Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A5/S5/A5SB Facelift esitelty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • sattanen
    vastasi
    Itse maksoin autosta 35.000€ toukokuussa 2015.

    Tässä lähinnä pari vastaavaa: (tiedä sitten kauanko linkit toimii)
    Audi A5 3.0 TDI S tronic quattro Sportback *Navi* ajettu 100.000 km 28.850€
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=246619012

    tai
    92.000 km ajettu hintaan 27980€ (Tästä taitaa puuttua adaptiivinen cruise ja kaistavahti)
    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=246095220

    En minä tiedä miten muuten minä arvonalenemaa lasken?

    Niin ja tää kattila on myynnissä hintaan 27.500€, jos jotakuta kiinnostaa. Olen tulossa suomeen seuraavan kuuden viikon aikana, ja jos halukkaita löytyy, voin hurauttaa autoni suomeen.
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.7.2017, 19:57. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • mhaanpaa
    vastasi
    Arvonalenema kuullostaa kyllä melko pieneltä, olettaen että olet omistanut kärryn välillä 1v-3v?

    Leave a comment:


  • sattanen
    vastasi
    100 000 km mittarissa.

    Niin se naksahti aamuajellulla autossa 100000 km täyteen. Ostaessani kilometrejä oli 27000.
    Statistiikkaa 73000 km:n ajolta. (Audi A5 3.0 TDI Quattro. Variantti: SCDUCQ)

    Polttoaineen hinnat:
    Halvin:0,909€/l
    Kallein:1,619€/l
    Keskihinta:1.173€/l
    Autobaanoilla on polttoaine aina kalliimpaa kuin "landella"

    Kulutukset per tankkaus (Laskettu/ATK, l/100km):
    Suurin kulutus: 9,52 / 9,40
    Pienin kulutus: 6,05 / 5,80
    Keskiarvo: 7,99 / 7,69
    Keskimäärin tankattu 577 km:n välein 45,1 litraa, hinnalla 1,17€/l
    Mielenkiintoinen huomio: Yksittäisissä tankkauksissa tuntuu tuo ATK:n ja mittauksien ero olevan suuri. Pitkässä juoksussa se onkin yllättävän lähellä todellista kulutusta. Siellä on muutamia "tilastopoikkaemia", missä laskettu kulutus on pienempi, kun ATK:n kulutus.

    Nopeudet per tankkausväli:
    Pienin keskinopues: 40 km/h
    Suurin keskinopeus: 142 km/h

    muuta:
    Suurin nopeus: 266,1km/h (mitattuna iPhone sovelluksella GPS Tracks)
    Tähän pitää huomioida pieni yksityiskohta. Oli kaunis kesäpäivä, eikä liikennettä. 49 kilometrin matkalle nappasin keskinopeudeksi 233,4 km/h. Sitten tuli tietyömaa.

    Moottoriöljyä lisätty 4 ltraa. 1 litra 20109 km:n välein.

    Summa summaarum:
    Auto on kulkenut 73000 kilometriä kanssani:
    Keskikulutus: 7,69 l/100km
    Keskinopeus:70,1 km/h
    -Polttoaineeseen mennyt rahaa: 6745€
    -Vakuutuksiin 2461€
    -Huoltoihin:777 € (25,90/kk)
    -Jarruihin 440€
    -Renkaisiin 730€
    -Arvonalenema 8000€
    Käyttökulut: 6,54 c/km
    Arvon alenema: 9c/km (verrattu keskiarvohintaan mobile.de:sä). Todellinen hinta paljastuu, kun auton pistää kiertoon.
    Kokonaiskulut per km: 15,54 c/km

    Lyhyesti sanottuna: vajavan vanhan markan maksaa jokainen kilometri. :)
    Viimeksi muokannut sattanen; 3.7.2017, 17:16. Perustelu: Kappalejako

    Leave a comment:


  • sattanen
    vastasi
    @icemii: Tuo pätkähän on 430 km ovelta ovelle. Nappasin logeista vain tuon vapaan pätkän. Koko matkalle keskinopeudeksi tuli 122 km/h ja kulutus oli 9.9l/100km

    @Mikko: Tuossa oli pyhien välipäivä, liikennettä oli ihmeen vähän. Jos haluat kovaa ajaa hyvillä teillä. Mene itäsaksaan. Ota vaikka reitti Berliinistä Muncheniin A9 pitkin. Saat laukottaa pitkiä pätkiä lujaa hyvillä teillä.

    Itäsaksaan maksetaan solidaarisuusveroa. Se on 1.5% minunkin palkasta. Itäsaksan autobaanat ovat loistavassa kunnossa. Sinne vain hauskaa pitämään.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Kovaa on menty! Nuo kerrat taitaa olla aika harvassa, itse en missään ole nähnyt niin vähäistä liikennettä että olisi ollut mahdollista ajaa edes vähän aikaa täysiä.

    Leave a comment:


  • icemii
    vastasi
    Mukavaa raporttia :) mitä luokkaa muuten kulutus oli tuolla baanasiirtymällä?

    Leave a comment:


  • sattanen
    vastasi
    95000 km takana, laukka paranee. :)

    Uhhautsi,

    Audi ollut nyt 2 vuotta persiin alla. Kilomeetrejä kertynyt 70.000. Enimmäkseen niksmannilandiassa. 6000km kesäisessä suomessa.

    Sattui mukava päivä ajella A1 tietä Dusseldorfista Hampuriin. Liikennettä oli ihmeen vähän ja sai loikottaa pitkiä matkoja nilkka suorana. Pari lyhyttä tietyömaata ja muutaman kerran joutui hidastamaan edelleä menevien vuoksi.

    143 kilometrin matkalle keskinopeudeksi kertyi kunnioitettavat 233,4km/h.
    Audi ylsi myöskin uuteen huippunopeuteensa, vaikka on tehdasrajoitettu. GPS:n mukaan pitkiä matkoja mentiin 263-266km/h ja sieltä se napsahti uusi ennätyskin: 266.1 km/h. Matkan/nopeuden logitukseen käytin GPS-track sovellusta kännykässä. Auton nopeusnäyttö näytti myöskin 266km/h. Se numeerinen nopeusnäyttö renkaillani tuntuu olevan just jetsulleen kohdillaan.

    Tuo pätkä on sellaista alavaa maata, vähän kuin pohjanmaalla ajelis.

    Autona:Vakio 2014 Audi A5 Quattro 3.0TDi

    Päätän täältä tähän.

    Leave a comment:


  • sattanen
    vastasi
    A5 3.0 TDi käyttökokemukset vm-2014

    Käyttökokemukset A5 Sportback 3.0TDI (180kW) Quattro S-Tronic 2014.

    Enpä oikein keksinyt minne muuallekkaan tämän laittaiisin joten se on nyt tässä. Modet siirtäkööt minne tahtoo.

    Käytettynä tuli ko. kulkine hankittua. Mittarissa oli tuolloin 27000km. Rengastuksena on vakio 225/50 R 17.
    Nyt on 6000 km takana ja lyhesti kokemuksia:

    Yleisesti auto on mukava ja hiljainen. Kovemmissa kiihdytyksissä moottrin ääni nousee esiin, jotain tarttis tehdä. Tasaisella nopeudella moottri jää onneksi kuulumattomiin, niin taajamassa kuin motoristielläkin. Normaalissa ajossa suurin ääni tulee renkaista ja nopeuden noustessa karmittomat ikkunat ääntävät yli rengasmelun. Kulminaatiopiste jossain 130-150 vauhdeissa. Mutta meluisaksi autoa ei voi missään nimessä moittia. Normaali keskustelu onnistuu ääntään korottamatta tuonne noin 220 vauhteihin asti, sitten alkaa jo tuulen suhinat olemaan sen verran voimakkaita että joutuu hieman ääntään korottamaan.

    Vaihteisto toimii miellyttävästi. En ole huomannut että sen toimintaan tarvii puuttua. Joskus jyrkissä alamäissä, ja niitä täällä piisaa, joutuu manuaalipuolella pyytämään pienempää silmään moottorijarrutuksen tehostamiseksi. Toinen konsti alamäkiin on tuo cruise. Se toimii mainiosti. Kuin mäki jyrkkenee ja vauhti meinaa karata käsistä, ensin se kokemukseni mukaan hakee pienempää vaihdetta ja sitten vasta alkaa jarruttamaan jos moottorijarrutus ei riitä.

    Adaptiivinen cruise. Tuo on loistava varuste. Se todellakin pitää nopeuden vakiona ylä- ja alamäissä. Tai sitten liikennevirran mukana. Mukava vielä se toiminto että voi viiksestä säätää tavoitenopeutta nopsaan, eikä tarvi hakea sitä haluamaansa nopeutta ja sitten vasta cruise päälle. On siinä puutteensakin. Se tipahtaa pois päältä jos nopeus alle 20km/h. Olisin toivonut tuohon semmosta ruuhkamoodia että osaa pyäshytä ja lähteä jonon mukana ilman että kuskin tarvii puuttua peliin. Toinen pieni puute on että kun edessä oleva vaihtaa kaistaa pois edestä, se todellakin odottaa että toinen on kokonaan viereisellä kaistalla ennen kuin rupeaa kiihdyttämään. Mielestäni se vois aloittaa kiihdyttämisen aiemmin. Mutta tuon voi ohittaa polkasemalla itte kaasua. Lyhin etäisyys minkä siihen voi laittaa on , moottoritienopeuksissa, sen verran pitkä että siihen väliin on tulijoita. Mutta se ei toisaalta haittaa kun auto hidastaa ja antaa tilaa. Hätäjarru toiminto on kerran aktivoitunut kun lähestyin hitampaa ja aikomuksenani oli vaihtaa kaistaa vapaalle kaistalle. Se edessä oleva tahattomasti ajoi kaistaviivan päälle ja systeemi ilmeisesti tulkitsi että se tulee eteen ja polkaisi jarrut pohjaan. Tämä tapahtui taajamassa. Säikähdin perkele.

    Kaistavahti: Tämä on myös mukava varuste. Alussa tuntui tyhmältä kun auto käänteli rattia itsekseen keskemmälle kaistaa, ja itse koitti vängätä vastaan. Tuohon tottui nopeasti kun oppi ohjaamaan "kevyesti" eikä puuttunut auton tahtoon. Moottoristiellä kovaa ajaessa minulla on aina tahto ajaa sisäkurvin puolella lähellä kaista viivaa. Tuntui tyhmältä kun tuo korjasi ulkokaarteeseen päin. Tunne oli vähän sama kuin olisi pito häipynyt :). Tuon kanssa jos lujaa ajaa niin helpoin on "nojata" uloimpaan kaistaviivaan jolloin ei tapahdu noita "pidon" häipymisiä. Silti itselleni mieleisin kovassa ajossa on kytkeä tuo pois. Ehdottomasti mukavuusvaruste.

    Moottorista en osaa muuta sanoa kuin että voimaa löytyy mukavasti ohituksin ja paikaltaan lähtökin on ripeää verrattuna aiempaan Volvotttimeen (D5). Dieseliä menee minulla, ajosta riippuen. 6.5-8.6 l/100km (laskettu kulutus, tankattu samalla huoltsikalla ja samssa paikassa). Keskinopeudet ovat tulloin olleet 44 ja 121km/h.

    Valoautomatiikka: Toimii ilmeisen hyvin kun en ole valonappiin koskenut sen jälkeen kun sen AUTO asentoon laitoin. Kaukovaloja joutuu vielä käsin räpläämään. Toisaalta, saksassa ei paljoa kaukovaloilla ajella kun aina on vastaan tulijoita.

    Mukavuusavain: Aivan ykkösvaruste. Aiemmin olen pitänyt sitä humpuukina mutta tuohan on osoittautunut todella toimivaksi. Vähän sama kun ois autossa kokoajan virta-avaimet paikallaan eikä ovet koskaan lukossa. Senky hyppää autoon ja painaa startista ja lähtee ååkamaan. Joskus käy niin että kun on tarpeeksi nopeana ja nykäisee kahvasta niin se ei ehdi avamaan lukkoja :)

    Start Stop oudoksutti alussa. Ei ole aiemmissa kattiloissa mokomaa ollut. Mutta siihenkin tottuu. Siinä on toiminto että jos jarrua polkee kevyesti se ei sammuta moottoria. esim. tilanteessa jossa tiedän valojen vaihtuvan ihan hetikohta, on mielestäni turha sammuttaa moottoria. Mutta kun mootori on sammuksissa ja nostaa jalan jarrulta, on siinä semmonen pikkunen kiusallinen viive, ennenkuin matka jatkuu.

    Penkit ja Ratti: Eipä nuissa ilmeisesti moittimista ole kun menee 600 kilometriä yhdellä istumalla ilman sen kummempia tuskia. Säätöjä riittää joka suuntaan tarpeeksi, ainakin minulle. Itselläni pitkillä matkoilla huomaan etsiväni oikelle jalalle paikkaa, ei sitä aina haluttaisi pitää koukussa siinä polkimien etupuolella :)

    MMI+ (ratio, puhelin yms) :Tuossa on kanssa vaikka mitä. Osa hyödyllisiä ja osa vähemmän hyödyllisiä.
    -Kun lähtee reissun niin tuo on kokojan nettiin yhteydässä ja kaikki ruuhka yms pikkeavat tiedot tulevat näyttöön. Joskus tulee ilmoitus että sillä ja tällä moottoristiellä joku ajaa väärää kaistaa. Tuollaiset ilmoitukset kaappavat näytön riippumatta mitä olet tekemessä. Se pitää kuitata pois. Ja matkan varrella saatta navi yhtäkkiä ilmoittaa että reitti on muuttunut koska nykyisellä reitillä on ruuhkaa. Navissa on Google Earthikin mutta ainakin saksassa ihan turha. Kerran kokeillut.
    -Online (netti) MMI:ssä on näpsäkkä. SIeltä näkee lähialueelta esim halvimmat dieselit sun muut. (tuskin toimii suomessa) Tähän asti on pitänyt paikkansa. Voisi tuossa kyllä olla ihan oikeakin veppiselain. Esim ruuhkassa vois laavata vaikka sumen uutisia yms.
    -Mussiikkivehkeet on ihan OK. Taitaa olla joku Audin Concert. Ei ole ainakaan se B&O. Mutta supparit löytyy ja meteliä riittää ainakin minun makuuni DAB on hyvä. Samta asemat kuuluu ympäri saksaa. Musiikkia soittaa myös puhelimestä. esim Puhelimessa on ylex päällä niin sen saa kuulumaan BT:llä auton kailottimista. Mukava välillä kuunnella suomiradioitakin.
    -Erikoisplussan annan kyllä tuosta onlinesta. senku vain ennen reissua kooklemapsista laavaa kämpillä oikean määränpään ja kliksauttaa "Send to Car". Sitten kun lähtee ajamaan, ei tarvi ku hakea omat online destinatiot ja siellähän se vasta valittu kohde on.
    -Miinusta siitä että pari kertaa tuo on kysynyt yhtäkkiä sitä "parituskoodia"

    -Puhelin: Autossa on oma puhelin ja SIM-kortipaikka. Autossa minulla on vain data-SIM. Tämä on hyvä. Sillä auto osaa jakaa datayhteytensä WLAN:illa. Auton oma puhelin näyttää vielä 3G:tä vaikka kännykkä on jo tippunut verkosta. Kännykkäverkkojen peitto ontäällä luokattoman huono. Tämä aiheutaa minulle pienen ongelman.ENsiksikin puhelimessani ei ole remote-SIM moodia joten puhelinta käytettäessaä, käytetään puhelimen radiota ja ainoastaan ääni siirtyy auton kailottimiin. Toisessa puhelimessa on remote-SIM moodi jolloin voi sanoa kumpaa radiota käytetään. Tämä remotesim moodi toimii vain jos autossa ei-ole SIM korttia. MIksi haluan 2 erillistä SIM-korttia? Koska saksassa on 5GB/kk:ssa raja. Haluaisin että tuota auton SIM-korttia käytetään kaiken datan siirtoon ja puuheluihin käytetään kännykän SIM-korttia mutta auton radio-osaa.

    Muuta:
    -Takakontin kannessa saisi olla jäykemmät pumput tai sähköinen avaus/sulku. Nyt kun sen päästää tippumaan normaalisti niin paiskautuu minusta turhan kovaa.
    -Aluksi epäilin kun ei ole takalasinpyyhintä. Mutta eipä tuo näköjään haittaa. Tänään huitasin aamulla 200 kilsaa ja vettä satoi kokoajan, reilusti. Takalasi pysyi kuivana kun vauhtia oli yli 80-100km/h, aeromystiikka hoitaa sen.
    -Valoista en osaa sano kuinka ne riittävät lapin kaamoksessa mutta luulen että niillä pärjää. (Xenon +)
    -Nelivedosta ei hajuakaan miten toimii. En edes tiedä onko siellä haldexi vai mikä lie. Ensilumillapa tuon huomaa.
    -3-alue ilmastointi tuntuu toimivan hyvin. Minä tykkään huomattavasti viileämmästä kuin morsmaikkuni mutta kumpikin saa haluamnsa lämpötilan puolillensa.
    -Hyvännäköinen ku mikä

    SUmma SUmmaarum. Ostaiisin uudelleen nykyisten kokemusten perusteella. Uusi, naamastaan kulmikkaampi, malli lienee esitetään Frankfurtissa syssymmällä. Tämä ehkä syy miksi viimekuukausina tämän nykyisen mallin hinta on hieman tippunut. Siksi tein ostopäätöksen nyt. Tällä kun pari vuotta ajaa niin sitten voikin päivittää tuon uuden mallin.

    Tuossapa kokemukseni.
    Viimeksi muokannut sattanen; 18.6.2015, 18:47. Perustelu: KUlutuslukemat korjattu.

    Leave a comment:


  • Otto.
    vastasi
    Uutta pukkaa taas: http://feedly.com/k/1jyYosM

    LED-ajovalot, futuristinen sisusta, sporttisempi ulkokuori. Tulossa 2016. Ehkä.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Niinpä. Kuutisenkymppiä juuroissa. Meikäläisen nokivasaran hinnalla olis saanu tuollaisen kaikilla herkuilla...
    Onneks meillä on palkkaverotus sitten kevyempää. Yritin kerran selittää suomalaista palkkaverotusta, ml. ylityöt, usalaiselle taksikuskille. Ei oikein uskonut.

    Leave a comment:


  • Tolkkju
    vastasi
    Ei oo katoton tuplakonsonantti ameeriikoissa hinnan kiroissa:

    http://fourtitude.com/news/Audi_News...ing-announced/

    Leave a comment:


  • Zachaeus
    vastasi
    Jopas on vihdoin finaalliin saatu paketti :) , tulossa

    A5 Sportback Business Alpine Pro S-line Daytona Gray 2.0 TFSI quattro S-Tronic , konfiguraattorista

    http://configurator.audi.fi/entry?ac...l-page&vc=a5sb

    koodi : ACTX2WQA


    ( hinta eri kuin gaattorin; asettu Alpine Pro kampanja-alella ja hulluuden seiskan voimalla 77 000 € , ja vaihdokkina lähtee hyvin palvellut, juuri egr-pakosarjarempattu 129tkm A4 Avantti quattro S-Line 2.0 tdi 125kw 20 000€ hyvityksellä (todellinen hyvitys vähempi; uuden auton ale isompi) )

    Eberi Remucilla sitten syksyllä Lappeenrannassa http://www.eeperi.com/index2.html asennukseen.

    Toimitusaika 1.5 - 3.5 kk , onkin mietintää ollut sen verta paljon, että tällä hetkellä ei onneks edes oo mitenkään malttamaton olo =P .

    - EDIT - JEE =) !! Alpine Pro - kampanja kun on menossa niin tulee kaupan päälle vielä nahka-alcantarapenkit S-line (reijitetyt =) ) !!!!
    Viimeksi muokannut Zachaeus; 25.2.2013, 10:49. Perustelu: penkit =)

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja jounii Näytä viesti
    Eihän tuosta taida puuttua kuin kattoluukku, adaptive cruise, lane assist ja sähköinen takaluukku?
    Adaptive cruise ja lane assist tulee tuossa teknologiapaketissa. Sähköistä takaluukkua ei A5:een ole saatavissa jostain syystä. Kattoluukku kyllä puuttuu ;)

    Leave a comment:


  • jounii
    vastasi
    Eihän tuosta taida puuttua kuin kattoluukku, adaptive cruise, lane assist ja sähköinen takaluukku?

    Aika hyvä paketti. Tuo meidän A4 B8 saksasta haettu on aika samanlainen, mutta manuaali ja adaptive cruise, lane assist ja sähköisyys penkeissä uupuu (lämmitetyt sportit sentään). Nahka/alcantra puuttuu kun ei ole omaan mieleen.

    Varmasti loistava A5:ksi.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    AUDI A5 Sportback Black Edition 3,0 V6 TDI DPF 180 kW quattro S tronic

    Black Edition -vakiovarusteet:
    19" Alumiinivanteet, 5-puolainen "Rotor" design, titaaninharmaa
    Bluetooth-Hands-free -liitäntä
    Informaatiojärjestelmä värinäytöllä sis. taloudellisuusohjelman, ajotietokoneen
    Keskikyynärnoja, edessä sis. säilytyslokeron
    Musta optiikka -paketti
    Musta sisäkaton verhoilu
    Paikallaanpitoavustin (Audi hold assist)
    Tummennettu takalasi ja takasivulasit
    Urheiluistuimet
    Xenon Plus -ajovalot
    Valinnaiset:
    3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
    5-paikkaisuus
    Alcantara / nahka -verhoilu
    Audi Drive Select -järjestelmä
    Audi Music Interface
    Automaattisesti himmentyvä sisäpeili
    Bang & Olufsen Sound System
    Kaukovaloassistentti
    Metalli- ja helmiäisväri (Musta, aber natürlich)
    quattro Sport differential
    Sisävalopaketti
    Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ja automaattisesti himmentyvät ulkopeilit
    Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla
    Sähköisesti säädettävä iskunvaimennus
    Tavaratilapaketti
    Teknologia -varustepaketti
    Ilman malli- ja moottorimerkintöjä
    Eberi REMUC-kaukosäädöllä
    Defa-akkulaturi

    Leave a comment:


  • niksu
    vastasi
    Mitä kaikkea kivaa ruksit lisävarusteista?

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    No, nyt auto on speksattu ja tilattu. En tiedä milloin tulee, mutta toive mulla oli, ettei ennen 1.4.2013.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Tuon mukaan VCDS ei pysty SS:ää disabloimaan, eikä ominaisuutta olisi tulossakaan. Sähköpostiosoitteen perusteella kirjoittaja on Ross-Techilla duunissa.

    Leave a comment:


  • ksarvala
    vastasi
    Olli, millaisia parametrejä sieltä löytyy SS:lle?

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96613

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
    Kyllä VCDS:n coding osiossa ainakin parametrit start-stopille oli kun omaa autoani tutkiskelin. Ominaisuus puuttuu, joten en kokeillut mitä tapahtuisi koodimuutoksella.
    Ok, täytyy katsoa sitten jos tuollainen vehje joskus pihaan saapuu. Jonkun bitinhän tuon näppäimen painaminen muttaa, mutta saako sitä pysyväksi, onkin toinen juttu.

    S/S on "periaatteessa" hyvä, mutta kun siinä ei ole sen enempää järkeä, niin joskus se aiheuttaa enämpi vaaraa. Koeajolla kävi näin: lähdin hertiskan audin pihasta (en tajunnut, että autossa on S/S) ja olin kääntymässä oikealle Mekaanikonkadulle. Vasemmalta tuli auto ja pyshdyin - ja moottori sammui. Siinä meni se millisekunti tai kaksi sen uudelleenkäynnistymiseen, niin meinasin ajaa jo seuraavan alle. Helsingissä ei aina ole autojen välissä kauheasti tyhjää mihin tunkea.

    Tokihan tuon saa napista pois, mutta tylsää jos pitää joka kerta painaa kun autolla lähtee. Mieluummin haluaisin tuon toisin päin.

    Voi se olla ettei sitä saa koodattua pois. Eihän ESPiäkään saa kai oletuksena pois?

    Leave a comment:


  • oliver
    vastasi
    Kyllä VCDS:n coding osiossa ainakin parametrit start-stopille oli kun omaa autoani tutkiskelin. Ominaisuus puuttuu, joten en kokeillut mitä tapahtuisi koodimuutoksella.

    Leave a comment:


  • Tuom@s
    vastasi
    Ainakin A3:ssa ja muistaakseni myös A4:ssa tuon saa napista disabloitua, mutta tämä pitää tehdä joka käynnistyksen jälkeen erikseen. Oletuksena Start-Stop on siis aina käynnistyksen jälkeen päällä. Tuota oletusta ei saa käsittääkseni muutettua edes VCDS:llä.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    BTW. Onko kenelläkään tietoa, saako start-stopin kytkettyä pois joko VCDS:llä tai MMI:stä?

    ---
    Itse itselleni vastaten: ei ilmeisesti. Tyhmä homma.
    Viimeksi muokannut mremonen; 26.11.2012, 13:02.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Kävin nyt ajamassa A4:sen, kun Helsingissä ei ollut A5:sta tuolla moottorilla. Kyllä tuo 3.0TDI+S-tronic tuntui hyvältä.

    Voi olla, että tästä joutuu kaupoille...

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Kappas, en huomannut koko S-tronic kohtaa, tuosta 3.0TDi:stä löytyy manuaali. Mutta meillä on myös A3:nen 1.4TSI S-Tronic ja ei siinäkään ole ollut mitään ongelmia, samoin kuin Passatin 1.4TSI S-Tronic (ei tosin taida siinä olla S-Tronic nimellä?) toiminut koneen ja vaihteiston osalta moitteettomasti.
    Viimeksi muokannut 54mmy; 23.11.2012, 21:29. Perustelu: typoja

    Leave a comment:


  • niksu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja mremonen
    Comments?
    Go for it! :D
    Alkuperäinen kirjoittaja mremonen
    -08 ai tainnut olla vielä tuota S-tronicia?
    Veikkaisin tippiä.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    -08 ai tainnut olla vielä tuota S-tronicia?

    Oliver: ei kai tuo tilojen puoliintuminen nyt noin dramaattinen ollut? Vai oliko?

    Leave a comment:


  • 54mmy
    vastasi
    Meiltä löytyy tollane -08 A4:nen B8 3.0TDi ja mitään muuta ei koskaan joutunu huoltaan kuin normaalit öljynvaihdot + kerran vaihdettu jarrulevyt ja palat (kuulu kai silloin huolto ohjelmaan muutenkin?). Pari kertaa käyty radalla rääkkäämässä, mutta jarruthan tollasesta painavasta hävii samantien jossain ahvenistolla. Nii juu jo autolla ajettu kohta puoliin 200tkm ilman ongelmia. Yhden huollon tehnyt, joka ei kuulu huolto ohjelmaan: apukuskin puolen xenon polttimon vaihto. Aikaa tais mennä 20-30min siinä ihmetellessä, ja ohjekirjasta ohjeita katsoessa.

    Leave a comment:


  • oliver
    vastasi
    Itse vaihdoin S6(4F)->S5 Sportbackiin.
    Tilat puoliintuivat, vaihteisto huononi, kulku heikkeni. Plussana ajettavuus parani, jousitus parani, taloudellisuuskin parani, väri parani, ulkonäkö parani.
    Koira ei sovi kyytiin, eikä neljän hengen matkatavaratkaan. Hyvä niin, rouvan Quuvaunuun sopii.

    Leave a comment:


  • mremonen
    vastasi
    Olisko kenelläkään mitään kokemuksia/kommentteja 3.0TDI:stä? Käytin omaa autoa huollossa ja näyttää että jarrupalojen vaihdolle kertyy hintaa muutaman kymmenen tuhatta... auton vaihdon muodossa.

    Enivei, kiinnostaisi kuulla kokemuksia tuosta S-tronic -vaihteistosta. Perheen toisessa autossa on DSG ja itse kyllä laitan perinteisen automaatin tuon DSG:n edelle any day. Ajossa se on loistava, mutta lähdöissä paska.

    Mitä muuta olisi hyvä huomioida? Mitäs moottori? Onko se peruskauraa? Onko kokemuksia siirtymisestä A6 -> A5, pieneneekö sisätilat kuinka?

    Eli kiikarissa olisi: A5 3.0TDI Sportback (q + S-tronic), sportdiffi, urheilualusta, drive select, B&O, AMI, sähköjakkarat muistilla, jne. S-Line ulkoasupaketti himottaisi, mutta maksaa liikaa. Ottanen tilalle tekniikkapaketin, jossa tulee adaptiivinen vakkari + parkkitutkat.

    Comments?

    Leave a comment:

Working...
X