Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

REVON kokeilusofta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • REVON kokeilusofta

    Asian totuus selvisi viimekesänä itselleni ihan käytännössä.. Kävin Doc-Powerilla asennuttamassa Revon (4vai 6h ilmainen kokeiluversio) softan joka ei maksa mitään. Asentaessaan ohjelmaa tietokoneella asentaja sanoi ohjelman menevän vakio tilaan ohjelman käyttöajan umpeutuessa.. Eli sain käsityksen että ohjelma laittaa sen umpeutuessa Audin oman ohjelman toimintaan.. Ajelin ohjelman tuoman lisävoiman turvin sen hassun pari tuntia ja olin tyytyväinen, kun ohjelman aika umpeutui ja oma "vakio ohjelmani" lähti käyntiin, tuli olo että onkohan tämä nyt sama auto kuin ennen ohjelman vaihtoa.. No ajattelin että se vaan tuo käynyt lisäteho kummittelee takaraivossa.. Tutkin lastujen/ohjelmien hintoja ja muiden käyttäjien kommentteja ja päädyin Mika Karalan palveluihin.. Siellä mittasimme ensin auton sen hetkisen tehon (oletin että vakio), arvo oli 205hv ja 267Nm... Karala mietti että josko ois jotain hämminkiä koneessa.. Sitten muistin kertoa tästä kokeiluohjelmasta.. Karala latasi Audin oman alkuperäisen ohjelman ja penkitti sillä 227hv ja 290Nm.. Eli tuossa on minusta jotenki KUSETUKSEN makua.. Ainaki hyvää markkinointia ku tulee olo et onpa tää auto lusu ton kokeilu version jälkeen... No onha se jos on yli 20hv heikkotehoisempi ku vakio. Eli tämmöstä, jos joku ei tienny.... Karalasta vielä sen verran että on asiansa osaava mies.. Suosittelen.

    ps. Itse Doc-Power firmasta minulla ei ole pahaa sanottavaa, palvelu on pelannut niillä vähäisillä käyntikerroillani...
    Viimeksi muokannut Xareh; 8.6.2007, 11:12.

  • #2
    Kyllä tuosta on täällä forumilla ollut aiemminkin puhetta että takaisin palautuva softa ei ole alkuperäinen, vaan sen kaltainen. Noita tehoeroja ei kyllä ole mainittu.

    Comment


    • #3
      Erittäin hieno homma että nyt on aivan todistettu tuo epäilys. Ei kuitenkaan yleistetä että kaikkien lastuvalmistajien kokeilusofta olisi vakio-osaltaan kuraa.

      Comment


      • #4
        Äläkkä moisesta pitäisi nostaa.

        Comment


        • #5
          Jäitä hattuun.

          Tuossa valitettavasti ei olla todistettu sitten yhtään mitään muuta kuin että kahdessa eri konfiguraatiossa yhdessä autossa on ollut 10% heitto. Esim dynotus ennen revon kokeilua on tekemättä, onko autossa ollut tilapäinen vika jossain kohtaa, minkälaiset olosuhteet on ollut dynossa eri kerroilla, onko ollut sama dyno molemmissa vedossa, onko ollut samat asetukset dynossa jne jne jne.

          Comment


          • #6
            Onhan tossa sen verran faktaa, että kokeiluohjelman jälkeen penkitettiin samalla kerralla ? ns. vakio-ohjelmalla ja sitten uudestaan alkuperäisellä ohjelmalla.

            Periaatteessa ei ole väliä ennen revon dynotusta, kerran alkuperäinen ohjelma antoi enemmän tehoa ns. vakio-ohjelman jälkeen.

            Noita penkkejä on sen verran tullut sahattua, ettei tollaista eroa ole syntynyt peräkkäisissä vedoissa, ilman tarkoituksella tai ilman tulleita isompia muutoksia.

            Comment


            • #7
              Kaikki penkitykset tapahtui samassa paikassa samoilla säädöillä.. Tuota Revon "vakio-ohjelmaa" penkitettiin kolme kertaa, ihan sen takia kun luultiin että vika olisi ollut auton koneessa tai penkissä.. Ongelma korjaantui kun Karala vaihtoi auton oman (ohjain boxin numeroa vastaavan) ohjelman. Olosuhteet pysyivät samoina-->>> puolentoista tunnin sisällä nuo vedot. Vakio ohjelmalla vain yksi veto, jolla tuo kyseinen 227hv tuli..

              Ja on totta että ennen "Revotusta" autoa ei ollut penkitetty.

              Ja vikaa autossa ei ollut, katsottiin vikakoodit(siis ainakaan raportointiin jäänyttä).

              Että tämmöset faktat siitä hommasta.

              Comment


              • #8
                Viestin oli samalla tarkoitettu yleispäteväksi, kiireellä kun kirjoittaa niin jää valitettavasti sanoma joskus epäselväksi.

                Edelleen kyseessä on tasan tarkkaan yhden auton mittaukset jotka valitettavasti eivät todista yhtään mitään. Useamman auton käyttäytyessä samalla tavalla asian laita on tyystin toinen, silloin alkaa ilmassa olla jo todisteen makua.

                Itse olen nähnyt pariinkin otteeseen penkissä perättäisillä vedoilla syntyvän 10% ero ja ylikin, toki silloin tehot ovat menneet alaspäin toisella vedolla ja syykin tiedossa mutta todistaa sen että mittauksen toistettavuus ei ole 100% luotettava koska muuttujia on aivan liian paljon.

                En yritä mitenkään puolustella Revon softaa, kokemus vaan on osoittanut että kritiikkiä kannattaa harrastaa tällaisissa tapauksissa koska tuossa ei vielä ole tarpeeksi informaatiota mihinkään suuntaan.

                Aihetta lisätutkimuksiin tuossa on ihan riittävästi, ei vaan kukaan taida ottaa sitä palloa ihan helposti itselleen...

                Comment


                • #9
                  Joo mainitsinkin vetojen toistettavuuden muuttumisen syy yleensä selviää vedon jälkeen, kuten tässä tapauksessa softa. Jos ei ole tehtyjä muutoksia, eikä ole ilmaston yms muita muutoksia, niin kyllä asialliset penkit pysyy melko tarkkana vedoissa.

                  Nokkia esim vaparissa säädettäessä, on menty hevosen tarkkuudella eteenpäin, tarkkaa hommaa mutta säälittävää tyhjästä nyhjäämistä =)

                  Comment


                  • #10
                    Enkkufoorumilla tästä asiasta on ollut paljon juttua, ja kyllä tuota Revon kokeilusoftan ongelmaa pidetään siellä päin maailmaa ihan arkisena asiana. Kukaan ei tosin tietääkseni ole saanut Revolta minkäänlaista kommenttia asian suhteen. Mainittakoon vielä, että omassa kipossani oleva Revon remappi (ei trial) on toiminut loistavasti. Kymmenen pistettä mapille ja sen asentaneelle Doc Powerin Mikolle.

                    Comment


                    • #11
                      Samaten Revon softasta ja Doc-powerin palvelusta hyvät kokemukset. Virisoftan ostin käyttöä varten, ja mahdollisuus pudottaa softa vakioksi on hieno juttu tilanteita varten jolloin auto on annettava kokemattoman käsiin talvella, tai esim. katsastusta varten pudotettava tehoja.

                      Trial-softassa tuo on tietenkin erittäin ikävä piirre, mutta muuten en keksi kyllä huonoa sanottavaa tuotteesta. Vakiosofta otettiin ohjelmoinnin yhteydessä talteen, joten luulisi että onnistuisi neuvotella sen palautus siinä tapauksessa ettei Revon tuote miellytä. Palvelusta täysi kymppi em. viestissä mainitulle Mikolle.

                      Edit: ja seuraavaan jaarlin viestiin viitaten hommasta mainittiin kyllä meikäläiselle joku viikko sitten kun kävin
                      Viimeksi muokannut Jede; 11.6.2007, 19:16.

                      Comment


                      • #12
                        Jos oikein muistan, niin talteenotettu originaali softa laitetaan takaisin pyydettäessä. Viime syksyn kimppatilauksen aikana asia nousi esille ja siitä jonkinlainen keskustelu käytiin samaisessa topicissa. Silloin kävi ilmi, että myös APR:llä on myös sama homma koesoftan kanssa eli ei palaudu orkkisohjelma.

                        Oma mielipide on, että asiakkaan tyytyväisyyden kannalta olisi hyvä mainita, että koesoftan jälkeen ei palaudu orkkisohjelma vaan softavalmistajan versio. Oma henkilökohtainen kokemus Doc-Powerista itsestään ja heidän palveluistaan on kuitenkin pelkästään positiivinen.

                        Comment

                        Working...
                        X