Glycot koodilla H981/6 on runkolaakerit ilman päittäislaakereita ja siihen kaveriksi ne päittäislaakerit koodilla A124/4.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?
Collapse
X
-
Taannoin yhdet glycot kiinteillä päittäisillä ei menneet myöskään pohjaan ja syynä oli laakerin kiilan väärä sijainti. Kannattaa tsekata, että se osuu kohdalleen tai viilata sitä siltä kyljeltään hieman, joka haraa vastaan. Eli siis se pieni pykälä, mikä menee pukissa olevaan uraan.
Comment
-
Tuote kuvauksessa luki Speed Autoteilen sivuilla että Glycon runkolaakerisarja ja koodi oli H941/6, mutta tällaset sieltä sitten tuli. Ehkä oikeat, ehkä väärät?, mutta pikaisella koestuksella tosiaan ei mennyt pohjaan asti lohkossa. Iltavuorojen takia en ole enempää
päässyt kokeilemaan, täytyy huomenna kokeilla uudestaan ja ihmetellä. Täytynee olla yhteydessä Teppoon mahdollisien toimenpiteiden myötä. Tilauksen olen tehnyt Joulukuussa ja nyt oli ajankohtaista alottaa moottorin purku/kasaus, että tiedä sitten miten mahdollinen palautus onnistuisi.
Edit: Kyllä, kävin vielä kokeilemassa nopeaa tätä Kennethin antamaa vinkkiä, ja tosiaan sehän kanittaa kiinni siihen kiilaan kun se on menossa uraan.Viimeksi muokannut Juuger4S; 12.3.2021, 12:45.
Comment
-
Lykkäsin aan koneeseen hyllyssä vuosia maanneen uuden compturbo ct5658 kuulalaakerillisen ahtimen, paketti aika bolt-on ns. vakiopaikalle.
Nyt koekäytössä ja hydraulisten nostajien rapinaa kuunnellessa mietin että pitäisikö öljynpaineputkeen pistää kuristin, mutta minkälainen tolle ahtimelle ois passeli?
Ei ole enää alkuperäiset suodatin jalat ja öljynsyötön letkuhalkaisijat, että tuolta pohjalta on varmaan virtausta liikaa.
Edit: itselle vastaten: tein ahtimen öljyliitäntä banjoon 3,5mm reijän entisen 7mm reijän sijaan. Hieman auttoi mielestäni, mutta kuitenkin kuumana raklattaa nostajat edelleen.
Ja lopullisesti asiaa tutkittuani ja kuvia katseltuani, tuossa ahtimessa uutena ilmeisesti kuristin nippa, joka siis nyt puuttui. Nettiä pläräten ja kysellen, ilmeisesti tuossa pitäisi olla 0.8mm kuristin. Tein 1.5mm kuristimen, kun sattu semmonen pora käteen.Viimeksi muokannut Votmika; 20.5.2021, 23:23.
Comment
-
Piti saada tuo kesäauto ajoon joten tänään käytin säädettävänä penkissä.
https://youtu.be/wClz5byB_s0
Nyt kysymys, koska noissa CT ahtimissa ollut osassa tehtaalta tullessaan pakosiipeä vastaavan pakopesän kaaressa heittoa, niin näyttääkö tuo penkkilapun käyrä siltä miltä pitäisi tommoisella ct5658 kuuliksen tuotokselta?
Vakio nokat, kiinan valusarja, ahdot rajattu sähköisesti tohon.. Noin 400hv 1.5bar painetta, jonka jälkeen ilmeisen tukkoinen pakoputki alkaa ahdistamaan.1 KuvaViimeksi muokannut Votmika; 22.5.2021, 08:42.
Comment
-
Yritin etsiä muistiinpanoja pakopesän koosta, ei löydy. Noin 1000rpm myöhemmin näköjään herää. Repo tosiaan sanoi että näissä ollut todella paljon ongelmia Brasiliassa valetuissa pakopesissä jotka ei osuneet siiville, niitä sit joutunut takuuseen korjuuttamaan finturbolla.
Tää ahdin oli semmonen tori löytö halpaan hintaan, hyllyssä uutena pölyyntynyt, jäi sit tarkemmin tutkimatta tuo pakopesä ja lopulta jouduin aika vauhdilla lyömään auton nippuun, tässä ollaan. Pitää ensi talvena irroitella ja sit tutkia tarkemmin, tarvittaessa metsästää oikeanlainen pakopesä.
Comment
-
Mahtaisko kukaan tietää onko AAN vakio imunokassa oleva asento tunnistimen hammasratas irroitettavaa mallia? Olis yhdet catit kiikarissa, ja niissä ei kuvien mukaan ole ratasta paikoillaan, tuskin edes uusissakaan. Kulkineen moottori sopivan vanhaa vuosimallia ettei ole nokkapyörästä lukevaa, eikä paikkojakaan ole kannessa.
Comment
-
Omassa kannesta jonkinlainen kuva löytyy puhelimesta, siitä ei kyllä oikein ota selvää että olisi melko selvät paikat mihin reijät tekee. Mutta täytyy tutkiskella paremmin ilmeisesti omalla silmällä. Varmaan on krympillä kiinni joo, mutta mietin vaan mahtaakohan cat nokassa olla akselin halkaisija sama että menisi vain puottamalla paikoileen lämmön kanssa.
Comment
-
-
Nostetaanpa taas ketjua tyhmillä kysymyksillä mitä on viimeisen 18vuoden ajan täällä jo pohdittu.
Eli ideana rakentaa 7A moottori turbokäyttöön. Kannessa on tällä hetkellä NM nokat, koska sellaisen päältä se on aikoinaan vissiin nostettu.
Tavoite bensalla 500hp-- Lähin viinapaikka 60km päässä, joten ei e85.
Venttiilijouset,venttiilit,nostimet, Saako jotain fiksuja jousia vai onko järkeä edes rueta päivittämään?
Männät- Wisecolta sais tuohon 7A lohkoon nykyään 8:5:1 puristuksella sekä 10:5:1 joten bensalla todennäköisesti 8 puristukseen.
Dampperi-- Onko porukalla räjähdelly? Fluidi ainakin sen hintainen, että ei vähässä tinkaa uusi. Ei ideana kierrättää mitään älyttömiä mutta esim 8000rpm täällä on huudeltu.
Löytyykö täältä osaavaa joka tekis vaparikanteen "turbo" modit että ei tarvii koneistajaa opettaa ilman omaakaan tietoa :D
Muutenkin kunnostus kansitöille samassa yhteydessä voisi olla tarve jos onnistuu. Ohjurit,venavarrenkumit yms perus huolto.
Vitosen painotuksesta on puhuttu ja mitä nyt jäi mieleen niin ei välttämättä tarvitsisi painottaa jos dampperi ja vauhtis pysyy orkkiksina..
Monet langassa mainituista paikoista jo kiinni ja asiat muuttuneet joten jos joku on viime vuosina harrastellut ja haluat jakaa tietoa niin kiitos :)
Summasummarum - On nykyään niin kiven alla varsinkin kannet ja rosvot niistä hirveitä rahoja pyytävät, että mielellään kerralla tekee kestävän tekniikan :)
Jos sinulta löytyy jotain romua mitä tähän voisi käyttää hyväksi niin laittakaa yv.
Comment
-
Miten minä muistelin, että 7A = AAN ilman turboa, eli erot olisi lähinnä ympäröivissä vehkeissä tai niisen puutteessa?
Tarviiko 500 hp varten vielä kummempia koneistuksia? Perusmallin kansihommat osaa varmaan jokainen asiansa osaava moottorikoneistamo.
Oksan tallin äijien luulisi ainakin osaavan kertoa, mitä tarvii tehdä ja missä kannattaa teettää. Hakusanaksi IMSA Sipoo.
kalsket on myös varmaan unohtanut enemmän kun moni muu oppinut asiasta.
Comment
-
Nokkapyöräanturi tarjoilee ihan vastaavaa signaalia kuin jakajankin anturi, joten ei ole välttämätöntä rakennella mitään kannen etupäähän. Ei 3B kannessa ole nokkapyöräanturia ja niitä on tehtaan suorasytkälle konvertoitu ties kuinka monta. Vesiharavan reiät on käytännössä suurin ero. Kenax-koneistus (muutama viesti ylös) voisi olla sellainen moderni ratkaisu erilaisten 20 vuotta sitten käytettyjen poraussapluunoiden sijaan haravahommiin. Tiedä vaikka olisi jo kokemustakin. Joka tapauksessa, jos haluaa luottaa tehtaan o-rengastiivistyksiin, pitää reikien paikkojen olla melkolailla just jetsulleen oikein.
Joskus 7A-aihion isoimpana ongelmana on pidetty turbokonetta isompaa porausta ja sitä kautta sangen ohueksi jäävää kannsta pyttyjen väliin. Eiköän se silti järkisäädöillä ja tavoitteilla palvele noiden 8-puristeisten kanssa ongelmitta.
Vakiojousilla joku 7400rpm on vielä ok. Aikoinaan öljypumppua pidettiin heikkona paikkana, kun mennään kasiin ja kaikenlaisia pinnoituksia sun muita niihin on tehty.
Omissa kirjoissa edelleen painotushomma on enemmän uhka kuin mahdollisuus. Luottamus on aika vähäinen, että se osataan tehdä oikein. Joku varmasti osaa, mutta miten kuluttaja voi olla varma, että juuri se taho osaa, johon olisi tukeutumassa? Dampperiasia vähän vertautuu tähän. Pidän itse enemmän uskontopohjaisena kuin tieteelliseen faktaan perustuvana, että ameriikan puolivalmisteosa olisi jotenkin parempi kuin tehtaan paapan miettimä.Uskonnonvapaus on tietty olemassa, joten eri tavalla uskovia näiden osalta on varmaan monta :)
- Likes 1
Comment
-
Juu. Jos tuo seinän paksuus koetaan liian isoksi riskiksi, niin auton mukana jemmassa tuli myös nm kellari, jossa sama poraus kun turbokoneessa.. joten mahollisuushan ois rakentaa se turbon männillä tai sit suoraan aftermarkettia..Vesiharavoita ei tunnu ihmisillä ainakaan liikaa olevan jemmassa, niin olen miettinyt että saisko sinne tehtyä jonkun omavalmiste haravan vaikka jigi päillä tsjp..
Comment
Comment