Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 ongelmia sähköissä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Audi 80 B4 ongelmia sähköissä.

    Eli Audi 80 vuosimallia 1994 . Hyvillä varusteilla, mm.
    -ilmastointi
    -vakionopeudensäädin
    -sähkölasit edessä
    -monitoiminäyttö, vai mikä tää nyt onkaan. Kertoo jos polttimoita palanut yms.

    Sähköherkkuja siis on, olisi kiva vaan jos ne myös toimisivat.

    Sähköikkunat eivät toimi. Olen omistanut auton nyt neljä päivää, ja yhden kerran ovat ikkunat toimineet. Eivät siis toimi yleensä kummankaan oven katkaisijasta, mutta sen kerran toimi kumpikin ikkuna kuskin katkaisijasta ja hantin ikkuna hantin oven katkaisijasta. Mikäkäköhän näissä voisi olla..?

    Monitoiminäyttö herjaa tekstiä "Bremslicht" aina, kun auton käynnistää. Sammuu painamalla jarrua.

    Kun valokatkaisijasta kytkee valot päälle, syttyy monitoiminäyttöön palaneen polttimon merkkivalo. Tämä kuitenkin sammuu, kun kytkee pitkät valot päälle. Kuitenkin aina, kun vaihdan lyhyille, kuuluu piippaus ja taas syttyy palaneen polttimon merkkivalo. Tuo bremslicht ei ole niin häiritsevä, kun se aina sammuu jarrua painaessa eikä ilmesty takaisin, mutta tuo palaneen polttimon valo ottaa pannuun varsinkin pimeällä ajaessa, kun piippaa ja syttyy tauluun aina, kun kytken pitkät valot pois päältä.

    Lisäksi todella hämmentävä vika! Kytkin autoon radion. Iso-liittimeen kytkin vain auton oman johtosarjan virtaliittimen, koska autoon on vaihdettu kaiuttimet, ja niille tulee omat johdot. En siis tarvitse muuta kuin virran soittimelle auton omasta johtosarjasta. Homma toimi niin kauan, kunnes kytkin soittimeen USB-tikun, jolloin "valot jäi päälle" -merkkiäänen antava rele jäi soimaan. Rele soi niin kauan, kunnes otin USB-tikun pois. Sain äänen sammumaan kytkemällä valokatkaisijasta valot päälle. Käytännössä siis voisin kuunnella musiikkia USB-tikulta kun autossa on valot päällä, mutta tuollainen vika vaan ottaa pannuun niin paljon, kun ei tuon kuulu noin toimia. Miten tuo on edes mahdollista? :D

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

    Comment


    • #32
      Ikkunoiden vikaa voisi etsiä ratin alta löytyvästä reletaulusta. Sietä tarkemmin ikkunoiden releestä. Ota kuori auki ja käy juotokset läpi kolvilla. On semmoin tupla leveä rele.

      Monitoiminäyttö herjaa tekstiä "Bremslicht" aina, kun auton käynnistää. Sammuu painamalla jarrua.
      Testaa jarruvalot eli kuuluukin toimia näin.

      Kun valokatkaisijasta kytkee valot päälle, syttyy monitoiminäyttöön palaneen polttimon merkkivalo. Tämä kuitenkin sammuu, kun kytkee pitkät valot päälle. Kuitenkin aina, kun vaihdan lyhyille, kuuluu piippaus ja taas syttyy palaneen polttimon merkkivalo.
      Toimiiko kummatkin lyhyet kuitenkin ?
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.10.2014, 17:16.

      Comment


      • #33
        Ikkunoiden virtaa kulkee vissiin kaikkien ikkunoiden kanssa sieltä kuskinovessa olevan katkaisijan kautta. Ensimmäisenä tutkisin oven saranapuolen läpivientikumin sisältä onko johtoja poikki, 20 vuotta on pitkä aika kun koko ajan käännellään.

        Bremslicht valo ei ole vika, se vain pyytää painamaan poljinta jotta saa myös jarruvalojen polttimot testattua.

        Jos auton kaikki polttimot ovat ehjiä niin mittariston palaneen polttimon herja lienee mittaristovika (tai katkennut johto jostain pidemmältä). Mittariston juotokset eivät ole mikään poikkeuksellisen harvinainen vikakohde.

        Soittimen ongelmat korjaantuvat kun vedät mankalle kokonaan omat virta- ja maajohdot. Alkuperäiset paukkulangat eivät kestä nykysoittimien vaatimia virtoja eikä muutenkaan vanhan auton kanssa voi olla varman mitä ranetuksia siellä on aiempien omistajien jäljiltä.

        Comment


        • #34
          Oho, en odottanut näin nopeita vastauksia! Kiitos!

          Eli bremslicht-valon "vika" selvisi, se oli käyttäjässä :D

          Ikkunoiden vikaa pitänee lähteä siis selvittämään tuosta releestä. Tosiaan yhden kerran, kun kaveri sattumalta painoi hantin puolen ikkunan katkaisijaa, niin se aukesi. Kokeilin sitten samantien kuskin katkaisijaa ja sekin toimi. Sen kerran jälkeen ovat taas olleet molemmat mykkiä, ei mitään eloa mihinkään suuntaan vaikka useaan kertaan eri päivinä kokeiltu. Katkaisijalle kuitenkin tulee ainakin jonkinlaista virtaa, kun yleismittarilla mittasin. Voisi siis hyvinkin olla releessä vikaa.

          Niin ja tosiaan kaikki polttimot autossa ovat ehjiä. Etulyhtyjen takana tosin on melkoinen johtohelvetti, koska autossa ilmeisesti ollut joskus jälkiasennus ksenonit. Parkeille ryöstetty virta lyhdylle tulevalta isolta liittimeltä, joten vika voisi hyvinkin olla siinä. Löysin myös kuljettajan puolelta akun ja lyhdyn väliin tulevat kaksi johtoa, joihin itse laitettu "hyppylanka" alkuperäisiin liittimiin. Mittasin, että sinne tulee 2,9-3,3V jännite, joka vaihtelee tasaisesti tuolla välill ylös-alas. Mikä mahtaa näidenkin johtojen funktio olla, en saanut selville.

          EDIT: Tosiaan lisäyksenä. Kun otin tuon apukuskin puolen lyhdyn ison liittimen irti, jolta virta ryöstetty myös parkkivalolle, niin tuo palaneen polttimon merkkivalo sammui, vaikka auton valokatkaisijasta oli valot kytketty päälle. Valot siis paloivat liittimen irroituksen jälkeen ainoastaan kuskin puolella, mutta palaneen polttimon merrkivalo katosi. Joko vehje on aivan sekaisin, tai vika on apukuskin puolella?

          Comment


          • #35
            Jos nyt ensi hätään palauttais ne valojen johdot alkuperäiseen jamaan niin pääsis varmaan pitkässä juoksussa kiaken vähemmällä.

            Comment


            • #36
              Kannattaa laittaa releet samalla vaivalla.

              Comment


              • #37
                Näin ajattelin tehdä. Pitää vaan selvittää mistä parkeille kuuluisi tulla virta, kun se nyt on jostain syystä ryöstetty tuosta pääliittimestä. Eiköhän nuo viat tuosta ala selviimään. Tosiaan ainoa mille en mitään järkevää selitystä keksinyt oli tuo mankan kytkentä, mutta sen onneksi pystyy helposti ohittamaan vetämällä soittimelle uuden johdon...

                Comment


                • #38
                  Sähköikkunoiden ongelmaksi paljastui viallinen juotos releessä, nyt ikkunat toimivat! :)

                  Monitoiminäytön palaneen polttimon merkkivalo vaan vaivaa edelleen. Tutkin asiaa lisää, ja aina kun nappaan hantin puolen lähivalon liittimen irti lähivalojen ollessa kytkettynä päälle, niin merkkivalo sammuu mittaristosta. Vaihdoin polttimot päittäin oikealta ja vasemmalta mutta vika toistuu edelleen samanlaisena.
                  Onko kellään tarkempaa tietoa, miten tuo monitoiminäyttö toimii? Jostain kaveri luki, että se mittaisi polttimon vastusta, ja sen perusteella kertoisi onko se rikki. Mikäli nappaan johdon irti, kuuluisi sen antaa monitoiminäytölle sama tieto, "ei vastusta", kuin jos polttimo olisi palanut, eikö?

                  Eräs vanhempi autosähkökorjaamon omistaja neuvoi myös tarkastamaan polttimot siltä varalta, että ne olisi vaihdettu liian tehokkaisiin jolloin tietokoneen jonkinlainen raja-arvo ylittyisi ylärajansa osalta ja kertoisi siksi polttimon palaneen. Polttimot olivat kuitenkin vain 60 wattiset, joten tämä tuskin on mahdollista. Lisäksi tuo, kun vaihdoin polttimot päittäin, aiheutti vian samalta puolelta. Väärien polttimoiden mahdollisuus siis voidaan melko suurella todennäköisyydellä sulkea pois.

                  Otin myös sen verran ryöstöliittimiä irti, etteivät parkit palaneet. Tällä ei ollut vaikutusta ongelmaan. Alkaa ottamaan pannuun koko monitoiminäyttö :D

                  Autossa on lisäksi yksi erikoinen vika, josta joku voisi valaista mikäli kokemusta löytyy. Starttimoottori toimii aina auton moottorin ollessa kylmä, mutta lämpinänä se ei satunnaisesti pyöritä moottoria ollenkaan. Vika on ilmennyt niin, että ensimmäisellä kerralla jouduin kääntämään avainta neljä kertaa ennen kuin startti alkoi pyörittämään moottoria. Sen jälkeen kun vika on ilmennyt, ei ole auttanut kuin työntää auto käyntiin. Aina kun vika ilmenee, ei edes solenoidi napsu, joten startille ei siis ilmeisesti mene virtaa ollenkaan. Aina kun vika on tullut, on autolla ajettu niin että moottori on varmasti ollut lämmin ja todennäköisesti myös lämmittänyt starttimoottoria. Ideoita? Ei viitsisi ensimmäisenä alkaa starttia vaihtamaan kun on melkoinen työ tuossa ahtaassa konehuoneessa.

                  Comment


                  • #39
                    Valvonta toimii virtaa mittaamalla ja taitaa takavalotkin olla saman nastan alla valvontareleessä.

                    Tuollapa entistä juttua valvonnasta ja ajovaloista:
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...timon+valvonta

                    Onko käynnistyksen estorelettä sulakeboksissa vai pelkkä hyppyliuska ?

                    Starttivika löytynee itse startista tai virtalukonpohjasta. Tietysti johdot kannatta tarkistaa samalla.

                    Comment


                    • #40
                      Virtaa mittaamalla.. eikös tuonne nyt perhana pitäisi samat virrat mennä molemmille polttimoille siinäkin tapauksessa, että parkeille olisi ryöstetty virta :o kuitenkin, kun kaukovalot lytkee päälle, on kone tyytyväinen vaikka silloinkin palavat myös muut valot. Kummallista..

                      Käynnistyksenestoa kokeiltiin tänään niin että laitettiin ovet lukkoon ulkopuolelta jolloin (varas)hälytin aktivoitui. Sen jäljeen avoimesta takaikkunasta (veivi, etuikkunat eivät vielä tässä vaiheessa toimineet :D) otettiin avaimet ulkopuolelta ja käynnistettiin auto. Minkäänlaista käynnistyksenestoa ei siis taida olla. Avaimessa on kyllä siru, mutta ovien lukitseminen ja hälyttimen aktivoituminen ei ainakaan auton käynnistämistä avaimella estä.

                      Jos startin vika vielä ilmenee, niin menee vaihtoon koko startti. Lueskelin muutamaltakin sivustolta että noissa olidi ollut ns. lämpöhalvaantumisia, joten kokeilen sitä seuraavaksi. Jos tuo pirun valojen valvonta ei nyt tuosta ala toimimaan, niin taidan napata sen pois käytöstä kokonaan...

                      Sen verran vielä lisäykseksi. Miten kummassa tuo valvonta sitten ei herjaa mitään, jos nappaan hantin puolen lähivalon liittimen irti? Silloinhan virtaeroa pitäisi olla. Kun taas kytken sen kiinni, niin ilmoitus tulee tauluun.
                      Viimeksi muokannut jta; 22.10.2014, 15:51. Perustelu: vanhaa viestiään olisi voinut muokatakkin, kolme minuuttia eroa viesteillä

                      Comment


                      • #41
                        Noniin, palaneen polttimon merkkivalon viat eivät selvinneet sillä, että nappasin parkeille menevät ryöstöliittimet irti. Ilmeisesti mittaristossa on näissä todella paljon juotos yms. vikoj, jotka aiheuttavat kaikenlaisia ikäviä vikoja joten taidan purkaa sen auki ja tutkia josko jostain syystä sieltä löytyisi jotain. Mikäli ei, niin pitää varmaan purkaa tuo älyboksi joka haistelee noita valoja ja katsoa jos sieltä löytäisin jotain.

                        Sain aiheutettua myös uuden vian. Tuulilasin pesunesteen pumppu oli tullut tiensä päähän (OEM osa). Vaihdoin sen uuteen motonetin tarvikkeeseen, joka oli ulkoisesti 100% samanlaisen näköinen. Tämän seurauksena kuitenkin monitoiminäyttö alkoi herjaamaan pesunesteen olevan vähissä, vaikka todellisuudessa säiliö on täynnä. Käytin pumppua vielä n. minuutin ajan, jos sinne olisi jäänyt ilmaa ja sen takia koho ei toimisi, mutta eipä auttanut ongelmaan. Heiluttelin myös liitintä, ei vaikutusta. Tuskin on siis kontaktissa vikaa. Mahtaako tarvikepumppua (http://www.motonet.fi/fi/varaosatuot...01?ajoneuvo=21) saada edes toimimaan, vai onko pakko ostaa pirun kallis alkuperäinen?

                        Perkeleen Audit ja sähköviat, jo toinen kasikymppinen mulla jossa jos jonkinlaista sähkövikaa :D Muutenhan nää on ihan kelpo laitteita.. :)

                        Comment


                        • #42
                          Minunkin Audissa tuo pumppu jätti merkkivalon palamaan, vaihda ei merkkiin.

                          Comment


                          • #43
                            Hoplaa, ajoin autolla 3km jonka ajan merkkivalo paloi. Tämän jälkeen auto seisoi n. 1,5 tuntia ja kun lähdin taas ajamaan, niin valo ei enää palanut. Kai siellä sitten oli ilmaa ja koho ei toiminut niinkuin pitää. Nyt toistaiseksi ainakin kunnossa!

                            Huomenna purkamaan mittaristoa ja selvittämään josko sen takaa löytyisi jotain vikaa.

                            Comment


                            • #44
                              Onko kellään tietoa, mistä löytyy 80 B4 valojen valvontapurkki? Ei ole sulakeboksissa eikä ratin alla. Enkä ole päivän googlettamislla löytänyt.

                              Comment


                              • #45
                                Ratin alla olevassa sulaketaulussa.

                                Comment


                                • #46
                                  Radion kuuluukin toimia noin. :) Se on kytketty valosummeriin, jotta kuljettaja ei unohda radiota päälle. Helpoin konsti on vetää uusi käyttösähkösyöttö muualta tai sitten jättää radion syöttösähkö nykyiseen johtoon ja vetää toinen virtalukolta aivan ohuesta punaisesta johdosta sulakkeellinen johto radion ohjaukselle. Tämän jälkeen radio toimii aina, kun rattilukko on auki ja sammuu, kun avaimet irrottaa.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ari, osaisitko neuvoa tarkalleen mikä rele kyseessä? Mun mielestä ainoa normi relettä isompi tuolla oli sähköikkunoiden rele. Lisäksi toinen kahden releen korkuinen pitkä rele, mutta se on vain 3 kantainen. Pitää tutkia partsbasesta jos sieltä löytyisi, mutta jos viitsit varmuuden vuoksi tänne vastata mikäli en tietoa löydä, kiitos!

                                    Pasi, mietin tuota samaa itsekin ja toisaalta on hyvä, että summeri alkaa soimaan mutta tässä tapauksessa mulla oli avaimet virtalukossa ja valot pois päältä. Laitoin soittimeen USB-tikun jolloin summeri alkoi soimaan. Loppui kun tikun nappasi pois. Radio ja CD-soitin toimivat normaalisti. Mielenkiintoista.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oliko avaimet virtalukossa niin, että rattilukko oli vielä auki? Vai oliko vetäisty irti lukosta ja tökätty takaisin? Tuo huudattaa ajovalosummeria ja sen ei pitäisi huutaa, jos rattilukko on auki. Tai sitten on virtalukon pohja rikki. USB-homma johtunee vain siitä, että tikun kanssa soittimen ottama virta nousee sen verran, että summeri alkaa soida.

                                      Etsimäsi polttimovalvontareleen pitäisi olla paikassa 15. https://www.google.fi/search?q=44391...w=1920&bih=943.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Summeri saa signaalinsa kokovalkoisesta johdosta. Soitin jostain syystä syöttää sitä USB:n ollessa käytössä. Kokovalkoinen lähtee antennivahvistimelle ja summerille soittimelta asti kahdella johdolla.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tosiaan homma meni jotenkin niin, että olin ajanut autolla ja jättänyt avaimet virtalukkoon. Tämän jälkeen aloin asentamaan soitinta ja kun sain soittimen asennettua, toimi radio siinä normaalisti. Avaimet olivat muistaakseni virtalukossa koko ajan. Tämän jälkeen tökkäsin USB-tikun kiinni soittimeen ja summeri alkoi soimaan. Otin tikun pois jolloin summerin ääni lakkasi ja laitoin uudestaan kiinni, summeri soi jälleen. Tämän jälkeen laitoin valot päälle ja pois jolloin summeri lakkasi soimasta. Otin tikun pois ja laitoin takaisin, summeri soi jälleen. Painoin avaimia virtalukkoa kohti, summeri lakkasi soimasta. Kun päästin avaimista irti, alkoi summerin sointi jälleen. Enpä ole sen jälkeen soittimessa USB-tikkua käyttänyt ja mikäli ongelmia vielä tulee niin vedän akulta suoraan piuhan soittimelle, pääsee siitäkin riesasta.

                                          Voisiko virtalukon pohja olla sökö? Auton ostaessani reilu pari viikkoa sitten, teki se kolmesti ikävän tempun. Lämpimällä moottorilla ei startti pyörinyt. Solenoidi ei pitänyt ääntä eli startti oli täysin mykkä. Mittariston valot kyllä syttyivät ja akussa oli potkua. Molemilla kerroilla lähti käyntiin vasta seuraavana aamuna, kun starttimoottori päätti herätä henkiin. Soitin edelliselle omistajalle ja hän kertoi, että auto oli joskus ennen tehnyt samaa jonka jälkeen joku kaverinsa oli tehnyt virtalukolle jotain ja sen jälkeen toiminut? Tosiaan kaikilla kolmella kerralla kone sattui olemaan lämmin vaikka ei tuolla välttämättä ole vaikutusta asiaan.

                                          Pitää tutkia onko tuo rele paikassa 15. Jos ei ole, niin laitan tänne kuvat sulakeboksista ja kojelaudan alta reletaulusta.

                                          Kiitoksia avusta!
                                          Viimeksi muokannut Samu_93; 3.11.2014, 16:56.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kun päästin avaimista irti, alkoi summerin sointi jälleen
                                            Tyhmä kysymys mutta oliko kuskin ovi auki?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Paikka 15 kuvassa 281 koodilla.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #53
                                                Anssi, taisi itseasiassa olla auki. Ainakin kun kaverin kanssa tutkittiin asiaa. Anyways toimi ilman summerin ääntä radio päällä mutta USB-tikulla alkoi huutamaan joten sinänsä siihen ei pitäisi oven auki tai kiinni oleminen vaikuttaa :D

                                                Löytäähän tyhmäkin releen kun oikein kädestä pitäen neuvotaan. Tein heti releen irroitettuani testin. Käynnistin auton ilman relettä jolloin pyysi normaalisti jarrun painalluksen ja totesi tämän jälkeen OK. Laitoin valot päälle mutta eipä näyttänyt enää palanutta polttimoa toisin kuin ennen. Onko tämä nyt sitten niin helposti muka hoidettu, että ilman tuota relettä ei Autocheck muka valita palaneita polttimoita? Mulle oli jäänyt käsitys, että herjaisi jatkuvasti. Olkoot sitten vaikka pois käytöstä kokonaan jos ei vika selviä.

                                                Releestä ei mitään ihmeellistä löytynyt. 6 kantainen, piirilevyllä 3 "normaalia" vastusta väriraidoin sekä 2 erikoisemman näköistä musta-oranssia joissa teksti BAV ja TFK kummassakin sekä yksi musta 8-jalkainen mokkula, ei nyt ole muistissa mikä tämän virallinen nimi oli :D

                                                Kirjoitan vielä tähän mitä kaikkea ajovalovalvonnasta nyt olen saanut selville:

                                                Rele kiinnitettynä pyytää käynnistyksen jälkeen jarruvalojen testaamista, jarrupoljinta painamalla sammuu ja näyttää OK. Toimii siis kuten pitääkin.

                                                Ajovalojen päälle kytkennän jälkeen tulee ruutuun palaneen polttimon merkkivalo. Tämä kuitenkin sammuu kun kytken kaukovalot päälle. Kun kytken kaukovalot pois, syttyy palaneen polttimon merkkivalo jälleen. Autossa ei ole palaneita polttimoita. Yritin paikallistaa vikaa seuraavalla tavalla:

                                                Kaveri istui autossa sen käydessä ja kytki lähivalot päälle. Merkkivalo syttyi tauluun. Itse nyppäsin kuljettajan puoleisen umpion liittimen irti ja sillä ei ollut vaikutusta. Kytkin liittimen uudelleen kiinni. Tämän jälkeen irroitin apukuljettajan puoleisen umpion liittimen ja varoitusvalo sammui! Vika siis apukuskin puolella(???). Kytkin apukuskin liittimen takaisin jolloin merkkivalo syttyi jälleen.

                                                Seuraavaksi irroitin apukuljettajan puoleisen lähivalon liittimen jolloin merkkivalo jälleen sammui.

                                                Merkkivalo siis palaa kun: Lähivalot ovat kytkettynä ja kaikki valojen liittimet kiinnitettyinä tai kuljettajan puolen umpion liitin irroitettuna.

                                                Merkkivalo ei pala kun: Valot eivät ole kytkettyinä, parkit ovat kytkettyinä, kaukovalot ovat kytkettyinä, lähivalot ovat kytkettyinä mutta apukuljettajan puolen lähivalon liitin irroitettu.

                                                En vaan perkele käsitä tuota, että kuljettajan puolen lähivalon liitin irrotettuna merkkivalo palaa, apukuskin puolen lähivalon liitin irroitettuna ei pala (kun kuskin puolen liitin kiinni). Tuo toimii ns. väärin päin apukuskin lähivalon ostalta. Luulee että kun poltin on ehjä niin se onkin rikki :/

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Porkkis on oikeassa tuosta kokovalkoisesta johdosta. Muistin toiminnan väärin, sori.

                                                  Ajovalojen sähköt kulkevat releen läpi, joten valojen ei pitäisi palaa ilman relettä ollenkaan. Siulla on siis jossain releet tai muuten sähköjä muutettu.

                                                  Jarruvalojen ja takavalojen polttimovalvontapurkki on takakontissa, ei liity tähän hommaan.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Pitääpä kurkata tuota valkoista johtoa.

                                                    Pasi, olet oikeassa. Eihän ne lähivalot edes syty :S kaukovalot kyllä toimivat.

                                                    Edit: Kokeilenpa vielä tänään tai huomenna napata ajovalojen sulakkeen irti. Bemarissa mulla on sellainen hauska ominaisuus, että apukuskin puolen parkkivalo toimii ilman sulaketta. Ties vaikka olisi tässäkin jotain vastaavaa. Selittäisi hyvin tuota purkin ongelmaa :D Raportoin tuloksia taas, mikäli jollain olisi neuvoa asiassa!
                                                    Viimeksi muokannut Samu_93; 4.11.2014, 18:51.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Sulakkeet ovat sitten tuon purkin jälkeen ennen valoja. :) Eli vaikutus sama kuin ottamalla liitin irti umpiosta. Olettaen, ettei siellä ole tehty mitään Kytkentöjä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuskin siis apua siitäkään. Enpä sitten oikeen enää keksi millä tuota saisi kuntoon. Ehkä tuo oo purkki on sitten jollain tapaa viallinen? Löytyykö täältä enää ehdotuksia, vai alanko suosiolla kolvaamaan hyppylankoja purkkiin niim, että luulee valojen olevan aina kunnossa..?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ja taas teki muisti tepposet. Selvästikin liian kauan aikaa tuon oman auton sähköjen ropaamisesta. :)

                                                          Eli sulakkeet ovat ennen purkkia: http://www.s2central.net/S2_Schematics/B/B86.PDF (sivu 5).

                                                          Varmistahan kuitenkin, ettei purkissa ole mitään juotosvikoja. Jos ei ole mahdollista testata toisella purkilla, niin tuo harmaa johto menee mittaristolle. Olikohan niin, että se piti katkaista niin piippaus loppuu. Tai sitten laittaa maihin/12V:iin. Joku valot releyttänyt voisi muistaa. Itse en ole tehnyt tuota, koska releytin valot laittamalla releet ennen purkkia.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jarruvalojen ja takavalojen polttimovalvontapurkki on takakontissa, ei liity tähän hommaan.
                                                            Oisko ollu niin että takaparkit kuitenkin kiertää tämän etuvalo purkin kautta. Jarrut sitten on ihan omanaan.

                                                            Tuon yhden pinnin katkaisu tuosta etuvalojen valvontapurkista poistaa ajovaloherjan, mutta tais mennä samalla takaparkkien valvonta. Tämäkin askartelulla hoidettavissa.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Takaparkkien valvonta on takapurkissa. Ovat vaan samassa karvassa mitä ajovalot, koska kyseessä sama hälytys. Kytkentäkaavion mukaan yhdistetty keltaisessa liittimessä relepaneelin vieressä, pinni 6.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X