Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Q2.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Onpa muuten hyvän näköinen esim.harmaana ja S-line paketilla. Audi.de katselin, en tosin löytänyt konfiguraattoria?

    Comment


      #32
      Mielenkiintoinen asia on se, että Q2:ssa saa nelivedon jo 1.4 TFSI:n yhteyteen. Jos tämä yhdistelmä on hinnoiteltu millään lailla järkevästi, niin hyvin houkutteleva vaihtoehto tulee ainakin itselleni olemaan se.

      Comment


      • #33
        Harmaana / mustana tuo ehkä tosiaan menisi, mutta muilla väreillä liian Citroen. 1.4tfsi quattro on kiinnostava, mutta voi olla, että hinta pomppaa liikaa.

        Comment


          #34
          Germaanien hintoja, taitaa quattrot olla tällä turhan tyyriitä omaan makuun. Siihen päälle "pakolliset" varusteet niin jäänee kauppaan. Etenkin kun vaihtoehtona on A4 Avant, toki jollain mopokoneellaja vajaavetona.
          http://www.autobild.de/artikel/audi-...s-4397225.html

          Comment


            #35
            Niin, BMW:hen on saanut nelivedon muutamalla satasella jostain kampanjatarjouksista, mutta yleisesti näyttäisi pikkubemareissa olevan 2keur luokkaa. Q3:ssa esimerkisi nelivedon hinta on yli 10keur, mutta siinä muuttuu samalla moottori 1.4:sta 2-litraiseksi (bensamoottorit), 2.0 dieselissä samalla moottorilla hintaero on 5keur luokkaa.

            Comment


              #36
              http://acf.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat...g__6150447.jpg

              Siinä on muuten joku, jota ei vielä ole olemassa :)

              Comment


                #37
                Q2 tuli käytyä katsomassa. Aika paljon sisätilailmeeltään kuin A3, leveyttä riittävästi, mutta pituussuunnassa ehkä hivenen pienempi. Ihan positiivinen mielikuva autosta jäi.

                Comment


                  #38
                  Tänään oli Turussa tuo Germanian Q2xx (kilvet takalosterissa) keltuainen. Kyllä se hyvältä näytti ja värikin sopi. Mutta ehkä itselle hieman liian kapea ja sisusta ei säväyttänyt.

                  Comment


                    #39
                    Hertsikassa istuttu. Melko passelin kokoinen laite. Tämän jos ( kun ) saa tulevaisuudessa hybridinä, niin se olis siinä.

                    Comment


                      #40
                      Kuopiossa on 1,4 business sport s-tronic koeajettavissa. Ihan ajettava auto on, mutta automaatti-ilmastoinnin laittaminen lisävarusteeksi ihmetyttää ja surkeat "muka sport-penkit" estävät auton hankinnan omalla kohdallani. Täytyy joko ajella vanhalla tai miettiä toisia vaihtoehtoja..

                      Comment


                      • #41
                        300km lenkki tuli heitettyä tuollaisella pelillä. Ajettavuus oli moitteetonta, meno oli maantiellä suuntavakaata ja ohjaus oli tukeva, jopa tunnokas. Kaupunkiajossa ohjaus taas mukavan kevyttä. Alusta otti tienpinnan iskut vastaan jämäkästi olematta kuitenkaan liian pintakova, tiukemmissa mutkissa korkea maavara toki näkyi pienenä kallisteluna. Hiekkapinnalla auto tuntui jopa lievästi yliohjaavalta, mikä tietenkin on automiehen mieleen. Voimalinja tässä autossa toimii saumattomasti, kone ei ole mikään tykki, mutta vie Q2:sta jouhevasti tilanteesta riippumatta. Vaihtoja ei huomaa eikä niihin kiinnitä mitään huomiota, tästä pisteet uusimmalle s-tronic versiolle. Kulutus pyöri kuuden litran molemmin puolin ja voimakkaassa moottorijarrutuksessa aktivoitui 2-sylinteri mode. Auton tilat olivat taasen pieni pettymys jos vaikka vertaa lähes samanpituiseen Skoda Yetiin. Pääntilaa on reilusti, mutta takana polvitila loppuu vain yksinkertaisesti kesken. Tavaratila taas on ainakin sound systemillä varustetuissa autoissa on pienehkö, kun tavaratilan pohjalevy tulee niin korkealle. Tämän ilmeisesti pystyy välttämään tietyillä varustevalinnoilla, jolloin syvyyttä saa lisää. Ulkomuoto on Audin mallistoon persoonallinen ja sitä täytyy vielä sulatella. Ennakkokuvien pahimmat pelot citroen-bladesta ja polo-takavaloista voi unohtaa. Kontrastivärinen blade istuu autoon hyvin, samoin kolmiulotteisesti muotoillut led-takavalot. Varustelusta tulee sitten pitkä miinus maahantuojan suuntaan, automaattinen ilmastointi on lisävaruste premium-merkissä vuonna 2016. Mitä ihmettä vw-auton terävä pää tällä kertaa on miettinyt? Muutenkin business sporttiinkin joutuu helposti lisäämään varusteita viidelllä tonnilla, että saa auton varustelun edes samalle tasolle korean ihmeiden kanssa. Ikävää audinnostajan kannalta - hyvää businesta valmistajalle. Muutama huomio varusteista, Soud System soi todella huonosti, aivan turha varuste, joko rakentaa itse tai ottaa Bang&Olufsenin, mutta tuo välimalli ei auta ketään, jopa kymmenen vuotta vanhan A3:sen Concert soi paremmin. Urheiluistuimet? Audi on aina osannut tehdä maailman parhaita sporttijakkaroita ja nyt ei sitten enää osaakaan tai on päätetty säästää väärässä paikassa. Istuimesta puuttuu reisituen säätö ja näin istuinosa jää todella lyhyeksi eikä tue reisiä ollenkaan muuta kuin ehkä kääpiöiden ollessa ratissa. Penkin yläosa taas on ihmeellisesti kovera ja yläselkä ei saa luonnollista asentoa, ei sitten millään. Ei hyvä. Adaptiivinen vakkari taasen pelaa hienosti ja ilman ongelmia. Pitkillä LED ajovaloilla valaisee tienpintaa riittävästi, niissä ei valittamista.

                        Kaikenkaikkiaan Q2 on positiivinen kokemus onnistuneen voimalinjan, alustan ja ohjauksen ansiosta. Puutteitakin on lähinnä varusteosastolla ja tiloissa. Tämä on kuitenkin hyvä vaihtoehto A3:selle silloin kun haluat istua korkeammalla ja olla erilainen.

                        Comment


                          #42
                          No nyt se alkaa viissiin pikkuhiljaa olla olemassa. ACF:n foorumilta kantsii nämä asiat bongata puoli vuotta ennen muita, stay tuned ;)

                          http://www.audi-lovers.com/2016/11/0...g-soon-photos/

                          Comment


                            #43
                            Huh, ompas siinä julmetun ruma keula. Sivuprofiililtaan hyvin Rangen evoquemainen.

                            Comment


                              #44
                              Tuli kyllä vähän oksennusta suuhun. Näyttää uuskoppaiselta Transitilta keulasta.:)

                              Comment


                              • #45
                                Viivoittimella uudistettu pikkumersun (A) perä....

                                Comment


                                • #46
                                  Pihal vähä "siirrelly" G2:sta ja ei nyt ihan kauheeta ahaa elämystä tullut. Oikeestaan fiilikset meni jo heti kun oven aukaisi :O. Etuovet kauttaaltaan kovaa halpaa muovia... ei yhtään kangasta tai vastaavaa. No kyynärnojas sentää pien pala pehmikettä kyynerelle.

                                  Ehkä itsellä oudot arvostelukohteet, mutta aina tulee hiveltyy autois pintoja ensimmäisenä :D. Kyl tuntu hyvälle hypätä omaan vanhaan b6:een ja vetää PEHMUSTETTU ovi kiinni :P

                                  Comment


                                  • #47
                                    Golfien jälkeen haluttaisiin vaimon kanssa jotain muuta ja huomio on kiinnittynyt Q2:seen. Koeajon perusteella auto tuntuu hyvältä ja pieni koko sopii pienelle perheelle. Nyt olen pyöritellyt moottori- ja varustevaihtoehtoja ja melkein jo päätynyt tähän listaan:

                                    Business 1.0 TFSI S tronic
                                    Sisätilan alumiinioptiikka
                                    LED-sisävalopaketti
                                    Täysautomaattinen 2-aluesäätöinen ilmastointi
                                    Audi drive select –järjestelmä
                                    Vetokoukku

                                    Muutama kysymys vanhoille Audi kuskeille:

                                    Automaattisesti himmentyvä taustapeili on kaiketi aika must varuste? Itse en näe sitä koviinkaan tarpeelliseksi. No samalla tietysti voisi ottaa kaukavaloassistentin. Muuten en kaipaa kalliimpia varusteita.

                                    Moottori 1.0 suorituskyky (0-100 km/h 10,2 s) tuntuisi riittävän. Peräkärryä vedän mökkireissulla pari kertaa vuodessa, joten siihen tarkoitukseen en tehokkaampaa konetta tarvitse. Miten pieni kone mahtaa sitten kestää ja mikä on vaikutus ehkä viiden vuoden kuluttua jälleenmyyntiarvoon?

                                    Business Sportissa olisi paremmat penkit. Pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa harrastavalle penkeillä ei sinänsä ole merkitystä. Ulkonäköönkin vaikutus on aika minimaalinen. Millainen vaikutus lienee sitten jälleenmyyntiarvoon? Vanteet 16” ajattelin siirtää talvirenkaisiin ja hankkia 17” kesärenkaat ja -vanteet.

                                    Uuden auton budjetti on liukuva käsite. Paremmalla varustelulla ja isommalla moottorilla hinta kipuaa kuitenkin helposti 40 tonniin.

                                    Mielipiteitä ja kommentteja?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Pienet bensakoneet on tulevaisuutta yhdessä hybridien ja täyssähköautojen kanssa, että jos jälleenmyyntiarvoa miettii niin ennemmin pieni bensa kuin iso diesel. Business on järkevä varustetaso Q2sen kohdalla, sport tuo lähinnä ulkonäköjuttuja lisää. Ota peruspenkkeihin sähköinen ristiseläntuki, niin nekin on ihan kohtuulliset. Lisäksi kannattaa harkita assist pakettia missä mm. adaptiivinen vakkari. Ja jos otat led-paketin niin miksei samalla kertaa taustavalaistut listat? Pienillä renkailla kannattaa tilata niin ei nouse päästöt ja verot.

                                      Comment


                                        #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja T.Roppi Näytä viesti

                                        Automaattisesti himmentyvä taustapeili on kaiketi aika must varuste? Itse en näe sitä koviinkaan tarpeelliseksi. No samalla tietysti voisi ottaa kaukavaloassistentin. Muuten en kaipaa kalliimpia varusteita.
                                        Tuo himmentyvä peili oli kyllä itselle sellainen varuste että en osannut kaivata ennen kuin se yhdessä autossa oli.

                                        Sillä autolla kun oli muutaman kuukauden ajanut niin hoksasi ettei ole haitannut yhtään vaikka joku on perässä posottanut pitkät päällä.
                                        Nyttemmin kaipaan tuota varustetta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tällainen lähti hetki sitten tilaukseen työsuhdekärryksi: Q2 Business 2,0 TDI 140 kW quattro S tronic.
                                          Lisävarusteet:
                                          Q2 assist -paketti
                                          Kommunikaatiopaketti
                                          LED-sisävalopaketti
                                          Täysautom. 2-aluesäätöinen ilmastointi
                                          Kuljettajan informaatiojärj. värinäytöllä
                                          Audi sound system
                                          Akustinen ja optinen pys.järj. edessä ja takana.

                                          Vapaan autoedun arvo tuolla paketilla 785,00 €.
                                          Sisätiloiltaan Q2 yllätti. On mielestäni kokoistaan suurempi. Takanakin hyvät aikuisen istumatilat, vaikkakin takapenkki ehkä hieman pystyhkö - tällä tietysti haettu lisätilaa konttiin. Vaihtoehtona mietin A3:sta mutta valitsin Q2:n, koska hieman korkeampi alusta ja jotenkin mielenkiintoisempi kokonaisuus. Koeajoin 1,4 TFSI:n (110 kW) ja tuokin moottori olisi aivan hyvin tuohon koppaan riittänyt, mutta koska quattroa ei saa kuin TDI:n yhteyteen niin valitsin TDI:n ja kahdesta tehoversiosta isomman. Varmasti saa riittävät kyydit tällaiseen taajama-/kaupunkiajoon jota omat ajot pääosin ovat. Toimitusajaksi luvattiin n. 6 kk.

                                          Comment


                                            #51
                                            2.0TFSI bensa quattro S tronic on tällä viikolla tullut hinnastoon.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Ok. Tuo mun tilaus pyöritettiin konfiguraattorissa joskus kk sitten ja tilaus meni sisään pari viikkoa sitten

                                              Comment


                                              • #53
                                                Q2:n toimitus oli odotettua nopeampi. Tilausvaiheessa luvattiin toimitusajaksi 6 kk, mutta tuli lopulta 4 kk:ssa. Tuolla on nyt tullut rullattua reilu 5 tkm. Oikein kiva ja näppärä kaupunkipyörityksessä, kääntösäde on varsin pieni. Tehoja on riittävästi ja ampaisee rampilta motarille rivakasti että meinaa Skodat ym. kansanautot jäädä jalkoihin.

                                                Q2:sta kun hyppää omaan A5:een niin huomaa että istumakorkeus Q2:ssa "paljon" korkeampi (senttejä en tiedä mutta perstuntumalla ero on huomattava). Mukuloiden turvaistuimet mahtuu takapenkille (selkä menosuuntaan) vaikkakin joutuu tuossa kohtaa ottamaan etupenkkiä pari naksua eteenpäin normaalista ajoasennosta (kuski 184cm). Kaksosten vaunutkin mahtuu takaluukkuun juuri ja juuri. Ei tuosta neljän hengen perheen ykkösautoksi olisi mutta kauppareissut ja muut lyhyet siirtymät menee sujuvasti. Pääasiassa ajelen tällä kuitenkin yksin.

                                                Kaukosäädettävä Webasto laitettiin jälkiasenteisena. Sähköinen takaluukku olisi ehkä pitänyt ruksia lisävarusteista mutta muuta varsinaista puutetta en keksi.

                                                Sellaisen olen huomannut erona A5:een että Q2:n vakionopeussäädin pitää asetetun ajonopeuden huomattavasti tarkemmin. Vm. 2014 A5:ssa nopeus heittelee asetetusta melkein 5 km/h yli tai alle, riippuen kiivetäänkö ylämäkeä vai lasketaanko alamäkeä.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Näköjään Pariisin autonäyttelyssä on esitelty SQ2. Kivat 300hv.
                                                  Lisää tietoa ja kuvia:
                                                  https://www.autoexpress.co.uk/audi/q...-full-at-paris

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    https://www.evspecifications.com/en/news/490b1ff Kiinalaiset saa Q2L e-tronin

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      2.o TDI quattro automaatti kävi huollossa vaihdelaatikon nykimisen takia. Kylmänä 2->3 vaihto nykäisi ihan huolellisesti, hävisi hetken ajon jälkeen. Tunnistivat huollossa nykäisyn, mutta ATK ei näyttänyt mitään vikaa. Laatikkoon uusi softa sisään ja käsky seurailla. Lauantaina lähdin kauppaan ja sama nykäys, sunnuntaina ei ollut ja tänään aamulla taas oli. Seuraillaan tilannetta.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        https://youtu.be/x1rIWamUWdc Taiwanilaisilla näyttäis oleva oma klubi pelkästään pikkQ autolle.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          On alkanut itseäkin kiinnostaa Q2 190hv TDI:nä. Onkohan Q2:ssa sama ”ongelma” kuin Q5:ssa ettei ESP:tä saa kokonaan pois päältä lainkaan?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            ESP saa Offroadille ja kokonaan pois. Jonkin verran se siellä taustalla on kuitenkin mukana, mutta antaa leikkiä ihan huolella.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ok. Kiitoksia tiedosta. Eli uskaltanee edetä Q2 hankinta-aikeissa ilman pelkoa liiallisesta ”holhouksesta”. Taitaa valitettavasti olla harvinaista herkkua nykyautoissa että sen saa helposti kokonaan pois päältä. Pois lukien Bemarit ja tietyt VAG mallit.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X