Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.9 TDI Q kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sori nyt, mut en usko 5.5l/100km 130-140km/h nopeuksissa AFN:llä.
    Evrytetty ja katottu ajotietokoneelta lukema?
    Paskatti menee siinä 5.9-6.5l paikkeilla melkein aina. Motarinopeudet nostaa huomattavasti kulutusta.
    AFN vajaaveto paskatti menee kans siihen 6:n pintaan, muttei mitään alle 5:n maantiekulutuksia kyllä tule. Saman painosia ovat A4 ja köyhäin audi.

    Comment


    • #32
      Maantievauhdissa vaikuttaa ilmanvastus enemmän kuin massa kiihdyttelyn kautta. Otsapinta-ala taitaa olla A4:lla tuntuvasti pienempi kuin Passatilla, ilmanvastuskertoimesta en tiedä.

      Mutta 5,5l/100km 130km/h vauhdilla kuulostaa kyllä vähältä.

      Comment


      • #33
        Golfi AHF:llä 125 kw, vie kuuden pintaan motarilla 140km/h vakkarilla.
        Talvirajoituksilla vakkarilla 120 km/h menee noin 5,5 - 5,8l/100 km

        Comment


        • #34
          Alla pyörivät vielä 225/45 R17 kumit.
          Mun mielestä menee kyllä varsin vähällä. Ajotietokoneen mukaan katsottu, mutta ei tunnu heittävän kovin paljoa.

          Alle 5 litraa ei ole mikään ongelma jos alle 100km/h ajelee, ihan tankkauksistakin mitattuna.Tosin kesärajoituksilla ei malta ajaa, kyllä se 115 tulee ajettua ja siinä se 5,2-5,4 tietokoneen mukaan.

          Tuossa kun Saksasta kotiin ajelin niin tuli tekemisen puutteessa aika tarkkaan seurailtua...
          Turusta Tampeelle 110-115 vakkarissa jokainen corolla täyskaasulla ohittaen 5,1 tietokoneen mukaan.

          edit se 130-140 mittarin mukaan, heittää jonkun 6km/h noissa vauhdeissa, eli vähän selittää

          edit2
          AFN vajaaveto paskatti menee kans siihen 6:n pintaan, muttei mitään alle 5:n maantiekulutuksia kyllä tule
          Kyllä jotain ongelmaa kaasujalan pumppaamisessa tai sitten joku on tukossa/rikki moottorista.Tietysti autot on yksilöitä, ja ilmanvastuksestakin vaikuttaa.
          Katsotaan mitä vaikuttaa kun saan -40mm satsin alle, ylätukivarren tappi vaan aika jumissa

          Comment


          • #35
            En tiedä onko rikki mitään, ei pitäisi olla. Appiukon autosta kyse.

            Omassa kulutusmittari valehteilee vähintää litran kun on evrytetty.
            Toisaalta ei tuolle luvatakkaan 5.6l pienempää kulutusta ohjekirjan mukaan. Sama onko automaatti tai neliveto, saman verran lisää ilmeisesti kulutusta.

            Comment


            • #36
              Nyt pistin PSI:n kiinni, ja semmoisen 10km koitin pihistellä loivasti mäkisellä maantiellä,max korkeusero ehkä 30 metriä.Eli siis nollasin risteyksestä lähtiessä jostain 30km/h vauhdista, ajelin sen 10km maantieta, 1 risteys tien päällä ja pari kotipihaan kurvaillessa, pysähtyä ei tarvinnut.
              Niin pihisti koitin ajaa kuin pystyin, semmoinen 70-80 vauhtia.
              3,9 näytti ajotietokone kun kotipihaan pääsin.
              Jokusen desin tuo tietokone on yleensä alakanttiin näyttänyt,mutta kyllä luulisi riittävän osoitukseksi, että alle 5:ttä pääsee... ;-)
              edit:etupäässä myös madallussatsi kiinni

              Mitä vähemmän pysähdyksiä, sen tarkempi tuo ajotietokone tuntuu olevan=toimii maantiellä paremmin kuin kaupungissa.

              Comment


              • #37
                Pitänee vähän tarkastella ilmanputsaria ja MAF:fia kun keskikulutus huitelee siinä 8.8 l/100km paikkeilla. Kannattaisi varmaan katsoa VAG-comilla vääntölukemia, muita ehdotuksia?

                Käy ja kukkuu mallikkaasti, liikkuukin mielestäni hyvin. Lastutettu AVF kyseessä siis. Webasto on käytössä noin 30 min /päivä, ajo on aika kaupunkipainoitteista ja pientä Q-lisää voi ehkä laskea. Siitä huolimatta tuntuu tuo yhdeksän litraa per sata km vähän liian suurelta.
                Attached Files

                Comment


                • #38
                  Harald: Minulla oli samanlainen auto kuin sinulla vuodesta 2005 asti. Autossa oli HS-Elektrikin ohjelma (n.160hp). Viimeisen 12kk:n keskikulutus on 7,2 l/100km.

                  Kaupunki- ja työmatkaajossa kulutus oli n. 7,5-8 l/100km mutta matka-ajossa pääsi parhaimmillaan n. 5,8l/100km. Nämä arvot siis laskettuna koko tankillisen kulutuksesta, ei ajotietokoneesta.

                  Kun autolla vähänkin räppäili, pomppasi kulutus. Eli entiseen autooni verrattuna autosi kulutus on yläkantissa, mutta toisaalta kylmä keli ja webaston päivittäinen käyttö lisäävät suhteellisen paljon kulutusta.

                  Alla viimeisen 12kk kulutustiedot tankkaus.com palvelusta:

                  http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=9920

                  EDIT: huolto-ohjelmassa ilmansuodatin vaihdetaan 90tkm ! välein, eli kannattaa varmaan ensimmäisenä laittaa uusi suodatin ja ottaa kärpäset pois imuputken suulla olevasta verkosta.
                  Viimeksi muokannut anotsook; 30.1.2010, 17:22. Perustelu: suodatin

                  Comment


                  • #39
                    Minulla on nyt neljän tankin keskikulutukset 8,36 (matka-ajoa ruotsista), 8.75l, 9.11l ja tänään 8.79l/100km. Kiva kuulla että kasiin pitäisi päästä, sen varaan olenkin vähän laskenut.

                    Uusi ilmansuodatin on pyörinyt jaloissa jo pari viikkoa. Jos nyt huomenna olisi vähän leudompaa niin vaihtaisi nyt ainakin sen ja kävisi MAF:in mittaamassa.

                    Comment


                    • #40
                      Näyttää 5,2kW webaston kulutus olevan 0,61 l/h, eli menee sillekin kuitenkin jokunen litra / tankkaus.

                      Comment


                      • #41
                        Näyttää sunkin profiili päivittyneen illan mittaan, onnittelut siitä.

                        Jos se päivittäinen 0,3l menee webastolle, ja matkaa taittuu noin 20 km päivän aikana niin kyllähän se viidessä päivässä tarkoittaa nimenomaan 1,5 l lisäkulutusta. Dieselissä ei vissiin ryyppyä ole, joten kylmyys sinänsä ei taida olla syy. Pitänee harkita taloyhtiön tarjoaman ilmaisen sähkön käyttämistä..

                        Comment


                        • #42
                          [OT]

                          Kiitoksia onnitteluista. Maanantaina tuli kauppa vanhasta autosta ja perjantaina löytyi tilalle uusi. Viikon päästä pitäisi olla uusi kiesi alla.

                          [/OT]
                          Aika hyvin sitten tuon sinun autosi kulutus vastaa minun edellisen auton lukemia, jos webaston kulutus vähennetään pois. Ei silti n. 1,5€/viikko on kohtuullinen hinta lämpimästä autosta:)

                          Ennen tuota nelivetoista minulla oli 2001 mallin B6 sedan etuveto awx koneella ja siinä keskikulutus oli reilun litran / 100km pienempi. Lisäksi etuvedossa on isompi tankki (70l), joten toimintasäde oli reilusti avant quattroa isompi.

                          Comment


                          • #43
                            Kiitos tuosta herätyksestä koskien lämmityksen kuluja.

                            Ei mikään ihme muuten jos kuluttaa vähän liikaa. Lumisihti meni rikkinäisenä nyt roskiin ja suodatin on vaihdettu. Keveämmällä kaasulla tuntuu nyt kulkevan tasavauhtia. MAF mittaukseen illemmalla niin eiköhän se tieto viimeistään siinä vaiheessa lisää tuskia.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #44
                              Mikäs linnunpesä se sieltä pilkistää? Tuttu näky.

                              Comment


                              • #45
                                MAF actual ryhmässä 003 on naulattuna arvoon 1249.5 mg/R välillä 2500-3500 rpm joten se on kai sitten kunnossa. MAF specified on siinä kohtaa vain 850 mg/R, mitä tarkoittaakaan.

                                EGR huitelee osakaasulla 65% pinnassa, pitänee keksiä jotain tuollekin :)

                                Kuutosella kaasu pohjaan niin VAG-COM kertoo ryhmässä 020 että vääntöä olisi 410 Nm. Kuullostaa mukavalta mutta tuo mittaustapa lienee hiukan optimistinen?

                                Pitää nyt seurailla miten tuo kulutus kehittyy. Em. ilmansuodatin ei ainakaan auttanut siinä.

                                Comment


                                • #46
                                  MAF specified on siinä kohtaa vain 850 mg/R, mitä tarkoittaakaan.
                                  Sitä, että ainakaan jakajapumpullinen (eikä näemmä myöskään pumppari) osaa pyytää enempää. Eli kaikki on tuossa ihan kunnossa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eli MAF tarkistettu, EGR laipattu ja lumisihti+ilmansuodatin uusittu. Auto käy ja kukkuu hyvin, ei savuta ja vääntää hyvin alta 2 krpm. Tänä aamuna -15°C pakkasta ja ennen lähtöä noin 30 min webasto päällä. Ajoin sitten reitin lauttasaari - kasarmintori - arabianranta ja arabianrannassa katsoin ajotietokoneelta keskikulutukseksi 12,1 l/100km ja keskinopeus 22 km/h.

                                    Aika paljon kahdeksaan litraan verrattuna.

                                    muoks: huoltokirjan merkinnät arvailevat kaupunkikulutukseksi 8,0l/100km. Lämmöt eivät kyllä nousseet 90°C kohtaan, pitänee varmaan hoitaa tuo termari+G62 nyt hetialkuun?

                                    Muoks²: Ripeä Ikea reissu Larusta espoon ikeaan tunnin seisonnan jälkeen -15°C pakkasta. Mittarinopeudet melkein koko matkan 100 tai 110 km/h reittinä laru-länsiväylä-kehä kakkonen- turun motari ja paluu. Keskikulutus 6,6 l/100 km. Kai se on kunnossa, mutta jähmeän malmikasan nylkyttäminen muiden kävelyvauhtia ajavien takana verottaa.
                                    Viimeksi muokannut haraldh; 24.2.2010, 20:08.

                                    Comment


                                    • #48
                                      MAF:in tarkastus tapahtuu ihan VAG-COM:illa?
                                      Omalla oli nyt ensimmäinen tankkaus 7,1l/100km ja tuntui aika korkealta, kun edellinen kulkine imutteli ~samaan ajoon 4.8-5.2l

                                      Comment


                                      • #49
                                        Juu, vag-comista engine - measuring blocks ja kanava 8 tai jotain eli MAF actual/MAF specified ruutu auki ja polkemaan kunnon veto ja pyydät repsikkaa seuraamaan lukuja. Specified ei osaa pyytää yli 850, mutta kunnossa ollessaan actual paukuttaa 1200-1250 lukemia aina kunnon vedossa ~1700-2500rpm kun ahdot on on kovimmillaan, tietysti softasta riippuen millä välillä ahtaa isosti.

                                        edit_ paljonko on q-lisä teikäläisellä,ellei edellinen ollut q ? ;-) yleensä tahtoo talvisin olla jonkin verran...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Edellinen oli ihan etuvetari AFN 1.9TDI. Ei tässä nyt enää voi juurikaan talvesta puhua. Eilen vähän yritystä tosin oli.. ;)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tää jakajapumpullinen on kato vaan niin perkeleen hyvä peli ettei toista ole =)

                                            Kyllä se q-lisä nätilläkin ajolla on vähintään puoli litraa, hieman painavampi auto pari desiä ja pumppusuuttimet puoli litraa. Loput on sitten mystiikkaa...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mniih.. tosta tulee vasta 1½litraa. Menee varmaan sinne mystiikan puolelle, mut jos kuitenkin vähän kattelis noita maffeja etc ennen kuin soitan manaajalle. :)

                                              Comment


                                              • #53
                                                Passatissa Eberi päällä aina kun kone on kylmä tai keli on alle -15 jolloin moottorin lämpö ei kunnolla riitä sisätilojen lämmitykseen. Saattaahan se Eberi muutaman desin nykästä löpöä kun käy, mutta kylmä tdi/sdi kone se vasta löpöä kuluttaa, äkkiseltään arvioiden kulutuslisä on kymmenkertainen löpölämmittimen tarpeisiin nähden.

                                                Nykyisellään passatti vie keskimäärin n. 6.5 l/100. Hieman on alkuperäisestä kulutus pompsahtanut kun vakiotällissä kulutti vain n. 5 l /100. Lukema on hämmästyttävän pieni auton kokoon ja nelivetoisuuteen nähden mut ei mikään tavaton jakajapumppukoneissa. Rengastus ollut vakiokokoa.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  kylmä tdi/sdi kone se vasta löpöä kuluttaa, äkkiseltään arvioiden kulutuslisä on kymmenkertainen löpölämmittimen tarpeisiin nähden.
                                                  Ei päde ainakaan isompiin. AKEn kulutus marraskuussa 7,5 kun lämppäri oli huollossa, sen jälkeen reilu 8 litraa kun lämmitetään 2 kertaa päivässä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuulilasista luin, että Webasto Thermo Top E vie 0,47l/h.

                                                    Omassa autossa on tuo laite ja meinasi vähän järkyttää kun laskin kulutuksen, ei ole edes neliveto. 7,6l/100km. Automaatti kylläkin, joten jos AFN vei n. 6l/100km tässä nurkissa talvella, niin eiköhän webaston käyttö ja automaatti tuo ton verran lisää.

                                                    Ja kyllä keskikulutusta nintendosta katsellessa kulutus pyörii kymmenen paremmalla puolella silti ekat kilometrit, vaikka olisikin lämmittänyt.
                                                    Viimeksi muokannut A6tonen; 20.3.2010, 10:30.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Nintendohan laskee aivan päin seiniä sillä jos pysähtyy niin keskikulutus nousee desi per sekunti vauhdilla joka ei kyllä vastaa todellisuutta. 0,8 l /h pitäisi olla kulutus tyhjäkäynnillä ja minuutinkin seisominen valoissa ei kyllä nosta keskikulutusta 8:ta 12 litraan. Nykyään pidän tuota keskikulutustoimintoa nintendossa lähinnä hupilaitteena etenkin kaupungissa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tottakai ajotietokone nostaa kulutusta joutokäynnillä jos takana on lyhyt matka nollauksesta. Pidemmän matkan keskikulutusta laskiessa ei nouse niin nopeasti.

                                                        Itsellä näin talvella 10km:n työmatka ajossa kulutus on jotain 7.5-8 litran luokkaa eeberikäytöllä.

                                                        Kovilla pakkasilla kylmä voimansiirto ainaki mun quattrossa haukkaa pari litraa enemmän satasen vauhissa alkumatkasta vaikka moottori olis eberillä lämmitetty käyntilämpöön. Kankeuden takia tuleeki monesti aamusin ajeltua pienempää tietä seuraavalle rampille ennen moottoritielle hyökkäämistä että saa vähä öljyjä liikkeelle vaikka tällä tavalla meneeki vähä enemmän polttoainetta. Tuntuuhan se pahalta lähtä työntämään 100km/h motarille jäisillä öljyillä.

                                                        Vanha niksipirkan vinkkihän oli suunnata eeberin pakoputki vaihdelaatikon viereen niin että pakokaasu lämmittää vähän vaihdelaatikkoa kuitenkin niin ettei sytytä jotakin pahvia palamaan.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Vanha niksipirkan vinkkihän oli suunnata eeberin pakoputki vaihdelaatikon viereen niin että pakokaasu lämmittää vähän vaihdelaatikkoa kuitenkin niin ettei sytytä jotakin pahvia palamaan.
                                                          Tuon vaikutuksen kyllä huomaa kun menin kääntelemään eberin pakoputken alaspäin, eikä enää vaihteiston kylkeen niin kuin ennen. Aika nihkeää on nykyään vaihteiston toiminta jos ei anna käydä hetken tyhjäkäyntiä ennen ajoon lähtöä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            B7 mallin 2.0TDI Q Avant imasee suunnilleen 6l/100km matka-ajossa. Jos maltillisesti ajelee n. 85km/h niin ehkä pääsee 5,8 jos/kun mittaus on aloitettu kun ollaan jo matka-ajossa ja auto on täysin lämmin (kone ja voimansiirto). Renkaat 205/55-16 nastat. Sekalaisesssa ajossa menee helposti joku 6,5-6,8 ja kovilla pakkasilla ja kaupungissa pörräys nostaa sen suunnilleen 7,5-8 litran tuntumaan. Kesällä kaupunkikulutus on suhteessa pienempää...matka-ajossa ei liene kovin isoa eroa kesä vs talvi jos rengaskoko pysyy samana (vähän keskinopeudet tieten kasvaa)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onko kukaan vielä saanut selvyyksiä mistä poikkeuksellisen korkeat kulutuslukemat ovat johtuneet? Itelle ilmaantunu nyt hiljattain tälläsiä outoja oireita ja vinkit olis hyviä ettei turhaan tarvii koluta. Maffi lukemat näyttää olevan ihan reilusti pyyntiä enemmän. Uskosin että suodatin on huollossa vaihettu, mut sitä ny ei oo vielä tullu tarkistettua. Paljonkos ootte AVF koneesta mittaillu ahtoja piikkinä? Ite sain parhaimmillaan 1,8baria ruutuun ja hämmästelin sitä. Muutenkin ahdot seilaa reilummassa vedossa oudosti pyynnin molemmin puolin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X