Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI (EA888) viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Totta. Liekkö pumpuissa miten erilainen konstruktio?

    Comment


      #32
      Täysin erilainen. Ea888 tasapainoakseli on lohkossa.

      Comment


      • #33
        Saako noihin Tfsi koneisiin vahvempia kiertokankia orkkiskoon yläsilmällä?
        tuossa etsiskelin omaani ja ovat järjestäen 20mm tapille ja orkkis oli muistaakseni 23mm?
        Ainakin autodocilta kun tilasin kolbenin männät niin ne oli 23mm männäntapilla.
        ei huvittaisi ostaa taas uusia mäntiä, vain kiertokankien vaihtamisen vuoksi..

        Comment


          #34
          https://www.futurez.fi/category/210-...ed-engineering

          Comment


          • #35
            Eipä ollut tuollakaan ja hinnat olivat kyllä todella suolaiset...

            Comment


            • #36
              https://fcp-engineering.com/en/audi-...-23mm-pin.html
              Samassa firmassa oli muitakin samalla reiällä, jos käypäsät. Voinee tilata muualtakin halutessaan.

              Comment


                #37
                Onko nyt kyseessä se CBFA moottori? Sen oem mäntä on 06H107065AM, jossa on 21mm männäntappi. Eli eiköhän ne oem kiertokangen 06j198401B yläpäät ole 21mm ? Ellet sitten ole vaihtanut kanget sekä männät johonkin muuhun kun tuon moottorin oem vastaavaan. Voihan olla et mun etka on niin vanha ettei vaan tunnista tai jtn. Jos noista linkissä olevista on kyse, niin 06H107065DP, 06H10706 DN ja 06H107065DM en löydä omasta etkastani mitään mainintaa. Ootko nyt käyny mittaa mitkä sun oem kiertokankien yläsilmät on ja tilannu niille oikeat männät oem kangille?


                EDIT: Tälläset tuli netissä vastaan mut niissä ei puhuttu että cbfa olis kans muutettu, mutta onhan sekin hyvin mahdollista.
                CDAA: formerly new vehicles were equipped 21 mm with piston pin diameter. Later in the series changed on greater bolt 23mm. If they today Piston for OEM order get with piston 23 mm
                CCZA: new vehicles were formerly with piston pin diameter 21 mm. Was later converted in the series stronger bolts 23mm. If they today OEM piston to order, get piston with pin 23mm

                https://www.autodoc.fi/kolbenschmidt/14470423
                Viimeksi muokannut Everafta; 17.11.2019, 19:31.

                Comment


                • #38
                  Moi

                  Ovat 23mm tapilla. Ja on CBFA kone. Siis tuo kone on jo kerran käynyt nipussa; tilasin siihen autodocilta uudet männät. Männät ja ketju uusittu. Kävin rekisteröintikatsastamassa ko golfin perjantaina...
                  Ostin tuon auton konevikaisena ja hommasin siihen koneen purkuautosta. (Ei ollut ihan ylitarjontaa tuosta jenkkeihin tarkoitetusta koneesta mutta yksi muuttoautona tuotu rutattu golf löytyi ja ostin siitä koneen)
                  Kaveri vaihtoi tuohon ”uuteen” koneeseen männät, jakoketjut (3kpl ilmeisesti) ym pikkusälää. Lauantaina alkoi tunnin ajelun jälkeen tästä uudesta koneesta kuulua naputusta. Vein auton tänään trailerilla kaverille takaisin. Kävi jo eilen kuuntelemassa ja avatahan tuo pitää uudestaan. Pieni pelko perseessä että kk on vikaa.. mun korvaan oli vain harvempi tuo naputus, tyyliin nostaja tms. Kuului enemmän 4 sylinterin kohdalta. Ei viitsitty hirveästi käyttää tuota konetta enään vaan koitetaan pelastaa mitä pelastettavissa on.

                  Suuttimet nyt ainakin lähetän finjectorille testattavaksi, kiertokanget jos menee vaihtoon niin laitan nuo kestävämmät.
                  Carlson saa lukaista softan jos vaikka amerikan pojat ovat sinne ohjelman laittaneet... sama mies saa tehdä samalla uuden ohjelman golfiin.


                  Laitoin kyselyä fcp:lle noista kiertokangista.

                  Tekisi mieli tilata nuo mutta saa nähdä mitä koneesta löytyy.. toivottavasti vain nostaja joka naputtaa. Kaveri joka tuon kasasi on kyllä ammattitaitoinen MUTTA kk olivat irti koska männät vaihdettiin. Kk laakerit olivat koneistamon mukaan kuin uudet. Nuo kuuluisi ilmeisesti kasata takaisin uusilla pulteilla ja tähän on käytetty vanhoja pultteja. Toki olisin uudet hommannut jos olisin ollut tietoinen asiasta.
                  Hiukanhan tässä alkaa ottaa päähän: kone maksoi 2100 euroa, osiin meni 1250€ ja työhön öljyihin ym 1240€. Eikä ole edes vielä suomen kilvissä...
                  Viimeksi muokannut Killeri; 18.11.2019, 06:38. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                  Comment


                  • #39
                    Omiin kokemuksiin nojaten en lähtis ihan ensimmäisenä naputus ääntä paikantamaan kiertokangen laakeriin. Varsinkin tyhjäkäynnillä on muutama laakerivikainen kone ollu ihan hiljaa ja ääni tullu vasta moottorijarrussa tai jollain tietyllä kierrosalueella ja laskevilla kierroksilla. Juurikin tuo nostaja ja vuotava pakosarjan tiiviste aikaansaa naputusta.
                    Mulla olis jouten yks tollasen koneen kampura, jos se vika kaikesta huolimatta löytyy alakerrasta.

                    Comment


                    • #40
                      Ja jos siellä on öljyä ja öljyllä painetta, niin ei se taida sen pahemmaksi ihan sekunneissa, tai minuuteissa mennä tyhjäkäynnillä(en toki vastuuta ota). Itse ehkä uskaltaisin pyöritellä jonkinverran ja kuunnella ruuvarilla eri puolelta konetta.

                      Comment


                      • #41
                        Kuva koneesta ostaessani auton
                        Viimeksi muokannut peeki; 18.11.2019, 17:34.

                        Comment


                        • #42
                          Tuollainen näky oli koneessa kun ostin auton
                          Viimeksi muokannut peeki; 18.11.2019, 17:30.

                          Comment


                          • #43
                            Ei oikein huvita käyttää konetta turhaan. Pelko perseessä että käy kuten auton edelliselle omistajalle

                            Comment


                            • #44
                              Kiertokangen laakeri oli pyörähtänyt mukana joten kampiakseli lähtee kiillotukseen. Täytynee tilata myös uudet kiertokanget ja tietysti laakerit.

                              Comment


                              • #45
                                Suuttimet laitan finjektorille niin saavat käydä ne läpi.

                                Tuossa kiertokanget ja laakerit: https://fcp-engineering.com/en/audi-...mm-s3-tt-.html
                                https://fcp-engineering.com/en/audi-...aring-set.html

                                Uusi kansipahvi, uudet pultit kanteen.
                                Mitähän vielä puuttuu listasta...

                                joku syy tuohon kk laakerin pyörähtämiseen on ja epäilen suuttimessa olevan jotain vikaa..

                                EDIT: Näytti olevan loppu nuo kanget. Black fridayn kunniaksi olisi saanut -10% alennuksenkin. Postikulut olivat 5€.
                                430€ saa kanget ja laakerit. Saa myös vinkata jos mun kannattaisi ottaa jostain muualta nuo...
                                Viimeksi muokannut Killeri; 28.11.2019, 22:21. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                Comment


                                • #46
                                  Uudet suuttimet tilattu Finjectorilta.
                                  Kankia ei enään saa 23mm yläsilmällä, ei edes marmorilta. Vaihtoehtona on ostaa kanki/mäntäsetti

                                  Comment


                                  • #47
                                    Miten ois x-profiilit? Vai eikö sovi orkkismäntien kanssa? https://fcp-engineering.com/en/audi-...t-pistons.html

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei ilmeisesti sovi. Eli Kolbenin männät ovat kuin oem ja ilmeisesti tarvitsen tapered eli kavennetulla yläsilmällä olevat...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Futurezilta otettu tarjoukset. Nyt pitää pähkäillä eri vaihtoehtojen välillä. Löytyy x, h ja i profiilin kankea sekä je pistonsin ja mahlen mäntää.
                                        Uudet suuttimet saapuivat Finjectorilta, blackfriday ja audiforumin alennusten kanssa alle 300/sarja uusia suuttimia.
                                        katsotaan sitten keväämmällä hiukan isompaa ahdinta ja suutinta.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onko jollain kokemuksia do88 myymästä intercoolerista?
                                          Samaan konkurssiin voisi laittaa myös paremman välijäähdyttimen.
                                          Kanki/mäntäsetti lähtee tilaukseen joten tästä jää uudet männät 23mm tapilla ylimääräiseksi.
                                          Pitänee uusia öljyruiskut samalla varmuuden vuoksi.
                                          Uudet suuttimet ovat jo saapuneet, muut osat tilaamatta. Annetaan projektin levätä joulun yli.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nyt on kampiakseli ja kansi lähdössä koneistamoon. Vaihdetaan samalla venttiilivarren kumit ja kansi plaanataan. Jos ajatellaan tulevaa tehonnostoa (enää tästä puuttuu isompi ahdin ja suuttimet) niin pitäsikö kannelle tehdä jotain?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Minne veit? Stormille vai Isokankaalle? Stormista ei ole kun huonoja kokemuksia, joten jos paja vielä valitsematta niin veisin Isokankaalle.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Seinäjoki

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kertoisiko joku sellainen, joka on irrottanut b8:sta downpipen, niin vinkkejä operaatioon? Tai lähinnä turbon päästä sen koneen puoleisen alemman mutterin avaamiseen. Tänään yritetty avata sitä pirun mutteria ja avaamatta jäi. Jatkovarsia ja niveliä yritettiin monenlaisia sovittaa hommaan, muttei vaan saatu oikeanlaista kombinaatiota kehitettyä. Kaikki muut kyllä saatiin tai saataisiin auki. Vinkkejä siis otettaisiin vastaan, että minkälaisella työkalulla ja ylä- vai alakautta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Itse juuri reilu viikko sitten sen paikalleen sain. Koneen päällä maaten eli yläkautta. Taisi olla pitkä hylsy ja sopiva jatko. kyllä se sieltä näppärästi aukesi/kirisity... Kunhan kääntää oikeaan suuntaan. ;o)
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 12.3.2020, 12:56. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Muistelisin että 3/8 hylsy + nivel + jatko alakautta on sellanen voittajakombinaatio.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Löyty tuommoinen EA888 GEN.3 service manual. Pistin itselle talteen jos joskus tarvii :-)

                                                        https://vwts.ru/engine/engine-tfsi-e...manual-eng.pdf

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Sopiiko gen 3 1.8 TFSI (esim. CJEB) samat ahdinpäivitykset kuin isoveljeen? Aiempana olikin mainittu jo gen 3 1.8 TFSI:n virityspotentiaalista jotain, softalla n. 240 hv, mutta minkälaisiin lukemiin päästään ahdinta vaihtamalla?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Just Terhon kanssa tekeillä ensimmäinen CJEB 2L CNCD:n ahtimella. Vaikuttais menevän yli 300hv. Sakkaustaipumusta on, joten keskialueella pitää pysyä 1,5bar tuntumassa.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Sopan riittävyys ei taida tässä(kään) tulla vastaan?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X