Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 2.2T Virityskysymyksiä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pätkäsee ihan suoraan. Katkasee vedon todella terävästi. Muutaman kerran pätkäsee ja sitten kun "pätkimisalueen" yli pääsee, niin huippukierroksilla taas mennään

    Comment


      Tuo lambda 1 minkä kerroit, luulisi aiheuttavan jo pätkintää, jos moottorinohjauksessa löytyy yhtään suojausta? Tietty ei kerrottu, onko tämä täysikaasu kiihdytyksessä vai tyhjäkäynnillä...

      Luulisi paineen romahtavan, jos vika olisi pumpussa tukossa olevassa suodattimessa.

      Comment


      • Täyskaasukiihdytyksessä. Siis paine piikkimäisesti tipahtaa juuri pätkäisyn aikana / siitä johtuen. Hitto kun tähän ei saa videota painemittarista vedon aikana...
        Viimeksi muokannut Flash; 30.4.2017, 19:23.

        Comment


          Onko ahtoa pakotettu lisää tai ahtaako nyt muusta syystä enemmän kuin ennen?
          Tarkasta myös ahtovuodot.

          Comment


          • Ahtoa ei ole pakotettu lisää. On tuo ahtomittari sen verran hankalasti vaan irrallaan, ettei siihen ole tullut kiinnitettyä huomiota ennenkuin nyt kun alkoi pätkimään.

            Tulpat oli vaalean karstaiset kun ne vaihdoin, eli laihalla käy. Niinkuin toki tuo lambdakin sanoo.

            Edit.
            Onko nyt niin, että tuo pa-paine pitäisi pysyä max 3bar tuntumassa, kun tuo säädin on alkuperäinen?

            Eli vika onkin muualla, kuin pumpussa tai säätimessä?
            Viimeksi muokannut Flash; 1.5.2017, 09:07.

            Comment


              Bensanpaine tietysti tulee nousta suhteessa ahtopaineen kanssa, eli kahden baarin ahtopaineella pitäis bensanpaine näyttää viisi baria. Alipaineilla vastaavasti laskea.

              Comment


              • https://goo.gl/photos/K8jNyxrPRxkBywgFA
                Tuossa video bensapaineesta vedon aikana

                Comment


                  kyllä mielestäni bensanpaine näyttää ok.

                  max 5.5bar,eli ahtopaine 2.5bar

                  Paljonko tehoa on?? eihän pumpun tuotto lopu kesken?? ja menee laihalle??

                  Comment


                  • Teho jossain 470 kieppeillä. Minulla ollessa toimi hyvin reilun vuoden ajan ja sitten tuli tämä pätkiminen.

                    Comment


                      onko ahtopaine aina ollut noin paljon?? tuntuu aika paljolta,ettei vaan karkaile??

                      Comment


                      • En kyllä valitettavasti sitä älynnyt katsoa/kiinnittää huomiota silloin kun toimi. Ahtopainemittari kun roikkuu irrallaan.. :/
                        Varmaan pitää keskittyä etsimään vikaa sieltä..

                        Comment


                          Kysy porkkikselta jos sattuis muistamaan.

                          Ei kannata kyllä hirveesti revitellä,ettei mee paikat rikki.

                          Comment


                          • Joo. Seisonnassa on, eikä ajella ennenkuin toimii :)

                            Comment


                            • Jäänyt semmoinenkin sanomatta, että autossa on vanha vems moottorinohjaus eikä motronic ja tuo lambda-arvokin katsottu siitä vems mittarista.

                              Melkein jo alkaisi olla omalle ketjulle "aloittelijalle apua" aineksia.. niin paljon kysymyksia :)

                              Comment


                                No sitten kaikki on mahdollista

                                Comment


                                • Kysäisin asiaa myös ed omistajalta ja hän muisteli, että olisi säädetty max 1.7 ahdoille.
                                  Nyt siis ahtopainemittari nousee päälle 2bar, joten kylläpä siellä taitaa yliahtoa olla. Pitää varmaan hukkaporttia tutkailla jumittaako siinä jokin.

                                  Comment


                                    Miten siinä säädetään ahtopaine? Vemsin kautta n75/MAC venalla vai mekaanisesti bleederillä/ahtopainesäätimellä? Onko hukkaportin ohjausletku ehjä?

                                    Comment


                                    • Silmämääräisesti letkut ehjät. N75 näytti olevan, varaosanumeron perusteella 1.8T:ssä käytettävä osa eli vissiin sitten sillä.

                                      Comment


                                        Tarkista sähköt/solenoidi, suora letku hukkaportille niin voit tarkistaa hukkaportin toiminnan

                                        Comment


                                          Ainakin itsellä on todella positiiviset kokemukset tuollaisesta K27/K26 hybridistä. Ja monenlaista montakertaa kalliimpaa kuulalaakeriakin on ollu.
                                          (toki uusituilla hiluilla ollut, mutta siivet varmaan kumminkin vanhan kaltaiset)
                                          Tuollainen joku TO4/K26 hybridi tuli kans itelle, tuon yhden auton mukana. Vaikutti kovin heräävältä mutkalta, ja sen 1.9bar jaksoi. (joskin tuli ajettua vain ehkä 100km, ja moottorin ohjauksen säädöt hakusessa)

                                          Comment


                                          • N75 napsuu suoraan virtaa annettaessa eli toiminee. Mites testaan tuon hukkaportin toimintaa?

                                            Comment


                                              Jätät n75 pois välistä,silloin ahtaa hukkaportin jousen verran.

                                              Comment


                                              • Noniin.. vihdoin oli aikaa touhuta. Bensapumppukin piti viritellä kiinni.. oikein sananmukaisesti viritellä :D no se siitä.

                                                Ilman N75 eli se ohut letku mikä siihen tulee ja sitten N75 dumpille korvattu suoralla vedolla turbolta dumpille. Ahdot nousee 1.3-1.4 kieppeille, ei pätkintää.

                                                Eli vika N75?

                                                Comment


                                                  Ei nyt ihan auennut sun kytkentä.

                                                  Turbolta suoraletku hukkaportille.

                                                  Comment


                                                  • Normaalisti tuossa menee turbolta semmonen ohut letku n75 ja siitä hukkaportille.

                                                    Laitoin nyt sen ohuen letkun suoraan turbolta hukkaportille eli n75 otettu pois siitä välistä

                                                    Comment


                                                      Ok,kyllä se oikein on.

                                                      Hukkaportissa varmaan jäykkä jousi?? Kun siltikin ahtaa noin paljon.

                                                      Comment


                                                      • Joo. Aika jäykkä oli. V-pannalla kiinni, niin aika napakasti sai kiinni painaa.

                                                        Eli onko se toi N75 sitten viallinen jos se mukaan kytkettynä ahdot karkaa?

                                                        Comment


                                                          Ilmeisesti,jos ahtopaine karttaan ei ole muutoksia tullut.

                                                          Comment


                                                          • N75 vaihdettu, ahdot karkaa edelleen ja pätkiminen jatkuu.. silmämääräisesti sähköjohdot ehjät, nyt menee jo ehkä hankalaksi..

                                                            Comment


                                                              Hukkaportin kalvo puhki ?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X