Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 TFSI Ahtojen hummaaminen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viesti
    Vois myös varmaan tarkastella softaa että onko siellä kaikki niinku kuuluuki.
    Se on Karalan tekemä softa. Voisi kuvitella että se on muutaman noita tehnyt..... Kuukausi sitten Mika tarkisti jo kertaalleen sisässä olevan softan (vuosi sitten asennetun) ja ilmeisesti oli ihan normisofta jota on asennettu näihin satoja softia viimeiset 15 vuotta.

    Toisaalta eihän se softan vika oikein voi olla jos ahdin tuuppaa pienellä pedalin polkaisulla puoli baaria enemmän kuin pyynti on....? Eikös se kieli enemmän N75- tai hukkaporttiongelmalta?

    Tänään laitoin uuden Hitachin maffin ja Boschin map-anturin. Veto muuttui pontevammaksi ja tasaisemmaksi alakierroksilla. Irroitettu MAF oli joku merkitön tekele. Mutta aaltoilu jatkuu edelleen 3.vaihteelta ylöspäin yläkierroksilla kaasu pohjassa. Eli ahtaa yli, jonka ecu torppaa kaasuläpällä, ja sama jatkuu rajoittimeen saakka.

    Seuraavana lienee vaihtoon N75 ja diverter valve. Jos sekään ei auta niin sitten on kaiveltava puhallin pöydälle tutkittavaksi.

    Comment


    • #32
      Tätä ongelmaa on nyt setvitty kohta vuosi aina kun on ehtinyt. Nyt palautetaan hetkeksi autoon vakiosofta takaisin ja katsellaan lähteekö toimimaan sillä tavalla.

      Osaako ja muistaako joku sanoa suoralta kädeltä että mikä on 2,0TFSi (EA113) vakioahtimen hukkaportin "tehdas-avautumispaine". Tarkoitan sitä kalvorasian ohjauspainetta jossa hukkaportin tanko lähtee liikkumaan. Ajattelin säätää sen digitaalisen painemittarin kanssa siihen arvoon jossa sen kuuluukin olla. Onko se virallisesti 0,35bar vai 0,45bar.

      Comment

      Working...
      X