Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron GT

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
    ... taviksia ihan tietämätön juttu nuo, varsinkin hybrid omistajille, joilla ei autoilu ole niin elämäntapa ollut.
    Tiedä nyt ihan noinkaan...

    Comment


      #32
      Jaa Jukallako osui :)

      Comment


      • #33
        Tänään tiistaina tämän mallin maailmanensi-ilta: https://news.cision.com/fi/audi-finl...-2021,c3280452

        Comment


        • #34
          Ja sivut on julki, mitä pidätte?
          https://www.audi.fi/fi/web/fi/models...e-tron-gt.html

          Comment


          • #35
            https://tekniikanmaailma.fi/audi-esi...sporttiversio/
            Tässä lisää tietoa ja kuvia! Sen verran ja tullu kaikkea tuohon liittyvää etukätene julki, että ei tullut mitään uutta autingon alle. Erittäin hieno on kyllä, tosin maski ja sen ympärys voisivat vaihtaa värejä, eli maski olisi musta ja sen ympärystä korinvärinen, olisi varmaan entistäkin hienompi?

            Eniten vain ihmetyttää sähkö-Audien mallinimet. Audi RS e-tron GT ja Audi e-tron GT quattro on jotain sitä mitä auton mallinimen ei pitäisi olla.
            RS5
            RSQ3
            TTRS
            RS e-tron GT
            Mikä ei kuulu joukkoon?

            Aikovatkohan tehdä koko kymmenien sähkömallien joukon e-tron-nimen ympärille? Saattaa olla Audin työntekijöillä paljon unetomia öitä edessä. Toisaalta Q4 e-tron antaa paremman lupauksen tulevasta. Miksei voisi vain nimetä e-tron GT:tä Audi E7:ski? Toisaalta siinä tapauksessa katumaasturit käyttäisivät EQ-mallinimeä, joka on jo varattu. Taisivat Audilla kirvata, kun Mercedes varasi EQ-tuotemerkin itselleen. Vaihtoehtona on myös, että Audi kehittilisi jonkun täysin uuden kirjainyhdistelmän sähkömalleille Volkswagenin ID:n tapaan. Kun miettii vaikka e-tron quattro S:ää, niin samantien tulee vaikutelma, että tämä ei ole oikea S-malli vaan, maistettu hieman ässäläisillä jutuilla, hieman kuten S-line. Mutta jos malli olisikin hypoteettisesti esimerkiksi SQE6, koko autosta saisi erilaisen käsityksen. En tiedä mitä muut ihmiset ovat sähköaudien mallinimistä, mutta mielestäni tämä nykyinen kaava ei tunnu kantavan kovin pitkälle.

            Comment


              #36
              Hyvän näköinen on ainakin. Pidän paljon että on jätetty koriin kaikkee ilmaritilän näköistä joka näyttääkin urheilulliselta eikä oo vaan tehty muumikeula-R8.

              Comment


                #37
                Nätti kuin mikä. Omalta osalta harmittelen, että on neliovinen, ei vaan nuo tilat tule täsmäämään. Joudun hakemaan lohtua siitä, että tekniset speksit selvästi perässä nykyistäkin kulkinetta ja varusteineen tulee olemaan kallis. Mutta nätti on :)

                Kiihtyvyydessä ovat jättäneet aika ison hajuraon konsernituotteeseen paperilla, olisiko sitten reaalimaailmassa kuitenkin lähempänä Taycania?

                Comment


                  #38
                  Nätti on juu ja itselle neliovisuus on plussaa :)

                  Kiihtyvyydessä ihan yksi lysti onko 2-4 s, ei oo kriteeri, laatu sen sijaan on.

                  Comment


                    #39
                    Ulkokuori on kyllä hieno. Korissa on muotojakin, mutta leikkausten kanssa ei ole sorruttu liiotteluun. Paitsi ehkä keulan ylityksen kanssa.
                    Värivalikoima voisi olla vähän leveämpi, joskin se on korjattavissa Exclusiv-kartan kanssa.
                    Tuota mallimerkintähommaa muistelisin joskus itsekin ihan ääneen hämmästelleeni.

                    Comment


                      #40
                      Hauska nähdä tuo hinnoittelu Suomessa, perinteisesti lisävarusteet ampuvat hinnat itseltäni tavoittamattomiin. Lähtöhinta on ihan ok kansainvälisesti (RS vrt Taycan turbo) Ei ollut vielä ainakaan konfiguraattorissa.

                      Suorituskyvyllä ei audimiehelle ole merkitystä, ja varmaan kohta ei haittaa enää puolet lyhyempi range, kun on "laatu", ja sitten Teslamiehillä on ne lasit :D

                      Comment


                        #41
                        Eikä nämä tähän lopu vielä:

                        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/...laiva-landjet/

                        Comment


                          #42
                          No joo Teslamiesten lasit ei häviä koskaan, sitä ei tarvi odotella :) mutta alkaa olla kiinnostavia kulkineita Audillakin 2-3 vuoden haarukassa, infraa odotetaan ja tutkiskellaan vielä sen ajan. Kuitenkin käyttömäärä on vielä olematon, joten ne ensikäyttäjät pääsee vielä ns aallon harjalla infran suhteen.

                          Comment


                          • #43
                            Nyt on jo sellainen auto, jonka voisin ostaa jonkun muun rahoilla, tai omillanikin, jos lotosta tulee hyvänä viikonloppuna 7 oikein. Tai sit 20v kuluttua edullisesti käytettynä :F Jotenkin seiskat ja uudet kasit on olleet väärällä tavalla pyöreitä.

                            Comment


                              #44
                              Jep jep. jonnet ei tajuu, mutta setämiehet ehkä: tämä teslalasikuvio on ihan sama, kuin 90-luvulla olisi torsenquattroa kehuvalle sanottu, että "joo joo, takaveto parempi" tai "joo oon mä ajanut nelivetoa, bemua, ja ei nelivedolla tee mitään" -perustuen joko siis siihen, ettei ole lainkaan kokemusta tai sitten on kokeillut heikompaa toteutusta samasta ideasta.. Fast forward 15 vuotta, ja kellään ei ole enää viskokytkintä :)

                              Tuota ulkomuotoa haluan kyllä vielä kehua, ja hienoja värejäkin kartalla. Kävin huvikseen vilkaisemassa referenssiksi, mikä on Taycan Turbo S hinta (199k ilman varusteita), niin se on nyt yön yli muuttunut vanhannäköiseksi.

                              Comment


                                #45
                                80 ja vielä 90-luvullakin pidettiin nelivetoja jopa vaarallisina, ihan valtakunnallisia autolehtiä myöten. Ja niin pidettiin lisäjarruvaloakin. Nykyään kenellekään tuskin tulee mieleen väittää nelivetoa vaaralliseksi ja lisäjarruvaloa liikenneturvallisuutta vaarantavaksi laitteeksi.

                                Comment


                                • #46
                                  https://www.youtube.com/watch?v=jBxJ...utogef%C3%BChl
                                  Tässä oli hyödyllinen ylieskatsaus autosta.

                                  Tuntu muuten erittäin oudolta, kun eilisessä auton virallisessa ensi-illassa Audin toimitusjohtaja Markus Duesmann lausui johtamansa yrityksen nimen "Oodi".

                                  Comment


                                    #47
                                    Täytyy nostaa hattua tuon uuden tulokkaan suorituskyvylle, kun noin hyvin pysyy aidon kilpa-auton vauhdissa mukana. Kuitenkin tuo painaa muutaman kilon enemmän:
                                    https://www.youtube.com/watch?v=ezeRN7Ma4CY

                                    Comment


                                      #48
                                      Vaikken Tesla-lasien kanssa tässä olekaan provosoimassa niin nuo Formula E:t on melko 'hitaita' (joojoo alle 3s sataseen ei ole oikeasti hidas), Possun Taycan on audia nopeampi ja päihittää Formula E:n. Ilmeisesti Model3:n tehoversiokin on nopeampi, ModelS:stä puhumattakaan.
                                      Mutta ulkokuori ja sisusta tuossa E-tron GT:ssä on kyllä 6-0 makeampi kuin yhdessäkään Teslassa.

                                      Comment


                                        #49
                                        Tottahan tuo on, ulkonäkö ja muutkin asiat on kunnossa, suorituskyky riittävä. Alkaa olla hyvä paketti.

                                        Teslathan ovat aina olleet vain voimalinja autoja, mitään muuta kukaan koskaan hehkuta ja tottahan se on, voimalinja on hyvä mutta... Omassa mielessä sellanen askeettinen koppi ei ole säväyttänyt koskaan, sisusta/tabletti on jopa hirveä jossain niistä yms :)

                                        Comment


                                          #50
                                          Hinnat julki, samoin varusteet. GT 105k, RS 145k + varusteet. Ilmeisesti ihan ok paketteja tarjolla, ja autoveron ollessa minimaalinen, niiden hinta on normaalia matalampi. Hinnoittelumalli on kyllä sitä samaa tuttua, eli 10-20k voi varata perusvarusteluun. Ikävästi siinä ollan sitten plaidin hinnassa, mutta onhan se jo nätimpi ulkoa.

                                          Comment


                                            #51
                                            No joo kyllä tollekin hintaa kertyy, toki siitä voi jopa maksaakin, ettei saa ritari ässä rattia :)

                                            Comment


                                              #52
                                              Eikä tarvitse ajaa fundamentalistien autolla. Etenkään kun laatufiilis/ laatu on Audissa huomattavasti parempi.

                                              Comment


                                                #53
                                                No kyllä biturbo ja torsen-miehet on vähintään yhtä fundamentalisteja, eivätkä taida näitä T-merkkisiä edes uskaltautua livenä koittamaan :D

                                                Taycanin julkaisun yhteydessä hehkutettiin sitä vaihdelaatikkoa, tässä ei ole nostettu sitä esiin. Piti ihan käydä katsomassa, että onko siitä luovuttu, ja siksikö kiihtyvyys heikompi. Mutta on se siellä, näemmä tekninen ero on se, ettei tarjolla ole sitä pikkuakkua ainakaan vielä (79 kWh).

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Fundamentalismista joutuu luopumaan, kun e-tron GT:ssä eikä RS e-tron GT:ssä ole sen enempää turboja kuin torseniakaan. Onkohan nuo GT:t tai Taycan ikinä keskituloisen palkansaajan tavoitettavissa, meinaan että poistuuko nuo liikenteestä siinä vaiheessa kun akusto on vaihtokunnossa.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    No juuri tota poistumaa pelkään kaikissa sähköissä ja kun nuo uudet maksaa yli oman budjetin.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Käytettynä houkuttelevuus riippuu hinnasta ja siitä, paljonko akun kapasiteetista on jäljellä siinä vaiheessa kun on ostohousut jalassa. Mitä paremmin nuo arvonsa säilyttää, sitä vanhempia ne on silloin kun itsellä olisi varaa ja riski sille että akusto alkaa olla vaihtokunnossa, on tietenkin suurempi. Akkujen hinnat ovat olleet laskusuunnassa, mutta ei nekään loputtomiin voi halventua. Mutta voihan se olla, että silloin uusi akusto olisikin hinnaltaan ihan hankittavissa.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viesti
                                                        No kyllä biturbo ja torsen-miehet on vähintään yhtä fundamentalisteja, eivätkä taida näitä T-merkkisiä edes uskaltautua livenä koittamaan :D

                                                        Taycanin julkaisun yhteydessä hehkutettiin sitä vaihdelaatikkoa, tässä ei ole nostettu sitä esiin. Piti ihan käydä katsomassa, että onko siitä luovuttu, ja siksikö kiihtyvyys heikompi. Mutta on se siellä, näemmä tekninen ero on se, ettei tarjolla ole sitä pikkuakkua ainakaan vielä (79 kWh).
                                                        No tässä on yksi torsen, jenkki bensa v8 mies, jonka talouteen tulee sähköauto, ei tosin Tesla vaikka sekin olisi ollut rahallisesti mahdollista. Miksi? Koska ihan oikeasti VW:n laatufiilis kun menet sisälle on jotain ihan muuta kuin karvalakki M3:ssa. Pelkkä 5s 0-100 ei ihan riitä käyttöauton valintaan. Ihan sama että huiput on 160kmh ja 0-100 8.5s. Nopeasti kulkemiseen on muut laitteet


                                                        Jos miettii että nyt polttiksiin tehdään jakoketju/ vaihteisto remppoja joiden yhteenlaskettu summa voi olla luokkaa 6-8ke ilman marmoriakin, niin tulevien akku pakettien hinta jos osuu johonkin tuohon, niin ei se ehkä kaikkien pankkia kaada jos tällaista on ostamassa. Mutta toistaiseksi käytetyn ja takuuttoman sähkiksen osto on hieman "pelottavaa" kun ei tulevaisuudesta tiedä. Mielenkiintoista olisi myös tietää myyjäliikkeiden vastuu akusta, saattaa kauppakirjoihin tulla mielenkiintoisia lisäehtoja tulevaisuudessa.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ja parin vuoden päästä alkaa myös romareilta yms trokareilta löytyä vähänkäytettyä akkua

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Siinä sitä onkin, kun nyrkkipajat alkaa akkuja/tekniikkaa vaihtamaan/korjaamaan, mukaan vielä romuäijä niitä irrottamaan :)

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Eiköhän noilta nyrkkipajoilta kuitenkin vaadita jotkut sertit, kaverin Bosch-huollossa o muutamalla asentajalla paperit, mitkä oikeuttaa sähkövekottimia huoltamaan, sitten pajalla pitää olla paimenkeppi turvallisuusvarusteena, millä nypätää kiinni jääny mies sähköautosta irti :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X