Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron GT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
    Siinä sitä onkin, kun nyrkkipajat alkaa akkuja/tekniikkaa vaihtamaan/korjaamaan, mukaan vielä romuäijä niitä irrottamaan :)
    Ongelmaahan ei tule jos henkilökunta on koulutettu ja seurataan valmistajan ohjeita. Meilläkin on jo SFS6002 ja ensi kuussa jatkuu jotta tulee luvat myös tehdä autot jännitteettömäksi ja vaihtaa korkeajännite osia.
    Se on selvää että kaikki ei näin tule toimimaan ja toiminta on sitten sen mukaista, koskee myös autotalliraneja.

    Comment


      #62
      Juuri näin, sitä en kiellä etteikö koulutetut osaa mutta ne muut, joita varmaan on se valtaosa :)

      Comment


      • #63
        e-tron GT & RS e-tron GT -mallit ovat nyt rakennettavissa audi.fi sivujen konfiksessa.

        Comment


          #64
          Kemora-harmaa värivalikoimassa, torille :D

          Comment


            #65
            Olisko tän video-linkin paikka täällä... Siitä fiilistelemään millasia noi on rempata syys-sateessa taivasalla 2035.

            2021 Audi e-tron GT PRODUCTION ( e tron German Car Factory )

            https://youtu.be/JUt-Er237FU (4K)


            Comment


              #66
              Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
              Mikähän tuon hinta mahtaa olla, 120ke?
              edit: yli 50 etronia nettiautossa. Toki osa on uusia tai todella vhän ajettuja mutta minusta silti erikoisen paljon. Onkohan se vaan niin p#ska että ostajat on kyllästyneet 10tkm kohdalla?

              Edit2: huvittava lisäys Länsiauton ilmoituksessa:
              Tämä auto on sähköauto. Myynti-ilmoituksen tekniset tiedot, kuten kulutus- ja käyttösädetiedot ovat valmistajan ilmoittamia ja mitattu uudesta vastaavasta autosta. Pyydämme huomioimaan ostopäätöksessä, että auton todellinen latausaika, sähkön kulutus ja/ tai sähkökäyttöisen ajon toimintasäde saattavat erota huomattavasti valmistajan ilmoittamista arvoista. Talviolosuhteissa auton sähkömoottorin käyttö voi olla rajoitettua tai erittäin kylmällä säällä jopa mahdotonta.
              Varmaan osuit oikeaan yhdistämällä nuo kaksi asiaa. Toimintasäteen pienuus ja pakkasen sitä pienentäessä entisestään yhdessä pikalatausasemien olemattomaan verkostoon on saanut osan e-tronisteista luovuttamaan.
              Jos ei tarvitse suurta toimintasädettä on e-tronissa paljon hyvää. Brake-by-wire -järjestelmällä on saatu moottorijarrutus ja jarrut toimimaan aivan saumattomasti yhteen. Lisäksi moottorijarrutuksen kontrollointi vaihdeviiksillä on hyvin loogista. P#ska tuo auto ei mielestäni ole, käykää ajamassa! Varsinkin takavetopainotteisuus on mieleeni.

              Comment


                #67
                Paska on ihan yhtä ruskeaa muuten aidan toisellakin puolella. Menkääpä katsomaan BMW liikeeseen montako käytettyä 530e siellä on rivissä. Ei oo vissiin ihan täysin vastannu tosimaailman kokemukset 2,9L/100km markkinoitua kulutusta. Sinänsä tarvii kyllä ihmetellä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä ettei ota etukäteen selvää. Tai että miten tuollaista seikkaa ymmärtämätön ihminen on päässyt niin paljon varoihinsa että on varaa ostaa esmes 50k€ tai 100k€ maksava uusi auto.

                Comment


                  #68
                  Melko pieni akku yhdistettynä hitaaseen lataukseen voi olla yksi syy miksi autoon kyllästyy. Jos reilu 10kWh akun lataaminen kestää tuntikausia ja sillä sen jälkeen pääsee parhaimmillaankin 60-70 km, niin voihan se olla ostajalle pettymys. Kauppiashan tämän ohittaa nopeasti koska hänen on saatava se auto kaupaksi.

                  Comment


                    #69
                    Nämä uutukaiset sähkö Audit ovat aika houkuttelevan näköisiä. Tarpeeksi konventionaalista gt-autoa, luksusta ja ”sähköä”. Jos parin vuoden päästä käytettyjä katselisi :) tosin silloin taas uusia houkutuksia esiltety.

                    Comment


                      #70
                      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                      Paska on ihan yhtä ruskeaa muuten aidan toisellakin puolella. Menkääpä katsomaan BMW liikeeseen montako käytettyä 530e siellä on rivissä. Ei oo vissiin ihan täysin vastannu tosimaailman kokemukset 2,9L/100km markkinoitua kulutusta. Sinänsä tarvii kyllä ihmetellä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä ettei ota etukäteen selvää. Tai että miten tuollaista seikkaa ymmärtämätön ihminen on päässyt niin paljon varoihinsa että on varaa ostaa esmes 50k€ tai 100k€ maksava uusi auto.
                      Niin, tai sitten ne on työsuhdeautoja jotkan on palautuneet takaisin myyntiriviin. Uusien autojen tyypilliset ensimmäiset ostajat on leasingfirmat työsuhdeautoiksi ja eläkeläiset. Jotenkin luulen että noita bemareita ei ole vielä isosti myyty jälkimmäiselle ryhmälle eikä ne ole varsinkaan laittaneet niitä vielä kiertoon.

                      Comment


                        #71
                        Kävin eilen koeajamassa e-tron GT:tä. Ai että on hieno peli. Todella hyvä ajaa, kiihtyy alussa aika kivasti mutta sitten alkaa hiipumaan. Alusta tuntui aivan mainiolta. Kokeilin ajaa hidastetössyn yli, niin auto meni dynamic asetuksella aivan eleettömästi, niin hienosti että jäi naurattamaan ja ihmetyttämään että miten se edes oli mahdollista. Myös jarrut on todella hyvät. B&O stereot soi todella hyvin, bassoa tulee peruskäyttöön aivan riittävästi ja akustiikka on kuin istuisi vaimennetussa kassakaapissa. Vaikka olenkin "petrol head", niin ei tullut hinku polttomoottoriautoon. Kori näyttää myös hienolta, paitsi etupuskuri josta tulee mieleen Toyota Yaris. Takaa auto näyttää todella muhkealta.

                        Ainoat asiat mitkä ei miellytä on hinta ja etupuskuri.

                        Comment


                          #72
                          Sähkömottorin pyörintänopuden kasvaessa vääntö alkaa pikkuhiljaa pienenemään ja sen takia se hiipuu. Se on sähkömoottorin ominaisuus ja toimii just päinvastoin kuin mihin on bensamoottorin kanssa tottunut.

                          Comment


                            #73
                            Niinhän se tekee.

                            Comment


                              #74
                              Täytyi tsekata, ettei ollut tämän aamun kirjoitus. :) Niin se vähitellen tarttuu, Suomen liikenteeseen ja arkiajoon -ja autobaanoja lukuunottamatta muuallekin- tuo sähkömoottorin vääntökäyrä on ihanteellinen.

                              Comment


                                #75
                                Kyllä tuollainen kelpaisi käyttöautona mainiosti. Harrasteautot sitten pärisee edelleen :)

                                Comment


                                • #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                  Kävin eilen koeajamassa e-tron GT:tä. Ai että on hieno peli. Todella hyvä ajaa, kiihtyy alussa aika kivasti mutta sitten alkaa hiipumaan. Alusta tuntui aivan mainiolta. Kokeilin ajaa hidastetössyn yli, niin auto meni dynamic asetuksella aivan eleettömästi, niin hienosti että jäi naurattamaan ja ihmetyttämään että miten se edes oli mahdollista. Myös jarrut on todella hyvät. B&O stereot soi todella hyvin, bassoa tulee peruskäyttöön aivan riittävästi ja akustiikka on kuin istuisi vaimennetussa kassakaapissa. Vaikka olenkin "petrol head", niin ei tullut hinku polttomoottoriautoon. Kori näyttää myös hienolta, paitsi etupuskuri josta tulee mieleen Toyota Yaris. Takaa auto näyttää todella muhkealta.

                                  Ainoat asiat mitkä ei miellytä on hinta ja etupuskuri.
                                  Missä kävit koeajamassa? Autotarvikkeellako?

                                  Comment


                                    #77
                                    Joo sieltä se auto tuli, sain vähän erikoispalvelua niin auto tuli kotipihaan ;)

                                    Comment


                                    • #78
                                      Hmm.... Epäilyttävää :) tekisi mieli itsekkin koeajaa,vaikkei olekkaan niin isoja ostohousuja että tuommoiseen varaa on.

                                      Comment


                                        #79
                                        Oli mahdollisuus kokeilla RS e-tron GT. Ennen tätä itselläni on täyssähköautoista kokemusta vain e-tronista. RS on täydellinen yhdistelmä suorituskykyä, ajomukavuutta, tilaa ja ulkonäköä. Pidin myös äänimaailmasta. RS on erittäin hyvä ja vakaa ajaa maantiellä. Ohjaus on kevyt kaikissa ajomoodeissa, mutta siihen tottui nopeasti ja minkäänmoista kiemurtelua ei ajossa esiintynyt.

                                        Vähän kliseinen lause, mutta massa on saatu oikeasti ”piilotettua”. Tuntuu ketterältä.

                                        Uudet RS-penkit sähkösäädöillä on parhaat missä olen ikinä istunut ml. R8.

                                        Kabiinista on tosi hyvä näkyvyys ulos ja muotoilu on todella onnistunut. Istuessa fiilis on erilainen kuin yhdessäkään Audissa. Fyysiset painikkeet on säilytetty tärkeissä kohdissa. Autossa oli huikeat lisävarusteet ja lopputulos täydellinen yhdistelmä nahkaa ja alcantaraa.

                                        Suorituskyky pitää jokaisen kokea itse.

                                        Audilta on tullut jälleen erittäin hieno tuote, joka vähintään hipoo täydellisyyttä. Ajattelen itse sähköistymistä nyt paljon positiivisemmin mielin. Ajamisen ilo ei ole katoamassa vaikka joiltain osin muoto muuttuukin…

                                        Comment


                                        • #80
                                          Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                          Jos e-tron GT:n kulutus on samaa luokkaa Taycan 4S:n kanssa (25,7 – 21,1 kWh/100 km) saahan siinä kotilatauslaitteistokin olla kovaa luokkaa. Harvalla varmaan mahdollista saada 11kW latauslaitetta suurempaa omakotitaloon. Sama ton e-tronin kanssa, varmaan osalle ihmisiä tullut yllätyksenä ladattavan sähkön määrä ja latauksen viemä aika.

                                          Jos Q4 kulutus luokkaa 16kWh niin siihen ladannee 100+100km päivittäiset työajotkin yön aikana 3,6kW laturilla.
                                          Eikähän keskimääräisellä GT:n ostajalla ole sellainen 3-4 auton lämmin talli uudehkon omakotitalon kellarissa kunnon latureilla

                                          Comment

                                          Working...
                                          X