Täältä ääni myös 1.9tdi:lle jos nimen omaan luotettavuus on kriteerinä. Omassa B6:ssa ei 60 000km aikana tarvinut vaihtaa kuin 2 hehkutulppaa ja akku normaaleiden huoltojen lisäksi. Äärimmäisen hyvä vehje kaikin puolin, joskin nykymittapuulla auttamatta alitehoinen ilman ohjelmaa. Viritys tuo sitten omat lisänsä vaihtotarpeisiin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6/B7 ostoa harkitsemassa
Collapse
X
-
Audi A4 2.0 TDI 125 Sport Edition 4d
Mitäs tästä on kokemuksia? tarkoitus olisi vaihtaa oma -02 farkku tähän -08 100tkm ajettuun sedaniin.
Löysin nopealla googlailulla myös tämän :
http://www.talouselama.fi/uutiset/va...pommi/a2096011
Kyseissä autossahan on juuri tämä moottori.
Ja onko mitään muita vinkkejä mihin kyseissä autossa kannattaa kiinnittää huomiota?
Kiitos etukäteenViimeksi muokannut jta; 4.2.2014, 16:21. Perustelu: tervehdykset ja allekirjoitukset turhia foorumilla
Comment
-
Jatkanpa samaan ketjuun pohdintaa B6 1,9 tdi 96kW quattron ostamisesta. Minkälainen tämä quattro-tekniikka on, välittyykö voima koko ajan jollakin prosentilla myös taakse, vai vain tarvittaessa?
Ajan lähes yksinomaan maantieajoa, 80 kilometrin siivuja, joten pidättekö täysin mahdottomana päästä suunnilleen valmistajan lupaamaan maantiekulutukseen 5,1 l/100 km vai meneekö väkisin yli. Konsernin dieseleissä kulutuslukemat ovat omalla kohdallani pitäneet aikaisemmin hyvin kutinsa, mutta en tiedä mitä tämä neliveto sitten tekee? 5,5 litraa vielä menettelee, mutta kuusi on liikaa kun tulee paljon kilometrejä. Minkälaisia kokemuksia aiheesta?
Comment
-
B6:ssa on aina torsen-neliveto, eli normaalitilanteessa voimanjako on 50/50. Kulutuksesta sen verran, että 5-5,5 kulutuksiin itse olen päässyt kevyessä matka-ajossa. Noin 30tkm vuosittaisella matka-ajopainotteisella ajosuoritteella kulutus on ollut vuositasolla koko lailla 5,8-5,9. Nämä lukemat siis laskettuja kulutuksia. Autossa kesällä 18" ja talvella 17" vanteet, jotka ei ole kummatkaan erityisen kevyet. Vakiolla 15" tai 16" rengastuksella päässee vähemmälläkin.
Comment
-
Torsen on maantieajossa talvella täysin ylivertainen vajaavetoon verrattuna. Kulkee vakaammin, kiihtyy liukkaalla kelillä, ylittää polanteet kivuttomasti ja on kokolailla mahdoton vekotin saada pyörähtämään. Ääntä ei pidä sen enempää, kuin etuveto. Ainoana miinuksena näen aavistuksen suuremman polttoaineenkulutuksen.
Käy kokeilemassa niin sillä se selviää.
Comment
-
Toikin aavistuksen suurempi polttoaineenkulutus miinuksena on suhkot näennäinen.
Varsinkin kun mietitään noita hyötyjä, joita Ilkka tuossa luetteli.
Viime lauantai oli kuulema hirveä ajokeli. Etuvetoinen superb puski, ei kääntynyt ja melkee perä edellä 40 tiellä. Itse samaa tietä ajanee en huomannut mitään. Paljon lunta joo, mutta kaasua kaasua.
Muista koneista en osaa sanoa, mutta 3.0 bensa on kyllä ihana, vaikka ei ole mikään raketti.
3.0 bensa ja torsen-quattro = voin sanoa im lovin it. :)
Comment
-
Kiitos vastauksista, hyvältähän se kuulostaa. Kriteereinä on itselläni 1,9 tdi ja jos mahdollista, sedan. Näitähän ei käytännössä ole ollenkaan tarjolla, eikä farkkujakaan vähillä kilometreillä, joten löytämisen kanssa on vähän ongelmaa. Kolmen litran bensakoneen kanssa nelivedon hauskuuskerroin on varmaan kohdallaan. :-)
Comment
-
Ei voi muuta kuin toivottaa onnea matkaan, 1.9TDIq sedanit on muutenkin harvemmassa kuin farmarit, puhumattakaan että pitäisi kohtuukilometreillä löytyä, uusimmatkin B6:set on jo kymmenisen vuotta vanhoja. Vähän ajettua sai kuitenkin jo kolme vuotta sitten etsiä ihan jonkun aikaa, BTDT. Muutenhan nämä on varmaankin vähiten huonoja vaihtoehtoja autoksi, se ja "harvinaisuus" tosin näkyy myös hintapyynneissä.
Comment
-
Torsenia et ajamalla rikki saa. Laatikon ja perän öljyt kun vaihtaa niin ovat huolettomia vehkeitä voimansiirron osalta. Kytkin ja vetonivelet ovat kuluvia osia voimansiirron puolella.
Comment
-
Mulla just meni kytkin tänään vaihtoon 302tkm kohdalla ja on sitä ihan reilusti käytetty. Alkuperäinen vauhtipyörä vaihtuu myös pois. Mielestäni ihan kohtuullinen kytkimen vaihtoväli. Myös etupään tukivarret ovat alkuperäiset eikä niissä ole esiintynyt väljää. Sekä myös vetonivelet ovat alkuperäisiä.
Comment
-
Ostoapuja!
Elikkä pitäs ostaa uudet rinkulat mutta ei huvittas heti pistää tonneja marmoritiskeille!
2 litrasista en oo kuullut ku huonoa mutta mites tää 3 litranen?
B7 ois hakusessa ja tiptronikkina onko mitään järkeä? näkyy olevan myynnissä +200 ajettuja ja aika moni on lastutettu.
Ketjunkiristimistä oon kyllä kuullu mutta onko niitä mitenkä paljon sitten oikeasti menny?
T: Autoton :\
Comment
-
Tunnistaako joku exäkseen? GHK-170. (A4 B7 2.0 TFSI 147kW Avant Q, -07)
Mihin kannattaisi koeajossa huomio kiinnittää? Mitä päätellä käyntiäänestä, miten todeta mahdollinen veto- ja kardaaniakselin väljyys? Eli yleensäkin, mihin kannattaa huomio kiinnittää ko. mallin osalta?Viimeksi muokannut calacucco; 6.5.2015, 19:17.
Comment
-
Paljonko on kilometrejä takana kyseisessä Audissa? Harvemmin quattroissa on ongelmana voimansiirron nivelten kuluminen alle 300tkm ajoilla, mutta poikkeuksia varmastikin on. Itse en ole kokenut tätä koskaan ongelmaksi vaikka melko paljon rullatuilla quattroilla olen tavannut ajella.
Comment
-
Mä oon vaihdellu 60tkm välein tippiin öljyt. Edellisessä b6 jolla ajelin 5v ja mittarissa oli 223tkm toimi moitteetta ja nyt tuossa b7 mittarissa 162tkm ja reilun vuoden huristtelleena sopeutuksen teetätin viime kesänä marmorilla ja sen jälkeen toiminut hienosti. 3-4 vaihtoi nykien mutta se vaiva hävis. Tykkään kovasti.
Comment
-
Ensi tiistaina BG-ohjelmalla tippilootaan öljynvaihto Auto-Fit Tampere, kustantaa 399,-, auto siis A4 B7 -07 2.0Tfsi Avant q. Se, minkä myyjä tiskin takaa kertoi BG:stä, vaikutti hyvältä, lähtee kemiallisella pesuaineella ja huuhtelulla paskat irti perusteellisesti, siis laatikosta, ei minulta. Ajossa kokeilin eilen ja tänään sen minkä ehdin, hyvin toimii loota.
Eikö tuo 60tkm ole multin vaihtoväli, huoltokirjan mukaan?
Comment
Comment