Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ottakaa ehkä huumorinkannalta tämä kysymys, mutta.

    Oisko siinä järkeä, että kun jos oletetaan, että autossa olisi täydet E85 valmiudet, sekä tietysti 98E. että ei tarvitsisi kun ohjelmaa vaihtaa, niin kun tuo multimap systeemi tuntuu olevan vähän hankala vanhassa pre-mallin ecussa, nii tekisi sillee, että ois 2 eri ecua, joissa toisessa sisällä E85 softa ja toisessa se 98E.

    Sitten vaihtaisi aina vain boxia, mielen mukaan, kummalla haluaa ajella e85 vai 98e :D ? Tietysti tankissa aina sen mukaista löpöä :)

    Comment


      Onnistuuhan tuo. Itsellä sama mielessä Urssin kanssa. Nyt joutuu vaihtamaan aina lastun ainetta vaihtaessa eli kovin usein moista ei jaksa.

      Comment


      • steffulle, olisiko helpompi pistää suoraan sellainen moottorinohjaus, jossa softan vaihtaminen sujuu muuten?

        Comment


        • Audi 1.8t k04 pohdintaa

          Elikkä 1.8t A nellkkuun katsellut uutta ahdinpäivitystä. Minkälainen ero/teho/käytännöllisyys tulisi jos 1.8t bfb moottorin vakio k03 ahtimen tilalle tulisi k04-015 jossa imu/pako olisi 38/48 .vakio Ahdin tietääkseni 38/38? Miten ahtimen herääminen tai muu käytös muuttuu? Jaksaakohan ahtaa enään yläkierroksilla? K04 Turboja kun saa niin montaa erikokoa. Tietysti säätö,suuttimet ja muut työt täytyy suorittaa, mutta lähinnä ahtimen valinta ja erot mietityttää. Vaihtoehtojahan on myös 40/40 , 40/42 ym. Kokoisina...

          Comment


            Tai sitten vaihtaa sähkökaasuecun tilalle ja tunee tän sinne.
            http://www.eurodyne.ca/shop/volkswag...ing-suite-awp/

            Tossa on kyllä se probleema, että noi uudemmat ecut ei oo ollenkaan yksinkertaisia säätää. Karttoja on hirveä määrä ja osakuormasäätöjä täytyy tehdä moneen karttaan.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
              Tai sitten vaihtaa sähkökaasuecun tilalle.
              Tuota ajoin takaa. Nefmotolla voi vaihtaa ohjelman kolmessa minuutissa. Ohjelma ilmainen ja kympin kiinakaapeli käy.

              Comment


              • Niin jos haluaa harrastaa :) Tuskin aakkonen enää kauaa itellää on, alkaa mielenkiinto loppumaan. Jotakin uudempaa ja monimutkasempaa tilalle :)

                Saas nähä. Mutta toho sähkökaasulliseen en jaksa enää lähteä. :) Kiitoksia kuitenkin neuvoista!

                Pienenä lisänä, käykös tuo Neftmoto ecu flasher 99 vm malliseen s4? Vai täytyykö olla 2000- luvu mallia, kuiteskin kun facelifti tuo 99:kin on. Ja aakkosessa tämä ohjelma taitaa käydä vain 2000-->? ( Siis ajatellaan, että auto tehtaalta lähtenyt, eikä ole mitään muutoksia tehty)
                Viimeksi muokannut steffu; 2.4.2015, 13:46. Perustelu: edit

                Comment


                  Melko pitkälle tuon ykskasin kanssa voi harrastaa ja suht edullisesti siihen saa voimaa. S4 voi melkeimpä laskea suoraan tuplakulut harrastamisessa. :)

                  Comment


                  • Eikä köyhällä olis varaa edes ylläpitää ässää. Ja vaikka olis, niin on se vaa iha älytöntä lähtee semmosta hommaamaa itellee :) rupes kiinnostus herää toho neftmoto juttuun ja sitä tuossa vaa kyselin.

                    Comment


                      Olikos suoraa tietoa mistä saa järkevän hintasen (300-400€) valusarjaa. Potilaana -02 S3 ja t25 laipallinen ahdin tulossa.

                      Putkisarjan tekokin on vaihtoehto, mutta säästäisi itseltään vaan työtunteja roimasti jos olisi valmissarjaa mahdollisuus käyttää.

                      Nuo ebayn satasen sarjat on vähän niin ja näin taas...

                      Comment


                        Tällä hetkellä ei oikein oo mitään hyvää tarjolla.

                        Comment


                        • Olisiko jollakin jäänyt ylimääräiseksi K04 vakiolaippaan sopivaa valusarjaa? Noita ei juurikaan enää uutenä näy ja hinta ainoalle minkä nettikaupasta löysin oli 499€.

                          Ongelmana on juurikin ebayn satasen mutkaputki jonka laippa lohkoon jäi vuotamaan jostakin. En jaksa enää kikkailla tuon kanssa, joten vaihtoehdot on vakiosarja takaisin tai joku valusarja tilalle.

                          Potkuakin olisi ihan kohtalaisesti mutta ei mene tyhjäkäynnillä päästöistä läpi :D

                          [IMG][/IMG]
                          Viimeksi muokannut korrrhonen; 6.8.2015, 20:16.

                          Comment


                            Mielestäni L&S Cartec myy laadukasta tavaraa ja valikoimaakin paljon enemmän mitä nettisivut antaa ymmärtää. eBayssa enemmänkin listattuna, mutta kysymällä selviää myös. Halvimpia eivät varmaan ole.

                            Comment


                              Niin näyttää äkkiseltään olevan kaikki pitkittäis koneisiin, tai sitten maininta ettei käy kuin fwd malleihin. Mikäs tuossa estää kun pakosarja on laipaltaan sama ja koneen asento tulipeltiin nähden sama? Onko putkiston tms teko sitten mahdotonta?

                              Comment


                              • Semi-OT: Asiallinen T25 -valusarja jos kiinnostaa 1.8T:n kylkeen, niin allekirjoittaneella on yksi bränikkä hamstrattuna. Oma terveystilanne näyttää kuitenkin siltä, että prokkis haudataan toistaiseksi ja sarja saattaisi vaihtaa omistajaa, jos pääsisi jopa käyttöön asti. Ilmainen ei ole, mutta ei tästä kenenkään pitäisi konkurssiinkaan joutua. Kiinnostusta jos ilmenee, niin privalla lisää.

                                Comment


                                  Jatkan haaveilua, mutta ehkä mahdollisista vastauksista on apua oikeille tekijämiehille. :) Paljon on tullut kahlattua jumalmotin virittämiseen liittyviä threadeja ja koitan nyt tähän tiivistää hyvän paketin kysymyksiä. Eli puhutaan ~350hp:n ottamisesta "luotettavasti" ja mielellään bensalla. Olen ymmärtänyt, että tuollainen lukema tulee kohtuu helpolla ja jos mennään lähelle tai yli 400hp, niin alkaa jo vaatimaan enemmän harrastamista ja pohjatonta kassaa. Voin olla väärässäkin, mutta esim. APR:n STG3+ antaa n. 340hp suhteellisen pienillä muutoksilla. Mitä turboa tuossa setissä muuten käytetään?

                                  Lähinnä siis kiinnostaisi toimivaksi havaittu paketti tuohon n. 350 heppaan. Diskopottu on liian pieni, samoin kuin HE221W, eli onko esim. GT2871R, GT3071R tai HX35 mistään kotoisin? Nuo Garretit on monesti haukuttu lyttyyn ja Holsetit taas fyysiseltä koolta massiivisia. Onko noista (ATP:n) Eliminator-kiteistä mihinkään? Tuntuu niistäkin löytyvän kehuja, että haukkuja aivan tarpeeksi. Pakosarja, dp yms. menisi kuitenkin vaihtoon, joten ainoa hyöty tuollaisesta kitistä on suhteellisen helppo "vakioksi" palauttaminen tarpeen vaatiessa. Mitä vakiomman näköinen konehuone, sitä parempi.

                                  3" MAF-rungon nähtävästi tarvitsee, mutta minkä vehkeen anturi? Entä nokat, vakiot BFB:n vai käykö näihinkin ADR:n nokat ja onko niistä hyötyä/haittaa? Jonkin verran on vissiin ollut ongelmia pakovenojen kanssa, mutta missä vaiheessa vakioiden raja tulee vastaan? Kanget vaihtuisi, mutta ymmärtääkseni (uudet) vakiomännät esim. 20mm tapilla kestäisi huoletta. Bensapumpuksi Walbro 255 tai Bosch 040, mutta vaatiiko tällainen BFB jotain AEB:n bensakiskoja ja paineensäätimiä? Suuttimet ja softa sitten on viimeinen silaus softaajan kanssa sovittavaksi, mutta puhutaan varmaan ~630cc suuttimista. Kytkin, cooleri, ahto- ja imuputket tottakai vaatii huomiota myös. Missä vaiheessa tuollainen perus catback alkaa ahdistamaan, joka on esim. 2,5" alussa ja haarautuu 2x2"? Tuollainen taitaa nyt olla paikoillaan, joten toimisiko se 3" downpipen kanssa? Missä vaiheessa esim. K03-laippaiset 034-katalysaattori ja -pakosarja alkaa ahdistamaan?

                                  Helpoinhan se olisi varmasti vain säästellä roposia tuohon APR:n kittiin. Sekin vain maksaa reippaasti, eikä noita käytettynä löydä. Lähinnä tässä on ajatuksena pitkän juoksun osien haaliminen. Nopealla aikataululla ei tule mitään tapahtumaan, mutta aina kun jotain oheishärpäkettä hajoaa (esim. b-pumppu), voi tilalle hankkia parempaa ja tulevaisuudessa riittävää. Lisäksi kun olen tällainen forumi/ebay-dyykkari, niin jos eteen sattuu halvalla jotain tulevaisuuteen soveltuvia osia niin voisi ostella pois. Pitäisi vain ensin hahmottaa, mitä kaikkea tarvitsee, eli tehdä ostoslista. :)

                                  Pitkä stoori, mutta jos on antaa toimivaa ja kriteerit täyttävää osalistaa niin voin mokomia bongailla myynnistä. Onko esim. tuollainen GT2871R tai GT3071R Eliminator-kitti aivan hukkaan heitettyä rahaa? Sellaisessa olisi se hyvä puoli, että jo aiemmin hankitut pakosarja, katti ja dp kävisi myös lopullisessa versiossa. Foorumilta löytyy niin paljon kokemuksia aiheesta, että turhaan tässä enää lähtee itse pyörää keksimään, niin kysytään teiltä viisaammilta.

                                  Comment


                                    Olipa aika paljon kysymyksiä. Mielestäni kaikki nuo 2871, 3071 ja hx35-sarja ovat sangen lagisia 1.8t:n kyljessä. Ei siis omasta mielestäni kovin mukavia ainakaan jokapäiväisessä ajossa ja leikkikalussakin saisi olla parempi responssi, kuin noilla on tarjolla. Hyvän responssin 350hv on paljon mukavampi kuin myöhemmin heräilevä 400hv.

                                    Garrett on jonkin verran uusinut mallejaan. En tiedä onko tulossa jotain mielenkiintoista tuohon luokkaan. Nykyisistä mielenkiintoisin sinulle voisi olla gtx2863r. Ja kyllähän se perinteinen 28rs tuohon 350 venyy, jos muuten paketti on kunnossa.

                                    Avaamattomasta 19mm tappisestakin voi tehdä kyllä 350hv pannun, mutta onhan siinä riskinsä. Kestää, jos ei joudu mihinkään poikkeustilanteisiin.

                                    Suodatinpaluulinjainen bensasysteemi on ihan kamala :)

                                    Comment


                                      Eikös tuohon harkintaan kannattaisi lisää myös master powerin ahtimet? Korkeammilla tehoilla ainakin on pelannut mukavan oloisesti dynokäyrän perusteella ainakin Donalla. Noista pienemmistä ahtimista sitten tiedä kuinka toimii, mutta voisi kuvitella etteivät ainakaan ihan surkeita ole?

                                      Comment


                                        Olihan siinä kysymyksiä, mutta sieltä voi kokeneet bongailla niitä, joihin tietää vastauksen. :) Pitihän tämä kaikki saada pääkopasta ulos.

                                        Itsehän tätä kerjäsin, mutta kylläpä vaikuttaa kiinnostavalta tuo GTX2863R, mitä nyt netistä on materiaalia löytänyt. Onhan sillä hieman hintaakin enemmän, mutta vaikka harrasteeksi auto jääkin tulevaisuudessa, niin saisi siinä kuitenkin ajomukavuutta olla alakierroksillakin. Siinä myös yksi syy, miksi jätetään ne huipputehojen hankkimiset muille. Miksikäpä ei Masterpower kävisi myös, niistä vaan en tiedä mitään.

                                        Auton kun ostin, niin kilometreillä ei ollut oikeastaan väliä, kun mielessä siinti harrastaminen ja motin aukaisu kuitenkin. Veivit lienee se heikko lenkki ja jos ne päivittää niin ajattelin myös noita mäntiä. Nykyisellä motilla kun on ajettu pitkälle yli 300tkm ja todennäköisesti suurin osa työstä täytyy ulkoistaa, niin ei ole vara etsiä heikoimpia lenkkejä. :) Kunhan tässä nyt opinnot saa loppuun ja asunnon hankittua, niin katsotaan vieläkö se harrastuttaa. Eiköhän, vaikka jotku jo haukkuu liian vanhaksi.

                                        Onko tämä BFB:n systeemi siis juuri tuollainen kamala? Mikä siitä tekee kamalan - onko se vaikea säätää, vaarallinen moottorille, pullonkaula tehonnostolle tms.? Eli AEB:n kisko ja paineensäädin (vai virisäädin) hakuun? Eli edes jotain pientä ostoslistalle. Mitä mieltä esim. nokista ja MAF:sta?

                                        Comment


                                          Nokkiin panostaminen ei mene hukkaan :)

                                          MAF tarpeen mukaan. 225hv:n noin 350hv asti ja biturbon bosch noin 400 asti lienevät tässä vaihtoehdot.

                                          Paluulinjaton bensajuttu on kaikkea noita mainitsemiasi. Suoraan sopivin paluulinjallinen kisko taitaa olla APU/AWT jne.

                                          Masterit taitavat pääosin olla myös aika isoilla kompressorikoteloilla, joten valusarjan kanssa voi helposti olla ahtautta koriaisan kohdalla.

                                          Comment


                                          • Piti vaihtaa vakio pakosarja takaisin kun ei jaksanut säätää tuon relentless v3 kopiosarjan kanssa.
                                            Persdyno ei ole kovin luotettava mutta väittäisin että vakiosarjalla herää myöhemmin ja on alapäästä hieman huonommin käyttäytyvä kuin tuolla peltisarjalla. Yläpäässä tuntuu menevän samalla tavalla molemmilla.

                                            Huonommasta perstuntumasta huolimatta tämä viesti tulee varoituksen sanana noista ebayn halpiksista, joiden asentaminen on enemmän kuin sieltä itsestään ja silti voi jäädä vuotamaan helposti. Ei vaan kannata.

                                            Comment


                                            • Minkäs lainen se sun pakosarja on jos vaikka poikkeisin joku päivä kattomassa saisko sen sorvattua suoraks.
                                              Pitää vaan ottaa töistä tarkka vatu passi.

                                              Comment


                                              • Nyt alkaa 1.8t viritys..

                                                Mulla on tosiaan Aeb kone nyt purettuna ja tahtoisin siitä nykäistä sen n.300hp. Koneistus mahdollisuudet on jne mut kilkkeisiin pitää se valuutta aina jostain kaivaa

                                                Mut kysymys kuuluu mitä kaikkea mun kannattaa nyt tuohon aebii laittaa ja mitä sille tehdä muutenkin et pääsen siihen 300hp. Motilla on ajettu n186tkm.

                                                Ahdin ehdotukset kaikki otan vastaa jne mutta ainoa mistä en tykkää on liiallinen volyymi pakoputkesta joten kasvatan kyllä röörit 2,5-3 tuumaa mut se pitää olla hiljainen.

                                                Jos jollain on varasto sopivaa viri osaa olen kiinnostunut mut tahtoisin kuulla mitä kaikkea sinne mottii kannattaa laittaa ennen sovitusta vaihteistoon

                                                Comment


                                                  Kestävä budjettialakerta syntyy, kun laitat itämaiset kiertokanget + laakeroit ja rengastat eikä muuta.
                                                  Kansi sitten on asia erikseen. Senkin voi remontoida suht edullisesti, mutta välttämättähän sille ei tarvtise tehdä muuta kuin mahdollinen oikaisu ja kiinni. Jos siis tehdään edullisinta mahdollista.

                                                  Simonsin RST 2,5" on mielestäni ok aikuiseenkin makuun.

                                                  TD04-15T #6 on kestosuosikki noin 300hv teholle.

                                                  Comment


                                                  • Minun Audissa 1.8T quattro aeb 1995. Siinä tuo K04-15 laitettu viime syksynä vakioin tilalle.
                                                    Muutos oli iso,vetää puhtaasti tuonne yli 6000 r/min. Voimaa tuli lisää reilusti.Autossa lastu Karala. Vetää 5 vaihteella hyvin penkkiin ,kun painaa kaasua reilusti 100 vauhdista.Sitten tuo paikaltaan lähtö ,auto keulii melko reippaasti.Sitten vielä kulutus putosi noin 1 l normaali ajussa rajoitusten mukaan ja välillä ohituksia,kun tulevat perä edellä vastaan.

                                                    Comment


                                                    • Nyt alkaa 1.8t viritys..

                                                      Taitaapi ensimmäinen lisä olla nuo kiertokanget jos vakiomännät kestää, kumminkin vauhdin himo voi kasvaa eikä jäädä enää 300hp jonka jälkeen olis kiva että motti olis valmiiks siinä kunnos ettei tarvis osiks pistää pöydälle.
                                                      Mitä kiertokankei suosittelette? Katselin et noita eaglen kankei sais ihan ok valuuttaa.

                                                      Mites noiden tiivisteiden laita? Meinasin kumminkin kaikki tiivisteet vaihtaa mut kannattaako niistäkin hommata suoraa ne kalleimmat?

                                                      Nyt on motti maalattu uusiks mahdollisten vuotojen havaitsemisen helpottamiseks

                                                      Comment


                                                        Eihän kanget juuri mitään maksa. Varmaankin H-kankia saa haarukkaan 200-400e. Muistaa vaan mitata että kaulat on mitassaan ja pyöreät.
                                                        Tiivisteiksi riittää ihan Reinzin setti. Mitään erikoisuuksia ei tarvitse olla. Kannenpulteiksi vakiopultit.

                                                        Comment


                                                        • Okeih, joo tätä olis tarkoitus kasata pikku hiljaa mut tuli tuossa porukal mieleen et miten paljon voimansiirto kestää? Kytkimestä tässä keskustelus on ollu puhetta mut esim vetarit, kardaani, perä tai vaihteisto miten ne kestää :)

                                                          Comment


                                                            Vetarit, kardaani ja perä kyllä kestää mutta 5v laatikko kestää jonkun 500-600nm. Varmaan sen 550Nm voi pitää nelivedon kanssa ainakin jonkinlaisena turvarajana. Etuvetona voi kestääkkin kun se voima taitaa mennä renkaiden lipsumiseen juuri ratkaisevalla hetkellä.

                                                            Comment


                                                              Kyllä se 5V laatikko kestää 700Nm myös. Kaikki riippuu tietenkin kuinka aikoo käsitellä sitä, saa sen hajalle vähemmälläkin. Mut jos normi käyttiksenä, eikä paikaltaan rajoittimella kytkin ylös tyyliin.

                                                              Jos sinne 300hp taviottelee, niin tuo TD04 ihan jees.

                                                              Tiivisteiksi suosittelen myös Reinz sarjaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X