Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2013 A5 Sportback quattro tfsi 2.0 dsg vs tdi 2.0 tdi huoltokulut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja mj Näytä viesti
    Itse olen kyllä ollut aina OEM kannalla, harva korisarja on oikeasti pidemmän päälle hieno. S-line ulkopaketti on kyllä aivan ylihintainen.

    Kromiset putkenpäät kylllä kannattaa hommata, alle satkun ja tuovat kyllä ulkonäköön eroa. Itse voisin harkita myös etulippaa ja miksei taaksekin sitä pientä.

    http://www.a5oc.com/forums/a5-perfor...oiler-lip.html
    Tuossa kuvassa oli pre-facelift A5 jossa nuo OEM korisarjan osat, ei sopine faceliftmalliin? Tai ainakaan etulippa ei luulis sopivan koska puskuri näyttää sen verran erilaiselta.
    Onkohan näihin facelifteihin tulossa tuota OEM korisarjasettiä joka oli pre-facelifteihin saatavana.

    Edelleen kyllä ihmetyttää miksei S-line ulkopaketin kanssa saisi roiskeläppiä. Onko se joku maahantuojan "sääntö" tms. kun luulis ettei se ainakaan sopivuudesta pitäisi olla kiinni? S-line ulkopaketin kanssahan tulee vain erilainen etupuskuri ja takapuskuri diffuusoreineen ja S-linemerkit kylkiin ja kynnyslistoihin, eikä noiden luulis vaikuttavan roiskeläppien sopivuuteen.
    Jos ei niitä jostain syystä saa niin luulis että ne voi asentaa jälkikäteen. Niin, etuläpistähän nyt puhutaan kun tuli mieleen että takapuskurissa ehkä voikin olla sivuilta/lokarinkaaren kohdalta jotain poikkeavaa normipuskuriin verrattauna, niin ettei normiläppä siihen mene.

    Ainakin pre-faceliftissä oli etuläpät myös S-line ulkopaketin yhteydessä.

    S-line kylkilistat lienee tässäkin vakiona kuten oli pre-facelift A4:ssa ja A5:ssakin?

    Comment


      #32
      Jos et ole ajanut Drive Selectiä, niin kannattaa ajaa ennen ostopäätöstä. Itse ottaisin sen mielummin kuin aftermarket madalluksen jokapäiväiseen käyttöautoon= auto jolla tehdään mökkireissut yms.
      Makuasioitahan nämä on...

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja buzz Näytä viesti
        .

        Edelleen kyllä ihmetyttää miksei S-line ulkopaketin kanssa saisi roiskeläppiä. Onko se joku maahantuojan "sääntö" tms. kun luulis ettei se ainakaan sopivuudesta pitäisi olla kiinni?
        Hiukan offaria, ymmärtääkseni myös B7:ssa läpät olivat hieman erilaiset non S-Line vs. S-Line välillä (itselläni nuo S-Line-takaläpät on), voipi olla että tuossakin ne olisivat erilaiset ja kun suuntaus on mennyt siihen roiskeläpättömään takapäähän niin muotteja ei ole tehty (vielä)?

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
          Jos et ole ajanut Drive Selectiä, niin kannattaa ajaa ennen ostopäätöstä. Itse ottaisin sen mielummin kuin aftermarket madalluksen jokapäiväiseen käyttöautoon= auto jolla tehdään mökkireissut yms.
          Makuasioitahan nämä on...
          Niin siis drive-selectissä tulis tuolla kokoonpanolla vain se vaikutus moottoriin, vaihteistoon ja servotronic-ohjaukseen, ei mitään säädettäviä alustoja eikä dynaamista ohjaustakaan. Efficiency vois pudottaa kulutusta hyvällä säkällä >5% mutta viehän se tehoja; vähän kun ostais selkeesti mopomman koneen, siksi ei järkeä. S5 osalta on porukka kertonut huomattavista säästöistä efficiency-ohjelmalla ulkomaisilla foorumeilla, ei nyt oo linkkiä tähän hätään viskata, koitan muistaa lisätä myöhemmin, googlella yks ainakin löytynee myös nopeasti. A6 huomattavasti tehokkaammin säädettävä alusta oli jo säädettävyydeltään niin minimivaikutus kuitenkin, että A5 kohdalla kun sen vaikutus olisi vielä paljon pienempi, niin ei sitä säädettävää alustaa viiti ottaa. Eli tulee s-line-alusta jota ei ole madallettu kuin se 1cm; A4 verrattunahan A5 on jo 2cm madallettu, kuten urheilualusta tekee A4:lle.

          Kyljet tuossa konfiguraattorissa ainakin näyttää erilaiselta verraten ilman s-linea, johtuisko läppäjuttu sit tuosta? Pitäs fotoja tarkemmin selailla että onko noissa läppiä fl-s-lineissa missään, ei oo sattunu silmään vielä.

          Comment


            #35
            Ostaa roiskeläpät erikseen tiskiltä jos ei kerta aleta myydä auton kanssa :)

            Mahtaako näissä facelifteissä olla sama että s-line helmat tulee automaattisesti vaikka ei s-lineä raksikkaan?

            Eipä tuosta alustasta kannata väitellä. En oo tosin tätä A5 faceliftiä edes sillä silmällä kahtonut kun enemmän tykkään näistä prefaceliftien ulkonäöstä, mutta ainakin prefacelifti femma on niin paljon häijymmän näköinen madalluksen kanssa että näyttää melkein jo eri autolta. Madallettuna tulee optinen harha että katto madaltuu ja samalla koko auto leveentyy. :)

            Helposti pääsee mökille. Ainoo vaan että vauhti on sitten sama kun kipeetä p*ll*a sormeilis.

            Comment


            • #36
              Hehe, jossain oli läpistä "They lasted 3 days and now they're off! Hooray you shout. The car was clean when I fitted them and then we had some really stormy weather and the roads were stinking. Did the mudflaps keep the doors and sills clean?.,.did they hell!...they were just as dirty as they were without mudflaps. So, we're back the sleek lines that the A5 should have. I'm glad I didn't spend a fortune on them and they'll soon be on eBay!"

              Daytonassa tosin nuo ei niin näkyis. Niin siis tiskiltäkään ei läppiä saa kun ei niitä kuulemma oo edes olemassa.. Noh, selvitellään...

              Comment


                #37
                Aikasempi linkkini oli tosiaan vanhempaan femmaan, mutta saahan noita faceliftiin myös. Tässä yksi vaihtoehto

                http://www.nicheconversions.com/shop...NCOV1606FDA54F

                Ja jos et valitse Audi Drive Selectiä, niin kannattaa tsekata tämä:

                http://www.a5oc.com/forums/a5-s5-top...ange-audi.html

                Käytännössä ominaisuus on piilotettu valmiiksi autoon, vain nappi puuttuu.

                Mitä noihin roiskeläppiin tulee, niin voisiko tosiaan olla alustan korkeudesta kiinni? Tässä laitettu läpät kiinni S-line runkoon ja hyvin istuvat

                http://www.a5oc.com/forums/a5-perfor...flaps-now.html

                Kuvassa taas vanhempi kroppa, mutta S-line johon näitä ei muka saa.

                Comment


                • #38
                  Tattista, joo tuon saman drive select-topikin olinkin jo vilkassu läpi, pitää nyt vielä ajatuksella se miettiä. Tuon hinta on niin mitätön ettei merkitystä, lähinnä sitä mietin että oisko se järkevä/hauska ominaisuus..näillä näkymin pitää kyllä s-line-ulkonäköpaketti hommata, jättää roiskeläpät noin hienosta autosta asentamatta jokatap ja drive-selectinapitki laittaa tilauksee =) ...

                  Comment


                    #39
                    Upea auto kyllä tulossa! Kattelin tuon antamasi konfiguraattorikoodin lävitse ja ainoat hakemalla haetut asiat mitä voisin itse ottaa on advanced key system, flättiratti vaihteenvalitsimilla ja olikohan siellä valittuna jo musta optiikkapaketti?

                    Tosta avainsysteemistä ei ole kokemusta, mutta uskoisin että kun siihen tottuu, niin muuta ei halua enää käyttää. Toki nykyinenkin on ihan kätevä, kun avaimen paikka on hyvin tarjolla.

                    Itselläni oli edellisessä TT:ssä toi flättiratti ja tykkäsin siitä kyllä kovasti. Ehkä se toisaalta sopii TT:hen paremmin, se on kuitenkin urheilullisempi kun taas nykyinen femma enemmän GT tyylinen. Mutta noita vaihteenvalitsimia olen jäänyt kaipaamaan. Sitä kepin manuaalipuolta ei jaksa oikeasti käyttää ikinä. Mutta noita läppiä oli hauska vedellä. Nyt kun niitä ei ole, niin oikeasti on alkanut kaipaamaan. Varsinkin ohitukseen lähtiessä olisi kiva hakea valmiiksi sopiva pykälä, eikä odottaa että automaatti tekee sen viiveellä. Toisaalta ajotyyli on kyllä muuttunut selvästi, TT jotenkin pakotti ajamaan agressiivisemmin ja vieläkin kaiholla muistelen niitä paukahduksia vaihtaessa. Vitonen taas jotenkin vaan vie eteenpäin niin eleettömästi ja äänettömästi (TT aika meluisa) että sitä tuntee itsensä jo vanhaksi.

                    Comment


                    • #40
                      :) musta sisäkatto tulee s-linen mukana ja ulkopuolelta Daytonan kanssa alulistat minust on hienommat ku mustat. Phantomissa / Misanossa / Teak Brownissa mustat listat ois paremmat :P . Flättiratti oli alunperin kaikis suunnitelmissa kyl mukana mut jotenki mietin et liekö ne ois vaa tiellä eikä ikinä tulis käytettyä. Sporttiasennos se viive ku ol pienempi ja vagcomilla sitä voi edellee pienentää :) . Tuoho keylessiinkn on muuten selitys miks sitä ei tule :D en tykkää pitää irtotavaroita, pieniäkään, ikinä autossa missään irrallaan, ja koti-työavaimetki on minimaaliset ettei möllötä pullota liikaa taskuissa, eli normiavaintouhu parempi; on avaimelle pysyvä paikka missä se ei kilise kolise tai puntissa tutise :]. A5 pullonpidikkeisiin kuuluu vaan Audin termari täynnä kahvia, ei muuta http://www.bramanautoparts.com/audi-...ravel-tumbler/ :) (eri paikasta Amazonin kautta tilasin viime syksynä mut siellei oo enää noita samoi myynnissä). - edit no mutta tulipa tuo flättiratti ja drive selecti otettua ja pari muutaki juttua vielä =D ...
                      Viimeksi muokannut Zachaeus; 23.2.2013, 15:09.

                      Comment


                        #41
                        Onnea hyvästä valinnasta! Varmasti hyvä ja mukava auto ajella.

                        Itsekkin kun kävin ton konfiguraattorin listan läpi, niin ainoo mitä ehkä oisin vielä ruskinut niin MMI Navigation Plussan, Bluetooth handsfreen ja varashälyttimen. Näyttää vaan kohtuu poskettoman hintainen olevan tuo MMI Navi Plus kun uuteen autoon ruksaa. Bluetooth ollut yllättävänkin kätevä kun ei tartte korvanapeilla kikkailla.

                        Comment


                        • #42
                          :) tuo tulee mukana jo

                          " "Bluetooth-Hands-free" -liitäntä, ilman adapterin paikkaa ja erillistä antennia

                          Bluetooth-yhteensopiva matkapuhelin voidaan liittää autoon hands free -järjestelmään tiedonsiirtoliitännän avulla, puhe mikrofoniin

                          Tiedot yhteensopivuudesta saa Audi-jälleenmyyjältä tai internetsivulta www.audi.com/bluetooth
                          Vakiona Business-mallissa"

                          niin ja uus koodi o ACTX2WQA . Nii, aivan totaalisen järkyttävän hintainenhan tuo olis, ja varsin jimpula verrattuna nykyiseen Garmin nüvi 3590LMT http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...ttori-Eurooppa jossa iso tarkka näyttö, nopea kuin mikä, puheohjaus jne, monessa maassa jo testattu ollaan =P.

                          - jee reijitetyt nahka-alcantara-slinepenkit vielä kaupan päälle =) =)
                          Viimeksi muokannut Zachaeus; 25.2.2013, 09:50. Perustelu: penkit =)

                          Comment


                            #43
                            Jos nyt vähän vanhaa topikkia lainaan. Olis kiikaris tommonen 2.0tdi multi 2010 ja oon tässä pohtinu, että miten tuo tavaratila ihan käytännössä riittää? Nykyises kutoses on ihan sama mitä sinne laittaa ja tuossa SB:ssä se tulee pienenemään, mutta kuinka paljon? Jos tarttee vaikka tulevaisuudes saada rattaa ja pari putkikassia niin kuinka tiukkaa tekee? Paljos tuossa on kok.massa? Diiselveroa vaan pohdin. Nyky kulutuksilla ei oikeen bensa kannata, vaikka ajankin vaan ~15tkm vuodes. Jo tolla 3.0tdi:llä tulee halvemmaks, ku edellisellä. Mites tuo 2.0tdi muuten? Kaikkea pahaa kuullut tosta edellisestä (tukkeutuneet öljy sihdit ja kone sökö), mut onko nää 2010 -> jo parempia/kestävämpiä?

                            Comment


                              #44
                              Pitkä ja leveä on kontti, mutta matala.

                              Comment


                              • #45
                                Hyvin mahtuu rattaat ja iso kasa kasseja konttiin. Riippuu tietysti rattaista, mutta meillä on hyvin mahtunut Bugaboo Cameleonit ja 2kpl Burtonin jättimäisiä Double wheelie kasseja, kameralaukku ja kylmälaukku. Hattuhyllyt siis vielä paikallaan.

                                Kontti on suht matala takapuskurin suunnasta, mutta saahan tosta hattuhyllyt pois jos pitää kattoon asti ladata

                                Comment


                                • #46
                                  Tuollapa vempeleeni topikissa fotoa miten mahtuu Emmaljunga City Crossit purkamattomana, 2 isohkoa lentolaukkua ja kabiinilaukku, ja tilaa jäi vielä nyssäköille. Suosiolla irrotin tollon hattuhyllyt, tiedä sit zompailemalla oisko onnistunu ilman, en usko. Saishan tuo syvempi olla; ja kattoon asti lataamisessa tietenkin järki pidettävä ettei henki lähde kolarissa koko perheeltä, tais olla Moottorissa tästä juttua jossain viime numerossa. Liekö miten hyvin tohon jonkun kalterisysteemin sais asennettua; jos ois tarve joskus kattoon asti ladata; eli siis sellanen jonka voi vetää ylös tarvittaessa joihinkin tukiin.. Noissa esimerkkifotojen tapauksissa ei kuitenkaan pitäs tulla ongelmaa; tavarat jää tarpeeksi alas.. Toistaseks ei oo ollu noille lastenvaunuillekaan tarvetta kun ei ole koko vaunuja, mut sen vuoksi nuo fotot nappasin toissakeväänä ettei sit 1-2v päästä tartte alkaa autoo vaihtamaan jos niikseen tulee =) ... Mut luulisin että tulis isompi ykkösauto ostettua tuon rinnalle taikka auto vaihtoon kun aikanaan jokusen vuoden päästä (= x määrä lapsia, 1-2 ipanan kanssa pitäs kaiketi pärjätä tälläki kun eläimiä ei ole eikä tule) tulis tarve tolle kalterille, aika päätön ratkasuhan se tällaseen autoon olisi =) ...

                                  http://www.vagarena.fi/index.php?top...3874#msg463874
                                  Viimeksi muokannut Zachaeus; 25.6.2014, 01:16.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kiitoksia infosta ja Saulille kuvista! Ei näköjään pysty edes rattailla perustelemaan tämän auton ostamatta jättämistä :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Anna mennä vaan, onhan se vitossarja jopa sb:nä Audin parasta designiä.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X