Semmosta kyselen, että voisiko joku asiasta tietävä kertoa, että voiko kyseessä olla ecun säädöistä ja kartoista kiinni, että ässä käyttäytyy niin, että jos hiljaisista vauhdeista laitat kaasun pohjaan niin ahtojen nousu on maltillista eikä saavuta edes maksimia mutta jos teet tämän esim 4500-5000 rpm niin ahdot heräävät hyvinkin nopeasti ja rivakasti ja vetoa löytyy. Tämä sama toteutuu käytännössä joka vaihteella. Ykkösellä lähtö ryömintä vaudeista toki on hieman rivakampaa ja tämä liittyy varmaan välityksiin. Ahdot nousevat piikissä 3 vaihteella sinne 1.7bar tuntumaan. Isommilla vaihteilla ei ole vielä ollut mahdollista koittaa.
Edeltävät omistajat kertoivat että tämä olisi softan vuoksi ja näin tarkoituksella tehty ja sinällään kuulostaa aivan järkevältä kun tässä kuitenkin uskoisin, että on haettu käyttöauton ominaisuuksia.
Auto siis 99 vuotinen s3 APY moottorilla ja apr stage3plus virityssarjalla ja sitä tukevilla osilla.Kaikki toimii muuten hyvän oloisesti ja sinällään loogisesti. Tästä herännyt samalla kysymyksiä, että saadaanko moottorin säädöillä käytännössä koko auton luonne muutettua halutunlaiseksi? Vai toimiiko moottori esim. vain siinä olevien komponettian mukaisesti ja esim vain ahtopaineen määrä määrittää loput vai voidaanko niinkin tarkasti säätä, että ahdot nousevat ikäänkuin kierrosalueen mukaan eli pystytään tekemään hyvinkin mieto tai vastaavasti todella aggressiivinen softa.
Jonkun mielestä ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta itseä kiinnostaisi todella paljon asiantuntijan näkemys asiaan.
Vielä tarkennuksena, että juuri kävin ahtovuodot läpi ja vikakoodit luettu. Seurauksena korjattu parit vuodot ja vaihdettu nakutusanturi 2.
Edeltävät omistajat kertoivat että tämä olisi softan vuoksi ja näin tarkoituksella tehty ja sinällään kuulostaa aivan järkevältä kun tässä kuitenkin uskoisin, että on haettu käyttöauton ominaisuuksia.
Auto siis 99 vuotinen s3 APY moottorilla ja apr stage3plus virityssarjalla ja sitä tukevilla osilla.Kaikki toimii muuten hyvän oloisesti ja sinällään loogisesti. Tästä herännyt samalla kysymyksiä, että saadaanko moottorin säädöillä käytännössä koko auton luonne muutettua halutunlaiseksi? Vai toimiiko moottori esim. vain siinä olevien komponettian mukaisesti ja esim vain ahtopaineen määrä määrittää loput vai voidaanko niinkin tarkasti säätä, että ahdot nousevat ikäänkuin kierrosalueen mukaan eli pystytään tekemään hyvinkin mieto tai vastaavasti todella aggressiivinen softa.
Jonkun mielestä ehkä tyhmiä kysymyksiä mutta itseä kiinnostaisi todella paljon asiantuntijan näkemys asiaan.
Vielä tarkennuksena, että juuri kävin ahtovuodot läpi ja vikakoodit luettu. Seurauksena korjattu parit vuodot ja vaihdettu nakutusanturi 2.
Comment