S5 TDI
Äskettäin kutos- ja seiska-ässässä esitelty hybridi TDI tulee myös vitos-ässään Euroopassa:
https://www.motor1.com/news/345042/a...sel-v6-engine/
Toistaiseksi vain Coupe ja Sportback-malleihin, Cabriolet vielä bensalla.
Sähköturbo-(hybridi-)tekniikkaahaan esiteltiin jo edellisessä korimallissa RS5 TDI konseptimallissa, onneksi nyt tuotantomallina vain S eikä RS.
Muualla maailmassa mennään bensalla ässässä, ilman hybridiä, ja SQ5 toistaiseksi säilyy myös ilman hybridiä, mutta TDI:nä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi Audi A5 B9
Collapse
X
-
Saksan reissulla tuli nähtyä jokunen uusi A5 ja S5. Kyllä on keulassa liikaa särmiä ihan livenäkin nähtynä.
Leave a comment:
-
Tässäpä tilastoja A5:stä. 100000 km naksahti täyteen.
Niin se naksahti aamuajellulla autossa 100000 km täyteen. Ostaessani kilomeetrejä oli 27000.
Statistiikkaa 73000 km:n ajolta. (Audi A5 3.0 TDI Quattro. Variantti: SCDUCQ!)
Polttoaineen hinnat:
Halvin:0,909€/l
Kallein:1,619€/l
Keskihinta:1.173€/l
Autobaanoilla on polttoaine aina kalliimpaa kuin "landella"
Kulutukset per tankkaus (Laskettu/ATK, l/100km):
Suurin kulutus: 9,52 / 9,40
Pienin kulutus: 6,05 / 5,80
Keskiarvo: 7,99 / 7,69
Mielenkiintoinen huomio: Yksittäisissä tankkauksissa tuntuu tuo ATK:n ja mittauksien ero olevan suuri. Pitkässä juoksussa se onkin yllättävän lähellä todellista kulutusta. Siellä on muutamia "tilastopoikkaemia, missä ATK::n kulutus on pienempi kuin laskettu kulutus."
Nopeudet per tankkausväli:
Pienin keskinopues: 40 km/h
Suurin keskinopeus: 142 km/h
Suurin nopeus: 266,1km/h (mitattuna iPhone sovelluksella GPS Tracks)
Tähän pitää huomioida pieni yksityiskohta. Oli kaunis kesäpäivä, eikä liikennettä. 49 kilometrin matkalle nappasin keskinopeudeksi 233,4 km/h. Sitten tuli tietyömaa.
Summa summaarum:
Auto on kulkenut 73000 kilomeetriä kanssani:
Keskikulutus: 7,69 l/100km
Keskinopeus:70,1 km/h
Polttoaineeseen mennyt rahaa: 6745€
Vakuutuksiin 2461€Viimeksi muokannut sattanen; 8.7.2017, 07:59. Perustelu: Tämä tuli väärään ketjuun. Saapi poistaa, ken pystyy.
Leave a comment:
-
Onko noiden vetokoukkuvalmiudesta ja jälkiasenteisista jo jotain infoa (jos ei ole ruksittu comfort pakettia)?
Leave a comment:
-
En ole ainakaan Lahdessa vielä yhtään uutta viitosta nähnyt, ei ole mielenrauhakaan siten mennyt joten jatketaan ajoa vanhakoppaisella. Onkohan noita juurikaan myyty?
Leave a comment:
-
Kyllä tuo keula ja muoto alkaa vaan päivä päivältä näyttämään paremmalta :)
Leave a comment:
-
Jos tumu tollasen tilaat niin se velvoittaa tuoda kärry joskus näytille miittiin:)
Leave a comment:
-
Häirirseekö muilla muotoilussa linjojojen kahdentuminen. Ainakin RS sivu profiilissa pari juttua mitkä itseä vaivaa. Helman se musta pala. Sama muoto on helmassa itsessään ja takalokasuojan pullistus on päälle lätkästy. Se ylä pokkaus on tuplana. Ei sulaudu jotenkin kokonaisuuteen (sitä ehkä haettukin). Vrt vanha rs5 kliinit siistit pelkistetyt linjat.Viimeksi muokannut Poikarukka; 14.3.2017, 00:13.
Leave a comment:
-
Guest repliedOlen samaa mieltä. Aika monta ja eri väristä jo nähty, ei vieläkään ole tottunut. Ruma on.
Leave a comment:
-
Mietin vähän samaa. Matala leveä auto kuvataan kyykystä. Kaikissa kuvissa katsoja puskurin / konepellin korkeudella. Korostaa tuon nirppanokan. Todellisuudessa autoa katsoo yläviistosta ja konepellin etureuna ei korostu. Jotenkin tuo kapeneva osuus nyt näkyy liiaksi. Vähän liikaa yksityiskohtaa ja taitoksia tuossa on noin yleisesti. Luulen kuitenkin, että silmä tottuu.
Leave a comment:
-
Aika moni muukin kommentoinut samaa. Mikähän tuossa muotoilussa on sellaista, ettei se toimi valokuvassa? Vai johtuuko se kuvausteknisistä syistä? Yleensähän noita kuvia otetaan laajakulmaobjektiivilla, jolloin se korostaa lähellä olevia elementtejä. Onnistuessaan se tekee autosta agressiivisemman näköisen, epäonnistuessaan sitten taas ei...
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiKeula ei kyllä iske. 8T facelift on mielestäni onnistuneempi, tuo on liian lähellä esim. nykyisten Peugeotien ilmettä.
Leave a comment:
-
Aikas mehuissaan on porukka tasta uudesta RS5:sta. 2.9L possusta lainattu bitti V6, 450hp/600Nm ja varmasti kivasti viripotentiaalia. Kylla se muuten, mutta tuo konepelti on edelleen ruma.
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=KUfNyAy-O2o[/ame]
Leave a comment:
-
Jaaha. Täytyy pyörtää puheeni auton rumuudesta. Kuvat eivät tee oikeutta auton ulkonäölle. Hässlinki-Vanthaan lentsikkakentällä on musta sportback näytillä, ja täytyy sanoa että ompa peijakkaan hyvännäkönen. Se rypistynyt nenäkään ei ole yhtään ruma.
Leave a comment:
-
Se näissä oli kiinnostavaa että S4/S5 hylänneet S-tronicin ja siirtyneet Tippiin. Jokohan sellaisen uskaltaisi omalla rahalla joskus jo ostaa?
Leave a comment:
-
Omaan silmääni A5 oli varsin onnistunut livenä. Sisusta oli todella tyylikäs, tosin millainen on perus sisustus jää nähtäväksi. Tuossa esittelypelissä kun näytti olevan Exclusive puolelta osia. Mielenkiinnolla odotan Sportbackia ja hinnastoja
Q2 ei innostanut. Liikaa Sitikan Cactus tulee mieleen
Leave a comment:
-
Mielestäni myös Q2:ssa saa näytön piiloon kun sitä eilen katselin.
Livenä uusi A5 oli hieno ja konepellin pokkaukset tuo ryhtiä isoon konepeltiin. Takaluukun lipan muotoilu miellytti myös silmää ja interiööri oli tyylikäs. Saa nähdä millainen tuleva Sportback on. Lähinnä meneekö seuraavan auton listalla A7:n edelle. :)
Leave a comment:
-
Eipä mene piiloon ei. Kovasti sellaista nappulaa yritin etsiä, niin olis nähnyt 80 luvun linjat kojelaudassa paremmin :)
Leave a comment:
-
No niinpäs onkin kun tuota kuvaa tarkemmin tutkii. Arvokkaammissa malleissa (A6, A7...) taitaa vielä olla uusissakin liukuva malli, saisi olla tässäkin.
Leave a comment:
-
Niinhän se näyttö on tähän asti onnekkaasti tehnyt, muttei tässä. Ei sillä että se häiritsisikään kovin, on se sisusta niin paljon siistimpi kun B8/B8.5.
Leave a comment:
-
No se mersun näyttö on merkille tyypilliseen tyyliin pultattu hätäpäissään siihen kojelautaan, audissa näyttö liukuu nätisti piiloon kojelaudan sisälle.
B9 A5 facelift toivottavasti päivittyy parempaan suuntaan, tai siis eihän tuosta ainakaan huonommaksi voi mennä.
Leave a comment:
-
Yhdyn yleiseen mielipiteeseen. Konepelti on karsea ja kaventaa auton keulan olemusta aiempaan malliin verrattuna. Ja inhosin mersussa kojelaudan tablettia välittömästi, joten hirveää nähdä se tässäkin. Muilta osin vaikuttaa varsin maukkaalta.Viimeksi muokannut jta; 10.8.2016, 20:53. Perustelu: Ja se tapatalkin allekirjoitus pois sieltä käytöstä!!!
Leave a comment:
-
Nenävammainen kuvaa mainiosti tuota vitosen keulaa ;) niistetty rajusti. Muuten taattua Audia.
Leave a comment:
-
Näin eilen Sveduissa livenä. Aika ruma, facelift vitonen on vaan vieläkin parhaimman näkönen!
Leave a comment:
-
Guest repliedEi se livenä ole yhtään paremman näköinen tuo keula. Vieressä kun oli A4 niin näytti vitonen nenävammaiselle.
Ehkä siihen tottuu ajan myötä.
Leave a comment:
-
Se on sitten tänään koepotkittu ja istuttu tämäkin. Joku olis saanu ajaakin sen hallista trailerin viereen ;)
Kori on kyllä aikas hieno ja tuo uudistus konepellistä kyllä ainakin tuohon tummaan sävyyn sopi. Muoviset lirpakkeet konepellin alla kyllä oli aika hepposet.
Tässä germaniyksilössä olisi saanut olla hieman enemmän särmää tuossa sisustan värityksessä :)
Joku huijausyksikkökin tarttui konehuoneesta kuvaan....
Leave a comment:
Leave a comment: