Viikon kun on volvo v70 d5 ajellut niin kyllä Audia kaipaa. 2 asiaa olen volvossa paremmaksi havainnut 1 moottori (järjetön vääntö), 2 vakio varusteet.Onneksi on audi q vielä talossa
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pitääkö Audi vaihtaa Audiin?
Collapse
X
-
-
Reilusti yli miljoona kilometria rinkulalla pärränneenä ja aina välillä vieraissa käyneenä (Volvo, Rellu, mitsu, bemari, mese yms) toivon nykyisen kulkineen pysyvän suht koht tyydyttävästi kasassa, ominaisuudet ovat nyt kohdallaan.
Ai niin, Bemarit ym. nelivetohumputukset voitte sovinnolla unohtaa. Ne vaan eivät ole lähelläkään torsen nelivetoa. Case closed.
Comment
-
Taas kävi niinkuin yllä joskus mainitsin eli alan miettiä jotain muuta merkkiä ohimennen!
Tällä kertaa oli mietteissä tuleva golf Variant 1.4 TSI.
Menikö nyt parisen päivää niin tulin taas järkiini.Kyllä se vaan on se nelikko saatava seuraavaksi. A6 farkku nimittäin. Ruotsiin on TAAS katse kohditettuna.Jokohan kohta saisin Roccolle toimeksiannon päälle:)
Syksyllä viimeistään alkaa tapahtua ja ennen Q-kelejä!
Comment
-
Lisää pyörivää massaa tulossa ja rinkulat pysyy keulalla.
M: Profiilin lötkö halvalla nopeimmalle ;)
Comment
-
Itse olen melkeinpä syntynyt audimieheksi. Muistan kun joskus 10-12 vuotiaana isän kotipaikan lähellä soramontulla oli ruosteinen kanttikoppa audi (luultavasti 80). Isälle sanoin, että sit ku täytän 18 niin haluun tommosen. Kun se 18v tuli lopulta täyteen niin pihaan tuli 80 audi, mutta sämpylä... :D Nyt toinen audi menossa ja kolmannen ajankohtaa mietitään. :)Viimeksi muokannut ripperi; 16.7.2007, 16:10.
Comment
-
Rinkeli meillekin on tulossa taas. Toivottavasti vain saisimme oikean Audin eikä enää mitään sekunda skeida/siitin/volsu romuja rinkeli logolla. Tämän toiveen takia tilasimme kuutosen ja jos sekään ei enää ole Audi (isolla), niin sitten vaihtuu kyllä merkki. Ainakin nuo viime aikaiset kokemukset noista kolmosista ja nelosista, omista ja lähipiirin rinkeleistä viittaavat pahasti siihen, etteivät ne enää ole Audeja.
Comment
-
Neljä talvea meni cq:lla. Kyllä tuo q-hulluus on tarttunut jo aikoja sitten. Profiilin mukaiseen kulkineeseen(tax-free) tuli päädyttyä, kun päästiin myyjän kanssa vaihtokauppoihin. Yhteen autoon siirtyminen on menossa, mikäli myös Blazer menee kaupaksi. Ei oikeastaan vakavasti harkittu muuta kuin Audia uudeksi menopeliksi.
Comment
-
Mikä audi miehiä tuossa quattrossa niin polttaa? Ymmärrän hyvin, jos sitä verrataan etuvetoon, mutta onhan maailmassa paljon kivoja takavetojakin.
Onko tää quattro juttu sama kuin 6syl. bmw? Onhan se nelimukinenkin bemari, mutta silti bemarin on oltava kuutosella, että se olis sellainen "oikea" bemari, millaisen imagon ko. merkki on saanut... (enkä tarkoita nyt kalajoen jutuja :P ) Se nelikko kun tarttee aika roimasti voimaa ennen kuin se on hauska. Kesälläkin. Takavetomiehenä en voi kuvitellakkaan ajavani etuvedolla, mutta neliveto olisi sentään vaihtoehto ;) Ei mikään ehdoton must kuitenkaan. Onko muuten moni Audimies vaihtanut quattrosta etuvetoon?
Comment
-
Mulla on sekä q ilman ihmeempiä "ajoapuja (ESP yms) että etuveto ESP ja ASR:llä. Olisi liioiteltua sanoa että viime talvi oli tuskaa etuvetoisella, mutta ei se mukavaakaan ollut. Joka paikkaan kyllä pääsin, mutta tarkempana piti olla.
Lähinnä tuo nelivedon etevyys tulee nimenomaan sateella, liukkaalla ja soralla esille. Se tuo vakautta myös kesäkelissä, mutta sitä on vaikeampi huomata. Liukkaammalla alustalla neliveto rauhoittaa käytöstä ja antaa enemmän mahdollisuuksia. Toki täytyy muistaa että neliveto ei tee autuaaksi ja se voi joskus jopa aiheuttaa ongelmia etenemiseen.
Quattrossa polttaa siis se, että siitä on varsin paljon iloa ja hyötyä Suomessa hankaloittamatta kuitenkaan normaalia elämää. Eikä kustannuksetkaan nouse ylitsepääsemättömiksi. Niin, ja joillekin voi tuoda mielihyvää talviaikaan se, että 1.500 euron lötköllä voi pitää liikennevaloissa uusia mersuja yms. ns. pilkkanaan. :)
Comment
-
Ensimmäinen autoni oli vw (Derby). Tällöin isäukko olisi ollut jopa ostamaan uuden Skodan, mutta silloin laatu ei tietenkää ollut sitä mitä nykyään. Jo silloin haaveilin Audista, mutta köyhänä 18 kesäisenä ei varaa ollut silloin siihen. Tuli seuraavaksi Nissan, jonka jälkeen jopa kolme Opelia.
Ruostumisen laatu oli taattu kahdessa aikaisemmassa Astrassa, mutta kolmas oli suhteelisen hyvä ruosteen edessä. Nyt on ollut kaksi viikkoa Audi A4, vajaaveto tosin ja täytyy sanoa että nyt olen siirtynyt luokkaan A=AUTO. Emäntä sai tarpekseen kun puolituoista vuotta metsästin autoa netin kautta ja löysi tämän auton lehdestä. No asiaan takaisin...
Vaikka Audi on ollut vain vähän aikaa käytössä tuntuu ajotuntuma olevan aivan eri planeetalta kuin edelliset.
Mainittakoon vielä loistavasta sivustosta, sillä etuvilun vaihto ei olisi tältä
äijältä olis onnistunut ilman näiltä sivulta löytynyttä ohjetta.;)
Comment
-
matti789
Oman Audin rinnalle tuli kukkiva Lada. Jahka saan tuon vanhan peltoauton kilpiin, niin yhtään en tiedä kumpi lähtee ensin talosta...
Comment
-
quattro lähti ja merkki vaihtui sumeilematta toiseen enkä ole katunut päivääkään. audit vaan taitaa olla yliarvostettuja. mitä iloa on ruosteettomasta ulkokuoresta jos kaikki muu on silkkaa p..kaa
Comment
-
mitä iloa on ruosteettomasta ulkokuoresta jos kaikki muu on silkkaa p..kaa
Melko voimakkaasti ilmaistu tuo yllä lainattu. Kokemukset ovat aina subjektiivisia, mutta oletan, että aika harva allekirjoittaa tuota, sen verran suosittuja Audit ovat myös käytettyinä.
Aika sitten näyttää, tuleeko Audin tilalle joku muu merkki. Itsellä perusteena voisi olla ainoastaan melko korkea investointi varsinkin, jos haluaa riittävästi varustellun auton. Ja varusteet juurikin lisäävät tuota paljon puhuttua "laatuvaikutelmaa". Audissa siitä joutuu maksamaan kalliin hinnan, ainakin uutena. Käytetyissä tilanne onkin sitten jo vähän toinen.
Pitkään olinkin sitä mieltä, että Audi kannattaa hankkia vain käytettynä ...
Comment
-
Vanha jenkki? Ole yksilöllinen ja hae Saksanmaalta joku youngtimer-Audi "rentnerfarhzeug, schekheftgepflegt", siellä olis muutamalla tonnilla. :) Mites Cabrioletti, meinaatko hankkia?
Comment
-
Täällä A6 on jättämässä perhettään ja lähdössä kohti uusia seikkailuja. Isompaa kulkinetta tarttis saaha perheelle. Kiikarissa onkin saman konsernin autot. TDI Caramelli ois tarkoitus hommata emännälle lasten kuskailuja varten. Kakkosautoksi kyllä tulee audi, mutta mallista ei ole vielä mitään hajua. Kyllä kokemukset on ollut erittäin positiivisia Audista. Mukavasti on mennyt yli 100tkm audin ratissa.
Comment
-
Viime vuosina yli 30 autoa "kokeilleena" Audi sijoittuu kärkisijoille. Ajettavuus on varmaan niitä mieluisimpia ominaisuuksia. Ja turbollisen potentiaali. Hintansa vanhemmat Audit sitkeästi näyttää pitävän. Oikeastaan Gyllenhammer on aikas mukava peli ja tehoakin tarvittaessa löytyy....
Comment
Comment