joten ei välttämättä kannata julistaa auton äänieristystä huonoksi jos on kovameluisimmat renkaat mitä kaupasta löytyy.

                Comment


                • Kun auto on hiljainen, niin eihän sieltä muuta kuulu kuin rengasäänet. On muuten huima ero kun ei aja urissa, vaan lähellä keskiviivaa tai lähellä valkosta viivaa. Vähemmän melua.

                  Comment



                  • En kyllä haukkus a6 faceliftiä äänekkääksi. Rengastuksesta kii. Itellä toista kesää hankookin ventus prime 2 alla koossa kottarirengas 225/55/17. Enpä voi pahemmin haukkua... Kilometrejä tulee 30000 vuodessa, täytyy mukavuuteen panostaa.

                    Comment


                      En mielestäni haukkunut faceliftiä äänekkääksi, totesin vain että ei ole kuin muutamasta sellaisesta kokemuksia (koeajo) ja en osaa sanoa niiden äänieristyksen paremmuudesta. Faceliftiä en ole koskaan omistanut. Aivan varmasti renkaat on yksi syyllinen ja toinen on nämä suomen karkeat tiet. Eikä ko. rengasmerkki varmastikaan ole hiljaisimmasta päästä. Useammasta audista ja rengasmerkistä on kokemuksia vuosien varrelta ja kyllä se rengasmelu on kaikissa läsnä merkittävästi. Kuvittelin vain että tämmöinen "iso" audi olisi hiljaisempi kuin nuo pienemmät (A4). No joo, tietyissä määrin rengasäänet on aina läsnä autoissa. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Kun on auto on hiljainen, niin ei kai se sitä tarkoita että sieltä täytyisi kuulua rengasäänet häiritsevästi. Lähdin vain ihmettelemään "ääneen" kuinka selkeästi tämän kokoluokan autossa kuuluu rengasäänet, toisin kuin kilpailijassa. Aivan totta, kukaan ei käske audilla ajamaan.
                      Viimeksi muokannut Audi; 6.5.2014, 20:41.

                      Comment


                      • Nuo Bridgestonen on ylivoimaisesti huonoimmat renkaat Audiin, kokemusta löytyy. Alunperin omassa autossa oli 16" 215/50 16" ja ajoin niillä 3kk. Yllätys oli ällistyttävä vaihteassani Goodyearin efficient grippeihin 18" kokoon ja melutaso laski merkittävästi, vaikka olisi voinut olettaa toisin päin. Minun ja muiden bridgestoneilla ajaneiden Audistien kommentit on ollut, että ylivoimaisesti huonoimmat renkaat mitä voi autoonsa laittaa ja on niin huonot, että vihaiseksi vetää nimenomaan meluisuutensa takia :)

                        Comment


                          Yritin käyttää searchia ja kahlasin tämänkin ketjun pikapuolisesti läpi hakemalla joka sivulta avainsanoilla ''multi'' ja ''öljy''. Mutta kun en oikein löytänyt selkeää vastausta, niin kysytäänpä:

                          Mistä löytäisi selkeät ohjeet tuollaisen 2010 A6 2.0tdi:n multitronic vaihteiston öljynvaihtoon? Vaatinee ilmeisesti VCDS:n (löytyy) ja vähän öljyjen kanssa lotraamista? Tässä vain mietin, että kannattaako emännän veljen autoon edes yrittää ruveta tuota hommaa tekemään vai sanonko suoraan että menee Länsi-Autoon ryöstettäväksi? Öljylaadun suhteen ilmeisesti myös aika tarkka tuo loota?

                          Comment


                            Auttakaa miestä mäessä, voiko vm. 2010 2.0TDI (125kw CAHA) koneessa olla tiptronic vaihteisto?
                            Varustekoodien mukaan olisi, mutta kun tuollaista yhtälöä ei vain löydy missään? Tosin googlettamalla löytyy kyllä virheitä noiden koodien osalta.
                            Huoltokirjan koodeissa lukee kuitenkin A7M eli tarkoittaako se automaatti, 7v, multitronic?

                            Onko autossa muuta huomioimisen arvoista varustekoodien osalta?

                            PRCode: 0G7 = Tiptronic
                            PRCode: 0JJ = Weight category front axle weight range 9
                            PRCode: 0YH = Weight range 8 installation control only no requirement forecast
                            PRCode: 1BA = Standard suspension/shock absorption
                            PRCode: 1KD = Disc brakes rear
                            PRCode: 1LG = Disc brakes front
                            PRCode: 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
                            PRCode: 1SJ = Additional engine and transmission guard
                            PRCode: 1X0 = Front wheel drive
                            PRCode: 2K7 = Reinforced bumpers
                            PRCode: 2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
                            PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
                            PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
                            PRCode: 3NZ = Rear seat bench unsplit backrest split folding
                            PRCode: 3Y0 = Without roll-up sun screen
                            PRCode: 4GH = Windshield in heat-insulating glass with sunshield
                            PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
                            PRCode: 4KF = Side windows in heat-insulating glass from B-pillar and rear window dark tinted
                            PRCode: 4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
                            PRCode: 4UF = Driver's and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
                            PRCode: 4X3 = Side air bag front with curtain air bag
                            PRCode: 5D7 = Carrier frequency 868 MHz without panic button
                            PRCode: 5RU = Right exterior mirror: convex (large viewing field)
                            PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
                            PRCode: 5TD = Decorative aluminum inserts
                            PRCode: 6XD = Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
                            PRCode: 7K0 = Without tire pressure warning light
                            PRCode: 7MG = Emission standard EU5
                            PRCode: 7Q0 = Without navigation device
                            PRCode: 7X1 = Park distance control
                            PRCode: 8BP = Bi-functional headlight with gas discharge lamp
                            PRCode: 8GV = Alternator 180 A
                            PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
                            PRCode: 8Z5 = Not hot country
                            PRCode: 9Q4 = Multi-function display/on-board computerwith check control
                            PRCode: C9X = Alloy wheels 7.5J x 17
                            PRCode: D93 = 4-cyl. turbo dies. eng. 2.0 l/125 kW 4V TDI common rail Base engine is TG3/TH3/TL4/TM4/TP4/TU3
                            PRCode: E4J = S-line
                            PRCode: F0A = No special purpose vehicle standard equipment
                            PRCode: J0B = 520 A (92 Ah) battery
                            PRCode: Q1A = Standard front seats
                            PRCode: TH3 = 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 03L.B
                            PRCode: U1A = Instrument insert with km/h speedometer clock tachometer and trip odometer
                            PRCode: X1B = National sales program Finland
                            Viimeksi muokannut Zeppeliini; 4.10.2014, 17:14.

                            Comment


                              Mikäs siinä lukee vaihteiston koodina?

                              Click image for larger version

Name:	1176-1400153437-7e3c65bd50b6afcb9871d50269764157.jpg
Views:	2
Size:	501,2 Kt
ID:	1621110

                              Comment


                                Jos on etuvetoinen se on multitronic.
                                Niistä varusteista, ehta Suomi-auto, eli peruspenkit. perusalusta, ei navia, jne.. :(

                                Comment


                                  Olikohan niin, että tuo 0G7 kertoo vain, että autosta löytyy "tiptronic-toiminto", eli vaihteita voi valita käsin. Ei sinänsä siis kerro automaattilaatikon tyyppiä.

                                  Voin olla kyllä väärässäkin.

                                  Comment


                                    On etuvetoinen, moottorikoodi CAHA ja vaihtestokoodi LDV.
                                    Viimeksi muokannut Zeppeliini; 4.10.2014, 18:20. Perustelu: korjattu koodit

                                    Comment


                                      Tässä vielä linkki autoon,

                                      http://www.laakkonen.fi/auto/XMP-227/

                                      Hinta vielä vähän avoin, mutta hinta jolla se lähtee on n. 20500-21000€.

                                      Mielipiteitä?

                                      Comment


                                        Jos on huollettu ja multin vaihdot tehty 60tkm välein ja Laakkonen myy, miksei?
                                        Luitko jo vikakoodit VDCS:llä?

                                        Comment


                                          Ei ole luettu. Saan sen huomenna koeajoon klo 11 alkaen jonka jälkeen tiedän enemmän. Itselläni ei ole mahdollisuutta lukea vikakoodeja.

                                          Kannattaako tuohon multitronicciin sekaantua laisinkaan vaikka onkin vähän tuoreempi kuin monet muut joissa on ollut vikoja?
                                          Viimeksi muokannut Zeppeliini; 4.10.2014, 18:30.

                                          Comment


                                            Ei sitä kannata pelätä. Jos auto lähtee tasaisesti liikkeelle ja pysähtyy samoin, ei muuta kuin kaupoille.

                                            Comment


                                              Eli siitä tunnistaa onko vaihteisto kunnossa? Onko muita merkkejä joita kannattaa tarkkailla?

                                              Onko tuota multitroniccia muuten mitenkään "päivitetty" tai vahvistettu vuosien varrella?

                                              Comment


                                                Tuosta kun selaa alaspäin. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=138797

                                                Comment


                                                  Onko ilma-alusta ehdoton varuste jos mukavuutta hakee vai miten jäykkä tuollanen tavallinen alusta noissa on?

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                    Onko ilma-alusta ehdoton varuste jos mukavuutta hakee vai miten jäykkä tuollanen tavallinen alusta noissa on?
                                                    Ei mielestäni. Hyvinkin leppoisaa kyytiä rautajousilla.
                                                    Renkaista tietysti myös kiinni. Itsellä vakiokoko 225/50R17.

                                                    Comment


                                                      Kannattaa pyrkiä ajamaan molempia, mielipiteitä on varmaan tässäkin monia...

                                                      Comment


                                                      • Itse koeajoin pusseilla ja ilman olevia ennen ostoa. En henk.koht. ottais enää ilman jos/kun on mahdollisuus valita, mutta moni voi olla toista mieltä...

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                          Onko ilma-alusta ehdoton varuste jos mukavuutta hakee vai miten jäykkä tuollanen tavallinen alusta noissa on?
                                                          Esimmäiset "levitaatiot" on ollu 6 kk alla. On kyllä miellyttävä ajaa. Seuraavakin on pusseilla jos on valinnan varaa.

                                                          Comment


                                                            Once you go bags, you never come back...

                                                            Comment


                                                            • Onko 4F:n ilma-alustassa ollut vastaavia ongelmia kun C5-korin allroadissa esim? Jos on harkinnassa 8-10v vanha ja yli 200tkm ajettu niin korjauskustannukset kannattaa pitää aina mielessä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X