Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2013 A5 Sportback quattro tfsi 2.0 dsg vs tdi 2.0 tdi huoltokulut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2013 A5 Sportback quattro tfsi 2.0 dsg vs tdi 2.0 tdi huoltokulut

    Moi, näyttäisi siltä että tuollanen tulisi hommattua kenties, kunhan on tavaratiloja vielä tarkemmin testattu lähiviikkoina. Ajatus ois pitää auto ainakin 5 vuotta, ja parin vuoden aikana maksaa pois. Varustelu ois molemmissa sama, s-linea yms. Hinnassa ois loppujen lopuks eroa lisävarusteineen 66000 vs 70000. Moottoreita testaan vielä päittäin, jahka nyt tfsi ois olennaisesti kivempi niin siihen kääntyy mutta järkikin ois pidettävä matkassa. Tdi kun tulisi joka tapauksessa maksamaan vähempi kun kilsoja tulisi lähivuosina n.15000 - 35000 ++ km vuodessa. Jälleenmyyntiarvon lasku lienee aika sama 5-7 vuoden aikana (?).

    Mietittäväksi jää huoltokulut joita oon koittanu selvittää; tfsi:kö ois vähän edullisempi huoltaa kun ei oo hihnan vaihtoa? Oisko muuta huomioitava? Koitan väkisin etsiä syytä ostaa tuo bensamylly vaikka tdi tulis halvemmaks..
    Viimeksi muokannut Zachaeus; 5.2.2013, 17:53. Perustelu: Quattro lisätty otsikkoon

  • #2
    Vähän sitä mieltä, että molemmissa omat puolensa. Valitset sen mukaan kumpi polttoaineena miellyttää enemmän.

    Nuo uudet TFSI konet varmaan vähän viilattuja noista vanhoista missä on kaikenlaista ongelmaa ollut. 2.0TDI ilmeisesti aika varmapeli (?) ja sulla taitaa jo yksi profiilin tietojen mukaan olla?

    Jälleenmyynti hintaan vaikuttanee enemmän quattro ja Suomen valtion mielivaltaisuus verotusasoissa (dieselin hinta noussut kohisten ja päästöjen mukaan mennään, jne..).

    Comment


    • #3
      Juu no eiköhä tuo kohta sitten selviä..tfsi taitaa kaatua. Pumppari on tämä oma, quattro ja seuraavaki tulee olemaan q.

      Comment


      • #4
        Bensaan saat lastulla oikeasti vähän tehoja, ei mielestäni vaadi enempää perusteluja :)

        Jos nyt kuitenkin vielä tarvitsee vielä perustella niin syöhän se 4 sylinterisen kiisselin ääni rotanlailla!

        Comment


        • #5
          Eihän se commonrail ja noin uudessa hyvin tehdyssä kopassa mitään rotanlailla syö. Käy ajamassa ja kommentoi sitten ;)

          Comment


          • #6
            Nuo uudet CR-dieselit on tosiaan täysin eri planeetalta kuin vanhat pumpparit. Erittäin sivistyneitä sekä ääneltään, että käytökseltään. Eivät ole ihan niin "hyökkääviä" luonteeltaan. Alavääntö niissäkin on vakiona aika onneton.

            Comment


            • #7
              Kovat on mietinnät kovat on mietinnät =/ =) !!! 3pv päästä aion päättää. Tfsi hyvin hyvin tod näk. S-tronicilla molemmat kuitenkin tulevat =/. Tuo tdi:kin on kyllä varsin riittävä, mutta periaatteesta en ala lastuttelemaan joten siks varmaan jossain vaiheessa jäis harmittamaan ettei +35hp enempää ottanu saman tien.. Vastaavasti sen bensamyllyn ainainen tankkaaminen vois kyrsiä kanssa. Iso pulma tällä hetkellä kuitenkin on Daytona (suurin syy ottaa S-line) - Monsoon - Red Shiraz elikkäs värin valinta =/ .. Kolmatta mustaa / mustan sävyistä Audia kun peräjälkeen ei oo tulossa =P.
              Viimeksi muokannut Zachaeus; 9.2.2013, 21:01. Perustelu: 3pv

              Comment


              • #8
                Daytona Grey!

                Comment


                • #9
                  Se se ykkönen on, varsinkin kuvissa paras mut livenä pitäis nähdä että viittiikö erosta Monsooniin monta tonnia maksaa; menettää Alpine Pro-edun siinä sit samalla kun alcantara-nahkat tulis kaupan päälle Monsoonin kanssa Alpine Pro-paketilla. Laakkoselta kyselevät et eikö tuota Daytonaa mitenkään sais "kaupan päälle" kun on se metalliväritarjouskin.. Daytonan hintahan on melkein 5000e mutta S-linepaketissa (jossa tulee lisäks säästönä verraten normipakettiin: S-line alusta, musta sisäkatto, alupaneelit, parempi verhous, 18" vanteet) se kustantaa 0 euroa.

                  Comment


                    #10
                    Noh, mihin autoon päädyit ja millä speksein?

                    Edit: vissiin vielä mietit kutosta vaihtoehdoksi
                    Viimeksi muokannut mj; 14.2.2013, 23:17. Perustelu: Bongaus toiselta foorumilta

                    Comment


                    • #11
                      A5 sb 2.0 tfsi Daytona S-line on ykkösvaihtoehto, vielä kun tuon alustajutun sais päätökseen. Eipä sillä paljo välii oo oisko hinta 74 vai 76ke lisävarusteineen, mutta säädettävän alustan dynamic vastaa sporttialustaa, poistaa 10mm madalluksen, säätöero on pieni comfortin ja d välillä, ja maksaakin +2ke eli tuskinpa tulee tuota otettua. Ylihuomenna kuitenkin koeajellaan viel A6 3.0 tdi:tä että jos se iskiskin pään halki ni pitää sit se laittaa tilaukseen A5 sijaan, edellyttäen että myyjän kanssa päästään sopukauppaan, tietysti :).

                      Niin ja väreistä ni livenä Monsoon ja red shiraz ei iskeny kovinkaan paljoa, Daytona on aivan upee ja teak brown melko hieno myös :).

                      Comment


                        #12
                        Daytona on kyllä myös mielestäni se hienoin väri, sen normaali hinta vaan on melkosen kova. Itselläni on tuo monsuuni, pidän sitä hyvänä värinä ja päädyin siihen kun tuli sopiva, vajaan vuoden vanha sopivilla varusteilla vaihtoehdoksi uudelle.

                        Itse ottaisin noista S-line alustan, tuskin sen toisen kanssa jaksaisi vaihdella modea, ainakaan kovin pitkään ja usein. Mitä muuta olet listannut varusteiksi ja onko tarjolla joku S-line kamppis? Hieno pakettihan tuo on, mutta niin on hintakin.

                        Comment


                          #13
                          Saako noihin lisävarusteena sporttidiffiä taakse? Se on S4-topicin mukaan suositeltava varuste.

                          Comment


                          • #14
                            Saa, mutta vaatii 3.0TDI:n tai 3.0TFSI:n.

                            quattro Sport differential - aktiivinen takatasauspyörästön lukitusjärjestelmä. Tilattava myös Audi Drive Select (2H1). Tilattavissa vain 3,0 TFSI ja 3,0 TDI -malleihin

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja mj Näytä viesti
                              Daytona on kyllä myös mielestäni se hienoin väri, sen normaali hinta vaan on melkosen kova. Itselläni on tuo monsuuni, pidän sitä hyvänä värinä ja päädyin siihen kun tuli sopiva, vajaan vuoden vanha sopivilla varusteilla vaihtoehdoksi uudelle.

                              Itse ottaisin noista S-line alustan, tuskin sen toisen kanssa jaksaisi vaihdella modea, ainakaan kovin pitkään ja usein. Mitä muuta olet listannut varusteiksi ja onko tarjolla joku S-line kamppis? Hieno pakettihan tuo on, mutta niin on hintakin.
                              Audikoodi konfiguraattorista ACWFGL6E ; hinta tulee olemaan alempi kun on menossa se Alpine Pro-kampanja, ja A5 kohdalla menettää sen edun niistä nahka-alcantaroista ja pysäköintitutka eteen siinä on jo vakiona..eli lopullinen hinta melko ? vielä mutta Sawossa kun ollaan niin kovasti tietenkin tingitään :) .. Jos ei tinkiminen tuota tulosta niin A6 tarkemmassa harkinnassa taikka sitten jätetään ostomietinnät keväämmälle taikka mersun suuntaan =P. A6 tulis olemaan tehottomin 3.0 tdi quattro sedan ja värinä Oolong grey, ja koko paketin hinta polttoainelämmitintarjouksella n.77-78ke. Diffiä ja sen vuoksi kalliimpaa konettakin A5 kohdalla en näe tarpeelliseksi, huippua palautetta lukenut kyllä mutta tuskinpa radalle tulee jatkossakaan mentyä, ehkä vois kesällä kerran pari pyörähtää =P .. Monsooni on hieno myös, pilvisellä/hämärällä säällä vaan sen sinerrys häiritsee =/.
                              Viimeksi muokannut Zachaeus; 15.2.2013, 09:58. Perustelu: A6 asia

                              Comment


                              • #16
                                Voi möhnä sentään! Mietin kuitenkin että tuo Dakota Gray voisi olla melkeen yhtä hieno ellei jossain valossa jopa hienompi kuin Daytona. Varsin vähän noita A5:ssa - vielä - on ollut. Enempi A7 väri. Mietin että ottaiski ulkonäköpaketin ehkä S-linella, jättäs S-line sisäpaketin pois, ja Dakota harmaana.. Alpine-pro nahka-alcantarat sitten kuun hopeisina, ei missään nimessä mustaharmaana, ja musta sisäkatto pois.

                                Miepiteitä väristä? Hankala noita esimerkkejä netistä kyllä on löytää..

                                http://www.autohaus-mense.de/neuwage...ine++Navi.html

                                Comment


                                  #17
                                  Ihan puhtaastihan nämä on katsojan silmässä. Dakota omaan silmään liian ruskea, sopinee ehkä paremmin seiskaan. Hieno väri kyllä, mutta Daytona vaan jotenkin sporttisempi.

                                  3 kiloa todella pienistä eroista keulaan ja perään paljon, vaikkakin on S-line ja tuo sen pienen eron erottuaakseen parkkiksella. Alcantara mustana, samoin katto. Ehdottomasti.

                                  Mutta, tämä on niin mielipide juttu ja itsellesi hommaat just sen minkä haluat, etkä sitä mitä muut suosittelee.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Juu makujuttuja. A6 kanssa vaan ku päiksee mietittii ja pohdittii vaimokkeen kanssa niin mustana A5 on selkeesti ahtaampi, sen vuoksi vaaleempi sisusta avartaa sitä sopivasti ja silloin musta sisäkatto ei tietenkään sovi. Mustat (=harmaat) alcantarat on jotenkin pöllön näköset Audilla, eli ne jos tulis ni ne ois ne valkoset. S-line-sporttipaketissahan ei sit oo varaa valitakkaan ellei ruksaa sisustaan tuhansia euroa; jokatap tulee musta sisäkatto ja mustat kangasnahkapenkit, mitkä nekin hienot =P. Pitää surffata miljoona fotoo ja miettii joskos jossain pääsis noita vaihtoehtoi näkemään livenä niin eiköhän tää tästä selviä :).

                                    Comment


                                      #19
                                      Mulla on A6:ssa Dakota grey, ja se on kyllä tosiaan enemmän ruskea kuin harmaa. Ainoa syy sen valintaan oli helppous kesällä, melkein maantiehiekan värinen kun on. Pilvisessä säässä talvella, lumen keskellä on aivan liian tumma, mutta parhaimmillaan pilvettömänä kesäpäivänä luonnon keskellä. Aikanaan oli A4 B7:ssa Dakar Beige, joka oli a i v a n huippuväri. Yleisesti, Audin värivalikoima on aikast surkea, bemarillakin on parempi. Näissä murretuossa (?) väreissä on juuri se hankaluus että ne ovat erilaisessa valaistuksessa erivärisiä. Esim. paikallisessa putiikissa oli ainakin joskus luonnonsävyistä puupanelia Sisustus, joka hämäsi tosi paljon sitten kun ajoit auton ulos. Mun mielestä sijaisautona ajossani olleet mm. A5 ovat liian tummia ja "likaisen" värisiä.

                                      Tuossa aika luonnollinen Dakotagrau. Ehkä se sopii isompaan autoon ja avanttiin paremmin, tiedä sitten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Juu, pirun hieno väri tuo kyllä on =P.. Minusta taas on huippua kun se väri vaihtelee valaistuksesta riippuen, ei kyllästy :) . Daytonankin paras puoli juuri tuo. Vikat mustat A4; ebony black pearl effect ja lava black kanssa vaihdellu ympäristöstä riippuen paljon, mutta mustaa ei enää ja A5 muodot näkyy paremmin ku vaaleempi väri.. Googletellu noita vaaleita alcantaroita, tuolla vissiin on yhet, liekö sitten moonlight silver vai ei :)

                                        http://www.a5oc.com/forums/photos-vi...-thread-3.html

                                        Comment


                                          #21
                                          Itse ottaisin Daytonan sijasta ennemmin Suzuka Grayn.

                                          Comment


                                            #22
                                            suzuka on hieno väri auringossa, muulloin sitten saakin vastailla kavereiden kysymyksiin: "saiks halvalla kun on pohjamaalissa?"

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo ei tässä maassa aurinko paljoo paista :) ..

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jeah, nyt ois nimetki jo papereissa, muutama vk viel aikaa tilausta muuttaa taikka peruuttaa koko höskä :) .. Ainut mikä mietityttää enää on tuo driveselect että pitäskö se sen efficiencyohjelman takia ottaa vai ei, ultimaaliset testit sit säästäskö sillä comforttiin / autoon verrattuna 0.01% polttoainetta :D ja toinen on s-lineulkopaketti, sen nimittäin jos ottaa niin ei saa roiskeläppiä ollenkaan ja melko tarpeeseen ne loskissa aina on. Samoin ulkonäköhyöty minimaalinen, jopa parempi ilman omasta mielestäni.. kromatut pakoputkenpäät kyl tulee. Hitsiviekööt :-/

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En ole vielä keksinyt mihin tuota efficiency ohjelmaa (4G A6) voisi käyttää. Vielä kamalampi kuminauhaveto kuin multitronic ... kenties sitten kun olisi parisataa NM lisää vääntöä nykyisten 500 lisäksi. Drive selectiä tulee käytettyä joko auto tai individual asennoissa ja siellä dynamicia vastaava paitsi laatikko.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kromatut putkenpäät voit tingata varaosahyllystä mukaan, hintaa alle 100e/pari.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      2013 A5 Sportback quattro tfsi 2.0 dsg vs tdi 2.0 tdi huoltokulut

                                                      Mikäs tuossa S-line ulkopaketissa on ettei saa roiskeläppiä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eipä tuohon drive selectiin kannata rahojaan tuhlata. Kumminkin kannattaa madaltaa koko roska kun ulkonäkö paranee potenssiin 10.

                                                        s-line ulkopakettikin on kyllä poskettoman hintainen verrattuna näköhyötyyn. Itse ottaisin normaalina ja jos haluaa ulkonäköä parantaa niin sitten jotkut laadukkaat aftermarket osat kuten Caractere.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Itse olen kyllä ollut aina OEM kannalla, harva korisarja on oikeasti pidemmän päälle hieno. S-line ulkopaketti on kyllä aivan ylihintainen.

                                                          Kromiset putkenpäät kylllä kannattaa hommata, alle satkun ja tuovat kyllä ulkonäköön eroa. Itse voisin harkita myös etulippaa ja miksei taaksekin sitä pientä.

                                                          http://www.a5oc.com/forums/a5-perfor...oiler-lip.html

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo no onhan tuo ylihintanen mut ei se 73ke 2600 lisäeuroa missää tunnu.. Etkan mukaan kuulemma ei s-lineen ole läppiä. Se harmittaa, samoin ku en osaa päättää kummin hienompi. Korisarjoja en kyllä asentelis. Aleksi: madallusta ei ainoaan käyttöautoon meille enempää tulisi :) , sit jos auto tulis pidettyä 5+++ vuotta eli siirtyisi mahd kakkosautoksi itelleni ni voisin harkita. Ulkonäkö on noinkin mulle enemmän kuin riittävä, eikä oo sit liian kivireki ja pystyy ajella (järkevämmän rengastuksenkin takia) tukkohankisia maanteitä paremmin ja turvallisemmin ;).
                                                            Viimeksi muokannut Zachaeus; 21.2.2013, 23:18.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X