Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI (EA113) viritys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Nyt kun tuo lohkokin on päätetty porata, niin olisiko jollain antaa vinkkiä mitkä männät olisi hyvät? Wössner merkkisiä olen katsonut, mutta ei mitään kokemusta. Ovat saksalaisten tekemiä, mutta onko laatu kuinka kohdallaan? Wisecosta en saanut hyvää palautetta.

    Kiertokankia en ajatellut vaihtaa, niin semmoiset männät hakusessa missä on vakio männäntappi 21mm. Ainakin Mahlen männissä näytti olevan männäntappi 20mm.

    Comment


    • #62
      Onko B8.n 1.8TFSi:n ja 2.0TFSI:n osissa esim. Downpipe,turbo yms minkäänlaista eroa? Oon katellu esim ebaysta uutta downpipeä mutta kaikki tuntuu olevan 2.0tfsi koneelle.

      Viimeksi muokannut Killeri; 20.4.2021, 16:12. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

      Comment


      • #63
        Alkuperäinen kirjoittaja Turbo^T Näytä viesti
        Jos meinasit k04-64 mallia, niin on vähän eri hintainen keikka. On kyllä hyvä ahdin näihin, kunhan on saanut fin-turbo käsittelyn, mutta se modaus maksaa jo reilusti nelinumeroisen summan ja jos sulla ei oo valmiiksi sellaista, niin on melko kallis ahdin ostaakin. Tuohon tosin kävis hieman huonompikin aihio vaan ei oo halpoja nekään. Sillä pääsee kyllä sitten aika paljon pitemälle mitä 300hv ja onkin ehkä parhaimmillaan sellasessa sata heppaa rajummassa virissä. Sehän kyllä sitten kaipaa kaveriksi isompia suuttimia ja pumppua ja putkea jne.

        Mun ahdin on kohtuu hintainen ja helppo muutos mikäli sellanen pieni upgreidaus riittää. Ehkä sinne 300hv maastoon tuo vois venyä, muttei juuri yli. Siihenkin olis hyvä olla pumppuun laitettu paremmat sisuskalut mutta muutapa se ei välttämättä sitten vaadikaan. Softan vaan tekee. Pahitteeks ei kyllä olis 3" downpipe ja paremmin virtaava katti, niinkun tuossa ylempänä jo vastapaineista ja pakolämmöistä mainitsin.

        Mulle on laitettu uudemman 211hv mallin turbiini & akseli ja kompuraksi billetti siipeä. Vastaavat ihan vakio kokoa fyysisesti joten menee heittämällä sisään, mutta siipiprofiili on eri niin siksi tuuppaa ilmaa tehokkaammin.

        Hinta pitää kysyä itse fin-turbolta. En rehellisesti sanottuna edes muista kovin tarkkaan ja toiseksi sillä ei ole paljoa yhteneväisyyttää siihen jos joku muu teetättää johtuen seikoista A ja X. Joitain satasiahan se varmaan lie muutoin ehjään ahtimeen.
        Hyvää infoa! Ruotsista nuita k04-064 sais käytettynä n. 500€, mutta taitaa olla enemmän tai vähemmän huollettavaa niissä. DV joutus johonki muualle keksimään paikan kun siitä ahtimesta ei sille paikkaa löydy. Tuntuu että kustannukset karkaa käsistä jos alkaa isompaa ahdinta laittamaan kun s3 suuttimiakaan (jotka taitaa olla pakolliset päälle 300hv mentäessä?) ei alle 500€ tahdo löytyä. Olohuoneen nurkassa odottelis 034 motorsportin HFC ja sachs sre kytkin+ lukin kaksoismassa. Pitääpä tässä kesänmittaan olla finturbolle yhteyksissä vakioahtimen muokkkauksesta.
        Viimeksi muokannut Killeri; 25.4.2021, 13:35. Perustelu: Lainaus kuntoon.

        Comment


        • #64
          Tuli pihaan tommonen S3 CDLA moottorilla. Tarkotus olis nyt aluksi putsata kanavat ja poistaa imuläpät. Vaihtaa intake ja dp ja hinkata softa näille. Onkos intakesta nyt tietoa mikä on maffin toimivuuden ja fuel trimmien kannalta toimivin ratkaisu? Edellinen K04 Cupra tehtiin Repon kanssa APR kamoilla ja ITG Maxogen kitillä mut siitä on jo reilu 10v aikaa. ITG settiä ei näytä markkinoilla enää olevan.

          Keväällä sitten kun saa taas pitoja lisää niin tasapainoakseli moduuli kokonaisuudessaan pois. Hpfp päivitys. Ahdin valinta semmonen millä pystyy ulosmittaamaan polttoainepuolen eikä ole vielä turbiini tukossa. Wagner tai joku vastaava Cooleri. Siinä kai se simppeli resepti näin muuten.

          Joku softa autossa nyt on. Ainakin logissa näytti ilmamassat 287g..
          Viimeksi muokannut makee; 15.11.2023, 10:45.

          Comment


            #65
            Akku konttiin ja tilalle RS3/3.2 vakio suodatinkotelo. Ja sille sitten kylmän ilman syöttöä paremmaksi, jos ahdistaa.

            Comment


            • #66
              ^ Tämä kävi jo mielessä kun huomasin TT:ssä olevan jokseenkin järkevämmän oloinen vakio ratkaisu. Faceliftiin joutuu akkuboksin hommaamaan takakonttiin, -06 se oli jo valmiina. Ja maffin piuhat pitää ainakin jatkaa koska se siirtyy apparin puolelta jarrutehostimen kylkeen. Täytyy varmaan kaivaa osanumerot ja tilailla oem palikat.

              Rs3 vakioimutorvet tuskin sopii heittämällä 2.0Tfsi K04 setuppiin?
              Viimeksi muokannut makee; 15.11.2023, 21:52.

              Comment


                #67
                Minulla on Ko3:sen kanssa Polo WRC? jotain vuosimalia 2011-2014 imuputki ja Bartek nimisen huijarin kauppaama MAF kotelo. Pituus noilla osilla on juuri oikein, bartekin kotelosta piti ottaa pari milliä sorvilla pois, että letku käy paikalleen. Ko4 kai käy samat osat, turbon imuputki on samaa kokoa muistaakseni.

                Akkukaapeloinnin saa tehtyä suurimmaksi osaksi passatin osista, ovat ainakin käytettynä helpompia löytää kuin RS3/VR6 osat. -05 sportbackissa oli korissa kaikki kiinnikkeet tai vähintään reiät kiinnikkeille valmiina. Suurin vaikeus akkukaapelien asennuksessa oli bensatankin kiertäminen.

                Comment


                • #68
                  No oot tehny vimpanpäälle jos kaapeloinnitkin on oem tavaraa. Täytyy kopioida.

                  Joo eikö K03 ja K04 käy samat imutorvet. Mutta K04 setupissa pitää olla bypass haara.

                  Eli koteloksi kai tämä https://m.oemvwshop.com/8j0129607c-air-filter-p1138481/

                  Ja imuputkeksi tämä https://m.oemvwshop.com/06f129654-air-hose-p514026/

                  Tuosta puuttuu vielä haitariputki ja maf putki. Ja boksilta keulaan ilmanotto. Tuossa RS kotelossa on sivussa vielä lisähappi reikä.

                  Sitten vielä S3 on Hitachin maffilla kun taas TT kai Boschilla. Lisää sovellettavaa. S3 anturi tuskin käy Boschin tilalle..

                  Comment


                    #69
                    Alkuperäisissä osissa on se kiva puoli, että ne sopii paikalleen ilman voimatyökaluja. Yleensä. Ja kun esimerkiksi passatin tehdasuusia akkukaapeleita tuli vastaan 25€ hintaan, ei se niin kalliiksikaan tullut. Meretekillä oli niitä vielä iso läjä pari kuukautta sitten, nyt ei enää ainakaan verkkokaupassa näkynyt. Ovat varmaan saaneet paremman hinnan kuparin kierrätyksestä.

                    Minulla on V6 kotelo, siinä on kai jotain pientä eroa RS:n koteloon. Hitachin MAFfille käy esimerkiksi se Bartekin alumiininen kotelo. Tai mikä tahansa muu pyöreä kotelo, jonka virtauspinta-ala on sama kuin alkuperäisen kotelon. Minulla ei ole mitään ilmanohjausritilöitä putkessa ja korjaukset on alle 3% luokkaa. Ritilöiden kanssa voisi olla vielä paremmin. Periaatteessa virtaus oikaisee itsensä suorassa putkessa, kun putken pituus on vähintään 2xhalkaisija ennen anturia.

                    Boksille tarvii kiinnitysrungon, akkukaapelille rintapeltiin jakoboksin ja konttiin sulakerasian. Akkukotelolta sulakeboksille nousevat lyhyet johdot kannattaa laittaa alkuperäiset 8P, jos sellaiset sattuu löytymään.

                    Venäläjän foorumilta löytyi tarinoita golfpassateihin tehdyistä muutoksista ja olivat kaikki yhtä mieltä, että yksi iso akkukaapeli riittää kontista rintapeltiin. Ei ole aiheuttanut ongelmia talvikäytössäkään ECUn kanssa vaikka erillinen virtasyöttö akulta sille puuttuu. Tehdasasennuksessa virrat tulee kontista kolmella eri kaapelilla eteen ja niitä en onnistunut löytämään mistään varaosakuvista. Ja aika heikosti näkyivät kytkentäkaavioissakin.

                    Comment

                    Working...
                    X