Taloudessa kulkuvälineenä A6 C7 2.0 TDI q DSG-laatikolla, joka mielestäni vaihtaa liian myöhään pienemmälle vaihteelle esim. ylämäessä. Tekee pahaa kuunnella, kun metallia kiusataan. Olen asettanut dynamic moden päälle autossa, mutta silti vedättää liikaa. Mitenköhän paljon economy modessa rasitetaan kytkintä ja vauhtipyörää? Edellinen kulkine oli BMW 3.0 bensa vanhanliiton turbiiniautomaatilla, joka ei kärsinyt samanlaisesta ominaisuudesta. Kaupunkiajossa BMW:n kulutus oli 11-12 litraa 100km ( maantiellä meni 6-7 litraa ). Kuutoskone ja muu tekniikka alkoi oireilemaan, niin vaihdoin C7:aan. Ennen BMW.tä ajeltiin 300 tkm manuaali A4 B8 3.0 q TDI:llä, jota on ikävä - nyyh. Vuosien varrella on myös ollut useita Peugeotin pikkusportteja, jotka palvelivat asiallisesti oman aikansa. Vieläkin muistan Peugeot 205 XS:n tehostamattoman ajotuntuman.
Itse ajelen C7:lla vaihtamalla itse ja hyvin tuntuu pelittävän. Vaimo ajelee DSG:n ajatuksilla ja pikkuisen alkaa huolettamaan laatikon ja voimansiirron kestäminen. Auto on merkkihuollettu alusta asti ja kävi autotohtorilla ennen ostopäätöstä ja asialliseksi havaittiin. Vuosimalli 2017 vielä vanhan liiton quattro, jolla ajettu 168 tkm. Täytyy varmaan vielä kokeilla individual asetus - pystyykö asiaan vaikuttamaan sitä kautta.
Tällä hetkellä tutkailen mikä voisi olla C7:n seuraaja? Manuaaleja mennään koeajamaan avoimin mielin. Listalla pienempiä kulkuvälineitä mm. Subaru BRZ, MB A-sarja, S3 manuaalina yms. Tavoitteena löytää kahdan henkilön työ- ja vapaa-ajan ajeluihin soveltuva näppärä ajokki, jossa hyvä napakka alusta, sekä riittävästi tehoa tarvittaessa ripeisiin ohituksiin ja ehdottomasti hyvin tukeva istuin.
Itse ajelen C7:lla vaihtamalla itse ja hyvin tuntuu pelittävän. Vaimo ajelee DSG:n ajatuksilla ja pikkuisen alkaa huolettamaan laatikon ja voimansiirron kestäminen. Auto on merkkihuollettu alusta asti ja kävi autotohtorilla ennen ostopäätöstä ja asialliseksi havaittiin. Vuosimalli 2017 vielä vanhan liiton quattro, jolla ajettu 168 tkm. Täytyy varmaan vielä kokeilla individual asetus - pystyykö asiaan vaikuttamaan sitä kautta.
Tällä hetkellä tutkailen mikä voisi olla C7:n seuraaja? Manuaaleja mennään koeajamaan avoimin mielin. Listalla pienempiä kulkuvälineitä mm. Subaru BRZ, MB A-sarja, S3 manuaalina yms. Tavoitteena löytää kahdan henkilön työ- ja vapaa-ajan ajeluihin soveltuva näppärä ajokki, jossa hyvä napakka alusta, sekä riittävästi tehoa tarvittaessa ripeisiin ohituksiin ja ehdottomasti hyvin tukeva istuin.
Comment