Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A5: tarua vai totta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A5: tarua vai totta?

    http://www.carster.com/blogs/News/10618

  • #2
    Eiköhän tämä ihan totta ole.

    Comment


    • #3
      Tässä tämän hetken paras arvaus miltä auto tulee näyttämään.

      Comment


      • #4
        Näköjään Audikin oppii ottamaan muotoilumallia Alfasta. Tuo näyttää jo suorastaan autolta, eikä vain ylihintaiselta Scodalta. ;)

        -izmo-

        Comment


        • #5
          Siistiltä näyttää. Koskahan tuosta on (mahdollisesti) Avantti tulossa.

          Eipä sillä, en ole ihan heti laittamassa kun A-nelonenkaan ei ole vielä omistuksessa. :) Kunhan tässä lämpimikseni mietiskelen.

          Comment


          • #6
            Jotenkin tulee tuosta kulmasta heti mieleen bemari kun ei katso maskia. Jotkut aikaisemmat kuvat näytti paremmilta, mutta ei tuokaan huono ole.

            Edit: siis kyljestä tuli bemu mieleen.

            Comment


            • #7
              Minullekin tuli buimuri mieleen tuosta keulasta. Jos ei olisi jyrsijäluukkia, niin helposti tuon baijerilaiseen sekoittaisi.

              Comment


              • #8
                Itellekin tuli jotenkin bemari mieleen, mutta enempi tuosta kyljestä kuin keulasta. Oikeastaan en löydä keulasta mitään yhtäläisyyttää... Aika jännä että ovat pistäneet tuollaset ovenkahvat, kun suurimmassa osassa on edelleen läppämalliset. Ainoastaan uus TT ja Q7 on tuollasilla. Leviämässä koko mallistoon?
                Avant varmaankin edelleen nelonen. Eikös nuo "välimallit" pitäny olla pelkästään coupe tms?

                Comment


                • #9
                  Eikö vähän ihmetyttää, että valmistaja aloittaa koko mallisarjan coupesta? Saattaa olla ei ole edes tarkoitustakaan rakentaa täydellisen tuotesarjan A4 ja A6 rinnalle?

                  Comment


                  • #10
                    Jos oikein muistan niin vitosesta ei ole tulossa kuin tuo yksi korimalli, eivät ole edes vahinkovankkuria tuosta suunnitelleet.

                    Comment


                    • #11
                      En tiedä mitä Jonde tuolla vahinkovankkurilla tarkoitti, mutta eikö joskus ole puhuttu että tulisi Q5? Lueskelin marketissa jotain ulkolaista autolehteä niin siinä oli A4 kokoluokan maasturista kuvia ja taisi olla nimeltään Q5.

                      Comment


                      • #12
                        Vahinkovankkuri on se, kun sulle käy vahingot sen alesta pokatun 16vee tytön kanssa ja tarvitset konttitilaa kärryille ;)

                        Comment


                        • #13
                          Nopeesti kuukkeilsta katsoen löyty tämä.


                          http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Audin+pienempi+maasturi+Q5+vain+Yhdysvaltoihin/1135220052403?merkki=Audi[/url]

                          Ihan nätti tuo Q5.

                          Löytyi sieltä juttua Q3 stakin, mutta ei siinä ole enää mitään tolkkua.
                          Kuka oikein haluaa 3-ovisen citymaasturin?

                          Voi ei! Nyt löysin jotain vielä villimpää.

                          "Audi TT Avant" ??!!

                          http://www.ajovalo.net/ensiesittelyt.htm

                          Tiedot ovat kansainvälisen autolehdistön arvauksia ensiesittelyajankohdasta vuosineljänneksittäin.
                          Mutta on tuo TT avant jo arvauksenakin huono.

                          Edit lisäys, lisäys ja lisäyksen korjaus

                          Comment


                          • #14
                            Uudessa TM:ssä oli että tuo A5 esiteltäisi keväällä/kesällä ja uusi A4 loppuvuodesta. Saas nähdä pukkaako auto kuumetta. A5 varmaan antaa vinkkiä myöskin siitä millainen sisusta uudessa A4:ssä tulee olemaan. Eri lähteissä olleiden juttujen perusteella torsenista tulisi uusi versio, jossa samantyyppinen voimanjako kuin uudessa RS4:ssä, S6:ssa ja S8:ssa on. Myös pittäisasennettuun moottoriin sopivasta DSG-vaihteistosta on ollut huhuja.

                            Edit: noista uudesta torsenista ja DSG:stä olen lukenut siis A4:ään liittyen.

                            Comment


                            • #15
                              A5 esitellään helmi-maaliskuun vaihteessa Geneven autonäyttelyssä
                              A4 esitellään syyskuussa Frankfurtinautonäyttelyssä
                              A5 alussa coupe, jatkossa myös cabrio, A4 edelleen sedan ja avant, Q-mallit on sitten erikseen.
                              Mua kutkuttaa nyt jo tuo A5, taitaa baijerilainen lähteä vaihtoon ja urkki saa toisen coupen rinnalleen.
                              Onko kellään moottoripaletista mitään hajua? 1.8TFSI, 2.0TFSI ja 3.0TDI ja bensaV6 ilmeisesti ainakin tulee.
                              ps.Toivottavasti A5 tulee vaan quattrona, ettei tulis markkinoille mitään 1.4TSI vajaaveto hinnat alkaen mallia.

                              Comment


                              • #16
                                Millos ne meinas tuoda sen 5pyttysen takasin markkinoille?. Se sopisi miusta tohon A5:seen, kuin nenä päähän.

                                Comment


                                • #17
                                  5-pyttyisestä luin tuulilasista tai TM:stä, en muista kumpi oli, että se tulisi turbolla terästettynä TT:n RS versioon 2008. Hevosvoimia olisi n. 350. Muiden mallien yhdeydessä ei ole ko. moottorista näkynyt mainintaa, mutta luulisi että jos tuommoinen tehdään niin sitä käytetään muissakin malleissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ps.Toivottavasti A5 tulee vaan quattrona, ettei tulis markkinoille mitään 1.4TSI vajaaveto hinnat alkaen mallia.
                                    Joltain nettisivulta bongasin että kyllä siitä vajaaveto-versiokin tulee.
                                    Moottoreista tulee 3.2 l V6 ja parin vuoden päästä RS versio, vissiin V8 koneella, muista koneista en muista lukeneeni.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audi on jo pystyttänyt tuommoisen siten uudelle A5:lle. Autosta ei vielä ole kuvia, mutta esittely päivämäärä tuolla jo on eli 6.3.2007 Genevessä.

                                      http://microsites.audi.com/audia5/html/index.php

                                      Rekisteröitymällä voi voittaa A5:n pienoismallin;-)

                                      Edit: tule heitettyä yllä olla oleva kommentti eka verkosta bongattua osastoon kun ei muistunut mieleen että Esson baarissa on jo aiheesta juttua. Oikeestaanhan tämä threadi kuuluisi tuonne verkosta bongattua osastoon;-)

                                      Saas nähä mitä moottoreita tuohon tulee ja onko seuraavalla quattro tourilla ajettavana:-)

                                      Comment


                                      • #20
                                        quattro tourin ajattaja ainakin puhui, että viis pyttynen tulis takas tuohon A5 malliin. Saa nähä oliko mutu juttuja häneltäki :-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          5-pyttysestä (turbo) koneesta on huhuiltu jo toista vuotta milloin missäkin autolehdessä/nettipalstalla. Maaliskuun alussa A5 paljastetaan lehdistölle ja 6.3 suurelle yleisölle, silloin ollaan teknistenkin kysymysten kanssa paljon viisaampia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tekniikan maailmassa oli tuosta 5-pyttyisestä koneesta taannoin, että tulisi TT:n rs versioon, 2,5 l turbokoneena, 350 hv tehoisena 2008.

                                            Edit: A5:sta lukemissani artikkeleissa ei tuohon ole ehdotettu 5-sylinteristä,vaan 3,2V6 ja 3.0 V6 TDI. Saa nähdä mitä koneita sitten oikeesti tulee ja onkohan tuossa DSG optiona.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuossa lie moottori pitkittäin?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Pitkittäin on, tuo perustuu samaan pohjalevyyn kuin loppuvuodesta tuleva uusi A4. Painonjakaumaa on ilmeisesti parannettu, ettei ole niin keulapainoinen kuin nyky A4 ja torsenistakin tulee joku uusi kehitysversio(näin ainakin nettilähteissä on mainittu).

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niin, vielä unohtui... Monen huhun mukaan tuleva A4 on vajaavetoisena takaveto, oiskohan tämäkin?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Voimansiirto luultavasti identtinen A4:sen kanssa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joskus oli tuosta huhua että uuden A4:n vajaavetoversio olisi takavetoinen, mutta olisi ilmeisesti karkottanut vanhoja asiakkaita, joten luopuivat ideasta eli etu- ja nelivetoversiot tulee.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sikälihän tuossa on nyt melko outo tilanne tulossa, jos ne vajaavetomallit oikeasti vieläkin pysyvät etuvetoisina. Meinaan vaan että se uusi pohjaratkaisuhan on yksi yhteen BMW:n filosofian kanssa, moottori työnnetään etuakselin takapuolelle, jolloin painopiste tasoittuu ja etuylitys jää pieneksi. Sitten vielä siihen moottori pitkittäin, ja vaihdelaatikko varmaankin nelikkomallit mielessä on siinä moottorin jatkeena. Ja tästä sitten viedään voima pelkälle etuakselille vajaavetomalleissa..? Ei kyllä mitään järkeä minun mielestäni.

                                                        Kun tuo uusi Passattikin siirtyi jo pois A4:n kanssa samasta pohjasta (kone taas poikittain), niin ehkä se olisi Audillakin aika astua isojen poikien pelikentälle ja ottaa se hajurako kansanmalliin. Sikäli kyllä totta varmasti sekin, että muutos saattaisi olla liian raju konservatiivisemmille asiakkaille.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          http://www.youtube.com/watch?v=4XYZPpN0bWA tuoltapa löytyy video autosta. kuulenko väärin vai onkos tuo kasi mikä tuolla hörisee

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuota videotaku kattoo ni näyttäs kyllä ettei oo työnnetty moottoria etuakselin takapuolelle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X