Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pitääkö Audi vaihtaa Audiin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitääkö Audi vaihtaa Audiin?

    Kertokaapa, kokeneet Audistit, omasta merkkiuskollisuudestanne. Oletteko ongelmista huolimatta vaihtaneet yhä uudelleen rinkelipussiin, jonka tekniikan ja ominaisuudet tunnette, ja jossa sittenkin on runsaasti ylivertaisia laatutekijöitä useimpiin kilpailijoihinsa verrattuna? Ja jos olette vaihtaneet tai harkinneet vaihtaa merkkiä, niin mitkä ovat omat suosikkinne? Onko moni vaihtanut konsernin sisällä?

    Autohistoria-ketjusta näkee, millä merkillä ja mallilla kukin on ajellut, mutta perustelut tahtovat sieltä uupua.

    Itse olen ollut vannoutunut VW-mies (28 vuotta), ja nyt on alla ensimmäinen Audi. Miksikö vaihdoin? Pysyäkseni edelleen konsernissa, mutta perheen kutistuttua kaksihenkiseksi arvioin, että nyt olisi aika panostaa laatuun :). Aika näyttää.

    Jos aiheesta on jo riittävästi keskusteltu, ylläpito voinee ystävällisesti pistää linkin / linkit näkyviin ja sulkea tämän.
    Viimeksi muokannut Quality; 16.5.2007, 05:40.

  • #2
    Sen verran masokisti olen, että 17 vuotta olen ajellut iäkkäillä audeilla. Nyt kolmas menossa, tällä ikää jo se 15 vuotta...

    Johonkinhan ne palkkarahat on tuhlattava, nyt kun avioliiton myötä on jäänyt tuo "viini, laulu ja naiset" -osasto hieman vähemmälle.

    Comment


    • #3
      Kansanautosta on kova kuume päästä taas takaisin Auton rattiin, sen verran paremmalta tuntui Audi kaikissa pienissä yksityiskohdissa ja muutenkin laadukkaamman oloinen. Vaikka periaatteessa samoista palikoista kasattuja molemmat konsernisisarukset ovat.

      Comment


      • #4
        Mihin tuo otsikon G: yrittää viitata?

        Auton valintahan jää aina loppujen lopuksi perustelujen ulkopuolelle ja puhtaasti tunnetilojen ohjaamaksi.

        Comment


        • #5
          Edelliset autot (noin 10kpl) ollut aina Audeja tai Volkswageneita, nyt alla BMW, lähinnä siksi, että neliveto3 oli mielestäni parempi ajaa kun A4, sekä maksoivat vanhasta paremmin ja kerranhan se on kokeiltava miltä ruoho maistuu aidan toisella puolella. Paluuta Audi leiriin valmistelen jatkuvasti... (automaattilaatikon puute A5 quattrosta viivästyttää projektia ilmeisesti ensi lumille)

          Comment


          • #6
            Mihin tuo otsikon G: yrittää viitata?
            G:n saa poistaa. - Voinko itse muokata otsikkoa?

            Edit: Gallupia sillä tavoittelin ...
            Viimeksi muokannut Quality; 14.5.2007, 17:59.

            Comment


            • #7
              Kyllä mä joskus olen kelaillut kun tulee joku muu automerkki mieleen että toihan vois olla hyvä(kuitenkin vag).
              Sitten tulee pian mieleen että kun se ei vaan ole Audi!
              On kuin paskempaan vaihtais eli merkki tulee pysymään.
              On tuo nykyinen toiminut sen verran vakuuttavasti.
              Seuraava sitten raapii joka kulmasta,se on päätetty:)

              Comment


              • #8
                Joskus heikkoina hetkinä tulee vilkuiltua, että mitäs kaikkea hienoa muilta merkeiltä löytyykään. Mutta aina lopulta tulee järkiinsä ja katsoo millaisen Audin (tai muun VAGgineen) saa samalla rahalla. Miksi siis tyytyä korvikkeeseen... VAG on tuttu ja turvallinen, jonka ominaisuudet - niin hyvät kuin huonotkin - on tulleet tutuiksi. Vieraalla merkillä joutuis alottamaan kaiken ihan tyhjästä.

                Comment


                • #9
                  Nyt on audiputki toistaseks poikki.... Hyvin palvellut V6 lähti uuteen kotiin ja nyt alla on Honda HRV jonka erehdyin ottaman vaihdossa...Mutta eiköhän se taas kohta Audiin vaihdu- japseja mollaamatta, ei ne riisipurkit autoja oo.....

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä ne ominaisuudet ja omat mieltymykset ratkaisevat hyvin pitkälti autonvalinnan. Audeissa ei ole nykyään minulle mieleisiä moottorivaihtoehtoja ja hinta/ominaisuudet eivät mielestäni kohtaa riittävän hyvin. Toki sama ongelma on miltei kaikissa uudemmissa autoissa. Seuraava nelikko joka tulee 90:n tilalle ei välttämättä ole Audi ja tuskin volkkarikaan. Haldex peli se ei ole ainakaan. Tosin jos mitään ihmeellistä ei satu, niin ongelma ei ole ajankohtainen vielä pariin vuoteen.

                    Comment


                    • #11
                      Isältä pojalle -linjalla on menty. Isäukko on melkoisen vannoutunut VW-mies ja sitähän ne pojat perässä jne. Kun ajokortin sain v. 1981, oli ensimmäinen auto Kupla, niitä sitten seurasikin toinen toistaan.

                      Pari Audia välillä omistaneena (200tq 1B ja A6 AEL R.I.P.) ei konsernituotteista osaa oikein erossakaan olla. A6:lle korvaajaa reissuautoksi etsiessä kokeilin esim. Pösö 406 HDI:tä. Mukava tiellä, ihan ok muutenkin, muttei vaan iskenyt... FarkkuPasuuna tulikin sitten hommattua, tuntui vaan istuvan käteen hyvin ja muutenkin oli kuin vanhaa tuttua olisi tavannut.

                      Silti, viitisen vuotta tuoreempana Pasuunassa ei ole samoja fiiliksiä kuin A6:ssa. Onko korvien välissä vikaa tai jokin pysyvä vaurio?

                      Välillä on pihamaalla käynyt japsia, joskus ranskalaisia (siis autoja) ja Italian ihmeitä + 80-luvun Escortti. Niistä ei sen enempää. Hieman pelottaa, että se Bimmeri tai Mercedes vielä tulee kokeiltua. Bimmeri jopa hieman houkuttelisikin, kun pääsi kohtuullisen tuoreen 545:n kyytiin...

                      Comment


                      • #12
                        Rohkenisin olla Jounin kanssa eri mieltä diagnostiikan pätevyydestä. Sinällään itsehän en mistää mitään tiedä, mutta kyllä sen tulkitseminen on aika hanurista kun vertaa tähdellä varustettuihin autoihin.

                        Comment


                        • #13
                          ... en tiedä... Mikä kumma tuossa rinkula keulassa niin viehättää. Kun sen on kerran mennyt ostamaan ei siitä voi luopua. Vuodesta 2000 Ajeltu Audilla. Eli vain vuosi kortin saamisen jälkeen tulin "järkiini" ja ostin ensimmäisen Audin.

                          Kakkos autoksi kävin kokeilemassa pientä sitikkaa... ja samana iltana tein päätöksen, että kyllä sen kakkos autonkin täytyy edustaa samaa merkkiä.

                          ...Pääseekö tästä "hulluudesta" jotenkin eroon. Olis niin kiva kun se auto olisi vain kulkuväline paikasta A paikkaan B.

                          Täytyy lähteä apteekkiin... ;)

                          Comment


                            #14
                            Itse kiersin sellaisen lenkin kun viimein 1992 pois myydyn Saab 90:n jälkeen jälleen auton v. 2003 ostin, että: Peugeot 406, Audi A4 1.8T Multitronic, VW Golf Plus 2.0 TDI, Skoda Octavia Combi RS ja vielä iski polte: nyt on A4 Avant 2.0 TFSI quattro Tiptronic. Kaikki uusia. Siis 5 (VIISI!) uutta autoa kolmessa vuodessa. Otin vähän taukoa kiinni. :-) Eli, jokin veti takaisin Audin pariin lopulta, syy ekan vaihtoon oli lapsen tulo (sedan), sen jälkeiset kaksi rahallista hölmöilyä - mutta en moiti mitään autoistani huonoksi.
                            Merkkiuskollisuus, hmm..kyllä mietin jo seuraavaa autoa vaikken sitä vielä aikoihin aio ostaa. A5/A6 kiinnostaa, mutta olen avoin myös BMW / MB suuntaan, tosin kunnollinen neliveto pitää olla eikä siitä nyt huvikseen ihan hulluja makseta (tämä kommentti siis Audin / BMW:n puolesta).

                            Comment


                            • #15
                              Merkkiuskollisuutta ei pahemmin löydy. Ja ellei olisi muuta korjauspajaa kuin Käyttöauto Vaasassa, joka osaa/pystyy korjaamaan olisin varmaan luopunut Audista. En niinkään Audin vuoksi vaan tuon kyseisen liikkeen.

                              Meinasin itseasiassa vaihtaa autoa 2-3kk sitten Passattiin (3.2 DSG 4-motion), mutta kun jäi koeajot saamat (ko. liikkeestä) niin kiinnostus lopahti vaihtaa koko auto. Eikä tuo epäselvä autoverotuskuviokaan anna yhtään lisäinnostusta vaihtaa autoa..

                              Muutamia asioita kuitenkin on varmaa seuraavassa käyttöautossa:
                              -neliveto (tästä ei pysty tinkimään millään)
                              -kohtuullisen tehokas (tykkiä en välttämättä tarvitse, mutta reippaasti pitää liikkua - itseasiassa dieseli kiinostaa hyvän väännön vuoksi jos vaan saa DSG:llä tai vastaavalla)
                              -hyvä ajettava (sporttinen olla pitää, tukevat penkit jne.)
                              -enemmän tilaa kuin nykyisessä (4 henkinen perhe tarvitsee jonkin verran tilaa autossa)
                              -kohtuullisen laadukas

                              Onhan niitä muutamia autoja jotka nuo vaatimukset täyttää. Hinta tietysti on yksi merkittävä tekijä sekä luonnollisesti vaimon vaatimukset (mm. ei halua bemaria - syystä tai toisesta).

                              Comment


                              • #16
                                Se vielä että aiemmat "autot" on saaneet lähteä kun koko ajan on jotain vikaa tms päällä(2 opelia ja renu).Nyt on tuossa kulkineessa mennyt 80tkm matkalla MAF ja vilkkurele!
                                Ei paskemmin mun mielestä.Miksipä sitä ehjää ja hyvää vaihtamaan.
                                Jos perse kestää jätän tuon joskus kakkosautoksi ja sitten koko perheelle A6 Avant quattro, mun korvaan tämä kuulostaa hyvältä:)

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä oli neljän tq Audin putki (5000tq -87, Coupe tq -81, 80 gte tq -87 ja UrS4 -91) ja nyt viime kesästä on alla -piru vie- ollut 3b passat tdi etuvetoisena... Kyllähän tää kyrpii melkein joka päivä - paitsi tankatessa=) Mutta kyllä tässä koko ajan ollaan aavistus haku päällä=) Tuo "tq" Caravellekään ei kuitenkaan ihan käy korvikkeesta..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itellä ei ole merkkiuskollisuutta vaikka jo toinen audi menossa onkin... Kaikkea pitää kokeilla. Käyttöauton speksit on neliveto ja riittävästi tehoa, muuten melkein ihan sama. Kesäautot erikseen, sellaista ei nyt kyllä edes ole

                                    Japsikinnerit kiinnostas siinä mielessä, että esim Japan-moottorituonnista saa vaikka mitäihmekoneita noihin vehkeisiin ( 1.3 turboa, 1.6 remmiahdettua yms)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Rohkenisin olla Jounin kanssa eri mieltä diagnostiikan pätevyydestä. Sinällään itsehän en mistää mitään tiedä, mutta kyllä sen tulkitseminen on aika hanurista kun vertaa tähdellä varustettuihin autoihin.
                                      Jouni viittasikin helppouteen saada yhteys auton tietojärjestelmään. Missä muissa konsernin tuotteissa saa tehtyä kaiken, mihin diagnostiikkapistokkeen kautta kykenee, ~20e maksavalla adapterisarjalla aina 80-luvun lopun malleista 2000-luvulle asti? Aivan viimeisimmät mallit tosin jo tarvitsevat CAN-väylää, mutta ovat edelleenkin varsin kohtuullisen rahapanostuksen ulottuvilla.

                                      Itse näen VAG:n diagnostiikan muihin verrattuna kuin Linux vs. Windows. VAG:n diagnostiikka on kuin avointa lähdekoodia, kun muut eivät anna suurin piirtein edes yhtä vinkkiä huoltovalon nollaukseen.

                                      Ja eivät nuo VAG:n autojen suoltamat vikakoodit nyt todellakaan vaikeaselkoisia ole.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kertokaa p*****le tämä koodauksen helppous ja yksinkertaisuus huoltopisteille sekä maahantuojan tekniseen tukeenkin. Kaksi päivää kuulemma olivat selvitelleet tunteeko MOST uuden laitteen suoraan jonkun sisäisen tietokannan ja laitteen koodin perusteella vai pitääkö jokainen lisälaite aina koodata erikseen väylään. Ei selvinnyt.

                                        Ei sen puoleen, ei tuo netistäkään mistään kovin helpolla selviä. Pointtereita otetaan vastaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jasso,
                                          Tajusin kyllä tuon pointin noista kolmannen osapuolen adaptereista.
                                          Ja niin, enhän minä tosiaan tiedä vagin diagnostiikasta mitään, enkä senpuoleen marsunkaan. Kyse kun ei ollut pelkästään siitä että osaako lukea ne vikakoodit vaiko eikö.

                                          Onhan se lapiollinen p*skaakin hyvä, jossei paremmasta tiedä
                                          Viimeksi muokannut Jartsake; 15.5.2007, 16:55.

                                          Comment


                                          • #22
                                            oma auto-ura alko onnellisesti nissan- sitten volvomiehenä ja myöhemmin hondalla nautiskelin pienestä kulutuksesta ja emäntien etsiskelystä.. vaan sitte koitti armeija-aika ja siinä jossain jouto-aikana sain käsiini sen gti-lehen misä niemisen jukan olio a4 oli esiteltynä, sillon kilahti ja pahasti nyt on viides audi menosa eikä yhtään järki syin tehtyä autokauppaa sen ekan audin jälkeen...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ehkäpä se on justii sitä kokemusta, niin hyvässä kuin pahassakin...
                                              Itellä ollu aikojen saatossa montaki japanian ihmettä, jopa ranskiksen kautta jenkkiautoihin on menty jossain vaiheessa, mutta nykyisin tulee jostain syystä kuitenkin suosittua vag tuotteita sekä harrasteena että käyttiksenä...
                                              Audi on -ja toistaiseksi pysyy- harrasteena, viimeaikoina työjuhtana on vaihdellu volkkarit ja audi. Mitäpä sitä totuttua ratkaisua muuttamaan ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Makuasioitahan nämä pitkälti ovat. En itse näe välttämättömänä, että kun nykyisen Audin vaihto tulee eteen, että uusikin olisi Audi. Paljon japanialaisia, lähinnä Toyotia omistaneena en kuitenkaan usko palaavani japanin ihmeisiin. Perheessä on toinenkin V.A.G kulkine, eikä näistä konsernituotteista ole pahaa sanottavaa, vaikkakin "neljän nollan" autossa ongelmia on ollutkin.

                                                Jotain pyöreää seuraavankin auton nokalta löytyy, mahdollisesti tähti tai propelli, mutta neljä nollaakin on varmasti mukana vaihtoehdoissa. Missään tapauksessa en usko, että Audissa esiintyneet ongelmat vaikuttavat auton valintaan tulevaisuudessa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllä näissä joku viehättää, nyt on 17 vuotta Audi ollut alla ja en vois enää kuvitellakaan muun merkkisellä ajavani. Ne on jotenkin mun "tyylisiä" autoja.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo töissähän ne pitää aivan hulluna miehenä kun vanhoja audeja oli tossa talvella jo neljäkin pihassa. Yleinen piirre Audeissa on jatkuva kehitysprojekti ja ylläpito ja lisäksi alkaa olla itsellä jo vähintään pienen merkkiliikkeen verran osia vanhaan R5 vehkeisiin. Oli sitten vaikka vapari tai tq.
                                                    Hienoa on se että leima irtoo aikahelposti vaikka erikoneita pellinalle leipookin. Voisin vaikka väittää että olen muutaman henkilön hiukan ohjastanut myös mukaan Audien ihmeelliseen maailmaan...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Noh, nyt on taas kotoisa olo...Riisikuppi lähti ja pirkkamersu on taas pihassa...Eli kyllä se vaan on näin että audia ei kannata vaihta kuin audiin...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        VW Golf TDI vm. 2000 vaihtui äsken ja uusi auto on A4 2,5 Q TDI vm. 2003. Tähän mennessä A4:n laatu tuntuu vakuuttavalta ja kyllähän volkkarikin oli varma ja luotettava peli; ajelin sillä yli 200 tkm.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          tähän talouteen ei taida olla uusia Audeja tulossa. Kaikissa maailman autoissa on vikaantumisriski olemassa ja harrastamaan joutuu aika uusiakin "laatumerkkejä". Olen päättänyt jatkossa pitäytyä pelkästään Alfa Romeoissa koska ne on hienoimpia noin muuten! Jos keksintö aiheuttaa päänvaivaa, saa se vastineeksi olla nätti....
                                                          (Tuo profiilin Audi kyllä kai täytyy jättää perheeseen kun ei sitä kukaan todennäköisesti riesakseen järkihintaan osta).

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei voi koskaan tietää...

                                                            Mihin olen tyytyväinen nykyisessä autossani?
                                                            - Mukavuus ja tilat
                                                            - Korin ja maalipinnan kunto (ei ruostetta)
                                                            - Mutka-ajo ominaisuudet
                                                            - Ilmastoinnin toimivuus

                                                            Mikä oli parempaa edellisessä autossa (Saab 9000):
                                                            - Matka-ajo ominaisuudet
                                                            - Ohjaus tunnokkaampi suoraan ajaessa
                                                            - Penkit
                                                            - Moottorin luonne

                                                            Nämä kaksi ajattelin yhdistää seuraavassa autossa ja olenkin harkinnut seuraavaksi Bemaria. Mutta vasta vuosien päästä, nyt ajetaan Audilla. Voihan se olla että sairaus ei ole vielä tarttunut, ja kun se tarttuu niin ajan Rinkulalla loppu ikäni. :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X