Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 -01 AMK ahtopaineongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 -01 AMK ahtopaineongelma

    Morjesta!
    En nopeasti löytänyt haulla kyseisiä ongelmia, niin jos voisitte hieman valaista missä on viat..

    Audi S3 8L -2001 AMK 1.8t kyseessä ja vika seuraavalainen..

    #1 Vika:
    Eli autoon on edellinen omistaja asentanut SSQV-Dump, en tiedä onko vika siinä vai missä. Auto antoi vikakoodin Ahtopaineen Säätöventtiili, ostin Laakkoselta uuden (n75) ja nollattiin koodit ja tulee uusiksi.. Oireina toimii kumminki näin, täyskaasulla tuntuu että auton veto loppuu 3000rpm jälkeen melkein kokonaan (ihankuin joku laittaisi paperia ilmansuodattimeen) ja puolikkaalla kaasulla vetää paljon paremmin?! Kävi mielessä että laitanko tuon alkuperäisen Bypass Valven takaisin kun tallessa on?

    #2 Vika:
    ESP valo palaa mittaristossa
    Antoi vikakoodin 01423 Kiihtyvyys Anturi sivuttain. Ilmeisesti johtuu siitä?
    Tuntuu myös kun lähdet kylmällä autolla liikkeelle, niin ihankuin auto nykisi/jarruttaisi puolestasi n. 2min ajosta (käsijarru ei ole jumissa) ja kun hieman lämpenee niin ei mitään ongelmaa.

    Osaisitteko auttaa minua?
    Kiitos paljon etukäteen vaivastanne ja ajastanne! :)
    Viimeksi muokannut arto s; 12.4.2017, 15:33. Perustelu: Otsikko

  • #2
    Alkuperäinen bypass vain takaisin, toimii sillä kaikista parhaiten.

    Tuolla http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=45248 on puitu samaa esp vikaa. Itse lähtisin tarkistamaan ensimmäisenä noi liittimet.

    Comment


    • #3
      Joo! Tänää täytyy kokeilla, onko muita ideoita noihin?
      Kiitos paljon.

      Comment


      • #4
        Tuli asennettua alkuperäinen ByPass venttiili takaisin nyt.

        Kuuluuko sen olla niin, että sivussa oleva lähtö menee Ahtoputkeen ja alla oleva lähtö Ilmanputsarin putkeen? Ihan haluan tarkistaa asian että toimiiko se nyt oikein..

        Comment


          #5
          Pikkunipan vastakkaisella puolella oleva lähtö menee ahtimen imupuolelle ja sivussa oleva menee ahtoputkeen.

          Comment


          • #6
            Kiitos tästä Lupe-81!
            Eli tuli laitettua juuri noin. Vieläkun toi ESP-Valon saisi pois niin kaikki kunnossa.
            Tänää pakko aloittaa varmaan noilla liittimillä ja jos ei auta, niin ostaa ton Kiihtyvyys Anturin se mistä antaa vikakoodia..
            Viimeksi muokannut Killeri; 16.9.2016, 17:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

            Comment


            • #7
              Olisi pieni kysymys, en tiedä mitä mieltä olette asiasta mutta näin se kuuluu:

              Audista meni Turbo viikko sitten ja tänää laitoin ihan UUDEN vakio borg warner (s3 - 900e). Kokeilin varovasti kuinka ahtaa ja näytti 0.8bar (vakio paine?!). Ihmettelen lähinnä sitä että edellisellä turbolla ahtoi 1.4bar, vaikka oli laakeri väljä ja savutti.. Auto pitäisi olla ohjelmoitu edellisen omistajan mukaan, niin eikö tämän uuden ahtimen pitäisi myös ahtaa 1.4bar jos kerta on ohjelma sisällä? Kun on kysymyksessä kumminki samanlaiset ahtimet..

              VAI onko edellistä ahdinta säädetty Hukkaportin säätotangosta?

              VAI onko minulta jotain jäänyt laittamatta kiinni/vuotaa ym?

              Comment


                #8
                Kuulostaa aivan kuin olisi pelkillä kellon paineilla. Tarkista että alipaine letkut on kiinni ja että n75 ahtopaineen säätö venttiili toimii. Vikakoodit jälleen kova sana :)

                Comment


                • #9
                  Täytyy tosiaan tänää viel lukea ne vikakoodit ja käydä kaikki läpi. Voihan se olla ettei tässä mitään ohjelmaa ole, Väitti ainaki että on BSR Stage 2 ohjelman kanssa 265hv/375nm.. ja hienosti veti ennekuin kun se Turbo meni rikki, nyt on huomattavasti laiskempi UUDELLA turbolla. Näinköhän olisivat vaan tangoa pyörittänyt vanhassa..

                  Näkyvät osat BSR:
                  -BSR Sport Flow Audi S3
                  -BSR Opti Flow filter system
                  -BSR Ahtopainemittari
                  Viimeksi muokannut Killeri; 1.10.2016, 10:06. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    Auto on kunnossa! Ahdot on taas normaalit 1.4bar..
                    n75 letku oli lähtenyt irti -> moottorivikavalo -> 0.8bar painetta vain -> vikakoodi nollaus.

                    Comment


                    • #11
                      Veto loppuu ylemmillä kierroksilla

                      Moi! Autona S3 amk koneella. Kiihdyttäessä ahtaa 0.8 ja noin 5.5k rpm kohdalla pudottaa ahdot 0.4 ja veto loppuu kokonaan ja isommalle kun vaihtaa niin tekee saman. Onko kellään kokemuksia moisesta käyttäytymisestä? Huomenna saan vcds kiinni niin pääsee lukemaan koodeja.

                      Comment


                      • #12
                        Moi! En tiiä lukeeko kukaan enää näitä, mutta on tollane S3 amk koneella ja auto ahtaa 1,4-1,6 Bar 3-4k rpm asti jonka jälkeen tiputtaa ahdot 0,3 ja siitä nollaan, uusi n75 vaihdettu Seuraavaksi tehtävänä n249 ohitus.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 7.4.2017, 15:04. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                        • #13
                          Vikakoodit? vetää limp modee?

                          Comment


                          • #14
                            Vikakoodeissa ei lue limpmodesta mitään. Ainoa mitä sanoi n75 Short circuit to ground mutta sekin hävisi uuden tunnistimen jälkeen

                            Voiko vaikuttaa tuo toinen koodi P0420 Catalyst System Bank 1 effiency below treshold
                            Viimeksi muokannut Killeri; 9.4.2017, 20:51. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestä, vaan editoi vanhaa.

                            Comment


                              #15
                              Ei kai se katalysaattorin jälkeinen lambda sitä sentään vikatilaan pudota. Sytyttää vikavalon korkeintaan. Kyllä tuo muuten limp modelta kuulostaisi, joskin sieltä pitäisi jäädä vikakoodi. Mikä ohjelma siellä on? yli 1 bar paineet ei kuulosta vakiolta.

                              Comment


                              • #16
                                Eipä ole ohjelmasta tietoa muuta kuin että ohjelma siellä on :D, sen verran olen saanut selville vakio ahdothan Näissä on alle 1. Huomenna saan uuden bypassin ja siinä samalla teen tuon n249 ohituksen niin ollaan taas vähän viisaampia.
                                Viimeksi muokannut Killeri; 12.4.2017, 22:00. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

                                Comment


                                  #17
                                  Vetääkö auto hyvin 1.2.ja 3. vaihteilla ? Itsellä oli vastaavanlainen vika ja kaikkituli jonkun verran elimoitua kuluvia osia myös omasta autosta. Lopulta oli jäljellä enään edellisen omistajan aikana asennettu softa josta ilmeni clubin penkkipäivillä että auto meni hoikalle ylärekisterissä. Tämän vuoksi vaihdoin bensapumpun kun autolla oli jo 250tkm ajettu alkuperäisellä pumpulla. Varasin ajan powerbytelle lahteen jossa tutkittiin Näräsen kanssa lisää softan osalta autoa. Loppu tuloksena ajettiin Powerbyten oma softa sisälle ja auto rupesi toimimaan. Edellinen fr ibiza meinaan teki samaa myös ja siinäkin oli softassa vika :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Moi
                                    Ahdot näyttää max 0.9bar ja kärry on ohjelmoitu, eikö faceliftin pitäisi vakiona jo antaa 1bar ?
                                    Tuntuu laiskalle ja täristää ja pätkäsee välillä kiihdyttäessä..

                                    Vaihdettu justiin, puolat + tulpat, bensa + ilmansuodatin, N75 ja bypass.
                                    Maffi ja kaasuläppä putsattu ei mitään vaikutusta.
                                    N249 venttiili kytketty pois, herää nyt paremmin ja siitä antoi aiemmin vikakoodia.

                                    Tuntuu myös kiihtyvän paremmin pienemmällä kaasun painalluksella.. Voisko bensapumppu olla ?

                                    Ja kuuluuko hukkaportin tankoa säätää, meneekö jotain vituralleen jos menen säätämään ?

                                    Vauhtis ja kytkin laitettu n.30k sitten edellisen omistajan toimesta.
                                    Viimeksi muokannut S3 4X; 7.7.2019, 21:39.

                                    Comment


                                      #19
                                      Suosittelisin tarkistamaan bensanpaineet.
                                      Itsellä teki samaa vaivaa, bensansuodatin oli kovin tukossa ja tappoi edellisen omistajan laittaman pumpun.

                                      Hiipui täyskaasulla ja tuntui myös liikkuvan paremmin osakaasulla. Uudella pumpulla meno piristyi kummasti ja puutumiset häipyivät.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitos, paljonko paineet kuuluisi olla ?

                                        Comment


                                        • #21
                                          2-5-3 bar

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joo bensapumppu menis vaihtoon, tuli väärä osa niin nyt pitää maksaa toiset 2-300e uudesta pumpusta..

                                            Testasin myös ajaa N75 - hukkiksen letku tulpattuna, turbo pelaa ahtaa n. 1.2bar, muttei se mihkään kule kun pätkäsee ja taas vetää kun bensaa ei vissiin saa tarpeeksi :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Bensapumppu vaihdettu ja vaihdon myötä antanut ilmoitusta P1555 charge pressure maximum limit exceeded.
                                              Maffista antaa koodia signal too high..

                                              Ajaessa ei ole väliä onko maffin piuha kiinni vai irti, toimii yhtä huonosti, mutta kun kiihdyttää kerran ´´kunnolla´´ niin samantien esp valo taulussa ja vikakoodit mainitsemani.

                                              Help help, alkaa into loppua ja harkitsin vakavasti ostavani volvon takaisin, tämä kärry ollut 5v haaveissa pikku teho nelikko ja en kyllä tätä odottanut jatkuvaa riesaa :D
                                              Viimeksi muokannut S3 4X; 31.7.2019, 21:17. Perustelu: New data

                                              Comment


                                              • #24
                                                Voiii perkele, olin laittanut n75 venttiilin väärinpäin kun tutkinut ahtovuotoja, nyt kulkee tasasesti ja ahdot pysyy.
                                                Tosin paljonko ohjelmoidun pitäisi ahtaa ? Antaa max 0.9 ja tippuu 0.7 täydellä kaasulla.
                                                Ei tunnu 265 heppaselle lähellekään :/

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No kato testerillä paljon on ahtojen pyynti. Yleensä jotain 1.2 ylöspäin olu softatuissa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Auto kunnossa, pitkän taistelun jälkeen uudelleen ohjelmointi. Oli ohjelma vika siis, eikä meinannu suostua ohjelmoimaan uudestaan ja kauheeta vittuilua :D
                                                    Ajon jälkeen sit oltiinkin ihan hiljaa.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X