Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t APY moottorin säädöt ja mielipidekysymys sis.exel logitiedoston

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Eikö se kannattais käyttää jonkun ymmärtävän softaajan piuhan päässä? Näkisi heti missä mennään softan osalta ja mitä sinne on tehty?

    Comment


      #32
      Ja palauttaa tehtaan venttiilit toimintaan yms muut ranetukset veks jos sellaisia on.

      Comment


        #33
        Itselläni oli S3 laihalla, kun bensapumppu oli alkanut antautumaan.
        Seokset saa logitettua myös vag comilla.
        Jos käy laihalla, niin tulpat varmasti vaaleat. Ensin kannattaa tuo rötääminen saada kuntoon.
        Oma S3 ei kyllä rötännyt kun meni laihalle, vaan puutui isommilla kierroksilla.

        Mitä suurempi sylinteripaine, sitä pienempi kärkiväli.
        Rikas seos vaatii pienemmän kärkivälin kuin laiha, siis kipinän kannalta.
        Pienemmän kärkivälin väliin mahtuu vähemmän polttoaine seosta, jolloin käytännössä syttyminen vähän myöhäistyy, mutta vaikea uskoa että tuossa olisi ongelma.
        Liian suurella kärkivälillä suhteessa jännitteen määrään ja sylinteripaineeseen voi olla ettei kipinä hyppää, tai antaa huonon kipinän.

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja MikaSS Näytä viesti
          Eikö se kannattais käyttää jonkun ymmärtävän softaajan piuhan päässä? Näkisi heti missä mennään softan osalta ja mitä sinne on tehty?
          juu tämä on tarkoitus. Auto on kuitenkin ammattimiesten aikoinaan tälläisenään väsäämä, että siksi tarkoitus selvittää mysteerit tällä kokoonpanolla.
          Ostin vielä viileämmät tulpat koneeseen eilen ja nyt tuntuu toimivan. ei rötää eikä pätki yms. Isoin ihmetys on, että miksi toimii huonommin, jos lambda ohjaus päällä. toisaalta, kunhan vaan saan pikaisesti tuon laajakaistamittarin hankittua niin eipä sillä nyt ole väliä, jos vaan voin todeta varmaksi, että seokset turvalliset. Onhan se kuitenkin niinkin, että jos auto laulaa hienosti niin seokset ovat jotakuinkin kunnossa.
          Nyt jätin ohjauksen niin, että tulee kartoilta suoraan. Toisaalta jos kapeakaista ohjaa vain tyhjäkäyntiä ja pintakaasua niin eipä haittaa kunhan toimii. Testaan tänään vielä, että laitan n112,n249 ja n80 toimintaan jolloin lambda ohjaus päällä, että toimiiko nyt viileämmillä tulpilla oikein. Sen haluan vielä sanoa, että tässä ei olla tekemässä mitään äpäröinti jonneilua vaan ihan tosissaan ollaan asian kanssa. Se on hieno tunne kun ratkaisee jonkun mysteerin ja ymmärrys kasvaa.

          Comment


          • #35
            Tänään taas mietiskelin tätä ja aattelin testata toista maf anturia kun sellanen auton mukana tuli. Toi asennettuna ollut oli jokin muu kuin bosch ja siinä kohtaa mietein että ei välttämättä kaukaa haettu juttu ole testata.
            hetken aikaa kone kävi vähän ontuen mutta sitten alkoi käymään selvästi paremmin. Nollasin koodit ja trimmit tietenkin siinä samalla. Ei rötännyt eikä pahemmin höröillyt muutenkaan. Nyt siis lambda ohjaus päällä. Eli kaikki vaikuttaisi olevan nyt tässä kohtaa ollut kiinni tosta maffista. Trimmit oli molemmat siinä + 3 luokassa semmosen 10km ajon jäljeen eli käsittääkseni ihan ok luokassa?

            Nyt voisin vielä päätellä että n75 ei toimi ihan terävästi. Pitä testata vielä toista joka onneksi löytyy itteltä ja sitten vähän seurailla tilannetta.

            En jotenkin ymmärrä tota viime aikaisten toimintojen logiikkaa. Ilan o2 ohjausta toimi melko ok ja ohjaus päällä tosi epävakaasti mutta kuitenkin niin että moni olisi varmaan tietämättään jopa ajellut vaan. Periaatteesaa vaan yli 5000rpm huomasi kivut.

            Täytyy nyt vielä seurailla tilannetta. Kauanko noin suurinpiirtein voisi olettaa että trimmit on hakeutunut ”lopulliselle” tasolle? Voiko odottaa toiminnan paranevan vielä tuosta nykyisestä?

            Comment

            Working...
            X