Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B9 harkinnassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Hyvä kysymys, eipä ole mulla käytännön kokemusta aiheesta. Voihan se olla että pitäisi olla enemmän locking diff -tyylinen jotta vaikuttaisi selvästi käytökseen liukkaalla.

    Comment


    • #62
      https://procarmanuals.com/pdf-online...-differential/

      Alkuperäinen kirjoittaja SSP476
      Customer benefits of sports differential
      • improved direct steering response combined with minimal
      steering effort – more agile handling
      • outstanding acceleration capacity in corners
      • stabilisation of vehicle under load change reactions
      • greater handling stability without loss of responsiveness
      (inverse function of ESP)
      • reduction of understeer when accelerating especially under
      high-grip conditions
      • fast system response times
      • zero maintenance
      Alkuperäinen kirjoittaja SSP476 sivu 46
      Traction function
      More recent vehicles with the sports differential have what is
      referred to as a "traction function".
      This involves more torque being transmitted to the wheel which
      has the better traction. That means that if the left rear wheel is
      losing traction, the drive torque to the right (gripping) wheel is
      increased by operating the right torque overlay unit. The traction
      function only comes into effect at road speeds upwards of approx.
      15 kph and is not, therefore, an aid to pulling away. The function
      improves handling dynamics on road surfaces with widely divergent
      levels of grip because the power is shifted to where it can be
      effectively transmitted. EDS brake modulation, in the course of
      which power is lost, is not necessary that situation.
      C7.5 sport diffistä kokemusta ilman kokemusta samasta mallista ilman sport diffiä:

      Hyvin se talvella vie autoa ilman turhaa EDL takajarrujen käyttöä. Liukkaalla tiellä missä keskivalli hyvin huomaa kun vuorotellen puree takarenkaan keskivallia ylittäessä.

      Comment


      • #63
        Periaatteessahan jarrulla voi tehdä saman asian kuin sport diffillä, pyörän jarruttaminen on vaan hyötysuhteeltaan aika huono tapa ohjata voimaa sinne toiselle pyörälle. Ei ole varmaan kerta eikä kaksi, kun EDL on tappanut menon donitseja lumella pyöritellessä ;)

        Comment


        • #64
          Huom. B9 sport diffiä ei saa kuin 8hp laatikon kanssa (200kW tdi, S4, RS4) koska s-troonikon välitykset on erilaiset.
          Kyllähän se auto kääntyy sport-diffillä ihan eri tyyliin mutkaan kuin avoimella diffillä, nimimerkillä juuri retrofittasin omaani sport-diffin.

          Comment


          • #65
            Tervehdys, onko tietoa missä vuosimalleissa / malleissa / varustepaketeissa / yms.on ollut ne takavalot joissa on myös muutama vinoneliö / pystysuora osio ? En osaa ulkonäköä sen paremmin selittää, mutta luulenpa että asiaa tuntevat tietävät mitä tarkoitan.
            B9 hakusessa.

            Comment


            • #66
              Facelift vuodesta 2020, eli B9.5 Typ8W

              Comment


              • #67
                Kiitos vastauksesta.Mitäs tämä Typ8W tarkoittaa? Onko kaikissa 2020-up ollut nämä valot ?
                Viimeksi muokannut okkim; 18.12.2024, 09:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                • #68
                  Muutaman kerran olin työkaverin B9 kyydissä, jossa 2.0tdi ja S-tronic, ainakin talvella kuulosti suorastaan karulle kun vaihteisto vaihtaa niin ajoissa ylöspain että jyrinä tuntuu penkissä ja korissa, korjattua saa varmasti lootan softaamisella. Ei tee hyvää autolle tuommoinen pitkässä juoksussa... Samalla tavalla oma B8 manuaali+bensa suosittelee älyttömän ajoissa vaihtamaan isompaa vaihdetta. Onneksi manuaalilla saa itse vaihtaa omasta mielestään oikeassa kohdassa.

                  Comment


                  • #69
                    Mattipoika

                    Audi A4 B9 (Typ 8W) on Audi A4:n viidennen sukupolven malli, jota valmistettiin vuosina 2015–2024.

                    Comment


                    • #70
                      Ookkee.. :)
                      Viimeksi muokannut Killeri; 18.12.2024, 14:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja Audiowille Näytä viesti
                        Muutaman kerran olin työkaverin B9 kyydissä, jossa 2.0tdi ja S-tronic, ainakin talvella kuulosti suorastaan karulle kun vaihteisto vaihtaa niin ajoissa ylöspain että jyrinä tuntuu penkissä ja korissa, korjattua saa varmasti lootan softaamisella. Ei tee hyvää autolle tuommoinen pitkässä juoksussa... Samalla tavalla oma B8 manuaali+bensa suosittelee älyttömän ajoissa vaihtamaan isompaa vaihdetta. Onneksi manuaalilla saa itse vaihtaa omasta mielestään oikeassa kohdassa.
                        Kävin koeajamassa -16 2.0tdi:tä (140kW) ja saman laitoin heti merkille. Jyristi todella karusti esim. B8 Passattiin verrattuna jossa märkä 6-lovinen (2.0tdi 140kW). Onko tuo Audin S-Tronic myös märkä mutta 7-lovinen? Jurnutti todella pienillä kierroksilla ja hitaassa vauhdissa myös 7-vaihteella... Tuossa koeajoyksilössä laitoin myös merkille kun parkissa laittoi D:lle, kuului sellainen "töks". En tiedä onko normaalia? VW:n DSG:ssä en ole tätä huomannut. Muutenkin meno tuntui tökkivämmältä kuin DSG:llä tottunut.

                        Harkinnassa ollut B9:n hankinta. Vagineita ollut entuudestaan muttei yhtään Audia, jolle ilmeisesti tyypillistä on todella sekava varustelu. Kunnon karvalakkeja suuri osa esim. Passattiin verrattuna, harvasta myynnissä olevasta näyttää löytyvän esim. ACC.

                        Sport-jakkarat ja jonkinlainen sport-alusta (tai se säätyvä) must-have varusteita. Lisäksi mieluusti parempi äänentoisto ja tuo ACC. Onko näin että kaikissa (alkupään?) autoissa ei ole edes sitä telephone/puhelin valintaa MMI:ssä ja/tai esim. Apple CarPlay tukea? Navilla nyt ei väliä jos sen saa juurikin esim. CarPlay kautta.

                        Tilat autossa miellytti. Onko kokemusta onko B8.5 selvästikin pienempi tiloiltaan?

                        Mitäs näistä sitten kannattaa tarkistaa muuta kuin tietysti laatikon öljyt 60tkm välein ja jakopää? Eiköhän valtaosassa ole vedetty 30tkm öljynvaihtovälillä, nykyaikaa... Onko kaikissa B9 jo se surullisenkuuluisa adblue?

                        Miksei myös 3.0tdi, toki nostais vähän budjettia. Bensamalleja ei juuri ole myynnissä. Kaasuversiossa tavaratila on huomattavasti pienempi eikä saa nelivetona.

                        Comment


                        • #72
                          Minulla on kokemusta vain kahdesta A4:sta -13 TSFI 1.8TSFI ja -20 TSFI 2.0, molemmat bensakoneella. Uudempi on takamatkustajille muutaman sentti tilavampi, tavaratilaan meni sama matto. MMI ja Auto android/ Apple toimii? Karttana Google Maps tai Wase on riittävän hyvä. Molemissa on hyvä ohjaustuntuma, uudessa hieman parempi.Vanhenmassa oli Multitronic, uudemmassa S-Tronic, en huomannut suurta eroa, vaikka tekniikka on täysin erilainen.
                          Käsivaihteisilla Saabeilla ajanut.

                          Comment

                          Working...
                          X